A List Magazine ∙ July 5, 2023 ∙ 5 min read

An de an, festivalul NEVERSEA (6-9 iulie 2023) devine un oraș pe plajă, care oferă zecilor de mii de oameni prezenți o experiență cu adevărat fascinantă. Cel mai mare festival de pe o plajă din Europa, NEVERSEA, este locul care pentru 4 zile și 4 nopți muzica și energia fac valurile să vibreze. 

În exclusivitate, Florina Dascăl, Directorul de Creație NEVERSEA, ne-a spus secretele din spatele organizării unui festival de o asemenea amploare și ne-a dezvăluit o parte dintre surprizele la care cei prezenți să se aștepte la această ediție aniversară, de cinci ani. 

În fiecare an, festivalul a avut parte de transformări. Care este viziunea pentru  Neversea 2023?

Neversea 2023 vine cu o evoluție la nivel conceptual și cu transformări în ceea de privește felul felul în care arată, se aude și se simte festivalul. De la stilurile muzicale noi abordate, la designul nou al scenelor, la amenajările diferite și experiențele noi, transformarea se va simți peste tot. Viziunea rămâne în schimb la fel ca la începuturi și anume aceea de a oferi acea petrecere care rămâne în amintirile tuturor un an întreg cuprinsă într-un spațiu în care limitările se estompează și oricine se poate bucura de libertatea de a fi autentic.

Anul acesta festivalul se află la ediția aniversară, care știm prea bine că va fi una ce rezervă multe surprize. Ce elemente noi aduce cea de a-V-a ediție Neversea?

Cel mai de impact element pentru festivalieri va fi cu siguranță mixul muzical care este cât se poate de divers anul acesta deoarece avem 3 scene noi în festival – Balkaniada Stage, Retro Fantesia Stage și Pachanga Stage. Pe lângă dans, care va fi de neoprit, surprizele vin din zone precum, performing acts, showuri captivante și modă.

Spune-ne puțin mai multe despre Mainstage – ce concept are în spate, cum o să se traducă asta în jocul de lumini sau poate grafica de pe ecranele LED?

Mainstage-ul este acea mașinărie incredibilă care reușește să le trezească cele mai puternice emoții celor care experimentează un show. Nu e niciodată vorba despre o imagine, ci mai degrabă despre o integrare de discipline care puse la un loc creează experiența dorită – muzică, spectacol, lumini, artificii, imagini. Anul acesta designul de scenă se simplifică și devine simbolic – un simbol al soarelui care ne ghidează în experiența de festival – de la apus până la răsărit și înapoi. 

Cum abordați aspectele de durabilitate și impactul asupra mediului în ceea ce privește arhitectura festivalului? 

Sustenabilitatea este unul dintre subiectele abordate de noi din faza de conceptualizare a proiectelor și acest lucru implică munca în echipe interdisciplinare. Chiar dacă festivalul durează 4 zile, este foarte important pentru noi ca proiectele implementate să reziste și, mai mult decât atât, să evolueze pe parcursul a mai multor ediții. În mod ideal, o structură este modulară, ușor de montat, ușor de transportat, ușor de depozitat și ușor de transformat în ceva nou pentru o nouă ediție de festival. Mai mult decât atât ne bazăm mult pe producția locală realizată cu resurse locale. Toate aceste aspecte fac ca designul festivalului să fie plin de provocări, dar cred că de cele mai multe ori provocările stau la baza celor mai reușite proiecte. 

An de an, la festival sunt prezenți zeci de mii de oameni. Cum este asigurată o circulație eficientă a participanților în zona festivalului?

Unul dintre cele mai importante aspecte legate de planificare ține de masteplanul festivalului care este realizat în așa fel încât punctele de atracție să fie distribuite în tot perimetrul. De la intrare până în zona de Mainstage, festivalierii găsesc scene cu stiluri muzicale diferite, experiențe oferite de brandurile partenere, zone food, baruri, zone de lounge iar totul este poziționat în așa fel încât fluxul festivalierilor să fie unul cât mai natural.  

Neversea e practic un oraș pe plajă. Când începe producția de festival și ce resurse sunt implicate în proces?

Construcția efectivă a festivalului durează aproximativ 20 de zile, însă pentru ca acest lucru să fie posibil, munca de planificare, proiectare și pre-producție începe la scurt timp după ce se încheie o ediție de festival. Acest proces implică în primul rând colaborare iar când spun asta mă refer la implicarea constantă a echipelor de management, creație, producție, operations, sales, financial, legal, musical council, marketing și comunicare. Practic festivalul nu stă în picioare fără ca toate aceste componente să fie interconectate, fapt care face resursele cele să fie de natură umană – conexiune, creativiate, pasiune și multă răbdare.   

Care este gândul tău, în calitate de Director de creație, înainte de începerea festivalului Neversea, ediția 2023? Cu ce sentimente pornești la drum și care ar fi mesajul pentru toți cei care vor participa la eveniment? 

“Come as you are” este gândul care sper să transpară din mesajele noastre către festivalieri. Îmi doresc că fiecare din noi să simțim bucuria acestor zile speciale în care prietenia, muzica, dansul, soarele și marea ne aduc împreună.

Related Posts

Queen of Make-up: strălucește în cele 4 zile la Neversea

A List și Neversea, the queen of festivals, ți-au pregătit o serie de articole cu tips & tricks…

Prăjitură persană, rețetă recomandată de Chef Adi Hădean

Prăjitura persană sau povestea despre cum o fată simplă a reușit să cucerească inima unui prinț. Da, e…

Cum se menține în formă Brooke Shields, la aproape 60 de ani

Cunoscută publicului mai ales cu rolul său din ”Laguna Albastră”, actrița reușește să-și păstreze frumusețea naturală și la…

Când se va lansa sezonul 3 din ”And Just Like That…”?

Serialul ”And Just Like That…”, continuarea Sex and the City, revine cu cel de-al treilea sezon pe HBO…

MINA prezintă „Dinozaurii – O călătorie imersivă în Lumea Preistorică”

MINA, muzeul de artă imersivă din România, lansează din 16 Mai un nou spectacol educațional: „Dinozaurii – O călătorie imersivă în…

Ce citim în luna mai? Descoperă 4 dintre cele mai interesante apariții editoriale!

Luna mai a adus în librării apariții editoriale de top, volume de ficțiune și nonficțiune care au toate…

Alist Bazar. Noutățile săptămânii

Ca în fiecare săptămână, vă ținem la curent cu noutățile și cele mai interesante lansări. Iată ce ne-a…

„Colecționarii sunt la fel de interesanți precum artiștii. Toți au particularități și plăceri secrete” spun fondatoarele târgului de artă contemporană Rad Art Fair

Zeci de galerii, un parc de sculpturi și mii de vizitatori îndrăgostiți de artă; așa s-ar putea defini…

Beyoncé și Blue Ivy, mamă și fiică în sequel-ul Lion King

Beyoncé (42 de ani) și fiica ei, Blue Ivy (12 ani), își vor folosi vocile împreună în sequel-ul…

Jennifer Lopez: ”Sunt în cea mai bună formă fizică de până acum”

Jennifer Lopez (54 de ani) nu-și oferă nicio clipă de răgaz. Vedeta urmează să apară într-un nou film…