Iutta, brandul de genți pe care l-am avut alături de noi în luna aprilie, la Alist Designers boutique, este unul dintre cele mai recognoscibile branduri autohtone, cu o poveste fascinantă. Nicoleta Chirică, founder și creative director Iutta, a stat de vorbă cu noi și ne-a dezvăluit ce a însemnat momentul de început, care sunt sursele de inspirație pentru îndrăgitele piese și ce pregătește nou.
Cum a început povestea Iutta? Cum a fost drumul de la vis la primul produs?
Iutta a început inițial din joacă, pe când lucrăm într-o corporație. Am ajuns la o legătorie de artă, de unde am luat câteva bucăți de piele și, odată ajunsă acasă, natural am creat tiparul unei genți, pe care am adus-o în varianta finală apoi într-un atelier de marochinărie. A fost și pentru mine o surpriză să realizez că aveam deja o perspectivă de a vedea produsul 3D, așa că am dat curs explorării creative. Prima colecție a fost creată împreună cu tatăl meu, sculptor, din niște schițe foarte vechi de-ale lui și așa au luat naștere primele genți sub numele Iutta, din lemn sculptat, niște piese couture. Pe una dintre ele am reușit să o recuperez, au fost unicat.
Prin colecțiile voastre readuceți în lumina reflectoarelor vechea artă grafică populară. Ce însemnă o astfel de broderie? Ne puteți spune puțin despre simbolistica pe care o regăsim pe gențile Iutta?
A urmat o perioadă de rescriere a poveștii mele, odată cu înțelegerea codurilor și simbolurilor ancestrale, pe care am început să le descifrez și să le așez într-o variantă contemporană, purtabilă, coerentă. Fiecare simbol poartă o transmisiune dintr-o conștiința mai înalta și vorbește despre viziunea cosmogonică a lumii pe care strămoșii noștri o aveau și o trăiau. Așadar, la Iutta, fiecare broderie are o poveste, fiecare colecție are o poveste, iar produsele nu mai sunt doar genți, ele au devenit doruri, o continuare a femeii care le poartă, a valorilor, aspirațiilor, evoluției ei, un talisman de conectare la sine.
Sunteți unul dintre foarte puținele branduri autohtone care au îmbrățișat ideea de a lucra cu înlocuitori de piele. Cum au privit clienții Iutta piesele din Pinatex?
Iutta x Pinatex e o colaborare tare dragă mie, dar și a clienților noștri. Materialul vegan realizat din frunzele de ananas rămase din recoltarea fructelor este o inovație, iar gențile realizate din această alternativă sunt varianta 100% sustenabilă a unor piese din arhiva noastră, pentru cei care aleg să nu poarte piele. Un material certificat, fără adaos de chimicale în procesul de producție, pentru care se folosesc eficient resursele de apă, energie, oameni și materii prime. Răspunsul a fost pozitiv mai ales din partea clientelor din afară țării, ceea ce ne confirmă că pe plan local sustenabilitatea nu este atât de bine integrată în viața de zi cu zi la noi, dar există deschidere și interes.
Care este durabilitatea acestor piese speciale și cum putem îngriji corect un produs dintr-un material vegetal?
Am testat mai bine de un an durabilitatea genților din Pinatex înainte să le scoatem pe piață și rezultatul a fost cel așteptat, gențile sunt la fel de rezistente ca cele din piele și iată că putem oferi varianta vegană pentru unele dintre produsele noastre, fără a compromite calitatea și designul. Produsele din Pinatex se îngrijesc la fel de bine precum cele din piele naturală, chiar se poate folosi și ceară naturală pentru a le împrospăta.
Ce ne puteți spune despre piesele pe care le-ați adus la Alist Designers boutique în luna aprilie și unde vă găsim în continuare?
În aprilie am fost prezenți în Alist Designers boutique din București Mall Vitan cu un preview al noii colecții, Re/rooted Selves. Colecția vorbește despre aceleași rădăcini și povești ancestrale, arhetipale, dintr-un spațiu care reconectează trecutul, prezentul și viitorul, dar mai ales despre cum ele ne ancorează în aici și acum. Pe lângă colecția de genți și pantofi, am creat și câteva piese de îmbrăcăminte, din materiale naturale pencum in, bumbac sau mătase, atent brodate în atelierul nostru. La sfârșitul acestei luni, ele vor fi disponibile online, pe www.iutta.ro, dar și în shopul de lângă Ateneu, pe care urmează să îl deschidem în curând.
Foto: PR
Alexia Eram ne spune totul despre colecția ei de haine: Margot
Este unul dintre cei mai importanți influenceri de la noi, iar acum a simțit că a venit timpul…
Better Together with. Levi’s® : The Fall Collection
Levi’s® îți propune să întâmpini noul sezon într-un spirit cât mai confortabil și axat pe comunitate. Povestea „Better…
Noua colecție 4F MULTIACTIVE TRAINING, testată de Ioana Grama
Îți place să faci mișcare? Descoperă cea mai recentă campanie a colecției multiactive – concepută pentru a te…
The Grand Avenue: The Blue Lagoon
Vino în noul sezon cu aerul fresh din vacanță, prin lookuri clasice în tonuri de albastru, în care…
Rihanna, imagine pentru noua ei colecție Lavish Lace
Rihanna își folosește atuurile pentru a-și promova noua colecție de lenjerie intimă Savage X Fenty, numită Lavish Lace,…
Valentino SS25, prima colecție sub bagheta lui Alessandro Michele
Așteptarea a luat sfârșit. Prima colecție Valentino sub îndrumarea magică a lui Alessandro Michele a fost prezentată ieri…
Beyonce este vedeta celei mai noi campanii globale Levi’s
Beyonce este vedeta celei mai noi campanii globale Levi’s Levi’s anunță o nouă campanie care o are în…
Cum arată cea mai nouă colecție a brandului Vivienne Westwood
Săptămâna Modei de la Paris se apropie de final. Cele mai importante case de modă și designerii au…
C&A Autumn-Winter 2024: Let’s get really Cosy!
Cashmere & Knitwear Collection este cea mai recentă surpriză marca C&A, pregătită pentru sezonul toamnă-iarnă al acestui an….
Get the look: Gwyneth Paltrow ne inspiră pentru ținuta casual ideală pentru toamna aceasta
Cu toate că încă experimentăm un fusion de anotimpuri, e momentul să ne îndreptăm atenția spre piesele tomnatice,…