15 ani de povești interesante din lumea fascinantă a frumuseții, 15 ani care înseamnă magazine noi, platforma de vânzări online, clienți fideli, branduri românești integrate în portofoliu. 15 ani despre evoluția brandului DOUGLAS încă de la debutul lui pe piața din România.
(foto) Angajații DOUGLAS din departamentele financiar, comercial și vânzări, care au împlinit 15 ani de activitate în companie alături de Lavinia Ivas, CEO DOUGLAS România.
Am vrut să vedem cum arată povestea unui brand atât de puternic ca DOUGLAS, dar și transformările de care a avut parte și am stat de vorbă cu Lavinia Ivas, CEO DOUGLAS România, despre 15 ani de activitate în domeniul frumuseții, așa cum se văd din perspectiva ei.
1. Cum se văd 15 ani de Douglas din perspectiva ta?
În primul rând, a fost o perioadă de transformare la DOUGLAS, determinată în special de tranziția de la o companie privată de familie la o afacere deținută de PE. Prin urmare, DOUGLAS a suferit o transformare corporativă rapidă, urmată de un rebranding puternic și de implementarea noii strategii internaționale #FORWARDBEAUTY, cu scopul definitoriu de a deveni prima platformă de frumusețe premium cu adevărat integrată. În timpul acestei călătorii, DOUGLAS, cunoscut anterior ca un puternic retailer cu o rețea extinsă de magazine fizice, s-a transformat într-o companie omnicanal, astăzi principala platformă de frumusețe premium din Europa. Ne-am concentrat atât asupra ofertei noastre de bază, de produse de frumusețe premium, dar ne-am extins și canalele de vânzări și marketing în peisajul offline și digital și, cu vânzări record și performanțe puternice atât în comerțul electronic, cât și în afacerile din magazine.
2. Cum s-au schimbat industria frumuseții și consumatorii?
Industria frumuseții a devenit foarte dinamică. Există mii de mărci care apar în fiecare an, fiecare încercând să capteze atenția consumatorilor și a retailerilor. Există mult mai multă inovație, o cerere mai puternică a clienților pentru produse durabile și curate, iar odată cu creșterea diferitelor rețele sociale, consumatorul are acces la mult mai multe informații, iar mărcile pot comunica mai ușor și mai personal cu clienții. Pentru noi, ca retailer omnicanal, asta înseamnă că trebuie să acordăm o atenție deosebită canalelor și comportamentului clienților și trebuie să anticipăm din timp tendințele pieței. Lumea frumuseții a devenit mult mai largă, mai digitală și inspirată și mult mai diversă.
3. Care a fost cel mai greu moment din cei 15 ani?
Cea mai grea perioadă a fost perioada de izolare din anul 2020, când toate magazinele noastre au fost închise timp de trei luni, iar colegii noștri au fost nevoiți să-și oprească temporar munca. A fost o perioadă plină de provocări pentru toți, dar a fost o perioadă de reconfirmare a spiritului nostru de echipă. A fost emoționant să văd empatia, dorința de a acorda suport, de a participa activ pentru a trece peste această perioadă. Toată această energie extraordinară, venită într-o perioadă dificilă, împreună cu adaptarea corectă a strategiei noastre pe perioada pandemiei, ne-a ajutat să menținem rezultatul companiei în 2020 la același nivel cu cel din 2019. Un rezultat notabil în industrie și nu numai.
4. Dar cel mai fericit?
Au fost multe momente fericite de-a lungul anilor, de la proiecte de succes cu echipa, deschideri de magazine, lansări de branduri exclusive până la cea de-a 15-a aniversare pe care am sărbătorit-o zilele trecute alături de colegii noștri din toată țara.
5. Care sunt marca și produsul preferate în magazinele DOUGLAS?
Îmi plac parfumurile și produsele cosmetice și, din moment ce am multe mărci preferate printre cele 25.000 de produse din sortimentul nostru din România, ar fi greu să aleg doar unul. Îmi plac produsele DOUGLAS Home Spa pe care le folosesc de la lansarea lor pe piață, îmi plac lumânările Voluspa, produsele solare Bondi Sands, cremele Helena Rubinstein și Dr. Irena Eris, linia Lancôme Genifique și parfumurile Jo Malone, Gritti sau Zarko. In plus, apelez cu încredere la make-up artiștii DOUGLAS atunci când am nevoie de un makeover și, dacă găsesc timp, mă bucur uneori și de un mini-tratament facial în magazinele noastre.
Cum arată DOUGLAS România în cifre? Creștere: acesta este cuvântul de bază, atât în ce privește numărul de magazine fizice deschise, dezvoltarea magazinului online, brandurile nou intrate în rețea sau numărul de angajați și clienți fideli.
6. DOUGLAS, principala platformă premium dedicată zonei de frumusețe și sănătate din Europa, sărbătorește anul acesta 15 ani pe piața din România, de la lansarea primului magazin în Târgu Mureș în 2007.
7. Rețeaua DOUGLAS numără 38 de magazine în 21 orașe din România. În 2016, compania a lansat și platforma online Douglas.ro, care beneficiază în prezent de o selecție de peste 25.000 de produse disponibile.
8. Echipa DOUGLAS a crescut de la 3 la 350 de persoane. Evoluția companiei s-a resimțit și la nivelul echipei. Compania și-a început activitatea cu o echipă de 3 persoane, acum numărul de angajați DOUGLAS din țară a ajuns la 350, peste 10% dintre ei având mai mult de 10 ani vechime în companie. Acest număr este în creștere, pe măsură ce compania se dezvoltă și se extinde în continuare.
9. „Ne bucurăm să putem afirma că DOUGLAS este retailerul de beauty și lifestyle cu cea mai mare acoperire la nivel național și cu cel mai mare număr de magazine fizice, deschise în 21 de orașe, dar nu numai. În 2019, am inaugurat la Timișoara cel mai mare magazin de beauty luxury din țară, acesta acoperind aproximativ 600 metri pătrați, fiind localizat în Iulius Town. Chiar și cu restricțiile impuse de pandemie, în istoricul de 15 ani al DOUGLAS în România, magazinele fizice rămân și acum motorul activității noastre din țară – astfel, anul acesta, am deschis magazine în centre comerciale de proximitate, fiecare dintre aceste locații oferind peste 10.000 de produse și servicii premium” declară Lavinia Ivas, CEO DOUGLAS România.
10. Un pariu câștigător al companiei este reprezentat și de categoria RO Brands. Prin crearea acestei categorii, în urmă cu doi ani, DOUGLAS le oferă clienților produsele locale atât de apreciate, într-o gamă atent selecționată. În prezent, doritorii de produse cosmetice locale pot alege dintre 33 de branduri disponibile pe platformă, cu mai mult de 1.300 de referințe.
11. „Suntem mândri de ceea ce am realizat în acești 15 ani de când activăm pe piața din România. Am construit în echipă, pas cu pas, cu efort, cu pasiune și inspirație, iar astăzi putem spune că avem cea mai extinsă rețea de magazine fizice de luxury beauty din România, și în același timp am făcut tranziția cu succes de la o rețea de magazine fizice la o companie omnicanal, cu o platformă de comerț electronic puternică”, spune Lavinia Ivas, CEO DOUGLAS România.
12. DOUGLAS este cea mai importantă platformă premium europeană pentru frumusețe și sănătate. Oferind aproape 300.000 de produse de frumusețe, sănătate și lifestyle în magazinele online, în programul de parteneriat și în aproximativ 1.900 de magazine la nivel european, DOUGLAS inspiră clienții să trăiască propriul tip de frumusețe, oferind un sortiment fără precedent. 13 În anul fiscal 2020/21, DOUGLAS a generat vânzări de 3,1 miliarde de euro în categoriile de parfumerie, machiaj, îngrijire piele, corp și păr, precum și în linia de accesorii.
14. Dezvoltarea continuă a poziționării DOUGLAS omnicanal este centrul strategiei #FORWARDBEAUTY. DigitalFirst, sub care se dezvoltă atât magazinul e commerce, cât și experiența din magazine. În perioada următoare, DOUGLAS continuă să dezvolte toate segmentele de business, listând în mod continuu brandurile cele mai dorite și cerute de consumatori.
15. „Ne bucurăm de acest moment, în care sărbătorim 15 ani împreună și privim cu încredere în viitor. În numele echipei Douglas doresc să mulțumesc partenerilor de afaceri și clienților noștri, fără de care nu am fi reușit această performanță! Promitem să continuăm să promovăm frumusețea în toate formele ei!” spune Lavinia Ivas, CEO DOUGLAS România.
Trei game preferate de A List pe care să le încerci și tu, acum
La final de toamnă, Rituals a inaugurat primul magazin din țară, în Mega Mall. Echipa A List Magazine…
Cele mai frumoase cadouri de Sărbători
Celebrezi cu muzică și cadouri strălucitoare sau te bucuri de momente de liniște în cuplu sau în familia…
Cum să ai grijă de unghiile fragile, în sezonul rece
În sezonul rece, organismul suferă o deshidratare accentuată din cauza temperaturilor scăzute. La fel cum pielea mâinilor tale…
Cum să obții o piele remineralizată cu ajutorul unui tratament natural, special
De-a lungul timpului, proprietățile atribuite nămolului au făcut ca balneoterapia cu nămol să se bucure de un real…
Interviu: Mădălina Stoica-Blanchard, despre destinul olfactiv și cadourile de Crăciun
În așteptarea Sărbătorilor de iarnă, am stat de vorbă cu Mădălina Stoica-Blanchard, cofondatoarea brandului de parfumerie de nișă…
Avon Space, noul concept store – the place to be!
Joi seara, echipa AList a avut ocazia să se numere printre primii invitați care au descoperit cel mai…
Eveniment: primul masterclass de make-up, în noul spațiu Avon Space
Pe 28 noiembrie, începând cu ora 17.30, Avon Space va găzdui primul masterclass de make-up dintr-o serie de…
Viral Sensation: Catrice Aqua Splash Grip Primer
Vrei să ai un machiaj impecabil toată ziua și toată seara? Ai în minte un machiaj special pentru…
Khloé Kardashian își lansează primul ei parfum- XO Khloé
Clanul Kardashian e făcut pentru business. Cea de-a treia născută dintre cele cinci surori ale familiei, Khloé Kardashian…
Martini Nails, manichiura sezonului rece
După Matcha Nails, în tendințele sezonului, este timpul pentru Martini Nails, o manichiură de un verde măsliniu, o…