Andreea Leta ∙ November 24, 2022 ∙ 4 min read

La începutul acestei săptămâni, Balenciaga a lansat una dintre cele mai controversate campanii create vreodată în lumea modei, pe care, datorită criticilor vehemente, a anulat-o, ștergând întregul conținut de pe contul oficial de Instagram. Dacă la prima vedere ai putea crede că internetul exagerează din nou, poate că ai vrea să citești în continuare datele exacte care incriminează direct brandul și grupul căruia îi aparține, indiferent dacă vorbim despre o scăpare sau despre intenția de a atrage atenția. Care este totuși limita publicității în 2022?

Conținutul mult prea sensibil al unor campanii sezoniere

Numele lui Critobal Balenciaga, unul dintre cei mai rafinați creatori de modă ai secolului trecut, este, din păcate, constant implicat astăzi în diverse controverse care mai de care. Iar cel mai recent act creativ prin care brandul urmărea să își promoveze produsele, aduce din nou acest nume titanic într-un context nefavorabil. 

Brandul ce aparține grupului Kering, a lansat la începutul săptămânii una dintre cele mai șocante campanii. Câteva fotografii înfățișau copii ținând în mână usuleți  colorați din pluș, accesorizați cu elemente din registrul BDSM. Mai mult, în cadrul în care copiii au fost fotografiați, se aflau nu doar mai multe obiecte inspirate de același registru ci și pahare goale de vin sau de cocktail, motive ce au adus brandului acuze de sugestie și de încurajare la exploatarea minorilor. 

În urma reacțiilor extrem de hotărâte, oficialii au transmis un mesaj pe contul de Instagram al brandului, prin care își cereau scuze pentru conținutul ofensator la adresa copiilor, motivând faptul că îi vor trage la răspundere pe cei care au plasat în cadrele fotografiilor obiecte neaprobate. Întregul conținut a fost apoi șters din social media. Cel care semnează fotografiile controversate în care apar copiii, Gabriele Galimberti, un fotograf cunoscut pentru compozițiile sale în care se regăsesc persoane de diverse vârste înconjurate de obiecte familiare, afirmă că nu a avut niciun control asupra setup-ului și că astfel de decizii nu aparțin niciodată fotografului. 

O altă imagine creată de Chris Maggio pentru colecția Balenciaga x Adidas, care nu i-a lăsat indiferenți pe cei din social media, este o compoziție still life cu o geantă dintr-o colecție recentă, plasată peste câteva documente tehnoredactate. Una dintre aceste pagini aparține unui proces din 2008 ce lupta împotriva conținutului publicitar care sugerează pornografie infantilă, trecută în sfera infracțiunilor penale. Chris Maggio nu a dorit să comenteze această imagine. 

Iar ca tabloul să fie complet, în campania colecției SS23 în care apar Nicole Kidman, Isabelle Huppert și Bella Hadid fotografiate de Joshua Bright într-un cadru office, într-una dintre imagini, pe un birou, se află un album al artistului plastic belgian Michaël Borremans, cunoscut pentru estetica inspirată de pictura secolului al 18-lea, cu o tematică hipersensibilă ce vizează violența și mutilarea copiilor și a adulților. 

Poliția modei

Diet Prada, unul dintre conturile de Instagram ce realizează poliția modei într-o manieră destul de documentată, atrage totuși atenția asupra faptului că este foarte posibil ca însuși brandul să fi lansat aceste controverse de dragul publicității. Mesajul de scuze venit mult prea rapid ar putea fi un indiciu important al acestei ipoteze. 

Mai multe persoane au postat pe conturile de Twitter mesaje care îi vizau pe părinții copiilor care au apărut în campanie, însă cele mai multe păreri critică vehement presupusa lipsă de atenție la detalii a responsabililor și oficialilor brandului, cărora nu ar fi trebuit să le scape ceva atât de sensibil, mai ales la acest nivel. Și pe bună dreptate – pe cine poți trage la răspundere când tu ai responsabilitatea? Care este adevăratul preț al publicității în 2022, indiferent dacă vorbim despre intenție sau despre întâmplare?

Fotografiile campaniilor pot fi în continuare găsite pe internet.

Foto: Cover: hepta.ro; Instagram/@diet_prada

Related Posts

Recreează lookul momentului cu piese de la designeri români

Serialul Wednesday care poartă semnătura magnificului Tim Burton, a devenit un fenomen încă de dinainte să fie difuzat…

Style inspiration of the week: Emily Ratajkowski și mixul de registre

Pentru că sezonul rece și-a intrat cu adevărat în rol și temperaturile au scăzut considerabil, cuvintele momentului în…

Jachetele momentului: Blana artificială, opțiunea principală a marilor case 

Marile case de modă optează și anul acesta pentru înlocuirea hainelor din blană naturală cu piese stylish din…

Petrece sărbătorile de iarnă împreună cu Marks&Spencer

Sărbători de iarnă pufoase, colorate, aromate și… neapărat stilate! Sărbătorile de iarnă au mai mult farmec în haine…

Style icon: Sydney Sweeney, actrița votată femeia anului

Aleasă de mai multe publicații internaționale drept unul dintre starurile de top ale tinerei generații, Sydney Sweeney, pe…

Alessandro Michele pleacă de la Gucci după 7 ani

Vestea zilei în lumea modei vine prin cofirmarea unui zvon care făcea înconjurul rețelelor de socializare în ultimele…

Love the future again: în premieră, colecția C&A primăvară/vară 2023

Culori intense și tonuri de bej, materiale naturale, croieli interesante și un vibe de bună dispoziție, cu un…

Pantofii de Cenușăreasă există și sunt creați de Disney

Basmele devin realitate. Cel puțin în sfera de fashion, deoarece pantofii Cenușăresei capătă contur și în realitate și…

Se lansează o colecție de bijuterii inspirată din serialul ”Bridgerton”

Fanii serialului Bridgerton de pe Netflix vor fi bucuroși să afle că se va lansa o colecție de…

Celebrity trend FW22: Nuanțele momentului în diverse ținute

Săptămâna aceasta celebritățile internaționale au fost prezente la numeroase premiere de film sau la evenimente speciale, iar noi,…