La începutul acestei săptămâni, Balenciaga a lansat una dintre cele mai controversate campanii create vreodată în lumea modei, pe care, datorită criticilor vehemente, a anulat-o, ștergând întregul conținut de pe contul oficial de Instagram. Dacă la prima vedere ai putea crede că internetul exagerează din nou, poate că ai vrea să citești în continuare datele exacte care incriminează direct brandul și grupul căruia îi aparține, indiferent dacă vorbim despre o scăpare sau despre intenția de a atrage atenția. Care este totuși limita publicității în 2022?

Conținutul mult prea sensibil al unor campanii sezoniere
Numele lui Critobal Balenciaga, unul dintre cei mai rafinați creatori de modă ai secolului trecut, este, din păcate, constant implicat astăzi în diverse controverse care mai de care. Iar cel mai recent act creativ prin care brandul urmărea să își promoveze produsele, aduce din nou acest nume titanic într-un context nefavorabil.
Brandul ce aparține grupului Kering, a lansat la începutul săptămânii una dintre cele mai șocante campanii. Câteva fotografii înfățișau copii ținând în mână usuleți colorați din pluș, accesorizați cu elemente din registrul BDSM. Mai mult, în cadrul în care copiii au fost fotografiați, se aflau nu doar mai multe obiecte inspirate de același registru ci și pahare goale de vin sau de cocktail, motive ce au adus brandului acuze de sugestie și de încurajare la exploatarea minorilor.
În urma reacțiilor extrem de hotărâte, oficialii au transmis un mesaj pe contul de Instagram al brandului, prin care își cereau scuze pentru conținutul ofensator la adresa copiilor, motivând faptul că îi vor trage la răspundere pe cei care au plasat în cadrele fotografiilor obiecte neaprobate. Întregul conținut a fost apoi șters din social media. Cel care semnează fotografiile controversate în care apar copiii, Gabriele Galimberti, un fotograf cunoscut pentru compozițiile sale în care se regăsesc persoane de diverse vârste înconjurate de obiecte familiare, afirmă că nu a avut niciun control asupra setup-ului și că astfel de decizii nu aparțin niciodată fotografului.
O altă imagine creată de Chris Maggio pentru colecția Balenciaga x Adidas, care nu i-a lăsat indiferenți pe cei din social media, este o compoziție still life cu o geantă dintr-o colecție recentă, plasată peste câteva documente tehnoredactate. Una dintre aceste pagini aparține unui proces din 2008 ce lupta împotriva conținutului publicitar care sugerează pornografie infantilă, trecută în sfera infracțiunilor penale. Chris Maggio nu a dorit să comenteze această imagine.
Iar ca tabloul să fie complet, în campania colecției SS23 în care apar Nicole Kidman, Isabelle Huppert și Bella Hadid fotografiate de Joshua Bright într-un cadru office, într-una dintre imagini, pe un birou, se află un album al artistului plastic belgian Michaël Borremans, cunoscut pentru estetica inspirată de pictura secolului al 18-lea, cu o tematică hipersensibilă ce vizează violența și mutilarea copiilor și a adulților.
Poliția modei
Diet Prada, unul dintre conturile de Instagram ce realizează poliția modei într-o manieră destul de documentată, atrage totuși atenția asupra faptului că este foarte posibil ca însuși brandul să fi lansat aceste controverse de dragul publicității. Mesajul de scuze venit mult prea rapid ar putea fi un indiciu important al acestei ipoteze.
Mai multe persoane au postat pe conturile de Twitter mesaje care îi vizau pe părinții copiilor care au apărut în campanie, însă cele mai multe păreri critică vehement presupusa lipsă de atenție la detalii a responsabililor și oficialilor brandului, cărora nu ar fi trebuit să le scape ceva atât de sensibil, mai ales la acest nivel. Și pe bună dreptate – pe cine poți trage la răspundere când tu ai responsabilitatea? Care este adevăratul preț al publicității în 2022, indiferent dacă vorbim despre intenție sau despre întâmplare?
Fotografiile campaniilor pot fi în continuare găsite pe internet.
Foto: Cover: hepta.ro; Instagram/@diet_prada
Ovidiu Buta: „Moda nu este alchimie și, cu toate acestea, îți poate transforma viața”
Vede colecții de modă și stă de vorbă cu designerii de zeci de ani deja. Este autorul unora…
Cinci ținute casual sofisticate inspirate de invitații de la petrecerea Alist
Se spune că toamna se numără bobocii, dar noi am reinterpretat această zicală și am făcut o selecție…
Pamela Anderson poartă un brand românesc
Pamela Anderson apare pe coperta unei publicații de fashion îmbrăcată într-o piesă care aparține unui brand românesc –…
Sienna Miller, apariție de impact, cu sarcina la vedere, la Vogue World Show
Vedetele și-au dat întâlnire pe covorul roșu la evenimentul fashion al toamnei- Vogue World Show, care se vrea…
LEVI’S® PUNE STILUL PERSONAL PE PRIMUL LOC!
Dacă trendul nostalgiei te-a cucerit și crezi că ai trecut prin toate etapele până acum, pregătește-te pentru încă…
MTV VMAs 2023: Tendințele preferate ale vedetelor pentru lookurile de gală
Marți seară a avut loc decernarea premiilor MTV VMAs 2023, unde vedetele internaționale și-au făcut rând pe rând…
Industria bunurilor de lux, într-o continuă creștere
… sau „Dacă n-au pâine, să mănânce cozonac!” Sunt vorbele atribuite Reginei Maria Antoaneta, cele care i-au adus…
Top 5 accesorii care m-au cucerit în această vară.
Fiecare vară are povestea ei, o sumedenie de amintiri și momente din călătorii, vacanțe nesfârșite, seri lungi călduroase,…
Arad Fashion Days: Tendințele propuse de creatorii români pentru noul sezon
Primul weekend din luna septembrie a marcat pentru noi nu doar începutul celui mai frumos anotimp, ci și…
Vedetele au afișat ținute extravagante la Gala AmfAR de la Veneția
Veneția nu este numai despre film zilele acestea, ci și despre modă și caritate. Gala AmfAR, un eveniment…