Nicoleta Nicolae ∙ February 11, 2021 ∙ 5 min read

Dragoș Petrescu este unul dintre cei mai puternici jucători din industria Horeca. El controlează Trotter Prim, compania care deține lanțurile de restaurante City Grill, Buobngiorno, Caru cu Bere, dar și cafenelele City Cafe. 

Este un exemplu de reușită, un exemplu că se poate! De la băiatul care vindea ziare, la munca la McDonald`s, Dragoș Petrescu a ajuns să  conducă astăzi business-uri care rulează zeci de milioane de euro. Și are energie și idei pentru încă mulți ani de aici înainte. În cel mai nou sezon Imperiul Leilor, avem ocazia să-l descoperim pe Dragoș Petrescu în poziția sa de LEU, iar astăzi ne vorbește despre cum a reușit să supraviețuiască în pandemie și care sunt lecțiile pe care 2020 i le-a dat atât pe plan personal, cât și ca antreprenor.

Cum a fost drumul spre succes pe această piață a restaurantelor?

A fost un drum foarte frumos, pentru că atunci când am pornit povestea restaurantelor, ne aflam într-o perioadă de maximă transformare în România. Nu era membră a Uniunii Europene, era o piață total goală pe zona de restaurante de masă, restaurant casual – unde să vii, să mănânci la prânz sau seara, fără să te uiți la portofel. Așadar, a fost un start-up de tip ”blue ocean”, adică practic noi am inventat o piață: piața clasei de mijloc pentru restaurante. Porții mari, calitate bună, prețuri mici.

Sunteți unul din jucătorii principali pe piața HoReCa din România, domeniul poate cel mai lovit de epidemia de Covid-19. Cum ați supraviețuit în toată această perioadă?

Suntem, într-adevăr, cel mai mare jucător pe piața tradițională de servit masa, adică în format fizic, și a fost foarte greu pentru noi. Au fost câteva săptămâni în care efectiv nu am știut de unde să o apucăm, însă după acest moment de confuzie, ne-am strâns rândurile și am trecut la acțiune. Am creat două canale noi de afaceri: livrarea la domiciliu (City Grill Delivery) și linia de retail (ready to eat si ready to cook).

Care este cea mai importantă lecție pe care ați învățat-o în 2020, atât în plan personal, cât mai ales în businessul pe care îl conduceți?

Pe plan personal, mi-am dat seama cât de important este să te așezi alături de familia ta și să ai timp mai mult cu familia ta, cu prietenii tăi, cât de importantă este comunitatea în care trăiești. Au fost descoperiri pe care nu mai ai timp să le faci din cauza unei vieți foarte active, iar în zona ospitalității viața este foarte activă. Întodeauna când toată lumea pleacă în vacanță, noi plecăm la muncă și când toată lumea merge acasă, noi ne ducem la muncă.

În ceea ce privește declicul pe zona de business este cel legat de modestie. Îți dai seama cât de mic și vulnerabil ești, în fața unor schimbări în piață sau în comportamentul oamenilor. Și aceste comportamente nu le-am fi planificat, te pot scoate din piață, dacă nimerești să fii într-un domeniu afectat. Îmi aduc aminte cât de viabilă este deviza sub care am crescut toată viața, respectiv: ”nimic nu este imposibil, oricând poți să fii lider, dar și oricând poți să dispari din piață”.

Ce schimbari majore credeți că vor fi în piața restaurantelor în următorii ani?

Schimbările majore deja s-au produs. Ele vor revoluția definitiv industria ospitalității, va reveni o componentă de interacțiune fizică, dar undeva în intervalul 2-3 ani. Adică undeva între 2023 – 2024 ne vom întoarce la o componentă fizică semnificativă, probabil relativ apropiată de cea din 2019. Însă creșterea organică pe care o așteptam în acest sector acum 2 ani se va duce integral într-o nouă linie de business care va fi interacțiunea non-fizică prin intermediul platformelor de livrare și curierat.

Ați avut momente când ați vrut să renunțați?

Ca să fiu sincer, nu. Nu am avut momente în care să spun: ”Gata!”. În poziția mea de lider este foarte dificil să ai măcar gândul că ar trebui să te oprești. Noi suntem trend setteri în piață, avem o responsabilitate atât față de cei mai bine de o mie de oameni care lucrează pentru noi, cât și față de piață.

Ce le recomandați celor care vor să-și deschidă un business în acest domeniu?

Le recomand să-și deschidă o afacere. Pentru că cei care deschid astăzi o afacere sunt privilegiați, ei deschid astăzi pornind de la niște condiții T:0 foarte bine cunoscute. Știu și își planifică foarte bine start-up-ul lor în funcție de condițiile de azi. E mult mai ușor să construiești o barcă pregătită pentru marea învolburată decât să te trezești cu corabia ta pregătită pentru ape limpezi, line, în mijlocul furtunii.

Cum credeți că va influența tehnologia piata horeca în viitor?

Foarte mult va influența tehnologia. Toate sectoarele de activitate economice sunt profund impactate de nevoia de tehnologie. S-a făcut un salt uriaș în implementarea tehnologiei în acest 2020, în acest an. Noi practic am ajuns la mecanisme de piață care ar fi fost valabile în 2030, într-un singur an.

Revenind la poziția dvs. de LEU, în cadrul emisiunii Arena Leilor, de la PRO TV, care sunt așteptările dvs. de la acest sezon?

Sunt multiple: pe de-o parte, mă aștept ca telespectatorii să-și mai ia gândul de la cifrele pandemice și să se uite la o emisiune interesantă, de la care poate învăța oricine, și mă aștept ca antreprenorii care astăzi stau închiși într-un concept de angajat să aibă încredere, să dea la o parte vălul și să-și ia propria viață în mâini. Sau măcar să încerce.

 

Related Posts

Mira: „Iubesc să dau multe sensuri muzicii pe care o fac”

Ne vorbește despre dragoste, despre cum nicăieri nu-i ca-n România, despre străzile din București: melodiile sale pline de…

O zi din viața antreprenoarei Ralucăi Fiterman

Antreprenoare și lider în domeniul medical: Raluca Fiterman este CEO-ul Arcadia – Spitale și Centre Medicale, cea mai…

Sore in Paris: despre muzică, modă și… accesorii favorite

Dacă dai o căutare pe web, la Sore apare caracterizarea scurtă „cântăreață, compozitoare, actriță”. Însă eu o cunosc…

Ion Crăciunescu (CEO IBB Holding România): „iResidence Nord înseamnă viitorul”

Pornind de la deviza „Împreună construim un viitor sustenabil”, și cu o vastă experiență acumulată în Germania, IBB Holding…

Women in Power: Payal Dalal și Ioana Gorgăneanu (Mastercard)

Despre oportunități și provocări, despre încrede și curaj, despre comunicare și leadership, ne vorbesc Payal Dalal și Ioana…

Monica Dascălu (Știrile PRO TV): ”Familia este nucleul în jurul căruia gravitez”

După aproape doi ani de pauză, timp în care a devenit mamă și s-a concentrat pe familie și…

Oana Tache: ”Cursurile de educație financiară, marketing, leadership și afaceri europene ar trebui predate la liceu”.

Pe Oana o cunosc de-o viață. O știți și voi, mai întâi de la Abracadabra, apoi de la…

Flori de SubCetate, un business cu parfum de succes

Flori de SubCetate este un business cu un domeniu delicat și parfumat, exact cum îi spune și numele-…

Președintele Krug Maison, Manuel Reman: Luxul este despre moștenire, măiestrie și, poate cel mai important, experiențe.

Președintele Krug Maison a vizitat România pentru prima dată, întâlnindu-se cu iubitorii de Krug și împărtășind pasiunea sa…

Laura Mihăilă, Director de Marketing, Comunicare & CX, Raiffeisen Bank România: „Dorim să construim împreună o comunitate de oameni implicați social”

În ultimii ani, Raiffeisen Bank și-a intensificat activitatea în zona de CSR, iar acum a lansat un program…