Nicoleta Nicolae ∙ February 11, 2021 ∙ 5 min read

Dragoș Petrescu este unul dintre cei mai puternici jucători din industria Horeca. El controlează Trotter Prim, compania care deține lanțurile de restaurante City Grill, Buobngiorno, Caru cu Bere, dar și cafenelele City Cafe. 

Este un exemplu de reușită, un exemplu că se poate! De la băiatul care vindea ziare, la munca la McDonald`s, Dragoș Petrescu a ajuns să  conducă astăzi business-uri care rulează zeci de milioane de euro. Și are energie și idei pentru încă mulți ani de aici înainte. În cel mai nou sezon Imperiul Leilor, avem ocazia să-l descoperim pe Dragoș Petrescu în poziția sa de LEU, iar astăzi ne vorbește despre cum a reușit să supraviețuiască în pandemie și care sunt lecțiile pe care 2020 i le-a dat atât pe plan personal, cât și ca antreprenor.

Cum a fost drumul spre succes pe această piață a restaurantelor?

A fost un drum foarte frumos, pentru că atunci când am pornit povestea restaurantelor, ne aflam într-o perioadă de maximă transformare în România. Nu era membră a Uniunii Europene, era o piață total goală pe zona de restaurante de masă, restaurant casual – unde să vii, să mănânci la prânz sau seara, fără să te uiți la portofel. Așadar, a fost un start-up de tip ”blue ocean”, adică practic noi am inventat o piață: piața clasei de mijloc pentru restaurante. Porții mari, calitate bună, prețuri mici.

Sunteți unul din jucătorii principali pe piața HoReCa din România, domeniul poate cel mai lovit de epidemia de Covid-19. Cum ați supraviețuit în toată această perioadă?

Suntem, într-adevăr, cel mai mare jucător pe piața tradițională de servit masa, adică în format fizic, și a fost foarte greu pentru noi. Au fost câteva săptămâni în care efectiv nu am știut de unde să o apucăm, însă după acest moment de confuzie, ne-am strâns rândurile și am trecut la acțiune. Am creat două canale noi de afaceri: livrarea la domiciliu (City Grill Delivery) și linia de retail (ready to eat si ready to cook).

Care este cea mai importantă lecție pe care ați învățat-o în 2020, atât în plan personal, cât mai ales în businessul pe care îl conduceți?

Pe plan personal, mi-am dat seama cât de important este să te așezi alături de familia ta și să ai timp mai mult cu familia ta, cu prietenii tăi, cât de importantă este comunitatea în care trăiești. Au fost descoperiri pe care nu mai ai timp să le faci din cauza unei vieți foarte active, iar în zona ospitalității viața este foarte activă. Întodeauna când toată lumea pleacă în vacanță, noi plecăm la muncă și când toată lumea merge acasă, noi ne ducem la muncă.

În ceea ce privește declicul pe zona de business este cel legat de modestie. Îți dai seama cât de mic și vulnerabil ești, în fața unor schimbări în piață sau în comportamentul oamenilor. Și aceste comportamente nu le-am fi planificat, te pot scoate din piață, dacă nimerești să fii într-un domeniu afectat. Îmi aduc aminte cât de viabilă este deviza sub care am crescut toată viața, respectiv: ”nimic nu este imposibil, oricând poți să fii lider, dar și oricând poți să dispari din piață”.

Ce schimbari majore credeți că vor fi în piața restaurantelor în următorii ani?

Schimbările majore deja s-au produs. Ele vor revoluția definitiv industria ospitalității, va reveni o componentă de interacțiune fizică, dar undeva în intervalul 2-3 ani. Adică undeva între 2023 – 2024 ne vom întoarce la o componentă fizică semnificativă, probabil relativ apropiată de cea din 2019. Însă creșterea organică pe care o așteptam în acest sector acum 2 ani se va duce integral într-o nouă linie de business care va fi interacțiunea non-fizică prin intermediul platformelor de livrare și curierat.

Ați avut momente când ați vrut să renunțați?

Ca să fiu sincer, nu. Nu am avut momente în care să spun: ”Gata!”. În poziția mea de lider este foarte dificil să ai măcar gândul că ar trebui să te oprești. Noi suntem trend setteri în piață, avem o responsabilitate atât față de cei mai bine de o mie de oameni care lucrează pentru noi, cât și față de piață.

Ce le recomandați celor care vor să-și deschidă un business în acest domeniu?

Le recomand să-și deschidă o afacere. Pentru că cei care deschid astăzi o afacere sunt privilegiați, ei deschid astăzi pornind de la niște condiții T:0 foarte bine cunoscute. Știu și își planifică foarte bine start-up-ul lor în funcție de condițiile de azi. E mult mai ușor să construiești o barcă pregătită pentru marea învolburată decât să te trezești cu corabia ta pregătită pentru ape limpezi, line, în mijlocul furtunii.

Cum credeți că va influența tehnologia piata horeca în viitor?

Foarte mult va influența tehnologia. Toate sectoarele de activitate economice sunt profund impactate de nevoia de tehnologie. S-a făcut un salt uriaș în implementarea tehnologiei în acest 2020, în acest an. Noi practic am ajuns la mecanisme de piață care ar fi fost valabile în 2030, într-un singur an.

Revenind la poziția dvs. de LEU, în cadrul emisiunii Arena Leilor, de la PRO TV, care sunt așteptările dvs. de la acest sezon?

Sunt multiple: pe de-o parte, mă aștept ca telespectatorii să-și mai ia gândul de la cifrele pandemice și să se uite la o emisiune interesantă, de la care poate învăța oricine, și mă aștept ca antreprenorii care astăzi stau închiși într-un concept de angajat să aibă încredere, să dea la o parte vălul și să-și ia propria viață în mâini. Sau măcar să încerce.

 

Related Posts

Coffee Time! Interviu cu Cezara Carteș

Cum este, oare, să lucrezi toată ziua înconjurat(ă) de aburii amețitori ai zecilor de sortimente de cafea? Câte…

Arta în mâinile tale – un proiect despre arhitectură, tehnologie și oameni

La lansarea noii serii Motorola Edge 50, am avut ocazia să stau de vorbă cu fotograful Alex Gâlmeanu…

Marian Pălie, curatorul secțiunii de fashion RDW 2024: „Designerii români au devenit recunoscuți pentru inovație, creativitate și calitate”

19 proiecte de fashion vor face parte din expoziția centrală Romanian Design Week 2024, festivalul multidisciplinar dedicat industriilor…

Dionysis Moustis, barista: „O cafea gustoasă are de-a face cu preferințele personale și cu experiența anterioară”

Dionysis Moustis este Coffee Capabilities Manager CEMEA Lavazza și ne povestește despre culisele competițiilor de barista, despre alegerile…

Acoustic Boyz: ”Cântăm pentru public, nu pentru noi”

Cum a ajuns o trupă formată din trei băieți de la Liceul de Muzică un adevărat fenomen în…

Modă cu impact social: C&A colaborează cu femeile artizan din India pentru o colecție cu broderii manuale

Când într-o mare de piese colorate pentru vară îți atrag atenția niște piese alb-negru, cu broderii superbe, lucrate…

Cornel Ilie (VUNK)- ”Dacă eu cu mine nu sunt fericit, nu voi putea fi nici lângă altă persoană”

Trupa VUNK a lansat recent cel de-al zecelea album din carieră, intitulat ”De luni până duminică”. Cornel Ilie,…

Cristina Tudor: Ca părinte, planificarea financiară e esențială

Proaspătă mămică, Cristina Tudor spune azi că educația copilului este crucială, iar planificarea atentă a cheltuielilor pentru etapele…

Cătălina Buliga: „Investesc în mine mai întâi”

Fiecare dintre noi definim în mod diferit echilibrul, indiferent că ne raportăm la viața profesională, cea de familie…

Cristina Preda: „Sănătatea financiară trebuie antrenată”

Întâlnim adesea tineri dornici să-și contureze un viitor financiar solid, iar Cristina Preda, o masterandă determinată, ne inspiră…