Nicoleta Nicolae ∙ August 27, 2024 ∙ 7 min read

În ultimii ani, Raiffeisen Bank și-a intensificat activitatea în zona de CSR, iar acum a lansat un program care sună bine și face bine. Laura Mihăilă, Director de Marketing, Comunicare & CX, Raiffeisen Bank România, ne vorbește despre această premieră pe piața bancară, despre implicare și responsabilitate, dar și despre cum își găsește echilibrul în viață!

Cu ce este diferit Cardul Galben Care Face Bine, de alte carduri care există pe piață?

Cardul Galben Care Face Bine este o premieră pe piață, un card care impulsionează participarea comunitară. Pentru fiecare plată făcută de clienți cu noul Card Galben, indiferent de sumă, noi, Raiffeisen Bank România, donăm în contul Asociației Dăruiește Viață. Donația pe care o facem provine din fonduri proprii și nu este condiționată de valoarea sau numărul de tranzacții pe care clientul le face cu cardul. Estimăm că până anul viitor se vor realiza aproximativ 100 de milioane de tranzacții cu acest card, iar contribuția noastră va fi de 200.000 de euro, suplimentar față de sponsorizarea de 1 milion de euro pe care am anunțat-o, la mijlocul lunii mai, pentru construcția noului campus medical de la Marie Curie.

Fiind un proiect de implicare și responsabilitate, care sunt așteptările dvs. pe termen lung de la acest proiect?

Dorim să construim împreună o comunitate de oameni implicați social. Cheia este un comportament participativ și repetitiv, care să stea la baza unei societăți mai empatice, mai inclusive și mai implicate, din dorința de a contribui la crearea unui trai mai bun pentru întreaga comunitate. 

Și, pentru că se vorbește tot mai mult despre sustenabilitate și implicare socială, cum ați defini dumneavoastră termenul de sustenabilitate?

Pentru mine, sustenabilitatea își păstrează definiția ei primară. O percep ca pe un obiectiv social pentru ca oamenii să trăiască cât mai mult pe Pământ. În Raiffeisen Bank România, strategia a evoluat în timp și se referă în principal la sprijinul pe care-l oferim businessurilor românești în tranziția spre o economie circulară, atât prin produse bancare dedicate, cât și prin susținerea  comunităților în care suntem prezenți, fie că este vorba despre educație, ecologie urbană, sport ca stil de viață sănătos, inovație sau artă și cultură. 

Care este strategia pe termen lung a băncii în această direcție? 

În ultimii ani, am crescut considerabil procentul de finanțări sustenabile și nu puține au fost situațiile în care am făcut pionierat. Suntem prima bancă din România care a emis obligațiuni verzi și de sustenabilitate pe piața de capital și ne-am făcut o misiune din a susține dezvoltarea conceptului de „engaged citizens” – fie că este vorba despre educație de mediu ori financiară, de proiecte de upskiling pentru joburi sau proiecte sociale care să contribuie la nivelarea discrepanțelor dintre zonele mai dezvoltate și cele cu un risc social ridicat.

Raiffeisen Bank România susține inițiativa Dăruiește Viață pentru construcția până în 2030 a primului campus medical din România. Ce ne puteți spune despre acest demers? 

În fiecare an, susținem cauze care ne dau speranță că putem privi cu încredere în viitor. Sprijinul către Dăruiește Viață este o reafirmare a angajamentului față de proiectele care dovedesc un real impact pozitiv asupra societății și o continuare a misiunii #TotCeNeUnește.

Mai mult, Dăruiește Viață este un ONG care a făcut istorie în România prin rezultatele extraordinare pe care le are si sprijinul public primit din partea a 350.000 de români  care donează deja către ONG, așa că sunt sigură că și cei 2 milioane de clienți pe care îi avem vor fi bucuroși să afle că banca lor donează pentru ei, la fiecare tranzacție cu cardul.

În plus, sponsorizarea de 1 milion de euro către Dăruiește Viață am făcut-o în același spirit cu restul inițiativelor noastre care încurajează acțiunii ce aduc laolaltă companiile, societatea civilă și cetățenii.

Care sunt noile capitole și provocările comunicării și marketingului, în anul 2024, într-o era dominată de social media?

Marketingul în 2024 a ajuns la capătul hype-ului lui Simon Sinek în care toate brandurile își căutau „scopul” și menirea și intră în era studiilor lui Byron Sharp care pledează pentru disponibilitate mentală în detrimentul ideii de diferențiere. Disputele academice însă lasă marketerul practician confuz între tacticile efemere de social media și temele complexe în construcția de brand. Consider că, în ziua de azi, planurile de marketing și comunicare navighează, elegant, prin toate acestea, bazându-se pe universalul adevăr al produselor bune despre care este bine să știe cât mai multă lume. 

Există cineva care vă influențează, care vă este mentor?

Părinții mei rămân cei mai importanți mentori pentru modul în care aleg să îmi trăiesc viața personală. În viața profesională aplic exact același principii – eu cred că e important să fii consecvent, muncitor și să te ții de promisiuni. Am întâlnit de-a lungul carierei, mai ales la Londra, oameni de marketing incredibil de bine pregătiți și de la ei am învățat să continui să citesc și să învăț permanent, să îmi păstrez proaspătă curiozitatea profesională. În ultimii 5 ani am întâlnit profesioniști care m-au făcut să înțeleg rolul mai mare, cu impact în societate, pe care îl are o companie comercială. Ei mi-au deschis ochii și inima să îmi doresc să contribui si să particip mai activ în comunitate.

Ce vă place să faceți atunci când plecați de la job? Cum va încărcați bateriile?

Pentru mine, familia este viața de după job, cu ei îmi încarc …și descarc … bateriile. Ne aflăm în etapa în care căutăm vacanțe cu multe tobogane cu apă și așteptăm ca fetița mică să mai crească ca să ne reluăm călătoriile exploratorii în marele orașe ale lumii.

Ce filme vă plac? Ce muzică ascultați? 

Eu sunt o mare cinefilă, pot să îmi petrec ore în șir vizionând toate tipurile de film. Prefer filmele care au o temă istorică sau politică. Și, în fiecare an, cu ajutorul soțului meu care e cel mai bun curator și alături de care filmele sunt mai interesante, ne uităm la aproape toate nominalizările la premiile Cannes și Oscar.

Și preferințele mele muzicale sunt la fel de eclectice, dar când vreau să mă relaxez prefer blues-ul interpretat de Beth Hart, vocea inconfundabilei Lana fel Ray sau evergreens ca David Bowie sau Queens.

Dacă ar fi să le dați un sfat învățat din propria experiență de viață, tuturor femeilor din România, care ar fi acela?

Să fie mai blânde cu ele și să se bucure de viață în fiecare zi. Cred că ne punem multe bariere și obstacole singure din dorința de a fi cât mai bune, cât mai performante într-o societate care realist este departe de acesta exigență. Eu cred că cel mai important este să fim bine cu noi, în primul rând, și asta se reflectă apoi în toate interacțiunile noastre.

Related Posts

Jennifer Lopez, primele destăinuri după divorțul de Ben Affleck

Jennifer Lopez a ales să-și deschidă sufletul în fața presei și să vorbească fără ocolișuri despre trăirile ei…

Taylor Swift, Blake Lively și Ryan Reynolds au donat 6 milioane de dolari

Unele celebrități nu rămân insensibile la dezastrul creat, în viețile oamenilor obișnuiți, de ultimele manifestări ale vremii extreme…

Georgia May Jagger a născut

Mick Jagger este, din nou, bunic. Fiica lui Mick Jagger, Georgia May Jagger, a născut.  Modelul în vârstă…

10 modele faimoase pentru rolurile de la Hollywood

Frumusețea, dar și talentul, le-au adus de sub reflectoarele prezentărilor de modă, sub cele ale Hollywood-ului. Acestea sunt…

Actrița Kristin Scott Thomas s-a măritat la 64 de ani

Actrița britanică Kristin Scott Thomas s-a recăsătorit la 64 de ani. Alesul vedetei este redactorul șef al publicației…

Inspirație pentru viitor: Celebrarea Zilei Internaționale a Fetelor 2024

Text semnat de: Ambasadorul SUA în România, Kathleen Kavalec Astăzi sărbătorim forța și potențialul fetelor, datorită unei rezoluții…

Cei mai frumoși 10 bărbați din lume, conform ”Proporției de aur”

Frumusețea e în ochii privitorului sau se calculează științific? Un renumit chirurg plastic din Londra, Dr Julian De…

UNTOLD X: 7-10 AUGUST 2025. Abonamentele, disponibile din 10 octombrie

UNTOLD, festivalul care ocupă locul 3 în topul celor mai mari evenimente muzicale din lume, se pregătește să…

Meghan Markle, apariție spectaculoasă la un eveniment din Los Angeles

 Meghan Markle a atras toate privirile cu rochia ei roșie semnată Carolina Herrera, la gala organizată week-endul trecut…

Eva Longoria, de la actorie la business-uri de miliarde de dolari

Eva Longoria (49 de ani) a lăsat actoria pentru afaceri și bine a făcut, deoarece inițiativele ei în…