A List Magazine ∙ October 27, 2023 ∙ 16 min read

De Roxana Popescu

Am avut dintotdeauna o fascinație pentru necunoscut, pentru a explora tărâmuri noi și a  înțelege poveștile și tradițiile care alcătuiesc diversitatea lumii noastre. Pentru mine, călătoriile reprezintă nu doar o modalitate de a vizita locuri noi, ci și o oportunitate de a mă conecta cu inimile oamenilor din culturi diferite.

Cu toate acestea, nu am avut privilegiul de a mă aventura prea departe de țara noastră, asta până acum câteva zile când, la invitația specială din partea Join UP!, am avut ocazia de a păși pe pământ Tunisian. A fost o călătorie de o săptămână care mi-a deschis ochii și inima către frumusețea acestei țări africane. De la orașe pline de istorie și cultură la nesfârșitele dune de nisip ale Deșertului Sahara, în Tunisia am trăit o experiență care mi-a rămas adânc în suflet și pe care o voi împărtăși cu voi în cele ce urmează.

În prima zi a călătoriei noastre, am pășit pe pământul pitoresc din Nabeul, unde aroma sărată a mării și strălucirea soarelui tunisian ne-au întâmpinat într-un mod fermecător. La hotelul Novostar Khayam Garden Beach & Spa, am fost înconjurați de luxul și confortul care au devenit refugiul nostru în această călătorie. Cu fiecare răsărit și apus de soare, am simțit că ne îmbogățim sufletele cu frumusețea naturii ce se întindea în fața noastră.

Apoi, aventura noastră a prins contur în Muzeul Arheologic din Sousse, un adevărat tezaur al istoriei și al culturii tunisiene. M-am pierdut în privirea detaliată a mozaicurilor antice, unde culorile vii și motivele intricate ne-au purtat înapoi în timp, în epoci de demult. Artefactele păstrate cu grijă au fost mărturii ale unei civilizații străvechi, care și-a lăsat amprenta în fiecare piatră și în fiecare sculptură.

O plimbare prin Medina din Sousse a fost ca o călătorie într-un târg oriental plin de viață și culoare. Miroasele condimentelor și aromele bucatelor tradiționale au dansat în aer, iar culorile vibrante ale texturilor și țesăturilor au creat un peisaj fascinant. Ne-am plimbat pe străzi înguste, unde meșteșugarii pricepuți își etalau măiestria în atelierele lor. Fiecare colț ascundea o poveste și o tradiție, iar întâlnirea cu localnicii prietenoși ne-a deschis ochii și inimile către ospitalitatea lor caldă și autentică.

În călătoria noastră către Deșertul Sahara, am făcut o oprire absolut necesară în orașul El Jem, care ascunde una dintre cele mai impresionante relicve ale istoriei romane: Amfiteatrul. Acest monument impresionant este unul dintre cele mai mari și mai bine conservate amfiteatre romane din lume, situat în centrul orașului El Jem. Construit în secolul al III-lea, amfiteatrul a fost martorul unor spectacole grandioase și lupte între gladiatori, reflectând bogăția culturală și pasiunea romanilor pentru divertismentul în masă.

Amfiteatrul roman din El Jem nu este doar o construcție de piatră veche; este o mărturie a ingeniozității și puterii inginerilor și constructorilor romani din acea epocă îndepărtată. Cu fiecare piatră adusă în acel loc magic, am resimțit emoția și devotamentul romanilor pentru arta lor și pentru crearea unor structuri impresionante. În acele zile străvechi, amfiteatrul era centrul vieții sociale și culturale, locul în care oamenii se adunau pentru a se bucura de spectacole și evenimente care încântau și uimeau publicul. În acele momente de reflecție în fața amfiteatrului, am simțit o profundă recunoștință pentru oportunitatea de a experimenta această comoară istorică și pentru șansa de a pătrunde în sufletele oamenilor care au trăit acolo cu mii de ani în urmă.

Pe măsură ce ne apropiam de Deșert, am intrat într-o lume magică și misterioasă, aceea a Berberilor troglodiții. Aceștia reprezintă un grup etnic indigen care trăiește în regiunea nord-africană și sunt cunoscuți pentru casele lor subterane săpate în stâncă, cunoscute sub numele de troglodite. Aceste locuințe ingenioase au fost folosite de berberi de-a lungul secolelor pentru a se proteja de căldura arzătoare a deșertului și de invaziile străine. Intrând în aceste case subterane, am simțit o conexiune profundă cu istoria și modul de viață al acestor oameni simpli și ospitalieri. Am descoperit cum au supraviețuit în aceste medii extreme, păstrând tradițiile și cultura lor în ciuda provocărilor naturii și ale timpului

Ajungând în Deșertul Sahara, am simțit cu adevărat pulsul acestui vast și misterios peisaj. Sub cerul senin și însorit al deșertului, am avut privilegiul să participăm la un tur de călărie cu cămile, o experiență care a devenit punctul culminant al acestei aventuri fascinante. Cămilele, supranumite “corăbii ale deșertului”, ne-au purtat cu grație și eleganță prin nisipul aurie și au adăugat un element de autenticitate și conexiune profundă cu mediul înconjurător. Plimbarea cu cămile ne-a oferit ocazia de a experimenta viața nomadă și de a ne simți în pielea vechilor caravane care străbăteau aceste teritorii în căutarea apei și a resurselor. Fiecare pas al cămilelor a fost ca un bătăt al timpului, o amintire vie a vechilor tradiții și a modului de viață ancestral. Pe măsură ce călcam aceleași urme pe care le-au lăsat generații întregi înaintea noastră, am simțit o legătură profundă cu istoria acestor locuri și cu oamenii care au pășit pe aceste meleaguri timp de mii de ani.

Pe lângă plimbarea cu cămile, am avut și ocazia să ne eliberăm sufletele într-o aventură cu ATV-uri prin dunele de nisip. Cu motoarele răcnind și nisipul săltând în aer sub roțile noastre, am simțit adrenalina și libertatea vântului care ne atingea fața. Cu fiecare curbă și săritură, am explorat terenuri care păreau desprinse dintr-un decor de film, cu dunele înalte care se ridicau în fața noastră ca niște creste ale unui ocean de nisip.

Am început ziua următoare extrem de devreme, cu inima plină de anticipație și sufletul deschis către frumusețea naturală care urma să se desfășoare în fața ochilor noștri: răsăritul în Deșertul Sahara. Cu primele raze ale soarelui care începeau să lumineze orizontul, am asistat la un spectacol incredibil de culori, cu cerul trecând de la nuanțe de mov și albastru la o paletă explozivă de portocaliu și roșu.

După o dimineață fascinantă în mijlocul deșertului, am făcut o scurtă oprire într-o oază care s-a transformat într-o grădină zoo. Acest loc idilic era locuit de animale specifice regiunii, oferindu-ne ocazia de a observa fauna locală într-un cadru autentic, descoperind secretele acestor creaturi minunate care s-au adaptat perfect la condițiile aspre ale deșertului.

Continuând aventura noastră prin dunele de nisip, am ajuns la una dintre cele mai fascinante locații: Ong Jemel, un teritoriu vast care a servit ca decor pentru faimosul film „Star Wars”. Aici, am pășit în urmele personajelor din această epopee cinematică și am descoperit peisaje familiare din galaxiile îndepărtate. Stând acolo, în mijlocul acestor decoruri spectaculoase, am fost captivați de magia cinematografiei și de arta de a transforma un mediu natural într-un univers fantastic.

Ajungând în Tunis, capitala vibrantă a Tunisiei, am pătruns într-o lume plină de istorie și culoare. Una dintre primele opriri a fost la celebrul Muzeu Național din Bardo, un adevărat tezaur al patrimoniului tunisian. Acest muzeu, situat într-o clădire grandioasă de tip palat, găzduiește o colecție impresionantă de artefacte și obiecte istorice ce datează de-a lungul secolelor. Prin expozițiile sale captivante, Muzeul Național din Bardo oferă o incursiune în istoria bogată a Tunisiei, punând în evidență influențele diverse care au marcat această țară.

Apoi, am explorat Situl Arheologic al Cartaginei, o adevărată comoară istorică. Acest loc fascinant abundă în vestigii remarcabile, inclusiv băi, locuințe, mozaicuri, temple și sanctuare care dezvăluie măiestria și rafinamentul civilizației cartagineze. Unul dintre punctele de atracție majore ale sitului este portul naval al cartaginezilor, care amintește de măreția și puterea acestui oraș antic în perioada sa de glorie.

În continuare, am ajuns în cartierul pitoresc Sidi Bou Saïd, o bijuterie a Tunisului, asemănătoare, dacă nu chiar mai frumoasă, cu celebrele peisaje ale insulei grecești Santorini. Acest cartier fermecător este renumit pentru casele sale albe, cu ferestre și uși albastre, care creează o imagine irezistibilă. Străzile înguste, pavate cu piatră, sunt decorate cu flori viu colorate, iar aroma florilor de iasomie și a mirodeniilor orientale umple aerul.

Am rătăcit printre clădiri vechi și străduțe pietruite, admirând priveliștile uimitoare ale mării Mediterane și ale orașului Tunis în ansamblu. Atmosfera romantică și autenticitatea Sidi Bou Saïdului ne-au făcut să ne simțim ca într-o poveste orientală, unde timpul pare să se fi oprit în loc și unde fiecare colț ascunde o poveste fascinantă.

Revenind în Hammamet, am avut ocazia să explorăm unul dintre cele mai captivante și pitorești locuri din această destinație turistică: Medina. Această zonă veche a orașului Hammamet este o adevărată bijuterie a arhitecturii tradiționale tunisiene. Străzile înguste și labirintice ale Medinei duc către piețe pline de culoare, unde meșteșugarii își expun cu mândrie creațiile, de la textile și ceramică la obiecte din metal prețios. Parfumul îmbietor al mirodeniilor și aspectul bogat al suvenirurilor au creat o atmosferă fermecătoare și autentică. Cu fiecare colț pe care îl descopeream, am fost înconjurați de tradiții vechi și de povestea bogată a acestei regiuni.

Ultimele două zile ale aventurii noastre în Tunisia au fost dedicate relaxării și răsfățului la hotelul Royal Azur Thalassa din Hammamet. Acest complex de lux a devenit pentru noi un adevărat paradis al odihnei și confortului. Amplasat la malul mării Mediterane, hotelul ne-a oferit vedere panoramică la ocean și acces direct la plajă, permițându-ne să ne bucurăm de răcoarea valurilor și de băile de soare sub soarele strălucitor al Tunisiei.

Cu o gamă largă de facilități și servicii, de la piscine exterioare spectaculoase până la centre de wellness și spa-uri de lux, ne-am răsfățat corpul și mintea în aceste zile de relaxare. Terapiile tradiționale tunisiene, cum ar fi hammam-ul și tratamentele cu argilă, ne-au oferit o experiență autentică a binecunoscutelor practici de îngrijire personală ale locuitorilor locali.

Această călătorie în Tunisia a fost cu adevărat o incursiune într-un univers fascinant. De la descoperirea istoriei străvechi până la bucuria culorilor și a aromei tradițiilor locale, fiecare moment a fost o călătorie în sine. Am adunat amintiri neprețuite din fiecare colț al acestei țări, iar experiența noastră în Tunisia rămâne una dintre cele mai captivante și autentice aventuri de călătorie pe care le-am trăit vreodată. Cu inima plină și mintea deschisă, am plecat de aici cu un bagaj plin de experiențe și învățăminte, pregătită mereu să mă aventurez în următoarea destinație necunoscută.

Așadar, dragi #Alisters, sper că v-am deschis apetitul pentru vacanță, mai ales când aveți de ales dintre superbele destinații exotice din portofoliul Join UP!  și pachetele turistice atractive. Iată doar câteva dintre destinațiile însorite de care vă puteți bucura și unde puteți evada de frigul de la noi.

Egipt (Hurghada și Sharm El Sheikh)

Egiptul rămâne o bijuterie strălucitoare a aventurii și descoperirii. De la secretele sale istorice înscrise în nisipurile piramidelor antice până la plajele sale aurii și aventurile subacvatice din Marea Roșie, Egiptul promite o experiență în care luxul și misterul se împletesc armonios. Pachetele turistice Rediscover oferă turiștilor o perspectivă proaspătă și unică asupra acestei destinații.

Tanzania (Zanzibar)

Descoperiți Zanzibar cu toate simțurile! Conectați-vă cu plajele idilice ale Oceanului Indian, cu aromele fructelor tropicale, cu vârfurile împodobite de zăpadă ale Muntelui Kilimanjaro, cu savana sălbatică și cu cultura colorată a Maasai. Zanzibar este o lume exotică specială, plină de secrete și surprize, iar conceptul „Feel the Spirit of Zanzibar” vă va aduce mai aproape de fiecare aspect al acestei insule.

Spania (Tenerife)

Tenerife este o insulă cu cel mai bun climat, hoteluri minunate, natură virgina cu ocean, munți, vulcan, plaje cu nisip negru și o faună exotică bogată, bucătărie delicioasă și multe distracții diferite. Din acest motiv, conceptul nostru pentru această destinație este „Totul într-unul”. Join UP! a pregătit totul pentru a vă bucura de această experiență în cel mai bun mod posibil.

Turcia (Antalya)

Dacă sunteți în căutarea unui paradis al plajelor cu nisip fin, apei cristaline și peisajelor montane impresionante, Antalya este alegerea perfectă. Această destinație este ideală pentru cei care doresc să se relaxeze pe plajă, să se bucure de soare și să exploreze vestigiile istorice din zonă. Antalya oferă și o gamă variată de activități acvatice și aventuri în natură pentru iubitorii de senzații tari.

Emiratele Arabe Unite (Dubai)

Dubai este sinonim cu luxul și modernitatea. Aici veți găsi cele mai înalte clădiri din lume, centre comerciale ultramoderne, stațiuni de lux și o gamă largă de opțiuni pentru shopping și divertisment. Dubai este perfectă pentru cei care caută o combinație între relaxare și experiențe urbane, inclusiv safari-uri în deșert, plimbări cu camile, și vizite la cele mai mari și mai extravagante structuri arhitecturale.

Cu Join UP!, călătoriile voastre pot deveni aventuri memorabile și pline de farmec în aceste destinații minunate. Cu pachete personalizate și atenție la fiecare detaliu, veți descoperi lumea cu ochi noi și veți trăi experiențe unice în viață. Așadar, pregătiți-vă să explorați, să descoperiți și să vă bucurați de fiecare moment al călătoriei voastre cu Join UP! Romania.