Tristan Lagarde: „Cu elementele corecte date de noi, pielea va ști să se repare singură – acesta este țelul nostru. Acesta este și viitorul în îngrijirea pielii.”

Tristan Lagarde

Într-o industrie în continuă evoluție, cu lansări ce vin, pe bandă rulantă, cu mai multă sau mai puțină atenție pentru sănătatea pielii, cu un public tot mai tânăr dornic să consume noile produse și cu multe întrebări despre ce aduce viitorul în îngrijirea pielii, am avut ocazia să stau de vorbă cu una dintre persoanele implicate direct: Tristan Lagarde, general manager Phytomer, printre altele și tată a trei fete. Așa că discuția a curs și în sens invers: de la bătrânețe până la tinerețe.

50 de ani. Atât sărbătorește Phytomer. Este o vârstă dificilă pentru un brand?

Nu e o vârstă așa de dificilă pentru că odată ce ajungi la acest moment știi care sunt elementele cheie, ce a funcționat, ce ți-a dat succes, ce ți-a dat energie, ce stă la baza succesului. Trebuie să avem grijă să nu ne culcăm pe o ureche și să ne trezim într-o zi că am ratat un trend, o oportunitate, că nu mai suntem acolo unde vor clienții. Așa că trebuie să fim foarte atenți. Dar partea bună este că știm ce a făcut Phytomer special și ce continuă să facă acest brand special: o viziune îndrăzneață a inovației, a înțelegerii că nu suntem totul pentru toți, dar suntem foarte buni și pasionați pe ceea ce vrem să facem. Și ce facem? Ne place să avem grijă de pielea oamenlor, să îi dăm energie, vitalitate, sănătate. Cum o facem? Folosim marea. Folosim elemente din mare pentru a transforma pielea. În 50 de ani am investit foarte mult, avem în urma investițiilor știința care ne ajută să înțelegm nevoile pielii și să transformăm microalgele și alte microorganisme. Această știință este unică și știm să o facem natural și cu respect. În 2025, suntem bine și vom continua să folosim această viziune, știință, tehnologie, pentru că asta își doresc oamenii: performanță și îngrijire naturală. Vor să revină la ceva sănătos, sustenabil, care se simte bine, ușor.

Pentru cei care nu știu cum funcționează această industrie, credeți în trial & error ca mod de lucru? Asta înseamnă evoluția?

Dacă nu încercăm, nu vom avea succes. Trebuie să explorăm, să evoluăm și să ne pregătim pentru viitor. Astăzi, pentru a dezvolta o nouă moleculă, un nou ingredient activ costă 500-700.000 euro. Să spunem că ar fi vorba de milioane de euro pentru a dezvolta ingrediente active noi. Un nou ingredient activ nou este exact acest proces de trial-and-error. Identificăm, de exemplu, un microorganism sau o microalgă și ne întrebăm cum a supraviețuit în condiții aspre, deshidratării, apei sărate, poluării, acelorași lucruri care ne afectează și pe noi. Apoi trebuie să găsim, prin echipa științifică, acele molecule care ar putea fi implicate în aceste procese de apărare ale microorganismului. Putem să transpunem aceste mecanisme pe pielea umană? Putem să o obținem și să aibă aceleași efecte la noi?

Fără efecte secundare….

Da, ai dreptate, fără efecte secundare. Iar partea frumoasă în îngrijirea marină a pielii este că nu creează efecte secundare pentru că celulele noastre sunt foarte aproape de compoziția chimică și minerală a algelor de mare, de exemplu. Ca oameni, ne simțim bine în preajma apei, ne luăm energie de la mare. Dacă te uiți la compoziția plasmei și a fluidelor corpului avem aproape aceeași semnătură chimică a apei de mare. Noi chiar venim din mare. Științific avem mai bune rezultate și o toleranță mai mare, o afinitate mai mare către sursele marine decât cele provenite din alte surse.

Știm că marea este viitorul umanității, dar cum ajungem acolo? Cu această viziune trebuie să inovăm produsele noastre. Așa că explorăm mereu și ne întrebăm cum să folosim atuurile naturii în îngrijirea pielii. Acesta este un pas dificil așa că trebuie să creștem celule ale pielii, trebuie să testăm pe acestea, trebuie să verificăm rezultatele – mai exact echipa de 50 de oameni de știință. Următorul pas este obținerea unui produs de îngrijire.

Poate că AI va ajuta mai mult în acest sens, la selectarea mai rapidă și mai exactă a unei molecule care să funcționeze într-un produs cosmetic? Sau ține de noi să căutăm să ducem curiozitatea dincolo de domeniul în care activăm?

Elementul-cheie pentru succes în viață și în business este curiozitatea. Nu poți locui și lucra singur. Putem asculta povești și informații despre cum funcționează lucrurile în alte industrii și apoi să ne întrebăm cum putem aplica în domeniul și produsul nostru. Țări diferite, domenii diferite, toate acestea ne hrănesc. În Phytomer, avem acum un produs care folosește acest principiu: poți aplica un produs pe piele ce conține probiotice sau un extract dintr-o algă iar microbiomul îl va transforma. În acesta ne concentrăm energia și resursele, pentru crearea unor metaboliți. Anul trecut, am primit un premiu pentru un complex dezvoltat de noi care determină pielea să producă vitamina B5 iar acesta este esențială pentru repararea și regenerarea pielii. Cu elementele corecte date de noi, pielea va ști să se repare singură – acesta este țelul nostru. Acesta este și viitorul în îngrijirea pielii.

Evoluția noastră, în teorie, a început cu o celulă ce ulterior s-a divizat. Acum ne întoarcem atenția din nou către microorganisme, pentru a găsi soluții. Nu e ciudat?

Eu văd asta ca un cerc al vieții. E intrigant că ne întoarcem la elementele de bază, ai dreptate. Cu poate acestea chiar aceste forme umile de viață au găsit modalități mai bune de a face față condițiilor externe neprietenoase.

Cel mai cunoscut produs Phytomer de până acum: Rosée Visage. Care va fi următorul best seller?

Cred că va fi Perles des Mers pentru că este o poveste frumoasă și va avea lansarea din această toamnă. Am observat anumite microorganisme care dețin secretul longevității și care pot supraviețui mult timp fără să se hrănească iar în interiorul lor există microperle din lipide, element esențial pentru longevitate. Acestea produc sirtuina – care are același cod ca sirtuina din corpul uman. Și nu e vorba doar de longevitate, ci de o calitate a vieții celulelor mai bună, plină de energie. Noul produs este deosebit și pentru că are un parfum special obținut din colaborarea noastră cu parfumieri din Grasse.

Pentru că vedem ce se întâmplă cu trendurile setate de social media, produsele de skincare ar trebui să fie folosite la orice vârstă?

Nu. Știm că pielea își pierde în timp capacitatea de a produce elastină și colagen. Își pierde vitalitatea. Asta e viața. Se întâmplă cu toate celulele noastre, cu orice ființă. Noi putem ajuta încetinind procesul de îmbătrânire, ajutând pielea să funcționeze un pic mai bine.  Nu vom face miracole și nu vor face ca o persoană de 95 de ani să se simtă și să arate ca una de 5 ani. Ceea ce vreau să spun este că la vârste fragede nu ai nevoie de skincare – doar dacă nu există o problemă medicală – dar pielea tânără nu are nevoie de cosmetice.

Un sfat pentru adolescente?

Eu am trei fete – de 11, de 13 și de 16 ani. În primul rând trebuie să aibă o rutină sănătoasă, adică să își curețe tenul dimineața și seara, cu produse delicate pentru piele, adaptate tipului pielii și vârstei pielii. Există pe piață produse de calitate mai bună sau mai puțin bună. Un regim dur de îngrijire face mai mult rău decât bine pentru că pielea va fi sensibilizată și expusă bacteriilor. E o nebunie să afli că multe adolescente folosesc, de exemplu, retinol. Exact asta ar trebui să nu facă. În adolescență, poți folosi un cleanser. Fetele mele folosesc Phytomer, le dau voie pentru că știu ce conține, dar nu orice produs, ci un cleanser delicat, iar cea mare folosește și o cremă hidratantă de zi. Chiar are nevoie de această cremă de zi? Probabil că nu, dar nu vreau să folosească un produs de slabă calitate, aș că prefer să îi ofer Phytomer.

Mai puțin plastic și resurse folosite mai bine. Cum se întâmplă asta în Phytomer?

Energie reciclabilă, microalge cultivate în laborator, birouri aproape de zona de producție, filtre naturale din plante folosite pentru a curăța apa utilizată în procedul de producție și asta încă din 2007. Limităm impactul asupra mediului cât mai mult. Vrem să ajutăm prin știință, dar nu prin cea rece, distantă, ci una care înfrumusețează natura, pentru a obține ce e mai bun din uneltele naturale din jur, pentru a ajuta oamenii să trăiască confortabil, pentru o îngrijire a pielii naturală.

Așteptări de la piața și consumatorii din România?

Urmează o perioadă foarte interesantă pentru îngrijirea profesională a pielii, în care Phytomer își va găsi locul.  Am venit să observ și să aflu mai multe iar concluzia mea că există un interes crescut pentru frumusețea naturală, pentru o abordare subtilă, rafinată. Nu suntem într-o piață cu carater agresiv, ca în alte zone ale lumii, ci există o cunoaștere și un interes pentru știință și pentru îngrijirea pielii. Știu asta și din munca mea de zi cu zi: am întâlnit foarte mulți români în această industrie și sunt foarte talentați și informați. De aceea sunt foarte mândru că fac parte din această poveste și cred că oamenii vor fi impresionați de Phytomer tocmai pentru că au aceste cunoștințe despre îngrijirea pielii la modul științific. Mai văd și că pe piața de skincare profesională sunt tot mai multe hoteluri cu SPA-uri frumoase. Nu am testat nimic încă, dar văd că sunt locații frumoase și investiții mari. România este o piață interesantă, trece printr-un proces de maturizare a spaurilor și sunt entuzismat de această perspectivă într-o piață care se maturizează chiar sub ochii mei.

Foto: IMIEGIES/PR.

Tristan Lagarde

Într-o industrie în continuă evoluție, cu lansări ce vin, pe bandă rulantă, cu mai multă sau mai puțină atenție pentru sănătatea pielii, cu un public tot mai tânăr dornic să consume noile produse și cu multe întrebări despre ce aduce viitorul în îngrijirea pielii, am avut ocazia să stau de vorbă cu una dintre persoanele implicate direct: Tristan Lagarde, general manager Phytomer, printre altele și tată a trei fete. Așa că discuția a curs și în sens invers: de la bătrânețe până la tinerețe.

50 de ani. Atât sărbătorește Phytomer. Este o vârstă dificilă pentru un brand?

Nu e o vârstă așa de dificilă pentru că odată ce ajungi la acest moment știi care sunt elementele cheie, ce a funcționat, ce ți-a dat succes, ce ți-a dat energie, ce stă la baza succesului. Trebuie să avem grijă să nu ne culcăm pe o ureche și să ne trezim într-o zi că am ratat un trend, o oportunitate, că nu mai suntem acolo unde vor clienții. Așa că trebuie să fim foarte atenți. Dar partea bună este că știm ce a făcut Phytomer special și ce continuă să facă acest brand special: o viziune îndrăzneață a inovației, a înțelegerii că nu suntem totul pentru toți, dar suntem foarte buni și pasionați pe ceea ce vrem să facem. Și ce facem? Ne place să avem grijă de pielea oamenlor, să îi dăm energie, vitalitate, sănătate. Cum o facem? Folosim marea. Folosim elemente din mare pentru a transforma pielea. În 50 de ani am investit foarte mult, avem în urma investițiilor știința care ne ajută să înțelegm nevoile pielii și să transformăm microalgele și alte microorganisme. Această știință este unică și știm să o facem natural și cu respect. În 2025, suntem bine și vom continua să folosim această viziune, știință, tehnologie, pentru că asta își doresc oamenii: performanță și îngrijire naturală. Vor să revină la ceva sănătos, sustenabil, care se simte bine, ușor.

Pentru cei care nu știu cum funcționează această industrie, credeți în trial & error ca mod de lucru? Asta înseamnă evoluția?

Dacă nu încercăm, nu vom avea succes. Trebuie să explorăm, să evoluăm și să ne pregătim pentru viitor. Astăzi, pentru a dezvolta o nouă moleculă, un nou ingredient activ costă 500-700.000 euro. Să spunem că ar fi vorba de milioane de euro pentru a dezvolta ingrediente active noi. Un nou ingredient activ nou este exact acest proces de trial-and-error. Identificăm, de exemplu, un microorganism sau o microalgă și ne întrebăm cum a supraviețuit în condiții aspre, deshidratării, apei sărate, poluării, acelorași lucruri care ne afectează și pe noi. Apoi trebuie să găsim, prin echipa științifică, acele molecule care ar putea fi implicate în aceste procese de apărare ale microorganismului. Putem să transpunem aceste mecanisme pe pielea umană? Putem să o obținem și să aibă aceleași efecte la noi?

Fără efecte secundare….

Da, ai dreptate, fără efecte secundare. Iar partea frumoasă în îngrijirea marină a pielii este că nu creează efecte secundare pentru că celulele noastre sunt foarte aproape de compoziția chimică și minerală a algelor de mare, de exemplu. Ca oameni, ne simțim bine în preajma apei, ne luăm energie de la mare. Dacă te uiți la compoziția plasmei și a fluidelor corpului avem aproape aceeași semnătură chimică a apei de mare. Noi chiar venim din mare. Științific avem mai bune rezultate și o toleranță mai mare, o afinitate mai mare către sursele marine decât cele provenite din alte surse.

Știm că marea este viitorul umanității, dar cum ajungem acolo? Cu această viziune trebuie să inovăm produsele noastre. Așa că explorăm mereu și ne întrebăm cum să folosim atuurile naturii în îngrijirea pielii. Acesta este un pas dificil așa că trebuie să creștem celule ale pielii, trebuie să testăm pe acestea, trebuie să verificăm rezultatele – mai exact echipa de 50 de oameni de știință. Următorul pas este obținerea unui produs de îngrijire.

Poate că AI va ajuta mai mult în acest sens, la selectarea mai rapidă și mai exactă a unei molecule care să funcționeze într-un produs cosmetic? Sau ține de noi să căutăm să ducem curiozitatea dincolo de domeniul în care activăm?

Elementul-cheie pentru succes în viață și în business este curiozitatea. Nu poți locui și lucra singur. Putem asculta povești și informații despre cum funcționează lucrurile în alte industrii și apoi să ne întrebăm cum putem aplica în domeniul și produsul nostru. Țări diferite, domenii diferite, toate acestea ne hrănesc. În Phytomer, avem acum un produs care folosește acest principiu: poți aplica un produs pe piele ce conține probiotice sau un extract dintr-o algă iar microbiomul îl va transforma. În acesta ne concentrăm energia și resursele, pentru crearea unor metaboliți. Anul trecut, am primit un premiu pentru un complex dezvoltat de noi care determină pielea să producă vitamina B5 iar acesta este esențială pentru repararea și regenerarea pielii. Cu elementele corecte date de noi, pielea va ști să se repare singură – acesta este țelul nostru. Acesta este și viitorul în îngrijirea pielii.

Evoluția noastră, în teorie, a început cu o celulă ce ulterior s-a divizat. Acum ne întoarcem atenția din nou către microorganisme, pentru a găsi soluții. Nu e ciudat?

Eu văd asta ca un cerc al vieții. E intrigant că ne întoarcem la elementele de bază, ai dreptate. Cu poate acestea chiar aceste forme umile de viață au găsit modalități mai bune de a face față condițiilor externe neprietenoase.

Cel mai cunoscut produs Phytomer de până acum: Rosée Visage. Care va fi următorul best seller?

Cred că va fi Perles des Mers pentru că este o poveste frumoasă și va avea lansarea din această toamnă. Am observat anumite microorganisme care dețin secretul longevității și care pot supraviețui mult timp fără să se hrănească iar în interiorul lor există microperle din lipide, element esențial pentru longevitate. Acestea produc sirtuina – care are același cod ca sirtuina din corpul uman. Și nu e vorba doar de longevitate, ci de o calitate a vieții celulelor mai bună, plină de energie. Noul produs este deosebit și pentru că are un parfum special obținut din colaborarea noastră cu parfumieri din Grasse.

Pentru că vedem ce se întâmplă cu trendurile setate de social media, produsele de skincare ar trebui să fie folosite la orice vârstă?

Nu. Știm că pielea își pierde în timp capacitatea de a produce elastină și colagen. Își pierde vitalitatea. Asta e viața. Se întâmplă cu toate celulele noastre, cu orice ființă. Noi putem ajuta încetinind procesul de îmbătrânire, ajutând pielea să funcționeze un pic mai bine.  Nu vom face miracole și nu vor face ca o persoană de 95 de ani să se simtă și să arate ca una de 5 ani. Ceea ce vreau să spun este că la vârste fragede nu ai nevoie de skincare – doar dacă nu există o problemă medicală – dar pielea tânără nu are nevoie de cosmetice.

Un sfat pentru adolescente?

Eu am trei fete – de 11, de 13 și de 16 ani. În primul rând trebuie să aibă o rutină sănătoasă, adică să își curețe tenul dimineața și seara, cu produse delicate pentru piele, adaptate tipului pielii și vârstei pielii. Există pe piață produse de calitate mai bună sau mai puțin bună. Un regim dur de îngrijire face mai mult rău decât bine pentru că pielea va fi sensibilizată și expusă bacteriilor. E o nebunie să afli că multe adolescente folosesc, de exemplu, retinol. Exact asta ar trebui să nu facă. În adolescență, poți folosi un cleanser. Fetele mele folosesc Phytomer, le dau voie pentru că știu ce conține, dar nu orice produs, ci un cleanser delicat, iar cea mare folosește și o cremă hidratantă de zi. Chiar are nevoie de această cremă de zi? Probabil că nu, dar nu vreau să folosească un produs de slabă calitate, aș că prefer să îi ofer Phytomer.

Mai puțin plastic și resurse folosite mai bine. Cum se întâmplă asta în Phytomer?

Energie reciclabilă, microalge cultivate în laborator, birouri aproape de zona de producție, filtre naturale din plante folosite pentru a curăța apa utilizată în procedul de producție și asta încă din 2007. Limităm impactul asupra mediului cât mai mult. Vrem să ajutăm prin știință, dar nu prin cea rece, distantă, ci una care înfrumusețează natura, pentru a obține ce e mai bun din uneltele naturale din jur, pentru a ajuta oamenii să trăiască confortabil, pentru o îngrijire a pielii naturală.

Așteptări de la piața și consumatorii din România?

Urmează o perioadă foarte interesantă pentru îngrijirea profesională a pielii, în care Phytomer își va găsi locul.  Am venit să observ și să aflu mai multe iar concluzia mea că există un interes crescut pentru frumusețea naturală, pentru o abordare subtilă, rafinată. Nu suntem într-o piață cu carater agresiv, ca în alte zone ale lumii, ci există o cunoaștere și un interes pentru știință și pentru îngrijirea pielii. Știu asta și din munca mea de zi cu zi: am întâlnit foarte mulți români în această industrie și sunt foarte talentați și informați. De aceea sunt foarte mândru că fac parte din această poveste și cred că oamenii vor fi impresionați de Phytomer tocmai pentru că au aceste cunoștințe despre îngrijirea pielii la modul științific. Mai văd și că pe piața de skincare profesională sunt tot mai multe hoteluri cu SPA-uri frumoase. Nu am testat nimic încă, dar văd că sunt locații frumoase și investiții mari. România este o piață interesantă, trece printr-un proces de maturizare a spaurilor și sunt entuzismat de această perspectivă într-o piață care se maturizează chiar sub ochii mei.

Foto: IMIEGIES/PR.

Vrei să fii în ritm cu AlistMagazine?

Pe aceeași temă

Vrei să fii în ritm cu AlistMagazine?

Pe aceeași temă