Pe Renata Bota (@renatabota) și Christian Balazs (@christianbalazs) îi cunosc de mai bine de doi ani și nu a fost dată în care să mă întâlnesc cu ei și să nu mă molipsesc de energie și bună dispoziție. Veselia lor este pur și simplu contagioasă (deși „contagios” poate că nu este tocmai cel mai potrivit termen pentru vremurile pe care le trăim, dar cu siguranță ați înțeles voi ideea).
Pe lângă bucuria care te inspiră în fiecare moment, am apreciat întotdeauna estetica lor de pe Instagram, dar și faptul că ei chiar își creează singuri contentul postat. Fac poze, se joacă mereu cu nuanțele, editează și montează fără ajutorul nimănui, iar rezultatele sunt de fiecare dată spectaculoase. Fie că își mută luminile prin casă, încercând să surprindă cele mai cozy colțișoare din apartamentul lor, că aleargă prin București cu trepiedul pentru a surprinde instantanee pline de culoare (în cazul Renatei, o pată de roz nu strică niciodată!) sau că merg la Roma pentru a testa cele mai bune paste, Renata și Christian formează nu doar un cuplu minunat, ci și o părticică superbă din marele Instagram. Iar astăzi facem cunoștință mai bine cu ei și le aflăm toate trucurile și secretele ce țin de visual content și nu numai.
View this post on Instagram
-
Când ți-ai făcut cont de Instagram? Îți mai amintești prima poză postată atunci?
Renata Bota: Ha, ha! Îmi amintesc perfect prima poza postată pe Instagram. Îți vine să crezi că era făcută tot împreună cu Christian? De fapt, ca să fiu 100% sinceră și să-i dau Cezarului ce i se cuvine, mi-am deschis cont pe Instagram datorită lui, în mai 2014. Îmi amintesc că una dintre primele poze care au mers bine pe Instragram era una de mood cu romanul Hoțul de cărți și niște cireșe.
Christian Balazs: Am urcat prima mea poză pe Instagram în iulie 2012. Îmi amintesc perfect că eram fascinat de filtrele cu care această aplicație venea la pachet. Orice cană de cafea și orice clădire deveneau mult mai wow când le aplicam filtrul Mayfair. Știu că încercam să îmi conving colegii din liceu să își facă și ei cont de Instragram, ca să mai am și eu cu cine să interacționez.
-
De ce crezi că a prins Instagramul atât de bine și atât de repede?
Renata: Pentru că noi toți aveam nevoie de inspirație și de acces în stilul de viață al celorlalți. Instagram a permis oricărui utilizator să fie un artist care să-i inspire pe ceilalți, și foarte important, să culeagă inspirație de la ceilalți. Îmi amintesc că, la început, erau pe val pozele cu cafele, pozele pe care le făceai una-două în timp ce îți savurai cafeaua de dimineață. Asta era la început. A prins super bine și uită-te la noi acum – pentru o poză ne întoarcem casa pe dos sau… plecăm cu aproape jumătate de casă în spate la mare.
Christian: Este o aplicație simplă, pe care oricine o poate folosi fără prea multă bătaie de cap, iar din punctul meu de vedere, factorul care i-a adus popularitatea a fost faptul că le oferea tuturor celor pasionați de fotografie posibilitatea să se exprime autentic și să găsească într-un singur loc toate elementele de care aveau nevoie chiar pentru editarea fotografiilor. V-am spus că eu eram fascinat de pachetul de filtre, da?
View this post on Instagram
-
Când ați început să vă creșteți conturile și să vă dați seama că Instagramul poate fi mai mult de o platformă pe care să urcați pozele reușite?
Renata & Christian: Conturile noastre au început să crească treptat în paralel cu blogul pe care scriam atunci. Inițial puneam în aceeași măsură accentul atât pe blog, cât și pe profilele noastre de Instagram, ulterior, balanța s-a înclinat strict spre contentul de pe această platformă. Momentul în care brandurile au venit către noi cu diverse propuneri pentru campanii, am conștientizat că Instagramul ar putea deveni un job full-time pentru noi, așa cum s-a și întâmplat, de fapt.
-
Ce ar trebui să aibă o fotografie pentru a fi Instagram-worthy?
Renata & Christian: O estetică plăcută ochiului.
View this post on Instagram
-
Stories sau poze în feed? Unde postezi mai mult și de ce?
Renata: Postez pe ambele și încerc să fac asta în mod constant. Pentru mine, cele două vin la pachet. Îmi place să mă exprim pe ambele.
Christian: Recunosc că pe feed nu postez atât de des precum o fac pe stories. Pe feed consider că este mult mai importantă calitatea decât cantitatea.
-
Ce aplicații de editare foto folosiți? Spuneți-ne un truc care transformă întotdeauna o poză obișnuită în una foarte tare.
Renata & Christian: Pentru editarea fotografiilor noastre, folosim Lightroom și Photoshop. Un truc care face minuni poate fi un cer roz, dar… nu mai spune nimănui. :))
-
Făceai poze și înainte de Instagram?
Christian: Da, cu mult înainte de Instagram, eram pasionat de fotografie. Și atunci ieșeam la poze, fără să fie nevoie să le postez undeva.
- Ce nu ați vrea să mai vedeți pe Instagram?
Renata & Christian: Hate. Dacă te uiti puțin mai atent, odată cu noutățile de pe newsfeed, apare și acest hate gratuit de care nu are absolut nimeni nevoie. Dacă nu ai nimic frumos de spus, mai bine taci.
-
În ce direcție credeți că va merge Instagram de acum înainte? Cum se va transforma el?
Renata & Christian: În mod evident, Instagram încurajează content creatorii să fie cât mai autentici. Credem că și de acum încolo, pe Instagram se va pune accentul pe un content studiat, bine gândit, armonios din punct de vedere estetic.
-
Recomandați-ne 3 conturi pe care le urmăriți în mod constant.
Renata & Christian: @tezza, @doyoutravel, @gypsea_lust
View this post on Instagram
-
Ce faceți când nu postați pe Insta?
Renata & Christian: Suntem într-o continuă căutare de inspirație. Plănuim unde și cum vom face următoarele poze, ne punem la punct campaniile care urmează și ne asigurăm că brandurile rezonează cu conceptele pe care le propunem.
-
Cum v-ați adaptat conținutul de pe Instagram în perioada carantinei? Ce a fost diferit?
Renata & Christian: Pandemia ne-a provocat să fructificăm fiecare colț din apartamentul nostru. Dacă înainte de această perioadă obișnuiam să plănuim multe călătorii în care să facem content, acum am fost nevoiți să ne reinventăm livingul, dormitorul, bucătăria și să le transformăm în cadre de poze pentru Instagram.
View this post on Instagram
-
Ce trucuri pentru fotografii reușite acasă ne puteți împărtăși?
Renata & Christian: Acasă sau nu, o poză reușită presupune o lumină bună. Indiferent ce mood vrei să transmiți prin fotografia ta, lumina contează enorm. Ea are puterea să transforme o poză basic într-o poză wow.
-
Dacă ar fi să-ți descrii contul de Instagram într-un singur cuvânt, care ar fi acela?
Renata: Roz.
Christian: Moody.
View this post on Instagram
Foto: Instagram Renata & Christian
O zi din viața antreprenoarei Ralucăi Fiterman
Antreprenoare și lider în domeniul medical: Raluca Fiterman este CEO-ul Arcadia – Spitale și Centre Medicale, cea mai…
Sore in Paris: despre muzică, modă și… accesorii favorite
Dacă dai o căutare pe web, la Sore apare caracterizarea scurtă „cântăreață, compozitoare, actriță”. Însă eu o cunosc…
Ion Crăciunescu (CEO IBB Holding România): „iResidence Nord înseamnă viitorul”
Pornind de la deviza „Împreună construim un viitor sustenabil”, și cu o vastă experiență acumulată în Germania, IBB Holding…
Women in Power: Payal Dalal și Ioana Gorgăneanu (Mastercard)
Despre oportunități și provocări, despre încrede și curaj, despre comunicare și leadership, ne vorbesc Payal Dalal și Ioana…
Monica Dascălu (Știrile PRO TV): ”Familia este nucleul în jurul căruia gravitez”
După aproape doi ani de pauză, timp în care a devenit mamă și s-a concentrat pe familie și…
Oana Tache: ”Cursurile de educație financiară, marketing, leadership și afaceri europene ar trebui predate la liceu”.
Pe Oana o cunosc de-o viață. O știți și voi, mai întâi de la Abracadabra, apoi de la…
Flori de SubCetate, un business cu parfum de succes
Flori de SubCetate este un business cu un domeniu delicat și parfumat, exact cum îi spune și numele-…
Președintele Krug Maison, Manuel Reman: Luxul este despre moștenire, măiestrie și, poate cel mai important, experiențe.
Președintele Krug Maison a vizitat România pentru prima dată, întâlnindu-se cu iubitorii de Krug și împărtășind pasiunea sa…
Laura Mihăilă, Director de Marketing, Comunicare & CX, Raiffeisen Bank România: „Dorim să construim împreună o comunitate de oameni implicați social”
În ultimii ani, Raiffeisen Bank și-a intensificat activitatea în zona de CSR, iar acum a lansat un program…
Sorina Gheorghiță: „Am participat la restaurarea unor tablouri împușcate la Revoluția din 1989”
De la picturi împușcate la Revoluția din 1989 la clădiri-monument și fresce vechi de secole, află povești fascinante…