Nicoleta Nicolae ∙ April 20, 2022 ∙ 4 min read

Responsabilitatea față de mediul înconjurător este un trend din ce în ce mai prezent în cadrul marilor companii din țară și din lume, iar din postura de Director de Marketing al Sarantis România, Adriana Ilioiu a gestionat campanii de marketing atât de produs, cât și pentru responsabilitate socială.

“Sunt peste 20 de ani cu multe bucurii profesionale, motiv pentru care în fiecare zi găsesc motivația de a lucra și a răspunde noilor provocări. Ca om de marketing, ai acces mereu la tot ce este nou, colaborezi cu oameni creativi, care îți dau din energia și talentul lor, te obligă să evoluezi continuu.”, afirmă Adriana. Se consideră un om norocos, având această profesie pe care o practică cu mare plăcere și entuziasm.

Care ar fi cele mai simple sfaturi pe care le-ai da unei persoane care vrea să fie responsabilă față de mediul înconjurător, dar nu știe de unde să înceapă?

Schimbarea începe cu fiecare dintre noi, prin gesturi mici, la îndemâna tututor, este vorba de educație și respect față de resurse și mediul înconjurător. Se pot da ca exemplu o serie de acțiuni precum: plasarea resturilor menajere în spațiile amenajate, ridicarea sticlelor de plastic de pe jos și plasarea acestora în coș, reducerea risipei de alimente sau consumul responsabil de resurse de energie și apă. Aș sfătui adulții de astăzi să ofere noilor generații un model de urmat, luând atitudine și promovând activități de îngrijire și protejare a mediului înconjurător.

Cât de importantă este implicarea companiilor în acțiuni care promovează ecologia, salvarea planetei?

Extrem de importantă, desigur. Companiile au o mare putere de influență asupra comportamentelor consumatorilor, cu efect activ în conștientizarea cauzelor și a responsabilizării. Atât prin campaniile de comunicare, dar și prin simple mesaje pe care acestea le transmit către publicul larg.

Practic, natura ne susține în toate activitățile pe care le desfășurăm zi de zi. Este datoria noastră să contribuim fiecare, cu mic cu mare, la o schimbare în bine în acest sens, să avem grijă de ea. În orice companie există leaderi, șefi, ce sunt un exemplu pentru angajații lor, iar puterea exemplului este extrem de importantă în orice acțiune am dori să întreprindem.

Cum a început acest parteneriat cu Let s Do It Romania?

Împărtășind același set de valori, așa a început acest parteneriat. Sarantis România  are în portofoliu un brad extrem de îndrăgit, cu produse de larg consum, lider în categoriile de gestionare a deșeurilor menajere, soluții pentru protejarea și depozitarea alimentelor și curățenie a gospodăriei. Vorbim de Fino, care s-a alăturat deja trendului global al reciclării, prin produse sustenabile precum cele din gamele Tytan Flex sau Green Life.

Ce planuri aveți în continuare?

Vrem să susținem în continuare aceste acțiuni pentru mediu, atât prin produsele pe care le comercializăm, cât și prin acțiuni concrete și parteneriate strategice, cum este cel cu Let’s Do It Romania. Valori precum mai multă reciclare, mai puţine depozite de deşeuri, o natură mai curată și un aer mai bun de respirat, le-am setat ca fiind prioritare, vom acționa în consecință, cu scopul de a contribui în felul acesta la o calitate sporită a vieții.

Ce produse ecologice sau care respectă regulile de reciclare aveți în portofoliu?

FINO, ca lider de piață, are obligația și onoarea totodată de a se implica în educarea consumatorilor, dar și de a dezvolta  produse care răspund conceptului de “prietenie sau aromonie cu natura”. De aceea, sacii menajeri FINO din gama Tytan Flex sunt confecționați 100% din plastic reciclat, iar produsele din gama FINO Green Life se folosesc de materiale biodegradabile pentru a fi mai aproape de obiceiurile sustenabile la nivel global.

Ce sfaturi utile ai da cititorilor Alist, pentru o viața eco-friendly?

Să fie prezenți, să se implice, chiar și cu gesturi mici, prin acțiuni imediate. Să iasă în natură, să se bucure de lucruri simple, să conștientizeze nevoile mediului înconjurător și să le respecte. Să acorde o mai mare importanță obiceiurilor de consum, să le adapteze nevoilor reale, pentru a evita în felul acesta risipa de resurse. Să creadă în puterea exemplului și să fie chiar ei un model de urmat, prin simpla participare la astfel de activități sau proiecte.


Related Posts

Taylor Swift și-a lansat un nou album- The Tortured Poets Department

Taylor Swift (34 de ani) nu ia nicio pauză și lansează cel de-al 11-lea ei album de studio,…

Marian Pălie, curatorul secțiunii de fashion RDW 2024: „Designerii români au devenit recunoscuți pentru inovație, creativitate și calitate”

19 proiecte de fashion vor face parte din expoziția centrală Romanian Design Week 2024, festivalul multidisciplinar dedicat industriilor…

Julia Roberts, în următorul film al lui Luca Guadagnino

Regina comediilor romantice revine cu un nou proiect surprinzător, semnat de Luca Guadagnino, autorul recentului succes Challengers. Julia…

Se pregătește un nou serial marca Game of Thrones

Fanii serialului Game of Thrones au motive de bucurie, deoarece o nouă producție care are legătură cu acțiunea…

Jennifer Love Hewitt își lansează cartea de memorii, Inheriting Magic

Actrița Jennifer Love Hewitt (45 de ani) își lansează cartea de memorii Inheriting Magic, iar pe copertă apare…

UNDA lansează “Spring Dining Experience” un concept fresh, de primăvară, cu experiențe pentru toate simțurile

Restaurantul UNDA Open Cuisine revitalizează scena culinară din nordul Bucureștiului cu lansarea conceptului de “Spring Dining Experience”. Acest…

The Motans și Andra sunt noile voastre personaje preferate în videoclipul piesei ,,Înapoi în viitor”

V-a plăcut, v-a rămas pe buze, iar acum puteți urmări povestea de iubire a piesei ,,Înapoi în viitor”,…

Care sunt cele mai căutate destinații în 2024?

Îți prezentăm topul celor mai căutate destinații din 2024, potrivit rezultatelor comunicate de platforma de turism Airbnb. La câțiva…

Victoria Beckham, la 50 de ani – Iată 12 lucruri mai puțin cunoscute despre vedetă

Victoria Beckham împlinește pe 17 aprilie vârsta de 50 de ani. Fosta componentă Spice Girls, actual antreprenor și…

Cine a fost partenera lui Roberto Cavalli- Modelul suedez Sandra Nilsson (38 de ani)

Celebrul creator de modă italian Roberto Cavalli a decedat pe 12 aprilie, la vârsta de 83 de ani,…