Responsabilitatea față de mediul înconjurător este un trend din ce în ce mai prezent în cadrul marilor companii din țară și din lume, iar din postura de Director de Marketing al Sarantis România, Adriana Ilioiu a gestionat campanii de marketing atât de produs, cât și pentru responsabilitate socială.
“Sunt peste 20 de ani cu multe bucurii profesionale, motiv pentru care în fiecare zi găsesc motivația de a lucra și a răspunde noilor provocări. Ca om de marketing, ai acces mereu la tot ce este nou, colaborezi cu oameni creativi, care îți dau din energia și talentul lor, te obligă să evoluezi continuu.”, afirmă Adriana. Se consideră un om norocos, având această profesie pe care o practică cu mare plăcere și entuziasm.
Care ar fi cele mai simple sfaturi pe care le-ai da unei persoane care vrea să fie responsabilă față de mediul înconjurător, dar nu știe de unde să înceapă?
Schimbarea începe cu fiecare dintre noi, prin gesturi mici, la îndemâna tututor, este vorba de educație și respect față de resurse și mediul înconjurător. Se pot da ca exemplu o serie de acțiuni precum: plasarea resturilor menajere în spațiile amenajate, ridicarea sticlelor de plastic de pe jos și plasarea acestora în coș, reducerea risipei de alimente sau consumul responsabil de resurse de energie și apă. Aș sfătui adulții de astăzi să ofere noilor generații un model de urmat, luând atitudine și promovând activități de îngrijire și protejare a mediului înconjurător.
Cât de importantă este implicarea companiilor în acțiuni care promovează ecologia, salvarea planetei?
Extrem de importantă, desigur. Companiile au o mare putere de influență asupra comportamentelor consumatorilor, cu efect activ în conștientizarea cauzelor și a responsabilizării. Atât prin campaniile de comunicare, dar și prin simple mesaje pe care acestea le transmit către publicul larg.
Practic, natura ne susține în toate activitățile pe care le desfășurăm zi de zi. Este datoria noastră să contribuim fiecare, cu mic cu mare, la o schimbare în bine în acest sens, să avem grijă de ea. În orice companie există leaderi, șefi, ce sunt un exemplu pentru angajații lor, iar puterea exemplului este extrem de importantă în orice acțiune am dori să întreprindem.
Cum a început acest parteneriat cu Let s Do It Romania?
Împărtășind același set de valori, așa a început acest parteneriat. Sarantis România are în portofoliu un brad extrem de îndrăgit, cu produse de larg consum, lider în categoriile de gestionare a deșeurilor menajere, soluții pentru protejarea și depozitarea alimentelor și curățenie a gospodăriei. Vorbim de Fino, care s-a alăturat deja trendului global al reciclării, prin produse sustenabile precum cele din gamele Tytan Flex sau Green Life.
Ce planuri aveți în continuare?
Vrem să susținem în continuare aceste acțiuni pentru mediu, atât prin produsele pe care le comercializăm, cât și prin acțiuni concrete și parteneriate strategice, cum este cel cu Let’s Do It Romania. Valori precum mai multă reciclare, mai puţine depozite de deşeuri, o natură mai curată și un aer mai bun de respirat, le-am setat ca fiind prioritare, vom acționa în consecință, cu scopul de a contribui în felul acesta la o calitate sporită a vieții.
Ce produse ecologice sau care respectă regulile de reciclare aveți în portofoliu?
FINO, ca lider de piață, are obligația și onoarea totodată de a se implica în educarea consumatorilor, dar și de a dezvolta produse care răspund conceptului de “prietenie sau aromonie cu natura”. De aceea, sacii menajeri FINO din gama Tytan Flex sunt confecționați 100% din plastic reciclat, iar produsele din gama FINO Green Life se folosesc de materiale biodegradabile pentru a fi mai aproape de obiceiurile sustenabile la nivel global.
Ce sfaturi utile ai da cititorilor Alist, pentru o viața eco-friendly?
Să fie prezenți, să se implice, chiar și cu gesturi mici, prin acțiuni imediate. Să iasă în natură, să se bucure de lucruri simple, să conștientizeze nevoile mediului înconjurător și să le respecte. Să acorde o mai mare importanță obiceiurilor de consum, să le adapteze nevoilor reale, pentru a evita în felul acesta risipa de resurse. Să creadă în puterea exemplului și să fie chiar ei un model de urmat, prin simpla participare la astfel de activități sau proiecte.
Tort de ciocolată, rețeta recomandată de Adrian Hădean
Adrian Hădean adună pe blogul său cele mai interesante rețete și combinații de gusturi. Acum, am găsit o…
Topul destinațiilor de vacanță preferate ale celebrităților
Vedetele de la Hollywood își petrec vacanțele în locații exclusiviste și luxoase din întreaga lume. Recunoscute pentru combinația…
De ce sunt periculoase dietele rapide! Riscurile, explicate de nutriționist
Atunci când ne dorim să slăbim, mulți dintre noi suntem foarte nerăbdători și ne-am dori ca acest lucru…
Travel & blogging: Tokyo, destinație pentru 2025
Hoteluri excelente, peisaje de vis și mâncare… fabuloasă! Vicki Nicola a vizitat și acum recomandă o destinație spectaculoasă…
Cele mai așteptate filme din 2025
O biografie de-ale lui Bob Dylan, Tom Cruise acceptă ultima sa misiune imposibilă, Bridget Jones (Renée Zellweger) îsi…
4 trucuri de beauty de la vedete
Ne cuceresc cu fiecare apariție și ne inspiră cu alegerile lor. Jennifer Lopez, Jessica Alba, Eva Longoria și…
Radu Jude, în competiția oficială a Festivalului Internațional de Film de la Berlin
Cel mai nou film scris și regizat de Radu Jude, Kontinental ‘25, a fost inclus în competiția oficială…
Travel & blogging: sudul Siciliei, destinație pentru 2025
Hoteluri excelente, peisaje de vis și mâncare… fabuloasă! Mirela Bucovicean a vizitat și acum recomandă o destinație spectaculoasă…
David Beckham, ambasador de 20 de ani
Celebrul fotbalist David Beckham a sărbătorit printr-un videoclip, postat în social media, cariera sa de 20 de ani…
Ce ținută a ales Melania Trump, la Balul Învestirii
Considerată una dintre cele mai elegante Prime Doamne din istorie, Melania Trump a uluit audiența, aseară, la balul…