Monica Cismaru ∙ June 19, 2023 ∙ 11 min read

Eu am obținut răspunsul acestei întrebări încă de când am vizitat prima dată Grecia, regiunea Halkidiki, în 2008. Faptul că de atunci m-am întors și reîntors în fiecare sezon cald cred că poate servi drept cel mai bun argument.

Pentru mine, vacanța înseamnă Grecia și Grecia înseamnă vacanță, indiferent dacă mă duc pe partea continentală sau în insule. E adevărat, de cele mai multe ori, ajung în regiunea nordică a Greciei, în Halkidiki, pentru că îmi fac bagajele, mă sui în mașină și, în nouă ore, sunt deja la plajă, inhalez mirosul îmbătător de mare, de pini și de flori, fac o baie în apa sărată și vindecătoare și apoi mă așez la tavernă, cu o tentaculă de caracatiță în farfurie, iar alături – o sticlă de bere rece Mythos.

Neos Marmaras, Sithonia

Grecia are acel vibe de neînlocuit, pe care nicio altă destinație nu mi-l oferă – marea, soarele, mâncarea, oamenii, peisajele, totul formează un pachet complet, un cadou, mai degrabă, pe care îl desfac nerăbdătoare și plină de entuziasm în fiecare sezon. Și așa s-a întâmplat și acum, când am fost norocoasă să testez o parte din programul de vacanțe în Grecia – Halkidiki, oferit de Hello Holidays.

Am plecat în Halkidiki cu autocarul, o premieră pentru mine, și recunosc că a fost o excursie tare plăcută, deloc obositoare, în care parcă timpul a zburat și ne-am trezit dimineața în Salonic, într-un soare arzător, dar cu poftă de distracție și de savurat tot ceea ce această mini-vacanță promitea să ofere grupului nostru omogen și vesel.

salonic
Salonic

După o vizită la catedrala Sf. Dumitru și după o plimbare pe faleza Salonicului, unde ne-am făcut fotografiile de grup la statuia lui Alexandru Macedon, ne-am răcorit la un fresh rece de portocale și ne-am îmbarcat din nou cu destinația finală Halkidiki – brațul Sithonia, unul dintre cele trei care compun regiunea peninsulară – celelalte două fiind Kassandra și Athos.

AMMOA Luxury Hotel&Spa Resort

Prima oprire în traseul nostru de răsfăț a fost AMMOA Luxury Hotel&Spa Resort, situat pe brațul Sithonia, în apropiere de Nikiti.

halkidiki hello holidays

AMMOA Luxury Hotel&Spa Resort este un hotel de cinci stele, nou, deschis de câțiva ani, unde am petrecut două nopți și pe care nu l-am mai fi părăsit prea curând dacă nu trebuia să ne continuăm călătoria. Am avut parte de o cameră Deluxe, cu vedere laterală spre mare și cu propria noastră piscină, amănunt ce ne-a făcut să ne simțim cu adevărat privilegiați. Ne-am bucurat și de piscina infinity, unde am făcut poze și înregistrări spectaculoase cu drona și am testat și plaja, locul ideal în care poti să-ți aduni gândurile și să le lași să zboare, iar tu să cazi în contemplare cu ochii spre largul mării.

AMMOA Luxury Hotel&Spa Resort

Mesele de aici de aici au fost o experiență foarte plăcută, deloc surprinzător, cu un meniu bine pus la punct, delicios, la care am apreciat în mod special atenția acordată mâncărurilor sănătoase, dar nu mai puțin gustoase. Iar sucul detox de la micul dejun dădea startul unei zile ce se anunța reușită încă de la prima masă.

Mesele sunt servite pe o terasă cu o panoramă superbă asupra mării, iar seara, la cină, poți admira apusul în toată splendoarea lui, experiența este cu atât mai încântătoare. Cotlete de berbecuț, pește, pui sau porc, toate preparate în stil fusion sau clasic, dar și cea mai bună înghețată de fistic mâncată de mine în ultima vreme au contribuit la formarea unui tablou culinar greu de uitat.

AMMOA Luxury Hotel&Spa Resort

Cea mai apropiată localitate de AMMOA Luxury Hotel&Spa Resort este Nikiti, un sat turistic cu plaje, taverne și magazine, iar la o distanță ceva mai mare este Neos Marmaras – o localitate asemenea, plină de taverne, de atracții turistice, de magazine, suveniruri etc. Totuși, atmosfera de la hotel este atât de plăcută și de liniștită, încât nu vrei să părăsești arealul până în momentul în care sejurul ajunge la final.

halkidiki hello holidays

Serenitate, așa aș descrie experiența de la AMMOA, de quiet luxury, ca să folosesc un termen la modă, și de răsfăț. Apropo de răsfăț, după cum îi spune și numele, hotelul are și un spa atractiv, cu servicii de masaj, saună și tratamente corporale care îți oferă o experiența aproape transcedentală.

Am părăsit cu regret AMMOA Luxury Hotel&Spa Resort, dar cu nerăbdarea descoperirii următoarei noastre destinații. Ne-am mutat de pe brațul Sithonia pe brațul Kassandra, pe care l-am străbătut aproape pe toată lungimea lui, și am trecut prin localități pitorești, cu hoteluri mai mari sau mai mici, cu restaurante, taverne, cluburi (pentru cei care sunt interesați și de viața de noapte), am făcut o oprire în sătucul Afitos, unde magazinele ne-au furat ochii și aproape că am ținut un autocar întreg pe loc pentru că noi aveam niște cercei de cumpărat; dar, hei, am adoptat și noi vibe-ul grecesc sau, mai degrabă, timpul nostru s-a scurs după GMT, adică Greek Maybe Time, după cum ne-a povestit ghidul Hello Holidays, simpatic și foarte dedicat, Cosmin Vasile.

Am ajuns și la ultima noastră destinație din periplul grecesc, AJUL Luxury Hotel&Spa Resort, situat în Agia Paraskevi, pe brațul Kassandra. Hotelul are o panoramă spectaculoasă asupra mării, fiind construit pe un deal, și este nou-nouț.

AJUL Luxury Hotel&Spa Resort

AJUL Luxury Hotel&Spa Resort este maiestuos și oferă servicii ultra-all-inclusive; aproape că te pierzi pe suprafața lui – are mai multe piscine, bungalouri și vile, cu multiple servicii și facilități, cu piscine private și buggy-cars care te poartă dintr-o zonă în alta, iar totul îți dă un sentiment de libertate și te simți răsfățat de soartă că ai ajuns într-un asemenea loc.

hotel ajul

Piscina imensă te îmbie să plonjezi și să stai la plajă pe puff-urile și pe ṣezlongurile confortabile, la un cocktail răcoritor, iar plaja privată a hotelului, la care ești transportat la cerere cu buggy-car-ul, te așteaptă să numeri valurile până te ia somnul dulce de după-amiază.

AJUL Luxury Hotel&Spa Resort

AJUL Luxury Hotel&Spa Resort este o destinație premium, cu servicii de lux – în curând, aici vor fi date în folosință un heliport, dar și un parc de distracții, care vor face destinația cu atât mai atractivă și competitivă. Iar serile tematice, care te îmbie la dans și la distracție, sunt nelipsite și bineînțeles că ne-am bucurat și noi de o seară grecească și de o petrecere până noaptea-târziu, cu cocktailuri colorate și aducătoare de zâmbete largi.

Grecia – Halkidiki are de toate de pentru toți și niciodată nu mă satur de această destinație – un singur sejur nu-mi ajunge să mă bucur de tot ceea ce are acest loc de oferit, în care mă încarc de fiecare dată cu energie pozitivă și în care de-abia aștept să revin.

AJUL Luxury Hotel&Spa Resort

Grecia îmi ”gâdilă” toate simțurile într-un mod în care nicio altă destinație nu a reușit s-o facă – ador marea, ador soarele, ador mâncarea, ador cântecul cicadelor, sunetul valurilor, mirosul sărat-marin, mirosul florilor și răcoarea apei, gustul fructelor de mare și aroma vinului. Ador senzația de ”totul va fi bine” pe care o aduc cu mine în bagaj.

Ceea ce vă doresc și dv.!

Neos Marmaras

*Informații despre operarea Hello Holidays în Grecia, în sezonul 2023*

Charter autocar Halkidiki (Kassandra + Sithonia), din București, săptămânal (vinerea), până în data de 29.09.2023 (ultima plecare).

Peste 130 de variante de vacanțe cu cazare în studiouri și în hoteluri.

Pachete de vacanță, de șapte nopți, cu transport autocar

– de la 156 de euro/persoană/studio, care crește în funcție de tipul cazării, de perioadă.

Toate hotelurile din portofoliul Hello Holidays se pot rezerva și pentru vacanțe cu transport individual.

Grecia este destinația cu care Hello Holidays și-a început activitatea, cu 16 ani in urmă, și are vară de vară prețuri speciale pentru vacanțe, datorită colaborării îndelungate cu agențiile partenere.

Câteva exemple de prețuri pachete (cazare + transport) Hello Holidays:

AMMOA Luxury Hotel&Spa Resort, de la 1022 de euro/persoană

AJUL Luxury Hotel&Spa Resort, de la 1 160 de euro/persoană

Cora Hotel, de la 732 de euro/persoană

Lazart, de la 670 de euro/persoană (doar cazare)