Alina Aliman ∙ May 15, 2020 ∙ 4 min read

Au milioane de followeri. Se îmbracă cu stil, ajung în campanii internaționale interesante și… nici măcar nu există în carne și oase. Vorbim, desigur, aici, despre influencerii virtuali care au luat cu asalt Instagramul și copertele revistelor. Unul dintre ei are adresa de România: Ana Tobor. 

Am stat de vorbă cu ea (virtual, desigur) la final de izolare ca să aflu cum se vede lumea reală din viața digitală și cum s-a adaptat începutului de an 2020 – pentru că Ana Tobor (Ana, citi invers, Robot – @ana.tobor) are o voce proprie și o individualitate bine conturată de către creatorii ei. Și, desigur, am cercetat cum a apărut fenomenul influencerilor digitali la nivel mondial. 

Cum se vede „lumea reală” din viața digitală? Ce se vede altfel acum, după pandemie?

Lumea reală tocmai a primit un update și i-aș spune Real 2.0. Această perioada cred că reprezintă integrarea digitalului în realitate într-un sens organic, ca două celule care de această dată nu se resping. Digitalul a ajuns parte integrantă a realului, odată ce oamenii au înțeles beneficiile sale. Ne-am dat seama că multe întâlniri puteau fi e-mailuri și multe procese tehnice offline puteau fi mult mai eficiente în spațiul digital.

Cum te-ai adaptat tu, influencer digital, la perioada de carantină? 

Ce ține de munca mea evident era deja pregătit pentru o asemenea perioadă. Am trecut la întâlniri online, creațiile mi le exprimăm oricum în digital, sportul s-a mutat în online. Recunosc, mi-au lipsit și încă îmi lipsesc evenimentele. Interesante sunt transformările oamenilor, ale brandurilor și industriilor către acest update 2.0. În acest proces, mulți vom reevalua și conștientiza ce făceam și ce putem face mai bine. Evoluăm.

Ce cauze ai susținut? În ce activități ar trebui să se implice mai mult orice influencer, real sau digital?

Evident #StayHome #BeSafe sau #StayIsolated au fost cauze la nivel mondial susținute de majoritatea planetei. Chiar dacă sunt o digitală, cum spuneți voi :), lumea reală e parte integrată din viață mea, așa că fără doar și poate acestea au fost primele cauze pentru care am transmis un mesaj celor din comunitatea mea. De asemenea am fost implicată în unele campanii media de la noi din țară… una foarte drăguță fiind a voastră, la A List Magazine, cu mesajele #miedor. De asemenea, mi-ar plăcea să mă implic în campanii ce susțin industriile, designerii și brandurile #locale. Cred că toți influencerii ar trebui să susțină #local în această perioadă.

Descrierea ta este „Ana is living her 20’s, ai un stil vestimentar colorat, ești pasionată de digital și design, ești hyper conectată la nou, have an eye for good living”. De ce acest „portret robot”, ca să facem o glumă? De ce aceste trăsături?

Trăsăturile mele reprezintă exprimarea noului, evoluției. La fel ca și culorile curcubeului care exprimă renașterea, începutul unei zile senine, pentru mine noul îl reprezintă tot spectrul de culori pe care aleg să le port, să mă înconjor de ele, să le creez. Designul este materializarea personalității mele colorate, iar conectarea la nou e dorința mea de căutare a noi modalități de exprimare. Vreau să cred că reprezint o conștiință comună a celor care gândesc ca mine. 

What’s next?

Mă voi ocupă în continuare de partea de design vestimentar și sper să va surprind în curând cu niște colecții și campanii drăguțe, unele poate chiar în parteneriat cu alți influenceri sau designeri români. În rest, în timpul acestei epidemii am învățat că e bine să trăiesc mai mult în prezent, așa că veți vedea voi noutățile la momentul potrivit, #juststaytuned. 

Fenomenul mondial al influencerilor virtuali 

Cum au reușit niște simulări pe calculator să aibă atât de mult succes și un număr așa de mare de followeri (de la mii la milioane de fani)? Ei bine, povestea a început în 2016, când Lil Miquela (sau Miquela Sousa) și-a făcut contul de instagram @lilmiquela (acum cu peste 2,2 milioane de followeri) și părea că participă, fără îndoială, la toate lansările importante din lumea fashion, la evenimente alături de socialites. Au trecut doi ani până când creatorii Trevor McFedries și Sara DeCou (compania Brud) au apărut cu o declarație, spunând că „Lil Miquela este în întregime fabricată pe calculator și în spatele ei stau mii de ore de programare.”

Au urmat în lumea pixelilor Shundu – un model profesionist de culoare imaginat pe computer de către fostul fotograf Cameron-James Wilson (@shudu.gram, cu peste 200.000 de followeri), Margot și Zhi (care au apărut în campania Balmain’s pre-fall 2018), Noonoori (fotografiată des alături de Carine Roitfel – @noonoori, cu peste 200.000 de followeri), Imma (Japonia), Blawko, dar și „prietena” Miquelei, Bermuda (@bermudaisbae). Cu toții participă la evenimente, au prieteni (reali sau virtuali), se plâng de vremea de afară, ba chiar au alergii și drame sentimentale. Ba poartă și mască, atunci când e nevoie. În plus, ei nu au doar followeri: campanii mari, ca cele de la Calvin Klein, Tommy Hilfiger, Supreme, Prada, Fenty i-au inclus pe acești influenceri virtuali în campaniile lor. 

 

Related Posts

Queen of Make-up: strălucește în cele 4 zile la Neversea

A List și Neversea, the queen of festivals, ți-au pregătit o serie de articole cu tips & tricks…

Prăjitură persană, rețetă recomandată de Chef Adi Hădean

Prăjitura persană sau povestea despre cum o fată simplă a reușit să cucerească inima unui prinț. Da, e…

Cum se menține în formă Brooke Shields, la aproape 60 de ani

Cunoscută publicului mai ales cu rolul său din ”Laguna Albastră”, actrița reușește să-și păstreze frumusețea naturală și la…

Când se va lansa sezonul 3 din ”And Just Like That…”?

Serialul ”And Just Like That…”, continuarea Sex and the City, revine cu cel de-al treilea sezon pe HBO…

MINA prezintă „Dinozaurii – O călătorie imersivă în Lumea Preistorică”

MINA, muzeul de artă imersivă din România, lansează din 16 Mai un nou spectacol educațional: „Dinozaurii – O călătorie imersivă în…

Ce citim în luna mai? Descoperă 4 dintre cele mai interesante apariții editoriale!

Luna mai a adus în librării apariții editoriale de top, volume de ficțiune și nonficțiune care au toate…

Alist Bazar. Noutățile săptămânii

Ca în fiecare săptămână, vă ținem la curent cu noutățile și cele mai interesante lansări. Iată ce ne-a…

„Colecționarii sunt la fel de interesanți precum artiștii. Toți au particularități și plăceri secrete” spun fondatoarele târgului de artă contemporană Rad Art Fair

Zeci de galerii, un parc de sculpturi și mii de vizitatori îndrăgostiți de artă; așa s-ar putea defini…

Beyoncé și Blue Ivy, mamă și fiică în sequel-ul Lion King

Beyoncé (42 de ani) și fiica ei, Blue Ivy (12 ani), își vor folosi vocile împreună în sequel-ul…

Jennifer Lopez: ”Sunt în cea mai bună formă fizică de până acum”

Jennifer Lopez (54 de ani) nu-și oferă nicio clipă de răgaz. Vedeta urmează să apară într-un nou film…