A List Magazine ∙ April 1, 2022 ∙ 4 min read

Finalul lunii martie a marcat cel de-al treilea eveniment satelit al festivalului WeContent, festival unic în Europa, ce va avea loc pe 26-27 mai la Palatul Stirbey. Sub denumirea de WeContent Days și având-o drept speaker principal pe Carlijn Postma, autoarea cărții Binge Marketing și fondatoarea agenției de content marketing, The Post, evenimentul a pus sub lupă subiecte mai puțin comode, în contextul global actual, dar utile celor care lucrează în domeniul comunicării.

Pornind de la sloganul festivalului, Move out of your content zone, specialiști în marketing, comunicare și PR, copywriteri, creatori de conținut, vloggeri, bloggeri, influenceri, reprezentanți de brand și antreprenori au avut ocazia să exploreze un domeniu sensibil al actualității imediate, acela al impactului pe care îl are sau îl poate avea războiul desfășurat atât de aproape de noi asupra brandurilor și asupra marketingului în general.

Una dintre provocările lansate în cadrul evenimentului a fost aceea de a conferi mai multă responsabilitate mărcilor să-și folosească influența, pentru că războiul nu este doar o știre, ci o chestiune de viață și de moarte, care ne poate afecta pe toți în mod direct sau indirect. Iar poveștile pe care brandurile le pot lansa declanșează schimbarea pe care mulți o doresc. Ar trebui brandurile să se implice în rezolvarea problemelor lumii? Dacă da, cât de departe ar trebui să meargă? Este mai bine să ai o comunicare neutră sau de mică anvergură despre o criză sau să nu comunici deloc? au fost doar câteva dintre subiectele ce au stat la baza dezbaterii.

Brandurile sunt democrații globale. Oamenii pot alege, în fiecare zi, ce mărci le plac, ce valori susțin. Și asta merge chiar mai departe de granițele unei țări. Un lucru foarte agresiv și intruziv se petrece acum pe pământ european: războiul din Ucraina, iar brandurile prezente în Rusia au trebuit să decidă: se retrag sau rămân pentru consumatorii lor. Indiferent de decizie, acestea trebuie să-și asume responsabilitatea. Iar asta nu trebuie să însemne doar plecarea din Rusia, ci o decizie argumentată, comunicată onest și deschis. Oamenii pot schimba lumea, iar brandurile îi pot da o nouă dinamică. Fiecare schimbare începe cu un conținut valoros“, declară Carlijn Postma, scriitor, speaker și strateg în domeniul content marketingului.

În cadrul evenimentului, Al Kamara, CEO WeContent, a povestit despre provocarea și motivația ce au stat la baza creării platformei de content marketing wecontent.eu, menită să unească minți creative, experți și branduri pasionate de content marketing. Scopul acesteia este de a uni într-o singură voce piața de content marketing din Europa, până în prezent fragmentată, cu scopul de a ajuta brandurile să-și crească veniturile și de a educa creatorii de conținut să spună povești cu mesaj eficient.

Pentru a depăși această perioadă și pentru ca brandurile să se reinventeze, avem nevoie de deschidere și de creativitate. Platfoma WeContent, prin blog-ul său și prin ceea ce urmează să dezvolte, dar și prin festivalul din luna mai și evenimentele satelit, își propune să ajute brandurile și creatorii de conținut să descopere noi metode de promovare și de creștere. Inspirându-ne unii de la alții, de la piețele internaționale și accesând expertiza unora dintre cei mai cunoscuți content marketeri din Europa și din lume, vom reuși să ne recalibrăm. Limbajul marketingului folosit acum, când războiul este în plină desfășurare, dar mai ales cel pe care va trebui să-l abordăm după război este unul nou, ce va ține cont multe variabile și aspecte nesigure, și doar cu experiență conjugată vom face ca brandurile să își creeze noi pârghii de comunicare și de conținut“, declară Al Kamara, CEO WeContent.

WeContent Days este un eveniment satelit al festivalului WeContent, ce are drept scop promovarea tendințelor și a subiectelor de interes din domeniul content marketingului în rândul celor care împărtășesc aceeași viziune asupra viitorului și construirea în jurul WeContent a unei comunități de creatori, specialiști și susținători ai unei strategii de conținut valoroase, unitare, care să ajute la obținerea de rezultate pe termen lung. Primele două evenimente WeContent Days au avut loc în 2020, exclusiv online.

Cea de-a treia ediție WeContent Days a fost susținută de HEINEKEN România.

Festivalul WeContent are loc la Palatul Știrbey, în perioada 26-27 mai. Biletele sunt disponibile pe wecontent.eu, iaBilet, Eventim, Myticket sau contactând organizatorii la info@wecontent.eu.

Related Posts

Russell Crowe va juca în remake-ul ”Exorcistul”

Filmul clasic de groază Exorcistul, lansat în 1973, are parte de un remake, ce va aparea în cinematografe…

Andrei Bănuță: „Pentru mine contează ce spun și ce simt atunci când cânt”

Melodiile lui se transformă instantaneu în hituri, ba chiar devin virale pe TikTok. Iar versurile și vocea lui…

Tartă cu lămâie și busuioc. Rețetă recomandată de Adrian Hădean

Această tartă cu lămâie și busuioc este alegerea perfectă pentru zilele de primăvară. Gustul curajos al lămâilor este…

Ce aduce nou Gala Premiilor Gopo 2024. Cine sunt vedetele așteptate pe covorul roșu luni, 29 aprilie

Gala Premiilor Gopo, cel mai important eveniment dedicat cinematografiei din România, se întoarce la cea de-a 18-a ediție…

A apărut primul ceas parfumat din lume

Cum ar fi să porți o bijuterie cu utilitate și parfumată? Culmea cochetăriei! Vacheron Constantin lansează un item…

Călătorii în adâncul sufletului – EMAA și noul său album – ,,f r a t e l e. a b i s”

EMAA prezintă “f r a t e l e. a b i s” – un album ca o…

Coffee Time! Interviu cu Cezara Carteș

Cum este, oare, să lucrezi toată ziua înconjurat(ă) de aburii amețitori ai zecilor de sortimente de cafea? Câte…

Alist Bazar, noutățile săptămânii

Ca în fiecare săptămână, vă ținem la curent cu noutățile și lansările săptămânii! KIKO MILANO a deschis primul…

Arta în mâinile tale – un proiect despre arhitectură, tehnologie și oameni

La lansarea noii serii Motorola Edge 50, am avut ocazia să stau de vorbă cu fotograful Alex Gâlmeanu…

The Fall Guy, filmul în care joacă pentru prima dată împreună Ryan Gosling și Emily Blunt

După ce la Premiile Oscar de anul acesta Ryan Gosling și Emily Blunt au fost concurenți, în filme…