A List Magazine ∙ April 1, 2022 ∙ 4 min read

Finalul lunii martie a marcat cel de-al treilea eveniment satelit al festivalului WeContent, festival unic în Europa, ce va avea loc pe 26-27 mai la Palatul Stirbey. Sub denumirea de WeContent Days și având-o drept speaker principal pe Carlijn Postma, autoarea cărții Binge Marketing și fondatoarea agenției de content marketing, The Post, evenimentul a pus sub lupă subiecte mai puțin comode, în contextul global actual, dar utile celor care lucrează în domeniul comunicării.

Pornind de la sloganul festivalului, Move out of your content zone, specialiști în marketing, comunicare și PR, copywriteri, creatori de conținut, vloggeri, bloggeri, influenceri, reprezentanți de brand și antreprenori au avut ocazia să exploreze un domeniu sensibil al actualității imediate, acela al impactului pe care îl are sau îl poate avea războiul desfășurat atât de aproape de noi asupra brandurilor și asupra marketingului în general.

Una dintre provocările lansate în cadrul evenimentului a fost aceea de a conferi mai multă responsabilitate mărcilor să-și folosească influența, pentru că războiul nu este doar o știre, ci o chestiune de viață și de moarte, care ne poate afecta pe toți în mod direct sau indirect. Iar poveștile pe care brandurile le pot lansa declanșează schimbarea pe care mulți o doresc. Ar trebui brandurile să se implice în rezolvarea problemelor lumii? Dacă da, cât de departe ar trebui să meargă? Este mai bine să ai o comunicare neutră sau de mică anvergură despre o criză sau să nu comunici deloc? au fost doar câteva dintre subiectele ce au stat la baza dezbaterii.

Brandurile sunt democrații globale. Oamenii pot alege, în fiecare zi, ce mărci le plac, ce valori susțin. Și asta merge chiar mai departe de granițele unei țări. Un lucru foarte agresiv și intruziv se petrece acum pe pământ european: războiul din Ucraina, iar brandurile prezente în Rusia au trebuit să decidă: se retrag sau rămân pentru consumatorii lor. Indiferent de decizie, acestea trebuie să-și asume responsabilitatea. Iar asta nu trebuie să însemne doar plecarea din Rusia, ci o decizie argumentată, comunicată onest și deschis. Oamenii pot schimba lumea, iar brandurile îi pot da o nouă dinamică. Fiecare schimbare începe cu un conținut valoros“, declară Carlijn Postma, scriitor, speaker și strateg în domeniul content marketingului.

În cadrul evenimentului, Al Kamara, CEO WeContent, a povestit despre provocarea și motivația ce au stat la baza creării platformei de content marketing wecontent.eu, menită să unească minți creative, experți și branduri pasionate de content marketing. Scopul acesteia este de a uni într-o singură voce piața de content marketing din Europa, până în prezent fragmentată, cu scopul de a ajuta brandurile să-și crească veniturile și de a educa creatorii de conținut să spună povești cu mesaj eficient.

Pentru a depăși această perioadă și pentru ca brandurile să se reinventeze, avem nevoie de deschidere și de creativitate. Platfoma WeContent, prin blog-ul său și prin ceea ce urmează să dezvolte, dar și prin festivalul din luna mai și evenimentele satelit, își propune să ajute brandurile și creatorii de conținut să descopere noi metode de promovare și de creștere. Inspirându-ne unii de la alții, de la piețele internaționale și accesând expertiza unora dintre cei mai cunoscuți content marketeri din Europa și din lume, vom reuși să ne recalibrăm. Limbajul marketingului folosit acum, când războiul este în plină desfășurare, dar mai ales cel pe care va trebui să-l abordăm după război este unul nou, ce va ține cont multe variabile și aspecte nesigure, și doar cu experiență conjugată vom face ca brandurile să își creeze noi pârghii de comunicare și de conținut“, declară Al Kamara, CEO WeContent.

WeContent Days este un eveniment satelit al festivalului WeContent, ce are drept scop promovarea tendințelor și a subiectelor de interes din domeniul content marketingului în rândul celor care împărtășesc aceeași viziune asupra viitorului și construirea în jurul WeContent a unei comunități de creatori, specialiști și susținători ai unei strategii de conținut valoroase, unitare, care să ajute la obținerea de rezultate pe termen lung. Primele două evenimente WeContent Days au avut loc în 2020, exclusiv online.

Cea de-a treia ediție WeContent Days a fost susținută de HEINEKEN România.

Festivalul WeContent are loc la Palatul Știrbey, în perioada 26-27 mai. Biletele sunt disponibile pe wecontent.eu, iaBilet, Eventim, Myticket sau contactând organizatorii la info@wecontent.eu.

Related Posts

Povestea „Sufrageriei Irinei” – Cum a devenit un moment intim o experiență care adună mii de oameni

Pe 21 februarie, Irina Rimes aduce „Sufrageria Irinei” la Sala Palatului, transformând un concept personal într-un spectacol memorabil….

Angelina Jolie a izbucnit în lacrimi la un festival de film

Angelina Jolie (49 de ani) a primit recent premiul Maltin Modern Master Award în cadrul Festivalului Internațional de…

Gisele Bündchen a născut cel de-al treilea copil

Gisele Bündchen a devenit mamă pentru a treia oară, la vârsta de 44 de ani. Modelul a adus…

Trenduri exclusiviste de călătorie în 2025

Un simplu city break într-o metropolă europeană precum Barcelona sau Roma sau o vacanță la mare într-un resort…

Previziuni Feng Shui pentru 2025

Anul 2025 marchează o etapă importantă în viețile tuturor, fiind un an transformațional, cu influențe Feng Shui contrastante,…

Cele mai afrodisiace parfumuri

Preferințele în ceea ce privește parfumurile sunt subiective, dar există câteva arome asupra cărora experții parfumieri au ajuns…

Nu îți place Vunk? Ai locul asigurat la concertul lor din 14 februarie – Vunk Simfonic

Vunk lansează o provocare inedită pentru toți “anti-fanii” lor, cu ocazia concertului din 14 februarie de la Sala…

Prințul Louis, fotograf pentru mama lui, Prințesa Kate

Palatul Kensington a publicat o fotografie plină de însemnătate pentru Prințesa de Wales, Kate Middleton, în ajunul Zilei Mondiale…

Lily Collins, vedeta din Emily in Paris, a devenit mamă

Lily Collins (35 de ani), protagonista serialului de succes Emily in Paris (Netflix), a anunțat că a devenit…

Studiu al Clinicilor „Dr. Holhoș”, brandul nr. 1 în oftalmologie din România: Lucrul cu calculatorul, principalul motiv pentru care românii poartă ochelari

Mai mult de o treime (36%) dintre românii care poartă ochelari o fac timp de peste 10 ore…