A List Magazine ∙ May 18, 2022 ∙ 8 min read

Mulți dintre noi ne-am gândit, poate, de-a lungul timpului, că ne-am dori să schimbăm anumite lucruri ce țin de aspectul nostru fizic. Însă, de multe ori, teama, lipsa de informații sau nesiguranța privitoare la rezultatul final al unei astfel de intervenții ne-au ținut pe loc. De aceea, informarea corectă, alegerea medicului potrivit, încrederea și comunicarea transparentă sunt elementele de bază pe care trebuie să le avem în vedere în momentul în care ne pregătim de o astfel de decizie.

Doctor Theodor Motruc, specialist în Chirurgie Estetică și Plastică și fondator al Omini Clinic din Iași ne-a vorbit despre cât de importantă este încrederea în relația dintre medicul estetician și pacient și cum poate influența acest aspect întregul proces al unei astfel de acțiuni. Omini Clinic a fost înființată acum mai bine de 16 ani, iar anual în clinică sunt realizate sute de intervenții chirurgicale de estetică facială, remodelare a sânilor și remodelare corporală.

Printre tehnologiile în intervențiile de chirurgie estetică realizate în cadrul clincii se numără radiofrecvența chirurgicală și laserul chirurgical, BIEN-AIR, folosit în rinoplastii, Onda CoolwavesTM, pentru procedurile de slăbire localizată, eliminarea celulitei sau piele fermă, de altfel primul sistem din lume de remodelare corporală ce utilizează tehnologia microundelor, care a și primit premiul Anti- Aging & Beauty la nivel internațional.

  1. Cu siguranță decizia efectuării unei intervenții de chirurgie estetică nu este una ușoară. Care este cel mai dificil pas în acest demers?

Poate cel mai important fapt este ca pacientul să fie foarte sigur de această decizie și de faptul că va urma o schimbare la nivelul aspectului său fizic. Cel mai dificil pas poate fi reprezentat de teama pe care pacientul, inevitabil, o resimte în fața unei intervenții directe asupra propriului său corp. De aceea, rolul medicului este fundamental. Pacientul trebuie să simtă că găsește în medicul său nu doar un profesionist autentic, ci și un psiholog și un sfătuitor cu care poate discuta în detaliu despre nelămuririle sale și care îi oferă siguranța desăvârșită. Medicul are datoria de a discuta în detaliu cu pacientul înainte de efectuarea unei astfel de intervenții și de a-i explica, pas cu pas, ce presupune acest proces, atât înainte, cât și post operator.

  • Relația medic-pacient. Cât de importantă este și ce influență poate avea asupra succesului unei intervenții de chirurgie estetică?

Categoric, pentru a ajunge să vorbim despre un act medical, este nevoie de existența unei relații de încredere medic-pacient. Eu sunt de părere că încrederea este cea mai mare formă de conexiune dintre două persoane. Pe de o parte, cel care își oferă încrederea, se oferă, de fapt, cu totul: cu vulnerabilitățile sale, cu experiențele, emoțiile și trăirile sale cele mai intime. Iar celui care o primește, îi revine și o responsabilitate enormă, de a face bine și de a avea grijă ca încrederea ce i-a fost alocată să fie răsplătită.   

În relația medic-pacient, conexiunea ce se creează între ambele părți stă la fundamentul unei intervenții reușite. Încrederea va conduce mai apoi la alegerea soluțiilor optime pentru respectiva intervenție. De cele mai multe ori, pacientul se informează singur de pe Internet și ajunge la anumite concluzii referitoare la procedurile pe care și le dorește. Cu acele informații va ajunge la prima vizită la medicul estetician, în cadrul căreia va primi recomandări, urmând să aleagă împreună varianta optimă de urmat.

  • Cum a fost pentru dumneavoastră întreg acest proces de a obține încrederea pacienților?

Aș începe prin a spune că obținerea încrederii este, într-adevăr, un proces. Pentru că așa cum spuneam mai devreme, încrederea este un element intim și personal, iar oamenii ajung treptat la un astfel de raport cu ceilalți. Iar în această privință, sinceritatea este prima condiție. A doua este concentrarea pe obținerea celui mai bun rezultat pentru persoana respectivă, pe baza datelor pe fiecare le are: armonii, fizionomie, proporții, dimensiuni. Apoi, cred că vin răbdarea și orientarea spre binele pacientului. Rolul medicului nu este să vândă servicii, ci să aleagă, împreună cu pacientul, soluția de care este convins că va avea cel mai bun rezultat pentru nevoile și dorințele pacientului/pacientei. Mai mult decât atât, recomandările au un rol foarte important în acest domeniu, deoarece multe paciente care ne trec pragul au primit o recomandare din partea unor persoane apropiate care s-au bucurat de rezultatele dorite în urma intervențiilor de chirurgie efectuate în clinica noastră.

  • Atunci când vine vorba de încredere, pacienții se axează mai mult pe reputația medicului sau pe cea a clinicii?

Dacă stăm să ne gândim, în spatele numelui unei clinici stau întotdeauna oamenii. Specializarea și experiența medicilor, profesionalismul și pregătirea lor, dar și dotările de care dispun în clinică, echipamentele și tehnologiile pe care le au la dispoziție și continua lor perfecționare, toate sunt elemente care contribuie la reputația unei clinicii. De asemenea, credibilitatea unui doctor se dobândește în ani de experiență, în rezultate și opinii venite din partea pacienților care i-au trecut pragul. Pe scurt, cele două aspecte se completează și se potențează reciproc, deoarece un pacient nu poate avea încredere într-o clinică ce nu oferă rezultate, iar rezultatele se datorează medicilor care activează în acel loc.

  • În urma unei consultații, cui îi aparține decizia finală?

Consultația inițială, înainte de orice intervenție, ajută mult în calibrarea unei decizii finale cât mai aproape de ceea ce propune medicul și de ceea ce își dorește pacientul. Medicul are rolul de a prezenta în detaliu pașii intervenției de chirurgie estetică propusă pacientului, de a răspunde la toate întrebările acestuia, iar mai apoi, de a oferi cele mai bune soluții pentru acel caz. Însă, decizia finală aparține întotdeauna pacientului. În cadrul clinicii noastre le punem la dispoziție pacienților și posibilitatea de a accesa consultații online la distanță, de oriunde din țară sau din străinătate, în care au ocazia să discute cu un chirurg plastician despre opțiunile de chirurgie estetică și să beneficieze de o mai bună înțelegere a tuturor factorilor implicați (medicali, financiari, personali etc.). Practic, au parte de aceeași experiență medicală sigură, de discreția și confidențialitatea de care beneficiază pacienții în cadrul consultației fizice.

  • Există un moment cheie în care încrederea pe care pacientul o are în doctorul estetician este esențială? Perioada pre sau post operatorie, etc.?  

Întotdeauna, în cazul unei intervenții de chirurgie estetică avem în vedere trei etape: consultația inițială, pregătirea preoperatorie și perioada de recuperare. Toate cele trei sunt la fel de importante, încrederea fiind elementul de bază pentru buna desfășurare a acestora. Totodată, înainte de consultația inițială, pacientul are datoria de a se informa și de a veni pregătit cu toate întrebările pe care le are cu privire la intervenția estetică pe care și-o dorește. Mai apoi, împreună cu sfaturile și îndrumările primite din partea medicului estetician, pacientul se va afla în posesia deciziei finale care să fie în corelație cu dorințele și nevoile sale.

  • Care sunt cei mai importanți factori care determină încrederea pe care pacienții sau posibilii pacienți o au într-un specialist în chirurgie estetică?

Aminteam mai devreme că obținerea încrederii reprezintă un proces. Într-o primă etapă, relația medic-pacient se formează pe baza experienței, a profesionalismului și a reputației medicului. Următoarea etapă presupune relaționarea efectivă cu pacientul, în care medicul trebuie să asculte, să empatizeze și să dea dovadă de transparență, prezentându-i pacientului soluțiile optime pentru obținerea celor mai bune rezultate, fiind incluse atât avantajele, cât și dezavantajele pe care o intervenție le poate avea.

  • Cât de importantă este compatibilitatea dintre medic și pacient în tot acest proces? V-ați confruntat cu momente în care a trebuit să refuzați anumite intervenții?

În majoritatea cazurilor, se ajunge la o soluție comună cu pacientul, însă au existat și momente în care nu am reușit acest lucru. Iar aici mă refer la situații în care pacientul își dorea anumite intervenții pe care eu nu le consideram deloc benefice sau care presupuneau așteptări nerealiste. Desigur, am întâlnit și cazuri în care, în urma consultației inițiale, nu am recomandat realizarea unei intervenții. Consultația de informare nu aduce cu sine obligații pentru pacient, în final, acestuia îi aparține decizia finală și alegerea medicului alături de care dorește să înceapă acest proces, însă eu nu voi accepta niciodată să mă implic într-o procedură estetică pe care nu o consider benefică. Sunt de părere că naturalețea ar trebui să primeze, de aceea aleg întotdeauna ca rezultatul final să fie în echilibru și în armonie cu restul corpului. 

Pentru mai multe detalii sau programări pentru o consultație inițială, puteți scrie pe office@ominiclinic.ro sau puteți suna la numărul 0731 466 464. (P)

Related Posts

Trei kilometri până la capătul lumii, în regia lui Emanuel Pârvu, primit cu aplauze de către publicul și presa de la Cannes 2024

Trei kilometri până la capătul lumii a avut vineri premiera internațională în Competiția Oficială a celei de-a 77-a…

O iubire de 20 de ani: Jessica Alba și Cash Warren

S-au cunoscut în urmă cu 20 de ani și au aniversat, zilele trecute, 16 ani de căsătorie. Jessica…

Cher, supărată că a mai îmbătrânit un an

Celebra Cher nu este deloc încântată că a adăugat încă un an cifrei care îi exprimă vârsta. Pe…

5 secrete pentru un make-up perfect

Oricât de bune ar fi produsele de machiaj folosite și talentul celui care le aplică, fără o investiție…

Aishwarya Rai Bachchan și Eva Longoria, prietene pe covorul roșu

Cele două ambasadoare L’Oréal Paris, Aishwarya Rai Bachchan și Eva Longoria s-au reîntâlnit pe covorul roșu, la cea…

Horoscopul săptămânii

Astrologul Anca Stoica vine cu detalii despre fiecare zodie în parte. Iată ce ne rezervă astrele în săptămâna…

NESPRESSO X PANTONE: cea mai nouă colecție de cafele pentru rețetele cu gheață 

Nespresso lansează o nouă colecție de cafele pentru rețetele cu gheață, espressoare și accesorii în ediție limitată. Completată…

Cum a fost la evenimentul A List Magazine X Nostalgia (VIDEO) 

Alist Magazine a lansat impreună cu cei de la Nostalgia un număr special de revistă, ca să ne…

Pilaf, partenerul lui Demi Moore, la Cannes

Demi Moore și-a făcut debutul în selecția oficială a Festivalului de Film de la Cannes, duminică seara, cu…

Queen of Make-up: strălucește în cele 4 zile la Neversea

A List și Neversea, the queen of festivals, ți-au pregătit o serie de articole cu tips & tricks…