Nicoleta Nicolae ∙ June 22, 2024 ∙ 7 min read

Energia, dragostea și pasiunea pentru lucrurile bine făcute sunt ingredientele  care au condus business-ul Secretul Bunicii spre succes. Un succes care dăinuie din anul 1998, pentru că inovează și se adaptează mereu cerințelor pieței, trecând chiar și peste granițele țării.

Claudia Nacu este cofondatoarea brandului Secretul Bunicii, iar alături de soțul, fiica (Ramona) și fiul său se implică cu trup și suflet  în această minunată călătorie către plăcerea gustului pe care cei mai mulți dintre noi o asociază cu perioada copilăriei.

Compania sa, Tual Fast Chance ’98, care deține brandurile Secretul Bunicii și Doctor Fursec, a început să producă dulciuri, în cea mai mare parte, după rețetele din familie, petru că mama Claudiei Nacu a fost bucătar. Primul brand propriu lansat a fost Doctor Fursec, urmat de Secretul Bunicii, în 2013, acesta din urmă devenind în scurt timp un brand îndrăgit. Nici nu se putea altfel, dacă ne gândim că produsele respectă rețete vechi, ale familiei, iar ambalajele sunt și ele personalizate, reprezentând poze restilizate cu membrii familiei Nacu, în diferite ipostaze, cum ar fi la picnic sau în timp ce își beau ceaiul. 

Dar, nimic nu a fost lăsat la mila întâmplării. Până și designul și conceptul vizual al ambalajelor au fost realizate și gândite în amănunt chiar de Claudia Nacu, absolventă de Arhitectură, după ce inițial, aceasta a cochetat și cu Medicina. 

Astăzi, familia Nacu produce în propria fabrică peste 100 de tipuri de fursecuri, prăjituri și dulciuri, iar pentru a-și face cunoscute produsele și în afara țării, au început să participe la cât mai multe târguri internaționale de gen, din Germania, Anglia Cipru, China, Irak etc.

Claudia Nacu și fiica sa Ramona vin să ne spună astăzi câteva dintre secretele ce stau în spatele acestui business atât de apreciat și autentic.

Secretul bunicii este un business ce rezistă de mulți ani pe piața din România și care continuă să ne îndulcească zilele. Care sunt valorile transmise din generație în generație?

Claudia Nacu: Secretul Bunicii este unul din brandurile companiei noastre care reprezintă povestea de suflet și propriile valori. Toate imaginile de pe produse reprezintă momente reale din viață noastră, care sunt pictate și apoi integrate în designul ambalajelor. Acest aspect personal și autentic a fost unul dintre motivele principale pentru care brandul Secretul Bunicii a fost foarte apreciat de către consumatori. Pe lângă calitatea deosebită a produselor, fiecare ambalaj transmite o poveste și o emoție autentică, consumatorii reușind să se identifice cu aceste aspecte la rândul lor. 

Valorile pe care dorim să le transmitem din generație în generație sunt: importanța autenticități, a respectului și iubirea aproapelui. 

Claudia, ați putea spune că sunteți un model pentru copiii dvs.? Ce fel de mamă sunteți?

Cu mândrie pot spune că ambii mei copii mă consideră un model și un mentor. Relația noastră se bazează pe o legătura foarte puternică și o prietenie foarte frumoasă, iar această relație este esențială nu numai pentru dezvoltarea lor personală, cât și pentru succesul business-ului nostru de familie. 

Sunt o mamă foarte iubitoare, care am fost întotdeauna alături de copii mei și am știut să îi învăț ce înseamnă adevăratele valori pe care trebuie să le aibă o persoană. Eu am o zicală: “Iubirea este iubire, respectul este respect, iar regulile trebuie respectate”, pe acest principiu mi-am crescut copii. 

Ramona, ce ai învățat de la mama ta? Și care sunt principiile cu care ai pășit în businessul familiei tale? 

De la mama mea am învățat multe lecții valoroase, precum integritatea, respectul și perseverența. Aceste principii fundamentale, pe care le-am preluat din învățăturile ei, m-au ghidat atât în viața personală, cât și în afaceri.

În cadrul businessului familiei, am aplicat aceleași valori în relația cu angajații și partenerii de afaceri, iar la rândul meu, am învățat că această abordare este esențială pentru un succes pe termen lung.

Pe lângă aceste principii, am învățat de la mama mea și importanța empatiei și a responsabilității sociale. Ne-am implicat activ în foarte multe acțiuni de voluntariat și dorim să transmitem mai departe această responsabilitate altor persoane. 

Pentru unii, provocările sunt prilej de învățare, iar eșecurile sunt trăite ca experiențe. Care a fost cea mai mare provocare din viața dvs.?

Claudia Nacu: Provocările sunt întotdeauna bine venite, din punctul meu de vedere. În loc să privim eșecurile ca pe niște obstacole, le putem vedea ca pe niște lecții valoroase din care să învățăm și să ne dezvoltăm. Cea mai mare provocare profesională a fost punerea în piață a unor produse premium, certificate la nivel internațional cu un standard de calitate foarte ridicat. În prezent, o provocare este satisfacerea cerințelor consumatorilor noștri, ale căror nevoi sunt prioritatea noastră. Acest lucru implică dezvoltarea și implementarea constantă a unor noi tehnologii. 

Care sunt ingredientele care asigură succesul unui business? 

Claudia Nacu: După 25 de ani de antreprenoriat, consider că succesul într-o afacere nu poate fi definit într-un singur mod. Pentru mine, succesul înseamnă atingerea obiectivelor stabilite într-un mod sustenabil și echilibrat, care să aducă satisfacție atât din punct de vedere financiar, cât și personal. Este vorba despre creștere constantă, inovare, și nu în ultimul rând, impactul pozitiv asupra comunitații. 

Cât de important este să îmbinăm timpul dedicat jobului cu cel pentru relaxare? Ce hobby-uri aveți? 

Claudia Nacu: Pentru mine, menținerea unui echilibru între timpul alocat jobului și cel pentru relaxare este esențial. Când sunt relaxată devin creativă și iau întotdeauna cele mai bune decizi. 

Ca hobby, îmi place foarte mult să citesc, să ascult muzică de calitate, și sunt întodeauna pregătită pentru o nouă aventură. 

Ce vă place să faceți împreună ca mamă-fiică?  

Claudia Nacu: Călătoriile reprezintă o modalitate minunată de a ne crea amintiri împreună. Ne place să explorăm lumea, și de foarte multe ori îmbinăm vacanțele cu businessul. Încă de la vârsta de 13 ani, Ramona m-a însoțit la peste 20 de târguri internaționale de export, unde promovăm împreună compania familiei.  

Ramona Nacu: Ne bucurăm să împărtășim experiențe și cunoștințe. Mama îmi oferă întotdeauna sfaturi bazate pe experiențele ei de viața și din domeniul de afaceri, pe când eu aduc în discuție noile tendințe și inovații ale generației mele. 

Care este lucrul ce vă aduce cea mai mare satisfacție în viață? Dar în business?

Claudia Nacu: Ce îmi aduce cea mai mare satisfacție personală este privirea plină de iubire a copiilor și a familiei mele, respectul celor care mă cunosc. Pe plan profesional, cea mai mare satisfacție este recunoașterea și aprecierea la nivel internațional a succesului celor două branduri pe care le deținem, Doctor Fursec și Secretul Bunicii, precum și a calității deosebite a produselor noastre. 

Quizz:

Desertul preferat

Claudia: Fursecuri cu merișoare

Ramona: Amandina 

Destinatia de vacanta preferata

Claudia: Sudul Franței

Ramona: China

Culoare preferata

Claudia: Roșu

Ramona: Roșu

Amintirea cea mai dragă

Claudia: Nașterea copiilor mei

Ramona: Sărbătorile petrecute în familie

Related Posts

Regizorul David Lynch s-a stins la vârsta de 78 de ani

Unul dintre cei mai prolifici regizori din industria filmului, David Lynch, a murit la vârsta de 78 de…

Apple crumble în pahar. Rețetă recomandată de Adi Hădean

Apple crumble este o rețetă englezească, fiind una dintre cele mai simple și rapide idei atunci când vrei…

Ciprian Chiujdea: „Am simțit că eu sunt Adi și că personajul ăsta reprezintă foarte, foarte mulți tineri din România și nu numai”

Am mers ceva mai mult de trei kilometri prin București, într-o zi însorită, pentru a-l suprinde pe actorul…

Misterul dispariției capsulelor NESPRESSO dezvăluit într-o nouă campanie cu GEORGE CLOONEY ȘI EVA LONGORIA

Nespresso începe anul într-o notă misterioasă cu noua campanie care îi aduce în prim-plan pe George Clooney, în…

Cameron Diaz, prima apariție pe covorul roșu din ultimii cinci ani

Cameron Diaz a revenit în lumina reflectoarelor după o pauză de cinci ani. Actrița în vârstă de 52…

Scrie-ți povestea de dragoste la Jubile – Tendințe și inspirație pentru o nuntă magică în 2025

Fiecare poveste de iubire merită un cadru magic. Jubile a creat locații unice pentru ca ziua voastră specială…

Alist Bazar. Noutățile săptămânii

Ca în fiecare săptămână, vă ținem la curent cu ce e nou în materie de make-up, beauty, fashion…

Vești bune la început de an pentru Kate Middleton

Prințesa de Wales, Kate Middleton, vine cu cele mai bune vești la început de an. Prințesa a anunțat…

Sofia Vergara a pus ochii de Lewis Hamilton

Sofia Vergara (52 de ani) a rămas singură de câteva luni, după ce relația ei cu chirurgul ortoped…

6 lecturi extraordinare care vă ajută să vă îndepliniți rezoluțiile pentru noul an

6 lecturi extraordinare care vă ajută să vă îndepliniți rezoluțiile pentru noul an Noul an aduce speranța unui…