Nicoleta Nicolae ∙ June 22, 2024 ∙ 7 min read

Energia, dragostea și pasiunea pentru lucrurile bine făcute sunt ingredientele  care au condus business-ul Secretul Bunicii spre succes. Un succes care dăinuie din anul 1998, pentru că inovează și se adaptează mereu cerințelor pieței, trecând chiar și peste granițele țării.

Claudia Nacu este cofondatoarea brandului Secretul Bunicii, iar alături de soțul, fiica (Ramona) și fiul său se implică cu trup și suflet  în această minunată călătorie către plăcerea gustului pe care cei mai mulți dintre noi o asociază cu perioada copilăriei.

Compania sa, Tual Fast Chance ’98, care deține brandurile Secretul Bunicii și Doctor Fursec, a început să producă dulciuri, în cea mai mare parte, după rețetele din familie, petru că mama Claudiei Nacu a fost bucătar. Primul brand propriu lansat a fost Doctor Fursec, urmat de Secretul Bunicii, în 2013, acesta din urmă devenind în scurt timp un brand îndrăgit. Nici nu se putea altfel, dacă ne gândim că produsele respectă rețete vechi, ale familiei, iar ambalajele sunt și ele personalizate, reprezentând poze restilizate cu membrii familiei Nacu, în diferite ipostaze, cum ar fi la picnic sau în timp ce își beau ceaiul. 

Dar, nimic nu a fost lăsat la mila întâmplării. Până și designul și conceptul vizual al ambalajelor au fost realizate și gândite în amănunt chiar de Claudia Nacu, absolventă de Arhitectură, după ce inițial, aceasta a cochetat și cu Medicina. 

Astăzi, familia Nacu produce în propria fabrică peste 100 de tipuri de fursecuri, prăjituri și dulciuri, iar pentru a-și face cunoscute produsele și în afara țării, au început să participe la cât mai multe târguri internaționale de gen, din Germania, Anglia Cipru, China, Irak etc.

Claudia Nacu și fiica sa Ramona vin să ne spună astăzi câteva dintre secretele ce stau în spatele acestui business atât de apreciat și autentic.

Secretul bunicii este un business ce rezistă de mulți ani pe piața din România și care continuă să ne îndulcească zilele. Care sunt valorile transmise din generație în generație?

Claudia Nacu: Secretul Bunicii este unul din brandurile companiei noastre care reprezintă povestea de suflet și propriile valori. Toate imaginile de pe produse reprezintă momente reale din viață noastră, care sunt pictate și apoi integrate în designul ambalajelor. Acest aspect personal și autentic a fost unul dintre motivele principale pentru care brandul Secretul Bunicii a fost foarte apreciat de către consumatori. Pe lângă calitatea deosebită a produselor, fiecare ambalaj transmite o poveste și o emoție autentică, consumatorii reușind să se identifice cu aceste aspecte la rândul lor. 

Valorile pe care dorim să le transmitem din generație în generație sunt: importanța autenticități, a respectului și iubirea aproapelui. 

Claudia, ați putea spune că sunteți un model pentru copiii dvs.? Ce fel de mamă sunteți?

Cu mândrie pot spune că ambii mei copii mă consideră un model și un mentor. Relația noastră se bazează pe o legătura foarte puternică și o prietenie foarte frumoasă, iar această relație este esențială nu numai pentru dezvoltarea lor personală, cât și pentru succesul business-ului nostru de familie. 

Sunt o mamă foarte iubitoare, care am fost întotdeauna alături de copii mei și am știut să îi învăț ce înseamnă adevăratele valori pe care trebuie să le aibă o persoană. Eu am o zicală: “Iubirea este iubire, respectul este respect, iar regulile trebuie respectate”, pe acest principiu mi-am crescut copii. 

Ramona, ce ai învățat de la mama ta? Și care sunt principiile cu care ai pășit în businessul familiei tale? 

De la mama mea am învățat multe lecții valoroase, precum integritatea, respectul și perseverența. Aceste principii fundamentale, pe care le-am preluat din învățăturile ei, m-au ghidat atât în viața personală, cât și în afaceri.

În cadrul businessului familiei, am aplicat aceleași valori în relația cu angajații și partenerii de afaceri, iar la rândul meu, am învățat că această abordare este esențială pentru un succes pe termen lung.

Pe lângă aceste principii, am învățat de la mama mea și importanța empatiei și a responsabilității sociale. Ne-am implicat activ în foarte multe acțiuni de voluntariat și dorim să transmitem mai departe această responsabilitate altor persoane. 

Pentru unii, provocările sunt prilej de învățare, iar eșecurile sunt trăite ca experiențe. Care a fost cea mai mare provocare din viața dvs.?

Claudia Nacu: Provocările sunt întotdeauna bine venite, din punctul meu de vedere. În loc să privim eșecurile ca pe niște obstacole, le putem vedea ca pe niște lecții valoroase din care să învățăm și să ne dezvoltăm. Cea mai mare provocare profesională a fost punerea în piață a unor produse premium, certificate la nivel internațional cu un standard de calitate foarte ridicat. În prezent, o provocare este satisfacerea cerințelor consumatorilor noștri, ale căror nevoi sunt prioritatea noastră. Acest lucru implică dezvoltarea și implementarea constantă a unor noi tehnologii. 

Care sunt ingredientele care asigură succesul unui business? 

Claudia Nacu: După 25 de ani de antreprenoriat, consider că succesul într-o afacere nu poate fi definit într-un singur mod. Pentru mine, succesul înseamnă atingerea obiectivelor stabilite într-un mod sustenabil și echilibrat, care să aducă satisfacție atât din punct de vedere financiar, cât și personal. Este vorba despre creștere constantă, inovare, și nu în ultimul rând, impactul pozitiv asupra comunitații. 

Cât de important este să îmbinăm timpul dedicat jobului cu cel pentru relaxare? Ce hobby-uri aveți? 

Claudia Nacu: Pentru mine, menținerea unui echilibru între timpul alocat jobului și cel pentru relaxare este esențial. Când sunt relaxată devin creativă și iau întotdeauna cele mai bune decizi. 

Ca hobby, îmi place foarte mult să citesc, să ascult muzică de calitate, și sunt întodeauna pregătită pentru o nouă aventură. 

Ce vă place să faceți împreună ca mamă-fiică?  

Claudia Nacu: Călătoriile reprezintă o modalitate minunată de a ne crea amintiri împreună. Ne place să explorăm lumea, și de foarte multe ori îmbinăm vacanțele cu businessul. Încă de la vârsta de 13 ani, Ramona m-a însoțit la peste 20 de târguri internaționale de export, unde promovăm împreună compania familiei.  

Ramona Nacu: Ne bucurăm să împărtășim experiențe și cunoștințe. Mama îmi oferă întotdeauna sfaturi bazate pe experiențele ei de viața și din domeniul de afaceri, pe când eu aduc în discuție noile tendințe și inovații ale generației mele. 

Care este lucrul ce vă aduce cea mai mare satisfacție în viață? Dar în business?

Claudia Nacu: Ce îmi aduce cea mai mare satisfacție personală este privirea plină de iubire a copiilor și a familiei mele, respectul celor care mă cunosc. Pe plan profesional, cea mai mare satisfacție este recunoașterea și aprecierea la nivel internațional a succesului celor două branduri pe care le deținem, Doctor Fursec și Secretul Bunicii, precum și a calității deosebite a produselor noastre. 

Quizz:

Desertul preferat

Claudia: Fursecuri cu merișoare

Ramona: Amandina 

Destinatia de vacanta preferata

Claudia: Sudul Franței

Ramona: China

Culoare preferata

Claudia: Roșu

Ramona: Roșu

Amintirea cea mai dragă

Claudia: Nașterea copiilor mei

Ramona: Sărbătorile petrecute în familie

Related Posts

Vezi ce cameră de hotel a cerut Lenny Kravitz pentru concertul de la UNTOLD. Ce cameră de hotel a cerut Lenny Kravitz pentru concertul din România

Lenny Kravitz, legendarul rocker cunoscut pentru hiturile atemporale și fizicul său impecabil, este de mult timp un susținător…

Ce ținute au purtat vedetele la Gala Verii Saint-Tropez

Pornind de la succesul galelor de vară anterioare, ce au avut loc în Sardinia și Capri, Gala One…

Serialul „IN VOGUE: ANII ’90”, cu Anna Wintour și multe alte personalități, vine la DISNEY+

Serialul „IN VOGUE: ANII ’90”, cu Anna Wintour și mute alte personalități, vine la DISNEY+ Disney+ anunță premiera…

Laura Lăzărescu, CEO la ECHO School: «Am înțeles, în sfârșit, ce înseamnă sintagma „the sky is the limit”»

Industria de jocuri video este în plin avânt, iar fetele se impun tot mai mult – în competițiile…

Noua teorie a emoțiilor: Emoțiile sunt create, nu declanșate

Ce ne arată noua știință despre cum iau naștere emoțiile? Ne spune psihologul și psihoterapeutul relațional Gáspár György….

Blake Lively, apariție surprinzătoare la premiera „Deadpool & Wolverine”

Actrița a avut o apariție de senzație la premiera „Deadpool & Wolverine” din New York City. Soția lui…

Dua Lipa, pe cale să devină una dintre cele mai bogate celebrități din Marea Britanie

Cu un câștig de 1 milion de lire sterline pe săptămână, Dua Lipa este pe cale să devină…

Vedete la Jocurile Olimpice de la Paris (2024)

Salma Hayek, Snoop Dogg, Priyanka Chopra Jonas, Lady Gaga și Ryan Reynolds sunt doar câțiva dintre fanii olimpici…

Cele mai longevive cupluri de la Hollywood

În timp ce pentru majoritatea cuplurilor de la Hollywood, dragostea durează maxim trei ani, pentru câțiva norocoși iubirea…

Reddysh a.k.a Irina Simion, creatoare de conținut de gaming: „Am construit o comunitate internațională foarte frumoasă datorită pasiunii mele pentru gaming.”

Industria de jocuri video este în plin avânt, iar fetele se impun tot mai mult – în competițiile…