A List Magazine ∙ September 21, 2023 ∙ 7 min read

„AI nu este un substitut pentru creativitatea umană, imaginație și gândire critică” crede Isabel Regino, Senior Brand Strategist & Marketing Manager, Holition. Parțial „think tank”, parțial studio digital, Holition se concentrează pe impulsionarea inovației tehnice creative în spațiile de lux, modă, frumusețe și artă din întreaga lume, aducând laolaltă experți în retail, oameni de știință, regizori, artiști, matematicieni, designeri UX, experți în tehnologie și „minți curioase” pentru a modela viitorul retail-ului global printr-o perspectivă colaborativă, prin creativitate și tehnologie. 

Lucrând cu cele mai consacrate mărci globale din lume precum Burberry, Jo Malone sau Tommy Hilfiger, metodologia Holition implică înțelegerea modului în care digitalul poate îmbunătăți spațiul fizic, oferind noi narațiuni, canale și platforme pentru branduri pentru a-și spune poveștile. Iată care sunt „scenariile” lui Isabel Regino despre cum va influența AI lumea modei și a frumuseții! Interviu de Ioana Capanu. 


Este Inteligența Artificială  mai creativă decât oamenii? Poate înlocui meseria unui designer?

Este adevărat că AI-ul a făcut progrese semnificative în automatizarea anumitor aspecte ale procesului de design pentru a ajuta designerii, a le spori creativitatea și a le crește eficiența, dar trebuie să recunoaștem că AI nu este un substitut pentru creativitatea umană, imaginație și gândire critică. Designul implică adesea o înțelegere profundă, psihologiei umane, empatie, context cultural și abilitatea de a comunica eficient mesajul unui brand. În timp ce AI poate fi antrenat să imite creativitatea, acestuia îi lipsesc totuși emoțiile și experiențele autentice, care sunt elemente esențiale în crearea unui design care rezonează cu oamenii la un nivel profund! În cele din urmă, obiectivul ar trebui să fie găsirea unui echilibru în care AI-ul și designerii vor lucra împreună, într-o sinergie pentru a produce rezultate inovative și eficiente. Viitorul AI-ului în design va fi probabil un parteneriat între inteligența artificială și creativitatea umană, mai degrabă decât de o înlocuire totală a designerilor umani.


Cum poate contribui Inteligența Artificială la „expansiunea” creativității în zona modei/frumusețe?

1. Prin recomandări personalizate: algoritmii bazați pe inteligență artificială pot analiza cantități mari de date despre preferințele individuale ale clienților, alegerile lor în materie de stil, prin date despre stilul de viață ale consumatorilor, care pot fi folosite pentru a oferi recomandări personalizate despre modă și frumusețe, permițând clienților să descopere noi stiluri și produse care se aliniază cu gusturile și preferințele unice ale fiecărui client/consumator în parte.

2. Probă și stilizare virtuale: AI poate permite experiențe virtuale de probare a produselor de fashion și beauty sau de styling. Clienții pot folosi instrumente de realitate augmentată (AR) sau de realitate virtuală (VR) pentru a încerca virtual haine, accesorii sau produse de machiaj, ceea ce le va permite să experimenteze diferite look-uri înainte de a face o achiziție. Acest lucru va încuraja creativitatea și explorarea de noi stiluri fără a fi nevoie să se încercerce fizic acel produs.

3. Prognoza tendințelor: AI poate analiza cantități mari de date legate de modă și frumusețe din rețelele sociale, platformele online și offline pentru a identifica tendințe și modele emergente. Aceste informații pot inspira designeri și profesioniști din industrie să creeze modele noi și unice, care vor rezona cu preferințele actuale ale consumatorilor.

4. Modă durabilă: AI poate contribui la sustenabilitatea industriei modei prin optimizarea lanțului de aprovizionare și a proceselor de producție. Prevăzând cererea și optimizând inventarul deja existent de produse, AI poate reduce supraproducția și risipa, încurajând o abordare mai durabilă a creativității în sectorul modei.

5. Design generativ: AI poate fi folosit pentru a crea instrumente de design generativ care produce modele unice și neconvenționale. Combinând diferite elemente și stiluri în moduri imprevizibile și noi, modelele generate de AI pot depăși granițele umane ale creativității și pot duce la produse inovatoare de modă și frumusețe.

Cum îți imaginezi viitorul modei în era AI generativă?

Inteligența artificială generativă va influența diverse aspecte ale industriei modei, de la design și producție/manufacturare până la personalizare și sustenabilitate. Iată câteva scenarii la care mă pot gândi:

* Design asistat de AI: designerii de modă vor avea acces la AI-uri sofisticate: instrumente care pot genera și îmbunătăți idei de design. Designerii și AI algoritmii pot conlucra, rezultatul fiind crearea de design-uri surprinzătoare, inovative, de ultimă oră, care împing limitele creativității. AI poate aduce idei și perspective neconvenționale care îi va inspira pe designeri să gândească dincolo de abordările tradiționale.

* Personalizare și individualizare: AI generativ va permite crearea de experiențe de modă personalizate. Consumatorii  vor putea interacționa cu algoritmii AI-ului pentru a crea împreună îmbrăcămintea și accesoriile dorite, adaptând fiecare produs creat la la gustul, formele corpului și preferințele de stil ale fiecărei persoane în parte.

* Moda sustenabilă: AI poate juca un rol semnificativ în optimizarea utilizării materialelor, reducerea deșeurilor și promovarea practicilor durabile în industria modei. Prin predicția cererii și optimizarea producției, AI poate minimiza supraproducția și stocurile care nu sunt necesare.      

* Probe virtuale și realitate augmentată: experiențele virtuale de încercare bazate pe inteligență artificială vor deveni mai precise și realiste, permițând clienților să vadă cum arată hainele pe corp fără a le încerca fizic. Aplicațiile de realitate augmentată (AR) vor permite utilizatorilor să suprapună peste propriul corp, ținute și accesorii virtuale, îmbunătățind experiența de cumpărături online.

 * Prognoza tendințelor bazate pe Inteligența Artificială: se vor putea analiza cantități masive de date, inclusiv tendințele rețelelor sociale, preferintțele utilizatorilor, stilul de viață, datele culturale și alte surse, pentru a prezice tendințele modei cu o acuratețe fără precedent. Mărcile și designerii pot potența aceste date pentru a se poziționa înaintea curbei de consum și pentru a răspunde eficient cerințelor consumatorilor.

* Managementul lanțului de aprovizionare ghidat de AI: va optimiza lanțul de aprovizionare în modă prin prezicerea tiparelor cererii, identificând potențialele întreruperi și sugerând strategii eficiente de gestionare a stocurilor, rezultând costuri reduse și eficiență îmbunătățită.

Fotografii:

Maxfactor My Makeup Artist

Global, Online (2019)

Services Provided: AR & AI Diagnostics Tool

Technologies: Augmented Reality Virtual Try-On, AI Diagnostics

Burberry Beauty Virtual Studio

London, Global, Online (2021)

Services Provided: AR & AI Diagnostics Tool, AR Tutorials

Technologies: Augmented Reality Virtual Try-On, AI Diagnostics

Christian Louboutin Loubi Mirrors

London, Global, Online (2021)

Services Provided: AR & AI Diagnostics Tool, AR Tutorials

Technologies: Augmented Reality Virtual Try-On, AI Diagnostics

Rolls-Royce Motor Cars | Microworlds
Visual Merchandising
Seoul, Shanghai, Tokyo, 2019
Goodwood Festival of Speed, UK

Jenny Holzer | Like Beauty In Flames
Art & Cultural Spaces
Museo Guggenheim Bilbao, 2021

Jo Malone London | Virtual Townhouse
Virtual Spaces
Online, 2020-Present

Tommy Hilfiger | Tommy Factory FA22
Hybrid Worlds
New York, Online (2022)

Related Posts

Prăjitură persană, rețetă recomandată de Chef Adi Hădean

Prăjitura persană sau povestea despre cum o fată simplă a reușit să cucerească inima unui prinț. Da, e…

Cum se menține în formă Brooke Shields, la aproape 60 de ani

Cunoscută publicului mai ales cu rolul său din ”Laguna Albastră”, actrița reușește să-și păstreze frumusețea naturală și la…

Când se va lansa sezonul 3 din ”And Just Like That…”?

Serialul ”And Just Like That…”, continuarea Sex and the City, revine cu cel de-al treilea sezon pe HBO…

MINA prezintă „Dinozaurii – O călătorie imersivă în Lumea Preistorică”

MINA, muzeul de artă imersivă din România, lansează din 16 Mai un nou spectacol educațional: „Dinozaurii – O călătorie imersivă în…

Ce citim în luna mai? Descoperă 4 dintre cele mai interesante apariții editoriale!

Luna mai a adus în librării apariții editoriale de top, volume de ficțiune și nonficțiune care au toate…

Alist Bazar. Noutățile săptămânii

Ca în fiecare săptămână, vă ținem la curent cu noutățile și cele mai interesante lansări. Iată ce ne-a…

„Colecționarii sunt la fel de interesanți precum artiștii. Toți au particularități și plăceri secrete” spun fondatoarele târgului de artă contemporană Rad Art Fair

Zeci de galerii, un parc de sculpturi și mii de vizitatori îndrăgostiți de artă; așa s-ar putea defini…

Beyoncé și Blue Ivy, mamă și fiică în sequel-ul Lion King

Beyoncé (42 de ani) și fiica ei, Blue Ivy (12 ani), își vor folosi vocile împreună în sequel-ul…

Jennifer Lopez: ”Sunt în cea mai bună formă fizică de până acum”

Jennifer Lopez (54 de ani) nu-și oferă nicio clipă de răgaz. Vedeta urmează să apară într-un nou film…

Kate Moss are o relație nepotul lui Bob Marley

La 50 de ani, Kate Moss își trăiește viața din plin. Supermodelul a împlinit în luna ianuarie 50…