Nicoleta Nicolae ∙ September 26, 2023 ∙ 6 min read

În calitate de lider de echipă, Ioana Gorgăneanu, Vice President, Head of Marketing & Communication Southeast, Mastercard, are parte în fiecare zi de noi provocări, însă capacitatea de a rezolva probleme într-un domeniu precum cel al serviciilor de plată înseamnă evoluție și o împlinire atât pe plan profesional, cât și la nivel uman. Printre proiectele de suflet se numără și parteneriatul cu Asociația Dăruiește Viață în inițiativa #NoiFacemUnSpital, o cauză care a unit companii și societatea civilă pentru a le oferi o șansă mai bună la viață copiilor bolnavi de cancer. Cum reușește să găsească un echilibru în tot ceea ce face, ne spune în cele ce urmează.

Sunteți Vice President, Head of Marketing&Communication Southeast Europe, Mastercard. Ne puteți spune, în câteva cuvinte, ce presupune poziția dvs. în companie și care sunt cele mai mari provocări?

Din rolul meu actual coordonez activitățile de marketing ale Mastercard din 10 piețe: Albania, Bosnia și Herțegovina, Bulgaria, Croația, Israel, Kosovo, Muntenegru, Macedonia de Nord, România și Serbia. Alături de echipa mea, ce cuprinde specialiști din fiecare din aceste piețe, mă ocup de inițiative la nivel local și regional, prin care creștem relevanța serviciilor și a produselor B2B și B2C ale companiei și susținem comunitățile locale.

Din 2005, de când m-am alăturat echipei Mastercard, cred că cea mai mare provocare în calitate de lider a fost și rămâne susținerea echipei prin „cunoscut” și „necunoscut” – cunoscutul este toată experiența pe care am acumulat-o împreună, în timp ce necunoscutul este locul unde ne propunem să ajungem și orizonturile care ni se deschid. E o călătorie profesională pe care o parcurgem împreună, ca echipă, în spiritul valorilor companiei, care sunt de fapt chiar cele mai simple și corecte valori umane (the Mastercard Way) și care ne accelerează capacitatea de a rezolva probleme și de a inova într-un mod relevant, cu un scop asociat.

Cum a evoluat comportamentul consumatorilor, după o perioadă dominată mai întâi de pandemia de COVID -19 și apoi de un război în plină desfășurare, la granița cu România?

Pandemia, tensiunile geopolitice, temerile legate de o recesiune iminentă și-au pus amprenta asupra vieții de zi cu zi. Consumatorii sunt mai determinați să trăiască în prezent, sunt mai atenți la alegerile pe care le fac, care le pot influența viitorul apropiat și viitorul generațiilor viitoare, și își doresc să joace un rol activ în abordarea inegalităților sociale și a problemelor de mediu. De aceea, dincolo de calitate, preț, informații și entertainment, consumatorii evaluează modul în care brandul construiește interacțiunile sale comerciale și non-comerciale. Acest lucru le-a oferit brandurilor ocazia de a-și redefini rolul prin care pot aduce un impact pozitiv în societate, iar cu ajutorul tehnologiei pot ajunge acum la mai mulți oameni. 

Dacă ar fi să vă gândiți la proiectele mari din ultimii 5 ani, pe care le-ați menționa?

Sunt multe proiecte cu care mă mândresc, dar voi alege două. Primul este parteneriatul cu Asociația Dăruiește Viață în inițiativa #NoiFacemUnSpital, o cauză care a unit companii și societatea civilă pentru o șansă mai bună la viață a copiilor bolnavi de cancer. Din 2019, Mastercard a sprijinit investiția în infrastructura medicală și echipamentul tehnologic necesare finalizării spitalului și a contribuit la îmbunătățirea calității serviciilor medicale locale prin facilitarea unor sesiuni de training susținute de o echipă internațională de experți din cadrul celui mai prestigios institut american pentru siguranța pacienților.

Al doilea proiect este Superhero, un proiect lansat în Serbia, în 2021, care reflectă adevărata putere a tehnologiei pusă în slujba binelui. Prin Superhero.rs, o platformă unică de donații online dezvoltată pentru NURDOR (Asociația națională a părinților copiilor care luptă împotriva cancerului), am deschis un nou flux de venituri pentru atingerea obiectivului organizației: construcția celui mai mare cămin pentru părinți din Belgrad. Platforma permite, de asemenea, accesul exclusiv pentru deținătorii de carduri Mastercard la colecția de îmbrăcăminte de stradă Superhero. Proiectul a angrenat emitenții, comercianții și alți parteneri din industrie, a câștigat 25 de premii de la lansare și a contribuit la colectarea a peste 50.000 euro până în prezent.

Suntem acum mai mult ca niciodată în căutare de experiențe noi, ne urmăm pasiunile pe care le-am tot amânat, iar Mastercard are un program special gândit pentru nevoile posesorilor de carduri Mastercard. Ne puteți spune mai multe?

În era post-pandemică, consumatorii caută experiențe care nu sunt doar plăcute, ci și semnificative, care îi îmbogățesc la nivel personal, familial și comunitar. Noi oferim acest lucru prin Priceless.com, platforma noastră globală de loyalty, care conectează posesorii de carduri Mastercard cu experiențe și beneficii dezvoltate alături de parteneri locali și internaționali. În România, am introdus platforma prin lansarea programului Mastercard Premium Collection, primul program de cashback automat al companiei, prin care posesorii de carduri premium Mastercard Gold, Platinum, World sau World Elite, emise în România, au acces la o rețea națională de parteneri dintr-o varietate de domenii. Clienții pot accesa beneficiile prin crearea unui cont de utilizator pe www.priceless.com, urmată de înscrierea cardului lor pe pagina programului Mastercard Premium Collection, cashback-ul aplicându-se automat pe cardul înrolat, la fiecare plată efectuată în rețeaua de comercianți parteneri. În acest fel, sprijinim comercianții în îmbunătățirea experienței de cumpărare, iar clienții se pot bucura de avantaje preferențiale care le protejează și veniturile.

Sustenabilitate – este un cuvânt tot mai des menționat în acțiunile noastre de zi cu zi, si ale companiilor. Care sunt programele Mastercard gândite în această direcție?

Sustenabilitatea este o componentă esențială a misiunii Mastercard de a construi o economie digitală incluzivă, accesibilă tuturor, de oriunde. De la stimularea incluziunii financiare, de gen și digitale, până la inițiative sociale și de mediu, toate piețele din cadrul Diviziei Europa de Sud-Est sunt angajate strategic pentru a acționa ca a force for good în comunitățile unde suntem prezenți. De exemplu, în Croația, peste 18.000 de posesori de carduri contribuie în mod constant, prin donații lunare, la îmbunătățirea asistenței medicale pentru copii, prin intermediul programului Round Up, în timp ce, în Bosnia și Herțegovina, unde Mastercard are un parteneriat de 10 ani cu Festivalul de Film de la Sarajevo, am introdus, în 2021, premiul special pentru cea mai bună regizoare debutantă prin care susținem rolul acestor femei talentate în industriile creative și le oferim sprijin financiar pentru următoarele lor proiecte cinematografice. 

Astăzi, să găsești un echilibru între profesie și viața personală poate fi o adevărată provocare… Dvs. cum ați reușit?

Sunt pasionată de ceea ce fac, dar țin în egală măsură și la timpul petrecut cu familia, la plimbarea zilnică în parc alături de băiețelul meu, iar formula care funcționează în cazul meu este o foarte bună organizare și prioritizare.

Related Posts

Andre Agassi și Stefanie Graf, despre prima vizită în România și viața de sportiv. Interviu de Andreea Esca

Legendele tenisului mondial Andre Agassi și Stefanie Graf au pășit pentru prima dată pe pământ românesc, fiind invitați…

Daniel Radcliffe, primul său premiu Tony Awards

Actorul faimos pentru interpretarea lui „Harry Potter”, Daniel Radcliffe a primit primul său premiu Tony Awards, în acest…

Ben Affleck, la ușa fostei soții

Chiar dacă J Lo și Ben Affleck nu confirmă niciunul dintre zvonurile legate de divorțul iminent, acțiunile lui…

Horoscopul săptămânii

Astrologul Anca Stoica vine cu detalii despre fiecare zodie în parte. Iată ce ne rezervă astrele în săptămâna…

„Retreat Vama Veche”, din 18 octombrie, în cinematografe

Ada Condeescu, Adela Popescu și Laura Cosoi rămân „goale” în Vama Veche. Mai precis, în sufletele goale, după…

Clujul, orașul unde IQOS continuă seria evenimentelor aniversare Together X

Evenimentul aniversar a celebrat spiritul IQOS printr-un festival al simțurilor dedicat comunității. Toate simțurile au fost activate într-o…

Nicole Kidman și Zac Efron, aventură toridă în ”A Family Affair”

Nicole Kidman (56 de ani) nu-și ia nicio clipă pauză și lansează film după film. Cel mai recent…

Top 10 destinații pentru 2024, potrivit TikTok

Nu mai e niciun secret că rețelele sociale, în special TikTok, dau tonul în modă, beauty, călătorii și…

Începe TIFF.23!

Festivalul Internațional de Film Transilvania, cel mai important eveniment cinematografic din România, debutează vineri, 14 iunie, cu o…

Ce mesaj a transmis Coldplay, după două seri de concerte la București

Trupa Coldplay a susținut, pe Arena Națională din București, două concerte la care au participat aproximativ 100.000 de…