Nicoleta Nicolae ∙ September 26, 2023 ∙ 6 min read

În calitate de lider de echipă, Ioana Gorgăneanu, Vice President, Head of Marketing & Communication Southeast, Mastercard, are parte în fiecare zi de noi provocări, însă capacitatea de a rezolva probleme într-un domeniu precum cel al serviciilor de plată înseamnă evoluție și o împlinire atât pe plan profesional, cât și la nivel uman. Printre proiectele de suflet se numără și parteneriatul cu Asociația Dăruiește Viață în inițiativa #NoiFacemUnSpital, o cauză care a unit companii și societatea civilă pentru a le oferi o șansă mai bună la viață copiilor bolnavi de cancer. Cum reușește să găsească un echilibru în tot ceea ce face, ne spune în cele ce urmează.

Sunteți Vice President, Head of Marketing&Communication Southeast Europe, Mastercard. Ne puteți spune, în câteva cuvinte, ce presupune poziția dvs. în companie și care sunt cele mai mari provocări?

Din rolul meu actual coordonez activitățile de marketing ale Mastercard din 10 piețe: Albania, Bosnia și Herțegovina, Bulgaria, Croația, Israel, Kosovo, Muntenegru, Macedonia de Nord, România și Serbia. Alături de echipa mea, ce cuprinde specialiști din fiecare din aceste piețe, mă ocup de inițiative la nivel local și regional, prin care creștem relevanța serviciilor și a produselor B2B și B2C ale companiei și susținem comunitățile locale.

Din 2005, de când m-am alăturat echipei Mastercard, cred că cea mai mare provocare în calitate de lider a fost și rămâne susținerea echipei prin „cunoscut” și „necunoscut” – cunoscutul este toată experiența pe care am acumulat-o împreună, în timp ce necunoscutul este locul unde ne propunem să ajungem și orizonturile care ni se deschid. E o călătorie profesională pe care o parcurgem împreună, ca echipă, în spiritul valorilor companiei, care sunt de fapt chiar cele mai simple și corecte valori umane (the Mastercard Way) și care ne accelerează capacitatea de a rezolva probleme și de a inova într-un mod relevant, cu un scop asociat.

Cum a evoluat comportamentul consumatorilor, după o perioadă dominată mai întâi de pandemia de COVID -19 și apoi de un război în plină desfășurare, la granița cu România?

Pandemia, tensiunile geopolitice, temerile legate de o recesiune iminentă și-au pus amprenta asupra vieții de zi cu zi. Consumatorii sunt mai determinați să trăiască în prezent, sunt mai atenți la alegerile pe care le fac, care le pot influența viitorul apropiat și viitorul generațiilor viitoare, și își doresc să joace un rol activ în abordarea inegalităților sociale și a problemelor de mediu. De aceea, dincolo de calitate, preț, informații și entertainment, consumatorii evaluează modul în care brandul construiește interacțiunile sale comerciale și non-comerciale. Acest lucru le-a oferit brandurilor ocazia de a-și redefini rolul prin care pot aduce un impact pozitiv în societate, iar cu ajutorul tehnologiei pot ajunge acum la mai mulți oameni. 

Dacă ar fi să vă gândiți la proiectele mari din ultimii 5 ani, pe care le-ați menționa?

Sunt multe proiecte cu care mă mândresc, dar voi alege două. Primul este parteneriatul cu Asociația Dăruiește Viață în inițiativa #NoiFacemUnSpital, o cauză care a unit companii și societatea civilă pentru o șansă mai bună la viață a copiilor bolnavi de cancer. Din 2019, Mastercard a sprijinit investiția în infrastructura medicală și echipamentul tehnologic necesare finalizării spitalului și a contribuit la îmbunătățirea calității serviciilor medicale locale prin facilitarea unor sesiuni de training susținute de o echipă internațională de experți din cadrul celui mai prestigios institut american pentru siguranța pacienților.

Al doilea proiect este Superhero, un proiect lansat în Serbia, în 2021, care reflectă adevărata putere a tehnologiei pusă în slujba binelui. Prin Superhero.rs, o platformă unică de donații online dezvoltată pentru NURDOR (Asociația națională a părinților copiilor care luptă împotriva cancerului), am deschis un nou flux de venituri pentru atingerea obiectivului organizației: construcția celui mai mare cămin pentru părinți din Belgrad. Platforma permite, de asemenea, accesul exclusiv pentru deținătorii de carduri Mastercard la colecția de îmbrăcăminte de stradă Superhero. Proiectul a angrenat emitenții, comercianții și alți parteneri din industrie, a câștigat 25 de premii de la lansare și a contribuit la colectarea a peste 50.000 euro până în prezent.

Suntem acum mai mult ca niciodată în căutare de experiențe noi, ne urmăm pasiunile pe care le-am tot amânat, iar Mastercard are un program special gândit pentru nevoile posesorilor de carduri Mastercard. Ne puteți spune mai multe?

În era post-pandemică, consumatorii caută experiențe care nu sunt doar plăcute, ci și semnificative, care îi îmbogățesc la nivel personal, familial și comunitar. Noi oferim acest lucru prin Priceless.com, platforma noastră globală de loyalty, care conectează posesorii de carduri Mastercard cu experiențe și beneficii dezvoltate alături de parteneri locali și internaționali. În România, am introdus platforma prin lansarea programului Mastercard Premium Collection, primul program de cashback automat al companiei, prin care posesorii de carduri premium Mastercard Gold, Platinum, World sau World Elite, emise în România, au acces la o rețea națională de parteneri dintr-o varietate de domenii. Clienții pot accesa beneficiile prin crearea unui cont de utilizator pe www.priceless.com, urmată de înscrierea cardului lor pe pagina programului Mastercard Premium Collection, cashback-ul aplicându-se automat pe cardul înrolat, la fiecare plată efectuată în rețeaua de comercianți parteneri. În acest fel, sprijinim comercianții în îmbunătățirea experienței de cumpărare, iar clienții se pot bucura de avantaje preferențiale care le protejează și veniturile.

Sustenabilitate – este un cuvânt tot mai des menționat în acțiunile noastre de zi cu zi, si ale companiilor. Care sunt programele Mastercard gândite în această direcție?

Sustenabilitatea este o componentă esențială a misiunii Mastercard de a construi o economie digitală incluzivă, accesibilă tuturor, de oriunde. De la stimularea incluziunii financiare, de gen și digitale, până la inițiative sociale și de mediu, toate piețele din cadrul Diviziei Europa de Sud-Est sunt angajate strategic pentru a acționa ca a force for good în comunitățile unde suntem prezenți. De exemplu, în Croația, peste 18.000 de posesori de carduri contribuie în mod constant, prin donații lunare, la îmbunătățirea asistenței medicale pentru copii, prin intermediul programului Round Up, în timp ce, în Bosnia și Herțegovina, unde Mastercard are un parteneriat de 10 ani cu Festivalul de Film de la Sarajevo, am introdus, în 2021, premiul special pentru cea mai bună regizoare debutantă prin care susținem rolul acestor femei talentate în industriile creative și le oferim sprijin financiar pentru următoarele lor proiecte cinematografice. 

Astăzi, să găsești un echilibru între profesie și viața personală poate fi o adevărată provocare… Dvs. cum ați reușit?

Sunt pasionată de ceea ce fac, dar țin în egală măsură și la timpul petrecut cu familia, la plimbarea zilnică în parc alături de băiețelul meu, iar formula care funcționează în cazul meu este o foarte bună organizare și prioritizare.

Related Posts

Melania Trump anunță publicarea cărții ei de memorii

Cartea de memorii, intitulată simplu ”Melania”, va conține detalii personale din viața autoarei, dar și fotografii de familie,…

Prelude to the Olympics- O pleiadă de vedete la petrecerea de dinaintea începerii JO2024 de la Paris

O mulțime de vedete de primă mână au fost invitate la petrecerea de avanpremieră a Jocurilor Olimpice de…

Ia-ți bilet la evenimentul de parenting al anului! Prima ediție a ParentED Fest aduce în premieră la București experți recunoscuți la nivel global

Ia-ți bilet la evenimentul de parenting al anului! Prima ediție a ParentED Fest aduce în premieră la București…

Smiley lansează „Cum te văd eu”, o declarație de adorație pentru femei, în numele bărbaților care le iubesc

Smiley lansează, în plin val de cosmetizare a realității pe rețelele de socializare, „Cum te văd eu”, o…

Rulouri de vinete cu nucă. Rețetă recomandată de Chef Adi Hădean

Aceste rulouri de vinete cu nucă vin ca răspuns la vara încinsă pe care o avem anul acesta….

Vezi ce cameră de hotel a cerut Lenny Kravitz pentru concertul de la UNTOLD

Lenny Kravitz, legendarul rocker cunoscut pentru hiturile atemporale și fizicul său impecabil, este de mult timp un susținător…

Ce ținute au purtat vedetele la Gala Verii Saint-Tropez

Pornind de la succesul galelor de vară anterioare, ce au avut loc în Sardinia și Capri, Gala One…

Serialul „IN VOGUE: ANII ’90”, cu Anna Wintour și multe alte personalități, vine la DISNEY+

Serialul „IN VOGUE: ANII ’90”, cu Anna Wintour și mute alte personalități, vine la DISNEY+ Disney+ anunță premiera…

Laura Lăzărescu, CEO la ECHO School: «Am înțeles, în sfârșit, ce înseamnă sintagma „the sky is the limit”»

Industria de jocuri video este în plin avânt, iar fetele se impun tot mai mult – în competițiile…

Noua teorie a emoțiilor: Emoțiile sunt create, nu declanșate

Ce ne arată noua știință despre cum iau naștere emoțiile? Ne spune psihologul și psihoterapeutul relațional Gáspár György….