Monica Cismaru ∙ March 9, 2020 ∙ 8 min read

rene soffner

Multipremiatul mixolog german Rene Soffner s-a aflat la București, la invitația IQOS, cu ocazia aniversării a patru ani de prezență a brandului în România și a lansării platformei de lifestyle IQOS Living Room, un concept inedit care îmbină designul și experiențele senzoriale.

Platforma IQOS Living Room va oferi atât experiențe offline, prin evenimente de tip pop-up, cât și conținut online inspirațional. Proiectul de design IQOS Living Room a fost realizat în colaborare cu arhitectul Omid Ghannadi, care a creat un loc senzațional, un spațiu care integrează valorile IQOS – design și inovație. Mobilierul și obiectele de decor au transformat Halucianarium într-un loc surprinzător, autentic și primitor, schimbând complet perspectiva și așteptările participanților la petrecere. Într-un spațiu experimental, situat în centrul Bucureștiului, creat pentru a celebra arta și viața, invitații s-au bucurat de o metamorfoză a gusturilor și a senzațiilor.

iqos rene soffner living room

iqos rene soffner living room

Rene Soffner 

În cadrul evenimentului, Rene a fost atracția principală a petrecerii, cei prezenți au fost invitați să descopere trei cocktail-uri speciale, prezentate nonconformist în vaze cu flori, picioare de lămpi sau chiar o fântână de cocktail-uri. Colaborarea IQOS cu Rene Soffner va continua pe parcursul anului 2020, pregătind surprize care explorează inovația în industria cocktail-urilor, proiecte care vor fi anunțate la momentul potrivit.

IQOS Living Room

iqos rene soffner living room

 

Rene este unul dintre cei mia buni mixologi din Europa și este într-o continuă căutare a celor mai bune, inedite și neconvenționale ingrediente și tehnici de preparare ale cocktail-urilor. A înființat mai multe baruri de succes, la Frankfurt, Műnchen și la Berlin, ai căror clienți dezvoltă adevărate pasiuni pentru cocktailurile semnate de Rene – o personalitate născută pentru a mixa ingrediente, obținând cele mai rafinate, armonioase și surprinzătoare rezultate.

 

iqos rene soffner living room
IQOS Living Room

IQOS Living Room

 

Am avut ocazia unei întrevederi one-to-one la Qreator by IQOS cu celebrul mixolog german, care ne-a oferit mai multe detalii despre aceasta artă – mixologia, care presupune mai mult decât amestecarea unor băuturi după rețete consacrate și am aflat că există tehnici de mixare care par desprinse din rutina de lucru a laboratoarelor științifice.

 

Mixologia este o știință sau o artă?

Mai degrabă un meșteșug care poate include și o anumită formă de știință și o artă.

 

Ce știe în plus un mixolog față de un barman?

Nu știu dacă sunt diferențe atât de mari, dar cred că, pentru a fi un barman bun sau un mixolog bun, trebuie să ai cunoștințe foarte bune despre spirtoase, despre vin, în general despre băuturi; după aceea, despre procese de producție, cum sunt cele din bucătărie (trebuie să poți opera cu anumite aparate), să cunoști lucruri despre alimente, în general – fructe, ieburi- și, după aceea, vin abilitățile sociale. Pentru că nu te ajută cu nimic dacă ești un idiot și dacă oamenii nu te plac.

rene soffner

 

Cum știi că ai reușit, că ai creat niște produse bune, că lumea apreciază ce faci?

Partea bună la un bar e că îți primești feedback-ul imediat. Dacă barul tău e plin, dacă mai așteaptă câțiva oameni și în fața ușii, nu e un semn rău. Și dacă la sfârșitul lunii îți poți plăti toți bartenderii, e iar un semn bun, care te face să fii mândru, dacă oamenii vin des. Este foarte plăcut când oamenilor le place ce faci cu mâinile tale, te respectă ca om și le face plăcere să fie în preajma ta, chiar dacă poate spui cele mai idioate glume. Lăsând la o parte ceea ce are de-a face cu mixarea de cocktail-uri, am fost plăcut surprins să aflu că un cuplu s-a cunoscut la mine în bar. Un alt compliment extraordinar a fost când oamenii așteptau la ușă pentru că nu mai era loc înauntru.

 

Cât timp îți ia să creezi o băutură nouă, de care tu să fii pe deplin mulțumit?

Câteodată poate fi vorba de câteva zile, dar sunt mai degrabă coincidențe fericite. De multe ori, e vorba de câteva săptămâni sau două-trei luni.

 

Cât de des schimbi meniul băuturilor în localurile tale?

Schimbăm meniul cât de des putem. Primul bar pe care l-am deschis are deja cinci ani, aveam atât de multe băuturi cerute de clienți, încât, atunci când am schimbat prima dată meniul, oamenii au fost dezamăgiți. Între timp, am dezvoltat un fel de signature classics pe care trebuie sa le avem, pentru că altfel ne iau la bătaie oamenii (râde). Dar, o dată la trei-patru luni, mai scoatem și lucruri noi, în funcție de anotimp.

 

Care sunt băuturile tale consacrate?

Butterfly Mojito, ca exemplu de tehnologie folosită, pentru că are aceleași ingrediente ca un astfel de cocktail obișnuit, dar este cel mai precis Mojito în ceea ce privește raportul dintre mentă și lime și arată pur și simplu ca un pahar mare de apă cu un cub de gheață înauntru. Este una dintre cele mai cunoscute băuturi la nivel mondial și toți cei care au primit pentru prima oară un asemenea pahar au spus: „Îmi pare rău, eu am comandat un Mojito, ce mi-ai adus duci aici?” Și când au luat prima înghițitură, au spus „Wow! Niciodată un Mojito n-a avut un asemenea gust de mentă!”

Mai avem Redhead Punch – un punci în care ginul se fierbe mai întâi sub presiune cu salvie și tarhon, la o anumită temperatură. Mai sunt băuturi cu ceai matcha, cu lime… Am încercat de două ori să scoatem băuturile acestea din meniu și aproape că mi-au dat foc barului. Creația unuia dintre primii bartenderi cu care am lucrat și care acum are propriul lui bar – o băutură care se numește Kim Clear – arată ca un dry martini din punct de vedere vizual – este un bourbon sour cu unt de arahide și alte câteva ingrediente, ceva complet neobișnuit. Aceste combinații sunt posibile, practic, doar datorită îmbinării meșteșugului vechi cu tehnologiile noi.

 

Ce e mai neobișnuit la tine, tehnologia sau ingredientele neconvenționale?

Începe cu tehnologia, dar sunt însă, și alte instrumente. E ca și când ai avea niste litere noi în alfabet, după Z. Pentru cuvinte noi, propoziții noi. Dar A până la Z rămân la fel de importante, ca bază. Datorită acestor noi tehnologii, poți procesa și ingrediente mai scumpe, pentru că, prin tehnologie, poți utiliza acel ingredient mai bine. Niște frunze care erau foarte scumpe și care nu puteau fi procesate, au fost gătite sub presiune și le-am putut folosi, deoarece am extras aroma din ele. Astfel, îi poți oferi omului un cocktail la un preț normal, dar care conține ingrediente mai pretențioase, mai delicate.

 

Îți adaptezi băuturile în funcție de destinații?

Da, absolut! Oamenii beau în mod diferit: la Londra, metropola cocktail-urilor, oamenii beau mai degrabă lucruri acrișoare, la New York, sunt mult mai dulci băuturile. În Rusia, nu trebuie pus deloc zahăr în băutură, pentru că trebuie să fie foarte sănătos cocktail-ul. Peste tot există ingrediente preferate. Fiecare are alte amintiri pozitive din copilărie. Dacă începi să te „joci” cu aceste aspecte, trebuie să te adaptezi. Dar un dry martini rămâne un dry martini.

 

rene soffner

Bucureștiul ce-ți inspiră?

Citrice, cătină… Un barman m-a inspirat aseară când a folosit cu fructul de yuzu – e foarte scump și sucul, e mai scump decât whiskey-ul în Germania. Mă gândeam cum să includem și noi fructul acesta în cocktail-uri și acest barman mi-a povestit că a extras esența, a distilat acest suc și după aceea a combinat rezultatul distrilării cu suc de lămâie. Sursa de inspirație a fost extraordinară aici, oamenii sunt foarte creativi. În aceste condiții, să reusești așa ceva… Eu mi-aș sparge capul în Germania gândindu-mă luni de zile cum să reușesc și el găsește o asemenea soluție! (râde).

 

Cel mai neobișnuit ingredient pe care l-ai folosit într-un cocktail care a fost?

Cred că rășina și scoarța de copac, câteodată carne, supă, sparanghel. Tot ceea ce ce miroase într-un anumit fel, care are o aromă, se poate folosi la bar. Odată, am vrut să facem un gin cu sashimi de somon și a fost într-adevăr mega scârbos! Deci se lucrează mult pe principiul „Nu știi dacă nu încerci!”.

 

Cum să bem ca să ne simțim bine?

Calitativ. Începând de la spirtoase, e foarte important. Mai puțin și mai bine. Cred că băutul acela cu pâlnia ca la colegiile din America nu ni se aplică. Mai puțin, calitativ, mai bine și mai conștient.

 

Putem amesteca mai multe cocktail-uri?

Da, dar aș rămâne la cocktail-uri cu aceeași băutură spirtoasă.

 

Ne poți împărtăși care e cea mai bună cură pentru mahmureală?

Ori continui să bei imediat, ori bei un Bloody Mary, mănânci mâncare grasă, supă de pui, alimente bogate în minerale, condimentate.

Related Posts

„Colecționarii sunt la fel de interesanți precum artiștii. Toți au particularități și plăceri secrete” spun fondatoarele târgului de artă contemporană Rad Art Fair

Zeci de galerii, un parc de sculpturi și mii de vizitatori îndrăgostiți de artă; așa s-ar putea defini…

Vlad Huidu o ia la întrebări pe soția lui, Giulia

Cum arată o discuție tête-à-tête, între doi soți? Dar între doi soți celebri, care au și participat la…

Coffee Time! Interviu cu Maria Raluca Năvloiu

Cum este, oare, să lucrezi toată ziua înconjurat(ă) de aburii amețitori ai zecilor de sortimente de cafea? Câte…

Andrei Bănuță: „Pentru mine contează ce spun și ce simt atunci când cânt”

Melodiile lui se transformă instantaneu în hituri, ba chiar devin virale pe TikTok. Iar versurile și vocea lui…

Coffee Time! Interviu cu Cezara Carteș

Cum este, oare, să lucrezi toată ziua înconjurat(ă) de aburii amețitori ai zecilor de sortimente de cafea? Câte…

Arta în mâinile tale – un proiect despre arhitectură, tehnologie și oameni

La lansarea noii serii Motorola Edge 50, am avut ocazia să stau de vorbă cu fotograful Alex Gâlmeanu…

Marian Pălie, curatorul secțiunii de fashion RDW 2024: „Designerii români au devenit recunoscuți pentru inovație, creativitate și calitate”

19 proiecte de fashion vor face parte din expoziția centrală Romanian Design Week 2024, festivalul multidisciplinar dedicat industriilor…

Dionysis Moustis, barista: „O cafea gustoasă are de-a face cu preferințele personale și cu experiența anterioară”

Dionysis Moustis este Coffee Capabilities Manager CEMEA Lavazza și ne povestește despre culisele competițiilor de barista, despre alegerile…

Acoustic Boyz: ”Cântăm pentru public, nu pentru noi”

Cum a ajuns o trupă formată din trei băieți de la Liceul de Muzică un adevărat fenomen în…

Modă cu impact social: C&A colaborează cu femeile artizan din India pentru o colecție cu broderii manuale

Când într-o mare de piese colorate pentru vară îți atrag atenția niște piese alb-negru, cu broderii superbe, lucrate…