Nicoleta Nicolae ∙ June 17, 2021 ∙ 9 min read

 

 

Anca Drugan a locuit 13 ani în Grecia și acolo a învățat ce înseamnă turismul. A trecut prin toate posturile, de la chelneriță până la recepție, guest relation și rezervări, iar astăzi ne vorbește despre turismul viitorului, din poziția de CEO Nordis Travel, cea mai nouă agenție de turism înființată cu mult curaj imediat după pandemia de Covid 19.

De când lucrați în domeniul turismului? Cum s-a născut pasiunea dvs. pentru călătorii?

Turismul e viața mea. Spun asta cu mâna pe inimă. Am locuit timp de 13 ani în Grecia și acolo, pe tărâmul zeilor, am învățat ce înseamnă să faci turism. Nu mă imaginez altfel decât descoperind locuri, hoteluri, evenimente, gândind pachete turistice și fiind gata, în orice moment, să împărtășesc ceea ce am descoperit.

Fac asta practic de când mă știu, iar faptul că acum am ajuns să construiesc o agenție de turism de top este o urmare firească a tot ceea ce am făcut până acum. Mă bucur că am o echipă de prima mână și că în fiecare zi ne ajutăm turiștii să viseze și să își atingă visurile cu mâna.

Care a fost primul dvs. job?

Lucrez de la vârsta de 16 ani, iar primul meu contact cu turismul a fost la 18 ani, atunci când m-am angajat la un hotel de 5* în insula Creta. A fost de parcă aș fi intrat în Țara Minunilor. Mi-am dat seama instant că asta îmi place să fac și am înțeles că trebuie să mă pregătesc temeinic. Am trecut prin toate posturile, de la chelneriță în restaurantul hotelului până la recepție, guest relation și rezervări.

Doi ani mai târziu, dezvoltasem deja o pasiune pentru ospitalitate și turism și am început cursurile de ghid de turism. Trăiam un vis și, cu fiecare nou loc, cu fiecare grup de turiști, visul era parcă din ce în ce mai frumos.

Care a fost cea mai frumoasă vacanță în care ați fost până acum? Și ce locuri din lumea asta v-au impresionat cel mai mult?

Sunt de părere că există doar vacanțe frumoase, iar cele petrecute împreună cu familia mea sunt, bineînțeles, cele mai frumoase. Pentru că nu contează atât de mult unde ești, ci cu cine ești. Amintirea cea mai puternică legată de un loc este, fără îndoială, amintirea primei mele vizite la Ierusalim, care m-a impresionat enorm. Și cred că impactul este același pentru oricine. Atunci când ajungi la Biserica Învierii și intri la Mormântul Sfânt simți ceva mult mai presus de tine. Pe mine, acel loc m-a marcat profund. Le recomand tuturor să ajungă acolo măcar o dată în viață.

Este un loc unde încă nu ați ajuns?

Sunt foarte multe locuri în care nu am ajuns și încă mai multe unde nu am stat atât cât mi-ar fi plăcut. Avem o Planetă mare și frumoasă, pe care trebuie să o prețuim mai mult. În ceea ce mă privește, sunt recunoscătoare că am ocazia să mă bucur de splendorile Pământului și să le împărtășesc turiștilor din experiența și cunoștințele mele. Îmi doresc pentru fiecare dintre ei experiențe extraordinare.

Noi, la Nordis Travel, iubim turismul și cunoaștem la detaliu orice loc în care ne ducem turiștii. Unde nu știu eu ca-n palmă, știe unul dintre colegii mei. E ca și cum am fi de acolo, am fi acolo. Din punctul meu de vedere, investiția în călătorii este cea mai bună investiție pe care o putem face, pentru că e ceva pentru sufletul nostru.

Care este trendul anul acesta în ceea ce privește călătoriile?

Tendința generală este aceea că toți turiștii vor să se bucure, după mai bine de un an de pauză. Ard de nerăbdare să călătorească. Așa că, aproape fără excepție, prima întrebare pe care ne-o pun atunci când ne cunoaștem este „unde pot pleca?”. Acesta e marea tendință: vor să plece. Cum să nu-i înțelegi? Cine nu vrea? Cu toții ne dorim să evadăm în destinații exotice, cu cât mai puține restricții, unde să ne bucurăm de experiențe spectaculoase, cu stil și bun-gust, alături de familie sau de prieteni.

De la această realitate plecăm atunci când gândim pachete turistice sau oferte turistice tailor made. Vedem în fiecare turist o persoană aparte, cu preferințele ei. De aceea gândim pachete personalizate și ne ocupăm de toate detaliile călătoriei, astfel încât turiștii să aibă timp pentru ei, să se bucure. Aceasta e tendința, asta își doresc turiștii cu adevărat și acestei nevoi îi venim în întâmpinare.

Care sunt cele mai căutate destinații de români pentru vara aceasta?

 La mare căutare sunt pachetele de lux & servicii exclusiviste pe Riviera Franceză. Se pleacă din București în fiecare după amiază de joi pentru un weekend prelungit. Sunt trei zile și trei nopți de distracție la Cannes, Monaco sau Saint Tropez, alături de bogații și vedetele lumii. Care, nu întâmplător acolo aleg să meargă pentru distracție la superlativ. Răsfăț maxim într-un weekend de poveste.

Avem foarte multe cereri pentru Grecia – mai ales că autoritățile elene fac tot posibilul să încurajeze relansarea turismului, iar românii sunt printre vizitatorii cei mai numeroși. Am anticipat acest lucru și am pregătit din timp pachete speciale pentru Grecia. Aș menționa pachetul nostru Mykonos și supriza absolută„Un sejur, două insule”, care oferă ceea ce este mai frumos și mai bun în două insule grecești, Creta și Santorini. Cazarea se va face la hoteluri de patru și cinci stele, iar drumul între cele două insule va fi el însuși de basm: cu un catamaran de lux.

Oricum, suntem pregătiți să oferim vacanțe de vis oriunde în lume; de exemplu în Seychelles, Dubai, Madeira sau Insulele Azore. Dar să știți că avem multe solicitări și pentru destinații interne, cele mai căutate fiind Delta Dunării și Litoralul. Numeroși turiști solicită pachete de lux munte & balneo la Sinaia, Azuga, Poiana Brașov, Predeal.

Prin ce se diferențiază Nordis Travel de alte agenții de profil? Care este în mare strategia de vânzări?

Îi respectăm pe colegii noștri de la celelalte agenții de turism din România. Este loc pentru toți cei care iubesc turismul și își respectă clienții. În ceea ce ne privește, ne-am poziționat pe segmentul de lux și servicii exclusiviste.

Ce înseamnă asta? Stăm de vorbă cu turiștii de la început, îi ascultăm cu atenție, pentru a înțelege cât mai precis ce își doresc. Le învățăm tabieturile și le pregătim vacanțele până la cel mai mic detaliu, astfel încât principala lor preocupare să fie aceea de a se bucura de timpul lor. Le oferim consultanță pentru fiecare destinație în parte și ne ocupăm de toate detaliile călătoriei, de la completarea formularelor, până la rezervarea meselor la restaurante, evenimente speciale, bilete la concerte, check-in și orice doleanțe au în materie de concierge.

De asemenea, beneficiază de tot suportul nostru pentru returul de la destinație. Știm că fiecare client are preferințele lui, este unic, și ne comportăm cu ei ca atare. Un turist fericit este un pariu câștigat, este mulțumirea pe care o simțim la finalul zilei.

Cum a fost începutul Nordis Travel, un business nou, după un an de pandemie?

Pentru Nordis Group, planul de a deschide o agenție de turism era logic, din moment ce construim hoteluri de lux în locurile cele mai căutate de turiști: Mamaia, Sinaia, Brașov etc. Dar a venit pandemia și am cântărit mult situația în care s-a aflat turismul odată cu instalarea restricțiilor în toată lumea. Am anticipat atât faptul că industria va avea de suferit, cât și dorința tot mai mare a oamenilor de a se bucura de timpul lor, pentru că în vremuri de restriște cântărești mai bine ce este mai important pentru tine; și e important să te mai si bucuri, din când în când.

Așa că putem spune că lansarea în plină pandemie a Nordis Travel, cea mai nouă agenție de turism de lux din România, a fost un risc calculat. Și, până acum, merge totul foarte bine. În primele cinci luni, am avut încasări de peste un milion de euro.

În pandemie, au fost lansate chartere către destinaţii exotice. Ce înseamnă lansarea lor pentru piaţa noastră şi în ce măsură credeţi că vor putea fi menţinute?

Zborurile charter au venit ca răspuns firesc la provocarea pandemiei, care a îngreunat sau chiar a închis cele mai multe curse de linie. Nu a fost un moft, ci o necesitate. Noi am trecut și la pasul următor: zborurile private jet, serviciile VIP la aeroport, la decolare și aterizare, și transferurile cu elicopterul sau cu minivan de lux, astfel încât totul să dureze mai puțin și să se desfășoare în deplină siguranță. Și, desigur, beneficiind de astfel de pachete exclusiviste, turiștii se bucură de călătorie încă de la aeroport.

Cum vedeţi propunerea de introducere a unui certificat de vaccinare împotriva Covid pentru relaxarea călătoriilor?

Este de salutat orice soluție care le oferă siguranță turiștilor și ajută ca formalitățile să dureze cât mai puțin. Certificatul de vaccinare este o astfel de măsură și am convingerea că ne vom bucura de călătorii mai relaxate odată cu folosirea acestui certificat în toată Europa.

Cât de important este să îți setezi așteptările într-o călătorie?

Filozofia noastră aceasta este: să-i consiliem pe turiștii noștri încă din momentul în care își aleg destinația, în care își conturează vacanța visată. E foarte important, la fel ca în viață, să ai așteptări realiste și cât mai aproape de sufletul tău. Odată stabilit acest lucru, restul devine detaliu. Un detaliu la care noi, la Nordis Travel, ne pricepem foarte bine.

Cum va arăta în opinia dvs. turismul viitorului?

Viitorul turismului trebuie să aibă în centrul preocupării turistul, omul. Cred în turismul personalizat. Chiar dacă ai un grup de turiști, tu, ca om din industrie, trebuie să îl simți pe fiecare membru al grupului în parte, să știi chiar înaintea lui dacă ceva îi place foarte mult sau, dimpotrivă, îl supără. Viitorul turismului înseamnă înțelegere și respect pentru locul vizitat.

Totodată, viitorul turismului înseamnă tehnologie care aduce confort și un plus de rapiditate în rezolvarea chestiunilor birocratice.

Related Posts

Mădălina Craiu (”CLANUL”, PRO TV): ”Sunt un fel de mătușă de modă veche”

Mădălina Craiu, interpreta personajului Ilinca Anghel din serialul ”Clanul”, de la PRO TV, povestește despre cum e lucrul…

Interviu cu Urania Cremene: ”Părinte nu e despre cine are dreptate, ci despre binele copilului”

Fondatoare a organizației All About Parenting, Urania Cremene vorbește, într-un interviu acordat A List Magazine, despre gestionarea relației…

Tudor Chirilă: ”Am o viață normală de om care plătește taxe și care încearcă să găsească timp și pentru el”

Tudor Chirilă este unul dintre antrenorii talent-show-ului de succes ”Vocea României”, alături de Smiley, de Irina Rimes, de…

Fii #GataDeBusiness cu Andreea Esca, și descoperă cum transformi pasiunea pentru IT într-un business de succes, alături de Claudiu Șerban

Al paisprezecelea episod #GataDeBusiness, realizat de către Raiffeisen Bank și moderat de Andreea Esca, îți prezintă, așa cum…

Iulian Postelnicu, actor: ”Umorul mi se pare supraevaluat. Dacă m-aș duce la un doctor, parcă aș prefera să mă facă bine, nu să mă facă să râd”

Iulian Postelnicu este protagonistul producției românești ”Oameni de treabă”, o comedie neagră în regia lui Paul Negoescu (”Două…

Andi Vasluianu (”Taximetriști”): ”Mă hrănesc discuțiile (…), umorul, greșeala, chiar și lipsa de încredere”

Andi Valsuianu face parte din distribuția filmului ”Taximetriști”, în regia lui Bogdan Theodor Olteanu, alături alte nume celebre…

Alina Dăscălescu (Asociația Pentru bine):  ”Viața pe un peron a fost un amalgam de sentimente contradictorii și complementare în același timp: lacrimi, zâmbete, speranță, dramă. ”

Fost jurnalist și stilist, Alina Dăscălescu și-a dedicat timpul și resursele în ultimul an ajutorării refugiaților din Gara…

Un business din inimă pentru inimi: Andreea Esca te invită să afli ce înseamnă să construiești un business vocațional în industria medicală

Un nou episod #GataDeBusiness, realizat de către Raiffeisen Bank și moderat de Andreea Esca, te va teleporta în…

Back to Westeros: Milly Alcock și Emily Carey luptă pentru tron în House of the Dragon

În momentul în care citești aceste rânduri, cu siguranță ai văzut deja primele episoade din  House of the…

Viața de expat: o altfel de lume văzută prin ochii a patru românce

Sunt ambițioase, extrem de talentate, dar și determinate să reușească în absolut tot ceea ce își propun. Au…