Monica Cismaru ∙ April 26, 2022 ∙ 11 min read
Ina & Lilia Raicu sunt două surori care au fondat împreună Arc Maison Social Hub, un centru de servii 360 de înfrumusețare, un ”mall al frumuseții”, cum îl denumesc ele, în care cele care îi calcă pragul pot beneficia de la make-up, hairstyling, unghii, tratamente de skincare, gene, sprâncene și până la a comanda buchete de flori personalizate, la a discuta despre planificarea unui eveniment, de a achiziționa rochii cu iz tradițional, de calitate, de a închiria spațiul Arc Maison. Care sunt principiile de business și de viață ale celor două surori, Ina și Lilia, și care este povestea lor de succes în antreprenoriat, în cele ce urmează.



Ina si Lilia, în ce context ați conceput Arc Maison Social Hub? Care sunt experiențele care le fac pe cele care îi calcă pragul să revină?

Lilia: Gândul unui business împreună era de multă vreme pe o listă de așteptare, iar contextul în care-a apărut a fost chiar în pandemie. Probabil nu întâmplător. Cred că se întâmplă toate la momentul potrivit și pare că acesta a fost al nostru, deși multă lume ne-a descurajat, neînțelegând cum să construim o afacere în vremuri atât de imprevizibile. Însă eu, cel puțin, m-am lăsat condusă de instinct și de încrederea în faptul că putem construi o comunitate în jurul valorilor importante pentru noi, în orice condiții. Simțeam că toate merg bine, că lucrurile se așază și nu avem niciun impediment, așa că am început să lucrăm la visul nostru.

A fost și un moment în care spații de închiriat chiar erau destule, multe persoane lucrând de acasă, așa că am avut șansa să găsim un loc frumos, o casă fermecătoare din zona Arcului de Triumf, care acum e spațiul Arc Maison Social Hub.

Ina: În trei luni de multe, multe momente dintre cele mai diverse, atât de bucurie, cât și de deznădejde, sacrificiu și muncă, am reușit să finalizăm renovările. Sunt foarte entuziasmată de ce a ieșit, de locul acesta superb, încărcat de istorie, dar și de o căldură aparte.

Pe femeile care ne calcă pragul le încântă atmosfera de la noi, un element la care ținem enorm și pe care vrem să-l îmbunătățim cu orice nouă întâlnire cu clientele noastre. În plus de asta, vrem să le oferim și servicii de calitate și să ne aleagă în mod constant, să iubească să vină la noi. Îmi place să spun că e un loc creat pentru ele, pentru un refresh inside-out.

Am pornit de la ideea de business de frumusețe, dar ulterior ne-am dat seama că se formează o comunitate de femei frumoase, deștepte, care ne calcă pragul, așa că ne place și ideea de socializare, clientele pot veni la o cafea, să lucreze de aici, avem și o terasă generoasă care îmbie la relaxare și la timp pentru ele însele.


Acest beauty hub oferă servicii 360. V-ați pus în locul clientelor când ați ”desenat” afacerea? Cum a fost drumul de la idee la concept palpabil?

Lilia: Da, mereu ne-am gândit la publicul nostru când am dezvoltat conceptul, tocmai de aceea Arc Maison Social Hub e gândit ca un spațiu creat de femei, pentru femei. Ne-am dorit să fie mai mult decât un loc de răsfăț, cu servicii de înfrumusețare de calitate realizate de profesioniști dedicați, ci un loc creator de amintiri, de momente frumoase, de networking. Femeile care ne calcă pragul să se inspire una pe cealaltă, să primească încredere reciprocă, să împărtășească idei, emoții, gânduri.

Cum spuneam anterior, ideea era de multă vreme în mintea noastră, însă am tot lăsat-o să încolțească, până am știut că e momentul să ieșim cu ea în lume, să o transformăm în realitate, în ceva palpabil. Și acum ne bucurăm de ce-a ieșit și am reușit cam în proporție de 80% să punem în plan, asta pentru că mereu ne vin idei și ne gândim la fel și fel de concepte despre cum și ce să facem mai bine și mai frumos pentru clientele noastre.

lilia raicu
Lilia Raicu


Cum e pentru două surori să lucreze împreună? În ce aspecte sunteți mereu pe aceeași lungime de undă și unde nu reușiți să cădeți niciodată de acord?

Ina: Ne înțelegem și ne completăm foarte bine! Lilia se ocupă mai mult de partea creativă, iar eu de management, având o mai mare experiență din acest punct de vedere, după ce am mai gestionat un studio propriu cu servicii de make-up și hairstyle. Legătura noastră ca surori este ceva special, iar faptul că am reușit acum să creionăm un business mă bucură enorm, și a întărit și mai mult relația dintre noi.

Avem deja un an de când suntem și partenere în business și până acum nu au fost lucruri pe care să avem păreri diametral opuse. Gândim la fel și comunicăm cu ușurință. Fiecare dintre noi două are momente mai complicate, iar susținerea e esențială, și avem noroc una de cealaltă, că ne cunoaștem atât de bine și știm când să ne motivăm, când să ne oferim o vorbă bună. E totul mai ușor atunci când știi că ai pe cine te baza și că împreună construiți același vis și aveți același obiectiv.

Lilia: Eu chiar cred că în doi e mereu mai simplu, plus că emoțiile trăite împreună sunt diferite de atunci când ai pune singur pe picioare un business. Mă bucură că avem aceeași viziune, că am pornit cu un curaj și cu forță de muncă egale. Plus că ne leagă atât de multe lucruri, inclusiv aceleași idei despre frumos și creație în general, iar domeniile noastre se conturează tare bine împreună. 


Ați îmbrățișat amândouă meserii creative, cum vă completați și cum vă inspirați una pe cealaltă?

Lilia: Facem echipă foarte bună. Aranjamentele florale și event-planning-ul se intersectează cu serviciile de make-up profesional atunci când o clientă dorește să organizeze o petrecere specială, fie nuntă, botez sau poate o zi de naștere. Fie că o cunoaște întâi pe Ina și cere o recomandare pentru event-planning sau întâi vine înspre mine, oricum noi oferim un pachet complet de servicii și ținem cont de tema aleasă pentru eveniment, venim cu sugestii, lucrăm împreună pentru a avea cele mai bune rezultate.

În ceea ce privește personalitatea fiecăreia dintre voi, în ce aspecte vă deosebiți?

Ina: Cred că eu sunt o fire mai analitică și mai puțin impulsivă. M-am autoeducat pentru a dezvolta aceste trăsături pentru că m-au ajutat în carieră. Lilia, avându-mă alături, poate fi mai romantică și se poată lăsa dusă de inspirație pentru că știe că eu voi veni, în completare, cu o viziune antreprenorială, iar rezultatul muncii noastre va fi echilibrat.


Care sunt elementele care vă inspiră în activitatea voastră?

Lilia: Îmi place și mă ajută mult să călătoresc, mă inspiră enorm oamenii, ținutele, tradițiile, obiceiurile fiecărei țări, peisajele sălbatice. Energia mi-o iau de la oamenii care mă validează atât la hub, cât și în viața personală; încă mai am nevoie de încrederea celor din jur și, cel mai important, de sprijinul familiei.

Ina: Pentru latura antreprenorială, inspirația mea este tatăl meu. El este motorul psihologic din mintea mea. Totodată, oamenii cu care mă întâlnesc prin natura jobului sunt o sursă de inspirație continuă – îmi place să le ascult poveștile, să le admir perseverența, blândețea, energia frumoasă.

Pentru latura creativă, urmăresc show-urile de modă, însă eu, în mare parte, fac beauty makeup pentru mirese, machiaje de eveniment unde nu-ți poți permite să faci extravaganțe, și atunci inspirația vine pe loc, în momentul întâlnirii cu clienta.


Cine este mai îndrăzneață dintre voi două și care este cea cu latura mai conservatoare?

Lilia: Amândouă ne putem numi îndrăznețe, curajoase, neînfricate, chiar. Meritul este al părinților noștri care ne-au crescut cu sentimentul că putem face orice ne propunem. Cât despre conservatorism, aș spune că niciuna dintre noi nu este extravagantă sau excentrică, dar nici conservatoare nu am putea să ne numim. Cum menționase Ina, ea este cea mai analitică dintre noi două.

ina raicu
Ina Raicu

Un lucru pe care clientele vostre nu s-ar aștepta să-l găsească la Arc Maison Social Hub care ar fi?

Ina: Cred că nu se așteaptă să fie chiar așa cum spunem – că e un loc din care nu mai vrei să pleci, pur și simplu. Că e o atmosferă atât de faină de te face să vrei să mai stai, să mai schimbi o vorbă, să bei o cafea, să te bucuri de moment. Dar tot ce spunem, spunem din feedback-ul pe care l-am primit de la clientele noastre.

Și da, chiar credem că e important să știi că la noi nu vii doar pentru că ai un tratament facial de făcut, un make-up, un aranjament floral de ridicat, ci vii cu gândul că-ți aloci și ceva extra timp pentru socializare, pentru interacțiunea cu noi, cu celelalte cliente sau cu antreprenoarele ale căror branduri le găzduim cu drag la Arc Maison Social Hub – fie ele bijuterii, genți, haine și rochii unicat, creme, lumânări sau alte produse care pe noi, femeile, ne încântă. Dar cel mai bine, veniți și vă convingeți, vă așteptăm cu drag!



Dacă ar fi să vorbim despre trenduri în materie de frumusețe, modă și design floral în 2022, spre ce să ne îndreptăm atenția

arc maison hub

Lilia: Este un an al contrastelor, e destul de evident acest fenomen dacă ne uităm în jur. Observăm cum sunt decorate vitrinele în culori intense, precum roz, verde lime, lila. Nevoia de a ieși din cotidian sau de a găsi confortul prin haine oversize, ori printr-un stil al genului opus/androgin, e și ea evidentă.

Cu alte cuvinte, a revenit moda anilor ’90 – 2000, când se purtau fustele scurte, blugii cu talie joasă, culorile explozive și fosforescente. Îmbucurător este faptul că din ce în ce mai mult se caută materialele alternative vegane pentru confecționarea ținutelor și crește grija pentru mediul înconjurător. Se simte interesul în rândul tinerilor pentru hainele vintage, eu însămi fiind o mare consumatoare a magazinelor de acest profil, de consignație. Urmează și la noi, la Arc Maison Social Hub, să organizăm un astfel de târg vintage, și suntem foarte entuziasmate că se întâmplă asta.

În ceea ce privește tendințele în designul floral, cu siguranță se reflectă și în acest domeniu cromatica explozivă, fosforescența, minimalismul, ideile inovatoare, digitalizarea. Abia ce m-am întors de la un masterclass floral din Sicilia, ținut de Andreea Stor, unde predominantă a fost culoarea verde-lime fosforescent, mixată cu lila-very peri, desemnată de Pantone ca fiind culoarea anului. Totul a fost customizat, într-o notă futuristă, de la candelabre neon, vaze din plexiglas, până la transformarea manuală, prin tehnici inovative, a florilor în culori fosforescente de roz, mov, galben.

A fost o trecere fină de la trecut-prezent și viitor, m-am simțit pe moment ca în filmul Avatar, transpusă într-o cu totul altă lume, ceva fascinant. 

Ina: când este vorba de make-up de fashion, ne raportăm la tendințe, dar în general eu fac make-up de beauty și de aceea țin cont mai mult de ceea ce îmi transmite persoana din fața mea și de calitățile ei. Încerc să scot la lumină personalitatea și calitățile fiecăruia cu ajutorul machiajului. De asemenea, îmi propun ca machiajul să nu joace un rol mai important decât persoana. O femeie nu vrea să audă că s-a machiat frumos, ci că este frumoasă. 


Un lucru pe care vi-l spuneți una alteia foarte rar care ar fi?

Lilia: Ne spunem multe și mărunte… Probabil ne spunem mai rar „Te iubesc” și „Sunt mândră de tine”. 

Ina: Îi spun foarte des „mulțumesc”, pentru că este un adevărat sprijin pentru mine, mai ales când am perioade grele simt asta. Poate nu îi spun destul de des cât este de puternică și cât de mândră sunt de ea. Este sora mea mai mică, dar este o femeie de afaceri cu multe calități.  

Related Posts

Beyonce, duet cu Miley Cyrus și cu Dolly Parton pe noul ei album, Cowboy Carter

Beyonce și-a lansat mult așteptatul album country, primul din cariera ei muzicală, intitulat Cowboy Carter. Beyonce vine cu…

Simion Bogdan-Mihai și Lăutarii de Mătase vor concerta pentru prima dată la Jubile

Simion Bogdan- Mihai este doctor în Litere, dar pasiunea pentru folclor l-a transformat într-unul dintre cei mai buni…

5 lucruri pe care nu le știai despre Lady Gaga

Lady Gaga împlinește pe 28 martie 38 de ani, ocazie cu care trecem în revistă câteva lucruri mai…

5 nuvele care să-ți retrezească cheful de citit

Iată câteva sugestii de lectură, câteva nuvele care să-ți reamintească de ce îți place să citești și de…

Hugh Grant schimbă actoria cu politica?

Într-un interviu acordat Entertainment Weekly,  actorul britanic Hugh Grant a recunoscut că s-a gândit să se implice într-o…

Diana Ross, la 80 de ani

Legendara cântăreață Diana Ross a împlinit pe 26 martie venerabila vârstă de 80 de ani, iar fiica ei,…

4 trucuri să renunțăm la dulce

Gustul zahărului ne face corpul să elibereze endorfine, oferindu-ne o senzație de calm și de relaxare. Adevărata problemă…

Alist Bazar. Noutățile săptămânii

Ca în fiecare săptămână, vă ținem la curent cu ceea ce este nou în zona de beauty, fashion…

Lucien Laviscount, vedeta din Emily in Paris, centaur în videoclipul Shakirei

Lucien Laviscount, interpretul personajului lui Alfie, din serialul Emily in Paris, este protagonistul celui mai nou videoclip lansat…

Scarlett Johansson ar putea fi noua vedetă din Jurassic World

Scarlett Johansson (39 de ani) ar fi vedeta care preia rolul principal din noua producție a seriei Jurassic…