Nicoleta Nicolae ∙ June 27, 2023 ∙ 4 min read

Despre plăți într-o lume dominată de digital, despre tendințele în domeniul serviciilor financiare, despre sustenabilitate într-o industrie mereu în creștere, despre așteptările consumatorilor și programele de loialitate financiară am stat de vorbă cu Elena Dincă, Head of Sales for Financial Institutions, Merchants and Government Segments, Mastercard.

Sunteți Head of Sales for Financial Institutions, Merchants and Government Segments, Mastercard. Ce implică, mai exact, rolul dumneavoastră?

Sunt responsabilă de dezvoltarea şi consolidarea relaţiei cu partenerii Mastercard, atât cei tradiţionali, din industria financiar-bancară, cât şi cu cei non-bancari, precum comercianţii și sectorul administrativ. Obiectivele rolului meu se subscriu direcţiilor strategice ale Mastercard, precum îmbunătăţirea experienţei de plată, prin dezvoltarea şi lansarea tehnologiilor inovatoare care asigură consumatorului siguranţă, simplitate şi confort, precum şi încurajarea plăţilor electronice şi creşterea incluziunii financiare în România.

Ultimii ani au fost oarecum atipici pentru mai toată lumea. Cum a evoluat comportamentul consumatorului?

Pandemia a influențat stilul de viață și atitudinile consumatorilor, fiind un catalizator pentru dezvoltarea digitalizării, creșterea inovației și adoptarea metodelor de plată digitale. Din ce în ce mai mulți consumatori preferă experiențele digitale simple, rapide, în timp real și se așteaptă să cumpere ceea ce își doresc, când și cum își doresc. Iar rolul nostru este să facilităm acest lucru, să construim o economie digitală sustenabilă pentru toți consumatorii, indiferent unde se află.

Care sunt tendințele din domeniu? Spre ce servicii ar trebui să se orienteze beneficiarii serviciilor bancare?

Digitalizarea accesării serviciilor financiare este cu siguranță principala direcție de dezvoltare a industriei. Iar această direcție este strâns corelată cu integrarea principiilor ESG, pentru că tehnologia ne oferă posibilitatea de a fi mai sustenabili în alegerile pe care le facem, inclusiv atunci când vorbim de plăți. Observăm o preocupare pentru zona de customer experience, facilitarea unei experienţe de utilizare mai confortabilă, mai sigură, tranzacții simplificate, introducerea anumitor avantaje, precum programe de cashback, plăți instant, Buy Now Pay Later (BNPL).

Care sunt beneficiile pe care le oferă programul Premium Collection?

Nevoile clienților noștri sunt punctul de plecare pentru toate produsele și inițiativele destinate lor, astfel încât experiența de utilizare să fie personalizată și cu adevărat relevantă. Programul Mastercard Premium Collection este dedicat exclusiv posesorilor de carduri Premium din România, o categorie definită de stilul haute-living, cu standarde premium pentru toate produsele și serviciile pe care le accesează. Premium Collection oferă acces exclusiv la rețeaua de parteneri Mastercard de pe piața locală, de la modă și beauty, la delicatese culinare și cadouri, și cashback automat de până la 10% pentru fiecare plată efectuată la aceștia. Pentru a se bucura de aceste beneficii, deținătorii de carduri Mastercard Premium trebuie doar să își facă cont pe www.priceless.com și ulterior să își înregistreze cardul în Mastercard Premium Collection, în timp ce clienții care doresc să aibă acces la aceste avantaje, pot solicita un card Mastercard Premium eligibil.

Se vorbește din ce în ce mai mult despre sustenabilitate. Cum își implică Mastercard furnizorii și clienții în reducerea amprentei de carbon?

Prioritatea noastră este reducerea propriei amprente de carbon și dezvoltarea de produse și soluții digital first, inovații care susțin obiectivele globale de dezvoltare sustenabilă și care încurajează, totodată, companiile, autoritățile și miliarde de consumatori din rețeaua Mastercard să adopte un stil de viață sustenabil și să contribuie la conservarea mediului. Ne-am accelerat angajamentul de a atinge zero emisii nete până în 2040, iar până în 2028 ne propunem să eliminăm plasticul PVC nereciclat din producția asociată cardurilor de plată din rețeaua noastră globală. Din septembrie 2021, Sustainability Innovation Lab, situat în Stockholm, Suedia, este locul unde sunt dezvoltate produsele și soluțiile digitale oferite de Mastercard. Un astfel de exemplu este Mastercard Carbon Calculator, care le permite clienților să vadă amprenta de carbon estimată a tuturor achizițiilor lor și le oferă sfaturi despre cum să facă optimizări practice și simple, care să conducă la cheltuieli mai atente. 

Mastercad este și inițiatorul Pricelles Planet Coalition. Cum a pornit acest demers și care sunt partenerii implicați în proiect?

Credem în principiul „force for good”, iar toate acțiunile companiei sunt construite astfel încât să contribuie la bunăstarea oamenilor și prosperitatea planetei. Prin intermediul Priceless Planet Coalition, apelăm la rețeaua noastră de parteneri și consumatori, astfel încât, împreună, să generăm un impact pozitiv și semnificativ asupra mediului. Lansat în ianuarie 2020, Priceless Planet Coalition Coalition reunește companii, comunități și consumatori în lupta împotriva schimbărilor climatice, prin plantarea a 100 milioane de copaci pe parcursul a cinci ani, alături de experții forestieri din cadrul Conservation International și World Resources Institute. Inițiativa urmărește regenerarea pădurilor în locurile cu cea mai mare nevoie și cu cel mai mare potențial să genereze un impact pozitiv asupra obiectivelor climatice, comunitare și de biodiversitate. Priceless Planet Coalition include acum peste 100 de parteneri la nivel global, inclusiv comercianți, fintech-uri și bănci, care se implică prin campanii de informare și donații.

Related Posts

Melania Trump anunță publicarea cărții ei de memorii

Cartea de memorii, intitulată simplu ”Melania”, va conține detalii personale din viața autoarei, dar și fotografii de familie,…

Prelude to the Olympics- O pleiadă de vedete la petrecerea de dinaintea începerii JO2024 de la Paris

O mulțime de vedete de primă mână au fost invitate la petrecerea de avanpremieră a Jocurilor Olimpice de…

Ia-ți bilet la evenimentul de parenting al anului! Prima ediție a ParentED Fest aduce în premieră la București experți recunoscuți la nivel global

Ia-ți bilet la evenimentul de parenting al anului! Prima ediție a ParentED Fest aduce în premieră la București…

Smiley lansează „Cum te văd eu”, o declarație de adorație pentru femei, în numele bărbaților care le iubesc

Smiley lansează, în plin val de cosmetizare a realității pe rețelele de socializare, „Cum te văd eu”, o…

Rulouri de vinete cu nucă. Rețetă recomandată de Chef Adi Hădean

Aceste rulouri de vinete cu nucă vin ca răspuns la vara încinsă pe care o avem anul acesta….

Vezi ce cameră de hotel a cerut Lenny Kravitz pentru concertul de la UNTOLD

Lenny Kravitz, legendarul rocker cunoscut pentru hiturile atemporale și fizicul său impecabil, este de mult timp un susținător…

Ce ținute au purtat vedetele la Gala Verii Saint-Tropez

Pornind de la succesul galelor de vară anterioare, ce au avut loc în Sardinia și Capri, Gala One…

Serialul „IN VOGUE: ANII ’90”, cu Anna Wintour și multe alte personalități, vine la DISNEY+

Serialul „IN VOGUE: ANII ’90”, cu Anna Wintour și mute alte personalități, vine la DISNEY+ Disney+ anunță premiera…

Laura Lăzărescu, CEO la ECHO School: «Am înțeles, în sfârșit, ce înseamnă sintagma „the sky is the limit”»

Industria de jocuri video este în plin avânt, iar fetele se impun tot mai mult – în competițiile…

Noua teorie a emoțiilor: Emoțiile sunt create, nu declanșate

Ce ne arată noua știință despre cum iau naștere emoțiile? Ne spune psihologul și psihoterapeutul relațional Gáspár György….