Pasiune, putere și perspectivă: un dialog cu Natalie Thompson

mercedes benz natalie thompson

„Industria are nevoie de tine. De perspectiva ta, de creativitatea ta, de leadershipul tău. Nu aștepta permisiunea, fă pasul, spune-ți punctul de vedere și modelează viitorul” le-ar sfătui Natalie Thompson, CEO Mercedes-Benz România pe femeile care doresc să lucreze în industria auto. Am stat de vorbă cu Natalie despre mașini și viteză, tocuri și… business as usual.
Interviu de Alina Aliman. Fotografii: Adi Bulboacă. Styling: Irina Hartia.

Natalie, ești CEO al unei companii care vinde (produce) automobile. Ce înseamnă mașina pentru tine? Care e rolul ei în viața ta?
Port mai multe „pălării” – CEO, mamă, soție – iar viața se mișcă rapid; așa că timpul pe care îl petrec în mașină devine surprinzător de important. E spațiul meu de liniște, unde pot să gândesc, să respir și pur și simplu să fiu. De asta contează atât de mult confortul pentru mine – o experiență de condus facilă, o cabină silențioasă, scaune cu masaj și tehnologie intuitivă. O mașină bună nu mă duce doar din punctul A în punctul B, îmi oferă un moment de respiro. Iar asta face toată diferența.

Ce înseamnă să fii femeie în top management în 2025, mai ales într-o industrie dominată de bărbați? Dacă te-ai întâlni cu Natalie cea de acum 14 ani, care a început să lucreze în lumea asta, ce sfat i-ai da?
Este despre a găsi echilibrul între ambițiile profesionale și sacrificiile personale. Nu trebuie să imităm bărbații pentru a avea succes, ci să ne însușim propriile puncte forte unice. Dacă aș întâlni versiunea mea mai tânără, i-aș spune să creadă în abilitățile ei, să se simtă bine, să se ducă spre oportunități chiar și în locurile în care nu bifează fiecare cerință și să nu lase neîncrederea în sine să o țină pe loc.

Cum arată, pe scurt, ziua obișnuită a unui CEO la un brand auto? Ce iubești la acea zi, ce nu?
Sincer nu o există o „zi tipică” și asta îmi place cel mai mult. Într-un moment analizez strategia de vânzări, în altul sunt prinsă într-o discuție despre buget, apoi sunt mentorul unui lider la început de drum sau lucrez cu rețeaua noastră de dealeri pentru a ne asigura că oferim permanent experiențe de top clienților noștri. Îmi place mult dinamismul rolului, mai ales atunci când demarăm inițiative noi, cum e noul European Marketing Experience Center de aici în București sau când lansăm un model nou, cum e anul acesta CLA-ul electric. Ador varietatea, ritmul, oamenii. Mi-ar plăcea mult, totuși, ca o zi să aibă 48 de ore.

Cât de mult știi despre motoare, despre caracteristici tehnice, despre piesele unei mașini? Și ce-a fost cel mai greu de învățat? 

Când aveam 20 de ani și tocmai absolvisem facultatea de business, am intrat în industrie, iar atunci știam doar că îmi plac mașinile frumoase. În primul meu rol, în Aftersales Marketing, a trebuit să coordonez o ședință foto cu piese auto pentru lansarea unei platforme online. Atunci am învățat cum arată părțile unei mașini. Mai târziu, în Product Management, am intrat în detalii despre caracteristicile produsului, variante de motorizare și specificațiile tehnice. A fost un drum lung, dar mereu rămâne ceva nou de învățat, iar asta face parte din frumusețea experienței.

S-a lansat noul Mercedes-Benz CLA. Spune-ne care sunt acele 5 elemente care îl fac să fie perfect pentru o mașină în 2025?
1. Tehnologie inteligentă: noul sistem MBUX care rulează pe MB.OS, cu asistenți AI precum ChatGPT și Gemini. E ca și cum ai avea un copilot care te cunoaște. 2. Putere electrificată: până la 792 km autonomie și încărcare ultra-rapidă, pregătită pentru viitor. 3. Răsfăț pentru simțuri: dolby Atmos, iluminare ambientală și un superscreen care se adaptează la tine. 4. Siguranță cu stil: tehnologie inteligentă de asistență la condus și opțional 4MATIC, pentru încredere în orice condiții meteo. 5. Lux practic: uși fără ramă, banchete rabatabile și un design care atrage toate privirile. Nu e doar o mașină – e un statement. Cel mai frumos mod de a-l descoperi? La volan. Noul CLA te așteaptă la test drive în oricare din showroom-urile noastre.

Dacă i-ai recomanda unei prietene să își cumpere noul CLA, ai convinge-o și cu vreun argument legat de… modă?
Absolut! Am multe prietene pasionate de modă așa că le-aș zice despre CLA așa – gândește-te la ea ca la little black dress a mașinilor – cu linii atletice și grila cu steaua iluminată, se potrivește la orice, și cu pantofii stiletto și cu adidașii de weekend. La interior frumusețea designului continuă, iar portbagajul are grijă de toate cumpărăturile tale. Este stil și substanță într-o singură mașină.

Care sunt surprizele pe care le pregătește Mercedes-Benz? Cum va arăta mașina viitorului?
Nu construim doar mașini, creăm experiențe. Mercedesul viitorului nu va ști doar să te ducă la destinație, va ști să te înțeleagă. Imaginează-ți că urci într-un autoturism care îți cunoaște programul preferat de masaj al scaunelor, agenda, playlistul favorit și poate chiar comanda de cafea. Va fi intuitiv, captivant, fluid și proactiv. Mai puțin mașină, mai mult companion. Sustenabil, inteligent și irezistibil de frumos. Îmbinăm luxul cu magia, iar ce urmează va fi de neuitat.

Sunt, în continuare, mai puține femei care lucrează în industria auto. Dacă ar fi să le încurajezi să o facă, care ar fi îndemnul tău? 
Industria are nevoie de tine. De perspectiva ta, de creativitatea ta, de leadershipul tău. Nu aștepta permisiunea, fă pasul, spune-ți punctul de vedere și modelează viitorul. Dacă ești curioasă, motivată și pregătită să provoci status quo-ul, aici este locul tău.

Îți asortezi ținutele la mașina pe care știi că o vei conduce în acea zi? Nu, haha, dar poate ar trebui să încep să fac asta. 
Cel mai recent cadou pe care l-ai primit a fost… Dyson Airwrap. 
Pilotul de Formula 1 pe care îl urmărești și îl admiri… George Russell. 
Dacă faci o pană de cauciuc, schimbi roata sau chemi asistența auto? Îi sun pe colegii din super echipa de asistență Mercedes-Benz. 
Cel mai frumos drum pe care ai condus vreodată a fost… Transfăgărășan.

mercedes benz natalie thompson

„Industria are nevoie de tine. De perspectiva ta, de creativitatea ta, de leadershipul tău. Nu aștepta permisiunea, fă pasul, spune-ți punctul de vedere și modelează viitorul” le-ar sfătui Natalie Thompson, CEO Mercedes-Benz România pe femeile care doresc să lucreze în industria auto. Am stat de vorbă cu Natalie despre mașini și viteză, tocuri și… business as usual.
Interviu de Alina Aliman. Fotografii: Adi Bulboacă. Styling: Irina Hartia.

Natalie, ești CEO al unei companii care vinde (produce) automobile. Ce înseamnă mașina pentru tine? Care e rolul ei în viața ta?
Port mai multe „pălării” – CEO, mamă, soție – iar viața se mișcă rapid; așa că timpul pe care îl petrec în mașină devine surprinzător de important. E spațiul meu de liniște, unde pot să gândesc, să respir și pur și simplu să fiu. De asta contează atât de mult confortul pentru mine – o experiență de condus facilă, o cabină silențioasă, scaune cu masaj și tehnologie intuitivă. O mașină bună nu mă duce doar din punctul A în punctul B, îmi oferă un moment de respiro. Iar asta face toată diferența.

Ce înseamnă să fii femeie în top management în 2025, mai ales într-o industrie dominată de bărbați? Dacă te-ai întâlni cu Natalie cea de acum 14 ani, care a început să lucreze în lumea asta, ce sfat i-ai da?
Este despre a găsi echilibrul între ambițiile profesionale și sacrificiile personale. Nu trebuie să imităm bărbații pentru a avea succes, ci să ne însușim propriile puncte forte unice. Dacă aș întâlni versiunea mea mai tânără, i-aș spune să creadă în abilitățile ei, să se simtă bine, să se ducă spre oportunități chiar și în locurile în care nu bifează fiecare cerință și să nu lase neîncrederea în sine să o țină pe loc.

Cum arată, pe scurt, ziua obișnuită a unui CEO la un brand auto? Ce iubești la acea zi, ce nu?
Sincer nu o există o „zi tipică” și asta îmi place cel mai mult. Într-un moment analizez strategia de vânzări, în altul sunt prinsă într-o discuție despre buget, apoi sunt mentorul unui lider la început de drum sau lucrez cu rețeaua noastră de dealeri pentru a ne asigura că oferim permanent experiențe de top clienților noștri. Îmi place mult dinamismul rolului, mai ales atunci când demarăm inițiative noi, cum e noul European Marketing Experience Center de aici în București sau când lansăm un model nou, cum e anul acesta CLA-ul electric. Ador varietatea, ritmul, oamenii. Mi-ar plăcea mult, totuși, ca o zi să aibă 48 de ore.

Cât de mult știi despre motoare, despre caracteristici tehnice, despre piesele unei mașini? Și ce-a fost cel mai greu de învățat? 

Când aveam 20 de ani și tocmai absolvisem facultatea de business, am intrat în industrie, iar atunci știam doar că îmi plac mașinile frumoase. În primul meu rol, în Aftersales Marketing, a trebuit să coordonez o ședință foto cu piese auto pentru lansarea unei platforme online. Atunci am învățat cum arată părțile unei mașini. Mai târziu, în Product Management, am intrat în detalii despre caracteristicile produsului, variante de motorizare și specificațiile tehnice. A fost un drum lung, dar mereu rămâne ceva nou de învățat, iar asta face parte din frumusețea experienței.

S-a lansat noul Mercedes-Benz CLA. Spune-ne care sunt acele 5 elemente care îl fac să fie perfect pentru o mașină în 2025?
1. Tehnologie inteligentă: noul sistem MBUX care rulează pe MB.OS, cu asistenți AI precum ChatGPT și Gemini. E ca și cum ai avea un copilot care te cunoaște. 2. Putere electrificată: până la 792 km autonomie și încărcare ultra-rapidă, pregătită pentru viitor. 3. Răsfăț pentru simțuri: dolby Atmos, iluminare ambientală și un superscreen care se adaptează la tine. 4. Siguranță cu stil: tehnologie inteligentă de asistență la condus și opțional 4MATIC, pentru încredere în orice condiții meteo. 5. Lux practic: uși fără ramă, banchete rabatabile și un design care atrage toate privirile. Nu e doar o mașină – e un statement. Cel mai frumos mod de a-l descoperi? La volan. Noul CLA te așteaptă la test drive în oricare din showroom-urile noastre.

Dacă i-ai recomanda unei prietene să își cumpere noul CLA, ai convinge-o și cu vreun argument legat de… modă?
Absolut! Am multe prietene pasionate de modă așa că le-aș zice despre CLA așa – gândește-te la ea ca la little black dress a mașinilor – cu linii atletice și grila cu steaua iluminată, se potrivește la orice, și cu pantofii stiletto și cu adidașii de weekend. La interior frumusețea designului continuă, iar portbagajul are grijă de toate cumpărăturile tale. Este stil și substanță într-o singură mașină.

Care sunt surprizele pe care le pregătește Mercedes-Benz? Cum va arăta mașina viitorului?
Nu construim doar mașini, creăm experiențe. Mercedesul viitorului nu va ști doar să te ducă la destinație, va ști să te înțeleagă. Imaginează-ți că urci într-un autoturism care îți cunoaște programul preferat de masaj al scaunelor, agenda, playlistul favorit și poate chiar comanda de cafea. Va fi intuitiv, captivant, fluid și proactiv. Mai puțin mașină, mai mult companion. Sustenabil, inteligent și irezistibil de frumos. Îmbinăm luxul cu magia, iar ce urmează va fi de neuitat.

Sunt, în continuare, mai puține femei care lucrează în industria auto. Dacă ar fi să le încurajezi să o facă, care ar fi îndemnul tău? 
Industria are nevoie de tine. De perspectiva ta, de creativitatea ta, de leadershipul tău. Nu aștepta permisiunea, fă pasul, spune-ți punctul de vedere și modelează viitorul. Dacă ești curioasă, motivată și pregătită să provoci status quo-ul, aici este locul tău.

Îți asortezi ținutele la mașina pe care știi că o vei conduce în acea zi? Nu, haha, dar poate ar trebui să încep să fac asta. 
Cel mai recent cadou pe care l-ai primit a fost… Dyson Airwrap. 
Pilotul de Formula 1 pe care îl urmărești și îl admiri… George Russell. 
Dacă faci o pană de cauciuc, schimbi roata sau chemi asistența auto? Îi sun pe colegii din super echipa de asistență Mercedes-Benz. 
Cel mai frumos drum pe care ai condus vreodată a fost… Transfăgărășan.

Vrei să fii în ritm cu AlistMagazine?

Pe aceeași temă

Vrei să fii în ritm cu AlistMagazine?

Pe aceeași temă