Andreea Leta ∙ June 17, 2020 ∙ 5 min read

Izolarea și situația actuală nu au lăsat nimic indiferent, iar cum numele ei denotă capacitatea de adaptare, moda pare să fie într-o mișcare care nu va mai permite niciunui centimentru să rămână așa cum îl știm. Decizii mari și importante au fost luate de-a lungul celor 3 luni de izolare, așa că ne apropiem de momentul în care acestea devin palpabile. 

Dacă în ultimele luni ne-am bucurat de proiecte precum modele și editoriale digitale, interviuri, cursrui provocări, filme, muzee și tot ce au mai pus la cale creativii din domeniu, trebuie să privim acum lucrurile de la un nivel mult mai înalt și să observăm marile modificări, anunțate și prezentate în ultimele zile: 

Săptămâna Modei Haute Couture în versiune digitală

În iulie vom avea parte de o premieră mondială. Milan și Paris Men’s Fashion Week, dar și Haute Couture Week se mută online. Între 6-8 iulie, pentru prima dată, vom vedea creațiile marilor maeștri couture în showri concepute special pentru broadcasting, programate conform unui calendar asemănător celui dintr-o situație obișnuită, când mai toată lumea bună se strângea la Paris. De abia așteptăm să vedem detaliile, ne așteptăm la orice, inclusiv la modele virtuale, cum este deja celebra Noonoouri, care a fost protagonista mai multor editoriale de modă din ultimele 2 luni. 

Colecțiile Cruise îți taie răsuflarea departe de orice suflare

În mod obișnuit, aceasta era perioada în care marile case de modă prezentau colecțiile Cruise, pentru are ar fi fost organizată o serie de evenimente speciale, în diverse locuri precum Coasta de Azur sau Arles sau New York, în prezența celor mai de seamă oameni ai industriei. Anul acesta, Chanel a pus la cale un filmuleș de prezentare extrem de chic, în loc de podiumul înconjurat de public, iar Balmain te invită să pășești virtual în noul showroom care adăpostește cea mai recentă colecție a casei. Nu lipsește nici Olivier Rousteing din peisaj, al căruit avatar te întâmpină cu câteva vorbe dulci. 

Gucci – 2/5

Alessandro Michele este, poate, unul dintre cei mai artiști dintre designeri. În nenumărate rânduri și-a exprimat opiniile extrem de direct și cumva departe de lume, căreia la un moment dat a început să i se opună prin gesturi și decizii care au trecut Gucci la un alt nivel. A început prin a renunța la prezentările separate pentru colecțiile feminine și masculine, deci a renunțat la registre, pornind o tendință pe care a adoptat-o ulterior o altă mare casă de tradiție, Burberry, iar acum renunță la 3 dintre prezentările anuale, păstrând doar 2 evenimente pentru colecțiile de sezon, toamnă-iarnă, primăvară-vară, ceea ce ar duce la o mare mișcare sustenabilă în lume(ținând cont de transport, de numărul mare de participanți la un astfel de eveniment etc), dacă mai multe case ar adera la această idee. Michele își dorește pentru Gucci un capitol nou, fără restricții, fără reguli, cu o libertate deplină în ceea ce privește creația sa, fiind unul dintre primii designeri care și-a exprimat încă de la începutul acestei perioade preferința pentru un nou „normal”, altfel, mai bun, motivat de timpul de meditație pe care l-a avut la dispoziție. Totuși, vom putea vedea cea mai nouă colecție Gucci în cadrul Săptămânii speciale de la Milano (17 iulie), digitalizată, moment pe care Alessandro Michele îl asociază vechii tradiții, numindu-l „epilog”.

Michael Kors părăsește New York Fashion Week pentru moment

Michael Kors salută noul calendar al modei mondiale. Mai exact, schimbările și discuțiile deschise dintre designeri și marii retaileri. Trăim odată cu schimbarea, așadar, totul se adaptează din mers. Kors renunță la prezentarea din septembrie pentru a putea fi prezent la cea din noiembrie, unde va prezenta colecția pentru primăvară 2021. Absența cumpărătorilor a îngreunat generarea unor noi colecții, astfel încât, cosideră designerul, un pas înapoi ar putea fi, de fapt, un pas înainte. 

Zara închide 1200 de magazine din lume

Nu știm dacă Zara mizează pe filosofia designerului american mai sus menționat, însă decizia de a închide 1200 din lume în favoarea creșterii shopurilor online, ne-a pus puțin pe gânduri. Odată cu pandemia și cu închiderea magazinelor, Zara a pierdut, la scară mondială, 44% din vânzări comparativ cu aceeași perioadă din anul trecut, când, totodată, 3000 de joburi au fost în pericol. Chiar dacă fiecare ușă a fiecărui magazin a părut mai degrabă intrarea unui festival decât intrarea într-un magazin, căci nu doar în România s-au format cozi de zeci de metri în ceea ce privește celebrul brand mass-market, decizia pare definitivă. Așadar, să fie shopping online! Better safe than sorry și aici. 

Selfridges redeschide porțile după al doilea moment de cotitură din istorie

Este a doua oară în istorie când Selfridges este nevoit să își închidă porțile, primul moment fiind marcat de cel de-al Doilea Război Mondial. Astăzi, celebrul magazin s-a redeschis în condiții speciale, păstrându-și totul eleganța legendară și serviciile de cea mai bună calitate. Fiecare centimetru este măsurat și marcat, iar la fiecare stand, există un loc special pentru dezinfectare. Accesul se poate face, evident, doar purtând mască. Îți sună cunoscut? Cum ar spune Facebook, we’re together in this. La scară mondială. Pericolul încă nu a trecut, așa că precauția este cea mai bună cale în această perioadă. 

Foto: Hepta

Video: Youtube

Related Posts

The Grand Avenue: The Blue Lagoon 

Vino în noul sezon cu aerul fresh din vacanță, prin lookuri clasice în tonuri de albastru, în care…

Rihanna, imagine pentru noua ei colecție Lavish Lace

Rihanna își folosește atuurile pentru a-și promova noua colecție de lenjerie intimă Savage X Fenty, numită Lavish Lace,…

Valentino SS25, prima colecție sub bagheta lui Alessandro Michele

Așteptarea a luat sfârșit. Prima colecție Valentino sub îndrumarea magică a lui Alessandro Michele a fost prezentată ieri…

Beyonce este vedeta celei mai noi campanii globale Levi’s

Beyonce este vedeta celei mai noi campanii globale Levi’s Levi’s anunță o nouă campanie care o are în…

Cum arată cea mai nouă colecție a brandului Vivienne Westwood

Săptămâna Modei de la Paris se apropie de final. Cele mai importante case de modă și designerii au…

C&A Autumn-Winter 2024: Let’s get really Cosy!

Cashmere & Knitwear Collection este cea mai recentă surpriză marca C&A, pregătită pentru sezonul toamnă-iarnă al acestui an….

Get the look: Gwyneth Paltrow ne inspiră pentru ținuta casual ideală pentru toamna aceasta

Cu toate că încă experimentăm un fusion de anotimpuri, e momentul să ne îndreptăm atenția spre piesele tomnatice,…

Outfits of the week: Cele mai interesante ținute street style purtate de celebrități

Cu atâtea evenimente în desfășurare, a fost greu să alegem doar câteva ținute ale momentului, dar ne-am axat…

Cele mai fashionable personaje de film și de televiziune din 2024

Moda face parte din personalitatea unui personaj de film, pe lângă voce, charismă, dezvoltarea lui emoțională etc. Cine…

Celebrități în front row la Paris Fashion Week

Săptămâna aceasta agitația s-a mutat de la Milano, la Paris, acolo unde a început o nouă Săptămână a…