A List Magazine ∙ May 8, 2024 ∙ 6 min read

Încă de când au apărut și au început să fie folosite ca accesorii, bijuteriile au fost purtătoare de mesaje: despre statutul persoanei care le poartă, despre felul în care vrea să fie percepută de ceilalți, despre încrederea pe care o inspiră. Astăzi, mai mult ca niciodată, relația oamenilor cu bijuteriile este una de prietenie…apropiată. Purtate zi de zi sau doar la ocazii speciale, cu valoare sentimentală puternică sau parte din colecții personale extinse, bijuteriile cu siguranță nu sunt doar simple accesorii. Sunt oglinzi ale personalității, un mijloc de exprimare a propriului stil, unul cu o mulțime de valențe și posibilități. 

Valențele diferite se aplică, de multe ori, pentru generații diferite. Dacă ne gândim la generațiile X, Y (Millennials) și Z, fiecare dintre ele se raportează altfel la bijuterii și au o atitudine diferită față de ele. Gen X, spre deosebire de celelalte două, au un stil mai minimalist, însă bijuteriile pe care le poartă nu dau greș în a exprima cine sunt și care le este stilul (mai ales că au ajuns să și-l definească foarte bine). 

Millennials și Gen Z în special s-au dovedit a fi mai „experimentali” în zona aceasta față de cei dinaintea lor. Pentru că nu se supun codurilor vestimentare rigide, aleg să poarte bijuteriile în moduri originale, cât mai autentice. Expunerea atât de vastă la informații și noutate a dus la apariția unui mix de estetici și influențe diverse, ceea ce înseamnă tot mai multe look-uri experimentale și originale. Formând o parte importantă din piața de consumatori de bijuterii, Gen Z și Milennials schimbă regulile în purtarea acestora, aleg o varietate de metale, pietre și fac o mulțime de combinații, layering-ul fiind un trend pe care îl iubesc în unanimitate. Le place inovația și nu le e teamă să o integreze în ceea ce poartă – fie că vorbim despre diamante sau demi-fine jewellery. 

Toate acestea au stat la baza deciziei grupului TEILOR de a lansa un nou brand de bijuterii, DAAR – adresat unui public larg, dar care va atrage cu siguranță tinerii și pe toți cei care poartă bijuteriile cu atitudine și experimentează cu stilul, pentru care fashion-ul este un mijloc de exprimare a sinelui. 

Și pentru că vorbim despre a atrage atenția unor generații care apreciază inovația, punctul de pornire în ceea ce înseamnă DAAR a fost introducerea diamantelor create în laborator – un trend care devine din ce în ce mai popular și atrage din ce în ce mai mult interes în ultima vreme. Iar pentru asta există o mulțime de motive: în primul rând, diamantele create în laborator sunt identice cu cele naturale, singura diferență dintre ele fiind modul de formare: în scoarța pământului, timp de milioane de ani, sub presiune și temperaturi extreme pentru diamantele naturale și deasupra pământului, în laborator, timp de câteva săptămâni, în aceleași condiții simulate, pentru diamantele create în laborator. Vorbim, totuși, de aceeași strălucire, aceleași caracteristici fizice. Pe lângă asta, atunci când sunt integrate în bijuterii, diamantele create în laborator pot fi opțiuni mai accesibile pentru carataje mai mari, oferă noi posibilități în materie de design (tăieturi mai diverse și mai creative), oferă 100% transparență în ceea ce privește proveniența și nu în ultimul rând, sunt alternative moderne, inovatoare. 

Deși gândul de început și nucleul brandului sunt diamantele create în laborator, DAAR aduce multe alte posibilități: o diversitate mare de bijuterii, într-o varietate de stiluri și categorii estetice: bijuterii din aur 14K cu diamante și alte pietre prețioase create în laborator sau cu diamante naturale, bijuterii din aur 10K cu sau fără cristale zirconia, piese din argint sau oțel inoxidabil. DAAR este ca un laborator creativ în care trendurile devin inspirație și se experimentează cu stilul, prin diversitatea metalelor și a pietrelor din care sunt create bijuteriile: culoare, estetică, modernitate, aduse împreună.

Dacă începutul sună deja foarte interesant, planurile pentru viitorul apropiat promit multe: urmează lansarea unor colecții cu design in-house, create cu interes pentru trendurile în permanentă schimbare, cu ajutorul expertizei internaționale, de la prestigioase universități de artă. Colecțiile proprii vor deveni core-ul DAAR, iar dorința e clară: aceea de a crea bijuterii unicat, care să definească stiluri noi și să inspire pe toți cei care le poartă să o facă cu atitudine. 

Parte din laboratorul creativ despre care am vorbiteste și magazinul DAAR, creat după un concept pe care îl caracterizăm cu ușurință printr-un singur cuvânt: fresh. Fațada deschisă invită într-o explorare stilistică, iar fiecare detaliu lucrează împreună, oferind un look eclectic și tineresc: culorile, iluminarea, vitrinele, texturile, semnalistica și packaging-ul contemporan.

În final, DAAR este un playground vibrant de inspirație, în care diversitatea estetică devine un trend care se potrivește oricui. 

Într-o lume în care bijuteriile sunt mai mult decât accesorii, oamenii le poartă ca să transmită un mesaj ori indicii despre stilul personal, să arate lumii o anumită imagine despre sine.

Versatile, accesibile, într-o varietate ofertantă – este un trio din ce în ce mai căutat și prețuit când vine vorba despre bijuterii. DAAR îl transformă din wishlist în realitate, prin fiecare element care îi formează caracterul.

DAAR este prezent pe piața din România cu cinci magazine fizice deschise în centrele comerciale București Mall, Promenada Mall Craiova, Promenada Mall Sibiu, Shopping City Târgu Mureș și Argeș Mall (Pitești), dar și online, pe https://daar.ro/(P)

Related Posts

Designeri sub lupă: Iutta, între artă, tradiție și inovație 

Iutta, brandul de genți pe care l-am avut alături de noi în luna aprilie, la Alist Designers boutique,…

PUMA ne-a purtat pe meleaguri siciliene, în cadrul evenimentului A List Magazine X Nostalgia

PUMA ne-a purtat pe meleagurile siciliene și anul acesta cu noua colecție PUMA Palermo lansată la nivel global…

C&A: The Summer of 2024

Noua colecție C&A trimite direct la eleganța clasică prin piesele care completează orice garderobă cu aerul sofisticat al…

Se întorc fashion show-urile Victoria’s Secret

Extravagantele show-uri Victoria’s Secret revin pe catwalk, din toamnă. Gigantul american de lenjerie intimă Victoria’s Secret a anunțat…

Romanian Creative Week: Designeri vestimentari și highlights din lumea modei

A început cel mai mare eveniment de cultură de la noi și suntem nerăbdători să ajungem și anul…

Cum a fost la evenimentul de lansare Alist Designers Boutique, de la începutul lunii mai

Spațiul de la parterul București Mall Vitan a devenit gazda brandurilor românești și în luna mai, printr-o nouă…

Designeri din întreaga lume aduc colecții excepționale la Târgul internațional de bijuterie contemporană AUTOR de la București

Cea de-a 21-a ediție a Târgului internațional de bijuterie conteporană AUTOR va avea loc la Ghica House, în…

MET Gala 2024: Cele mai nefericite alegeri vestimentare de anul acesta 

Saga MET Gala 2024 continuă cu cele mai neinspirate ținute de anul acesta. Evenimentul a căpătat o notă…

MET Gala 2024: Cele mai bune ținute, mai mult sau mai puțin în tema evenimentului

MET Gala 2024 a avut loc seara trecută, în cadrul unui eveniment care stârnește reacție după reacție. Gala…

Vedete în CHANEL, aseară la Met Gala

O nouă ediție Met Gala a avut loc aseară la New York, iar tematica evenimentului de anul acesta…