A List Magazine ∙ May 8, 2024 ∙ 6 min read

Încă de când au apărut și au început să fie folosite ca accesorii, bijuteriile au fost purtătoare de mesaje: despre statutul persoanei care le poartă, despre felul în care vrea să fie percepută de ceilalți, despre încrederea pe care o inspiră. Astăzi, mai mult ca niciodată, relația oamenilor cu bijuteriile este una de prietenie…apropiată. Purtate zi de zi sau doar la ocazii speciale, cu valoare sentimentală puternică sau parte din colecții personale extinse, bijuteriile cu siguranță nu sunt doar simple accesorii. Sunt oglinzi ale personalității, un mijloc de exprimare a propriului stil, unul cu o mulțime de valențe și posibilități. 

Valențele diferite se aplică, de multe ori, pentru generații diferite. Dacă ne gândim la generațiile X, Y (Millennials) și Z, fiecare dintre ele se raportează altfel la bijuterii și au o atitudine diferită față de ele. Gen X, spre deosebire de celelalte două, au un stil mai minimalist, însă bijuteriile pe care le poartă nu dau greș în a exprima cine sunt și care le este stilul (mai ales că au ajuns să și-l definească foarte bine). 

Millennials și Gen Z în special s-au dovedit a fi mai „experimentali” în zona aceasta față de cei dinaintea lor. Pentru că nu se supun codurilor vestimentare rigide, aleg să poarte bijuteriile în moduri originale, cât mai autentice. Expunerea atât de vastă la informații și noutate a dus la apariția unui mix de estetici și influențe diverse, ceea ce înseamnă tot mai multe look-uri experimentale și originale. Formând o parte importantă din piața de consumatori de bijuterii, Gen Z și Milennials schimbă regulile în purtarea acestora, aleg o varietate de metale, pietre și fac o mulțime de combinații, layering-ul fiind un trend pe care îl iubesc în unanimitate. Le place inovația și nu le e teamă să o integreze în ceea ce poartă – fie că vorbim despre diamante sau demi-fine jewellery. 

Toate acestea au stat la baza deciziei grupului TEILOR de a lansa un nou brand de bijuterii, DAAR – adresat unui public larg, dar care va atrage cu siguranță tinerii și pe toți cei care poartă bijuteriile cu atitudine și experimentează cu stilul, pentru care fashion-ul este un mijloc de exprimare a sinelui. 

Și pentru că vorbim despre a atrage atenția unor generații care apreciază inovația, punctul de pornire în ceea ce înseamnă DAAR a fost introducerea diamantelor create în laborator – un trend care devine din ce în ce mai popular și atrage din ce în ce mai mult interes în ultima vreme. Iar pentru asta există o mulțime de motive: în primul rând, diamantele create în laborator sunt identice cu cele naturale, singura diferență dintre ele fiind modul de formare: în scoarța pământului, timp de milioane de ani, sub presiune și temperaturi extreme pentru diamantele naturale și deasupra pământului, în laborator, timp de câteva săptămâni, în aceleași condiții simulate, pentru diamantele create în laborator. Vorbim, totuși, de aceeași strălucire, aceleași caracteristici fizice. Pe lângă asta, atunci când sunt integrate în bijuterii, diamantele create în laborator pot fi opțiuni mai accesibile pentru carataje mai mari, oferă noi posibilități în materie de design (tăieturi mai diverse și mai creative), oferă 100% transparență în ceea ce privește proveniența și nu în ultimul rând, sunt alternative moderne, inovatoare. 

Deși gândul de început și nucleul brandului sunt diamantele create în laborator, DAAR aduce multe alte posibilități: o diversitate mare de bijuterii, într-o varietate de stiluri și categorii estetice: bijuterii din aur 14K cu diamante și alte pietre prețioase create în laborator sau cu diamante naturale, bijuterii din aur 10K cu sau fără cristale zirconia, piese din argint sau oțel inoxidabil. DAAR este ca un laborator creativ în care trendurile devin inspirație și se experimentează cu stilul, prin diversitatea metalelor și a pietrelor din care sunt create bijuteriile: culoare, estetică, modernitate, aduse împreună.

Dacă începutul sună deja foarte interesant, planurile pentru viitorul apropiat promit multe: urmează lansarea unor colecții cu design in-house, create cu interes pentru trendurile în permanentă schimbare, cu ajutorul expertizei internaționale, de la prestigioase universități de artă. Colecțiile proprii vor deveni core-ul DAAR, iar dorința e clară: aceea de a crea bijuterii unicat, care să definească stiluri noi și să inspire pe toți cei care le poartă să o facă cu atitudine. 

Parte din laboratorul creativ despre care am vorbiteste și magazinul DAAR, creat după un concept pe care îl caracterizăm cu ușurință printr-un singur cuvânt: fresh. Fațada deschisă invită într-o explorare stilistică, iar fiecare detaliu lucrează împreună, oferind un look eclectic și tineresc: culorile, iluminarea, vitrinele, texturile, semnalistica și packaging-ul contemporan.

În final, DAAR este un playground vibrant de inspirație, în care diversitatea estetică devine un trend care se potrivește oricui. 

Într-o lume în care bijuteriile sunt mai mult decât accesorii, oamenii le poartă ca să transmită un mesaj ori indicii despre stilul personal, să arate lumii o anumită imagine despre sine.

Versatile, accesibile, într-o varietate ofertantă – este un trio din ce în ce mai căutat și prețuit când vine vorba despre bijuterii. DAAR îl transformă din wishlist în realitate, prin fiecare element care îi formează caracterul.

DAAR este prezent pe piața din România cu cinci magazine fizice deschise în centrele comerciale București Mall, Promenada Mall Craiova, Promenada Mall Sibiu, Shopping City Târgu Mureș și Argeș Mall (Pitești), dar și online, pe https://daar.ro/(P)

Related Posts

The Grand Avenue: Roman Holiday

Îți aminteşti, cu siguranţă, scene din celebra comedie cu savuroşii Audrey Hepburn şi Gregory Peck. Pentru vara aceasta,…

Zalando: Unlocking Creativity

Am fost prezenți și în acest an la Romanian Design Week 2024, festivalul multidisciplinar dedicat industriilor creative, aflat…

C&A SS24: Packing for holidays

Este momentul să îți reorganizezi garderoba astfel încât să poți face un mic bagaj în orice secundă, pentru…

Lucian Broscățean o ia la întrebări pe designerul Ancuța Sarca

Lucian Broscățean (conferențiar universitar doctor și Directorul Departamentului Modă-design vestimentar în cadrul Universității de Artă și Design din…

Ținute de festival. Ce poți purta la Neversea, anul asta

A List și Neversea, the queen of festivals, ți-au pregătit o serie de articole cu tips & tricks…

Romanian Creative Week: Cum a fost la cel mai mare eveniment fashion din România 

Pe lângă zecile de evenimente organizate în cadrul Romanian Creative Week, care include spectacole de teatru, dans, performance,…

Alist Designers boutique: Află în compania cui ne petrecem prima lună de vară

Luna iunie ne găsește în compania unor branduri locale foarte îndrăgite de toți cei care au apucat să…

Roger Federer și Rafael Nadal – Rivali în tenis, parteneri în fashion

Doi dintre cei mai mari tenismeni ai lumii, Roger Federer și Rafael Nadal, foști rivali pe terenul de…

Pamela Anderson invocă nostalgia anilor 90 printr-o colecție de jeans

Pamela Anderson a lansat o colecție limitată de jeans alături de brandul Re/Done, prin care readuce în atenție…

Alist Designers boutique: Casa cu sori, brandul în care iubirea e la ea acasă!

Luna aceasta ne bucurăm de o prezennță specială la Alist Designers boutique. În spațiul nostru din București Mall…