Alina Burlacu ∙ September 9, 2022 ∙ 5 min read

Hainele sunt purtate, în medie, doar de zece ori și aruncate cu mult înainte de a fi complet uzate. Așa a apărut ideea unei colecții vestimentare unice, realizată din deșeuri textile provenite din al doilea cel mai mare „cimitir” de haine aruncate din lume. 

Pentru a demonstra că hainele uzate au încă valoare, renumiții designeri suedezi de la Rave Review și Electrolux au creat o colecție vestimentară unică, realizată din deșeuri textile provenite din al doilea cel mai mare „cimitir” de haine aruncate din lume, localizat în Deșertul Atacama. 

La nivel global, aproximativ 73% dintre toate deșeurile textile ajung la groapa de gunoi sau sunt distruse prin ardere. Deșertul Atacama din Chile, locul celui de-al doilea cel mai mare munte de articole de îmbrăcăminte din lume, s-a transformat în ultimul timp într-un simbol al accelerării modei rapide și al creșterii deșeurilor textile. Potrivit UNECE (Comisia Economică a Națiunilor Unite pentru Europa), 21 de miliarde de tone de haine ajung în groapa de gunoi în fiecare an. Numai în deșertul Atacama, aproximativ 39.000 de tone de haine sunt aruncate anual.

„Pe lângă provocările apărute odată cu ideea de fast fashion (moda rapidă), este clar că trebuie să ne schimbăm obiceiurile vestimentare în ceea ce privește modul cum ne îmbrăcăm și avem grijă de hainele noastre. Există studii care demonstrează că prelungirea duratei de viață a hainelor noastre cu doar nouă luni poate reduce amprenta de carbon și apă cu până la 20 – 30%.  Și putem face asta prin mai multe moduri: prin repararea sau reciclarea hainelor vechi, împrospătarea acestora prin aerisire sau spălare cu aburi, sau pur și simplu spălarea hainelor într-un mod sustenabil”, spune Vanessa Butani, Vicepreședinte al Departamentului de Sustenabilitate din cadrul Electrolux.

Electrolux alături de designerii suedezi de la Rave Review, renumiți pentru colecțiile vestimentare realizate din materiale reciclate, au contribuit la o nouă misiune: de a da o nouă viață hainelor aruncate la „cimitirul” de articole vestimentare din Atacama. Prin urmare, cei doi parteneri au lansat prima colecție vestimentară realizată din reciclarea hainelor ajunse în Deșertul Atacama. Scopul acestei colecții este de a trage un semnal de alarmă cu privire la efectele cauzate de deșeurile textile, dar și o modalitate de a genera o schimbare în rândul consumatorilor în ceea ce privește obiceiurile vestimentare. 

„Întotdeauna am crezut că viitorul modei nu este așa cum se prezintă astăzi. Cred că toți trebuie să ne schimbăm într-un fel sau altul. Când vine vorba de modă, a avea grijă de ceea ce avem deja este probabil cea mai ușoară și practică modalitate de a face o schimbare”, a declarat Livia Schück, co-fondator și Director de Creație la Rave Review.

Unul dintre obiectivele de sustenabilitate setate de Electrolux la nivel global este de a face hainele să reziste de două ori mai mult, cu jumătate din impactul asupra mediului, până în 2030. Pentru a atinge acest obiectiv, compania realizează demersuri ce țin de modernizarea tehnologiei de îngrijire a tuturor țesăturilor odată cu lansarea noile game de mașini de spălat și de educare a publicului cu privire la obiceiuri de îngrijire a hainelor. 

„La nivel global, Electrolux a integrat o strategie pe termen lung în ceea ce privește reducerea impactului asupra climei. În calitate de experți în îngrijirea hainelor, dezvoltăm deja tehnologii avansate de spălat rufe care contribuie la prelungirea duratei de viață a hainelor – și care în același timp reduc cantitățile de apă și energie utilizate. Toate aceste demersuri nu sunt suficiente și posibile doar prin intermediul nostru, iar în calitate de producător de electrocasnice sperăm să putem inspira și educa consumatorii cu privire la modul în care pot face ca hainele pe care le au deja în garderobă să reziste mai mult”, a spus Elisa Stabon, Director pe Divizia Care Experience, Electrolux.

Studiile arată că există o nevoie urgentă de a educa oamenii cu privire la modul de îngrijire a hainelor și de a-i încuraja să adopte practici de spălare mai durabile, precum evitarea supra-spălărilor, utilizarea funcțiilor cu aburi atunci când este nevoie, încărcarea optimă a tamburului înainte de a porni mașina de spălat sau folosirea unor cicluri de spălarea la temperaturi scăzute. 

„Dacă toată lumea ar face o mică schimbare în propriile obiceiuri de spălare a hainelor, fiecare dintre noi ar putea reduce impactul asupra mediului cauzat de textile. Scăderea temperaturii de spălare și trecerea la detergent lichid ar putea însemna economisirea echivalentului a 50 kg de CO2 per electrocasnic pe an. Dacă milioane de consumatori ar urma același exemplu,  aceste schimbări ar putea avea un impact uriaș asupra mediului”, încheie Vanessa Butani.

Foto: PR.

Related Posts

Alist Designers boutique: Află care sunt brandurile pe care le vei întâlni aici în luna august

În luna august ne revedem cu două branduri care vor transforma ultima lună de vară într-un festival de…

Melania Trump anunță publicarea cărții ei de memorii

Cartea de memorii, intitulată simplu ”Melania”, va conține detalii personale din viața autoarei, dar și fotografii de familie,…

Prelude to the Olympics- O pleiadă de vedete la petrecerea de dinaintea începerii JO2024 de la Paris

O mulțime de vedete de primă mână au fost invitate la petrecerea de avanpremieră a Jocurilor Olimpice de…

Ia-ți bilet la evenimentul de parenting al anului! Prima ediție a ParentED Fest aduce în premieră la București experți recunoscuți la nivel global

Ia-ți bilet la evenimentul de parenting al anului! Prima ediție a ParentED Fest aduce în premieră la București…

Smiley lansează „Cum te văd eu”, o declarație de adorație pentru femei, în numele bărbaților care le iubesc

Smiley lansează, în plin val de cosmetizare a realității pe rețelele de socializare, „Cum te văd eu”, o…

Rulouri de vinete cu nucă. Rețetă recomandată de Chef Adi Hădean

Aceste rulouri de vinete cu nucă vin ca răspuns la vara încinsă pe care o avem anul acesta….

Vezi ce cameră de hotel a cerut Lenny Kravitz pentru concertul de la UNTOLD

Lenny Kravitz, legendarul rocker cunoscut pentru hiturile atemporale și fizicul său impecabil, este de mult timp un susținător…

Ce ținute au purtat vedetele la Gala Verii Saint-Tropez

Pornind de la succesul galelor de vară anterioare, ce au avut loc în Sardinia și Capri, Gala One…

Serialul „IN VOGUE: ANII ’90”, cu Anna Wintour și multe alte personalități, vine la DISNEY+

Serialul „IN VOGUE: ANII ’90”, cu Anna Wintour și mute alte personalități, vine la DISNEY+ Disney+ anunță premiera…

Laura Lăzărescu, CEO la ECHO School: «Am înțeles, în sfârșit, ce înseamnă sintagma „the sky is the limit”»

Industria de jocuri video este în plin avânt, iar fetele se impun tot mai mult – în competițiile…