Andreea Leta ∙ September 18, 2024 ∙ 4 min read

Meșteshukar ButiQ este unul dintre cele mai spectaculoase branduri locale. Fiecare bijuterie poartă amprenta artistului, astfel că are harul de a ne întoarce la acele vremuri în care totul era lucrat minuțios, bine ancorat în timp și în pasiunea celui care pune o parte din suflet în toate piesele pe care le creează. Am aflat o parte din ce se află în spatele poveștii din atelier, așa că iată care este filosofia brandului și pe ce pune accentul: 

Meșteshukar ButiQ
Broșă Meșteshukar ButiQ, 140 lei
Meșteshukar ButiQ
Cercei Meșteshukar ButiQ, 120 lei

Cum a început povestea Meșteshukar ButiQ? Ce v-a determinat să demarați acest proiect care aduce din nou în lumină vechile tehnici de lucru ale metalelor? 

Povestea a început că o alternativă la combaterea discriminării Romilor în locul metodelor convenționale, scoțând în evidență meșteșugurile tradiționale și utilitatea lor contemporană. 

Aveți o poveste deosebită a unui obiect creat în atelierul  Meșteshukar ButiQ, care marchează un moment important din istoria brandului? 

Primul succes memorabil a venit chiar cu prima noastră colecție de bijuterii, proiectată de un disegner Austriac, Nadia Zeronian, și produsă de meșteșugarii noștri. A fost prezentată în cadrul Romanian Design Week, unde a fost primită de public cu mare entuziasm.

Dacă ar fi să alegeți câteva calități ale clientului ideal, care ar fi acestea? Cum vă doriți să fie receptate piesele pe care le creați?

Clientul ideal ar fi acela care învață să nu compere compulsiv, ci să simtă o legătură cu obiectul pe care îl achiziționează de la noi, o legătură care să facă relația de lungă durata și să aducă mereu aceași bucurie, ori de câte ori este purtat sau folosit. Am dori ca obiectele create de noi să fie simțite și tratate că piese sensibile, purtătoare de sens și viață.

Meșteshukar ButiQ
Inel Meșteshukar ButiQ, 160 lei

Care este cea mai mare provocare cu care piața artizanală locală se confruntă în prezent? Dar cel mai mare avantaj al statutului de meșteșugar?

Ceea mai mare provocare ar fi lipsa unor suficiente spații dedicate prezentării acestor produse, lipsa de interes a marelui public, care încă preferă mărcile multinaționale consacrate și, ca întotdeauna, lipsa unui sprijin instituțional și birocrația dusă la absurd. Pe de altă parte, avantajul ar fi libertatea de a face ceea ce îți place, de a fi creativ și de a da sens existenței tale.

Ce ne puteți spune despre piesele pe care le găsim la Alist Designers boutique până la finalul acestei luni? 

Prin colecția pe care o prezentăm la Alist Designers boutique dorim să subliniem evoluția produselor noastre din ultimii ani și trecerea de la statutul de meșteșugari la cel de artiști. Subliniem în mod subtil filosofia noastră, aceea prin care răspundem la stres prin creație artistică, așa cum răspunde Scoica printr-o Perlă.

Meșteshukar ButiQ
Tavă Meșteshukar ButiQ (alamă și lemn), 950 lei
Meșteshukar ButiQ
Tigaie Meșteshukar ButiQ, 400 lei

Foto: PR

Related Posts

Alexia Eram ne spune totul despre colecția ei de haine: Margot

Este unul dintre cei mai importanți influenceri de la noi, iar acum a simțit că a venit timpul…

Better Together with. Levi’s® : The Fall Collection 

Levi’s® îți propune să întâmpini noul sezon într-un spirit cât mai confortabil și axat pe comunitate. Povestea „Better…

Noua colecție 4F MULTIACTIVE TRAINING, testată de Ioana Grama

Îți place să faci mișcare? Descoperă cea mai recentă campanie a colecției multiactive – concepută pentru a te…

The Grand Avenue: The Blue Lagoon 

Vino în noul sezon cu aerul fresh din vacanță, prin lookuri clasice în tonuri de albastru, în care…

Rihanna, imagine pentru noua ei colecție Lavish Lace

Rihanna își folosește atuurile pentru a-și promova noua colecție de lenjerie intimă Savage X Fenty, numită Lavish Lace,…

Valentino SS25, prima colecție sub bagheta lui Alessandro Michele

Așteptarea a luat sfârșit. Prima colecție Valentino sub îndrumarea magică a lui Alessandro Michele a fost prezentată ieri…

Beyonce este vedeta celei mai noi campanii globale Levi’s

Beyonce este vedeta celei mai noi campanii globale Levi’s Levi’s anunță o nouă campanie care o are în…

Cum arată cea mai nouă colecție a brandului Vivienne Westwood

Săptămâna Modei de la Paris se apropie de final. Cele mai importante case de modă și designerii au…

C&A Autumn-Winter 2024: Let’s get really Cosy!

Cashmere & Knitwear Collection este cea mai recentă surpriză marca C&A, pregătită pentru sezonul toamnă-iarnă al acestui an….

Get the look: Gwyneth Paltrow ne inspiră pentru ținuta casual ideală pentru toamna aceasta

Cu toate că încă experimentăm un fusion de anotimpuri, e momentul să ne îndreptăm atenția spre piesele tomnatice,…