Maria Grazia Chiuri: revenirea la Fendi și o nouă eră creativă

Maria Grazia Chiuri este oficial noul Chief Creative Officer al casei de modă Fendi, numită în această funcție pe 14 octombrie 2025, într-o mutare care marchează atât o nouă etapă pentru brand, cât și un puternic simbol al întoarcerii la rădăcini pentru designer.
Născută la Roma, Maria Grazia Chiuri și-a început cariera în modă în 1989, la Fendi, lucrând în departamentul de accesorii. În acea perioadă a contribuit la crearea uneia dintre cele mai emblematice genți ale casei: Baguette Bag.

După zece ani la Fendi, Chiuri s-a mutat la Valentino, unde, alături de Pierpaolo Piccioli, a crescut în roluri de leadership creativ până când, în 2016, a preluat direcția creativă a colecțiilor feminine la Dior. La Dior, Chiuri s-a evidențiat ca fiind prima femeie ce a condus colecțiile womenswear – un rol pe care l-a deținut timp de aproape nouă ani, până în mai 2025, când noul designer Dior a devenit Jonathan Anderson.
Funcția de Chief Creative Officer Fendi pe care Maria Grazia Chiuri o preia implică responsabilitatea pentru toate liniile casei de modă: femei, bărbați și couture.
Ea îl succede astfel pe Kim Jones, care a părăsit brandul în octombrie 2024, și pe Silvia Venturini Fendi, ce a preluat temporar interimatul și ulterior a devenit președinte onorific al casei.

Prima colecție semnată de Chiuri pentru Fendi va fi prezentată în cadrul Milano Fashion Week pentru sezonul toamnă/iarnă 2026-2027, în februarie.

Provocarea ei va fi să îmbine moștenirea puternică a Fendi – artișanal, lux italian, eleganță clasică – cu viziunea personală care a definit-o: feminism, confort, colaborări cu artiști, abordări creative ce pun accent pe identitate de gen, pe puterea feminină și pe responsabilitate culturală. La Dior, aceste teme au fost parte integrantă a show-urilor sale și au atras atât laude, cât și critici – dar cu un impact clar asupra direcției brandului și asupra cifrelor.
Foto: Hepta

Maria Grazia Chiuri este oficial noul Chief Creative Officer al casei de modă Fendi, numită în această funcție pe 14 octombrie 2025, într-o mutare care marchează atât o nouă etapă pentru brand, cât și un puternic simbol al întoarcerii la rădăcini pentru designer.
Născută la Roma, Maria Grazia Chiuri și-a început cariera în modă în 1989, la Fendi, lucrând în departamentul de accesorii. În acea perioadă a contribuit la crearea uneia dintre cele mai emblematice genți ale casei: Baguette Bag.

După zece ani la Fendi, Chiuri s-a mutat la Valentino, unde, alături de Pierpaolo Piccioli, a crescut în roluri de leadership creativ până când, în 2016, a preluat direcția creativă a colecțiilor feminine la Dior. La Dior, Chiuri s-a evidențiat ca fiind prima femeie ce a condus colecțiile womenswear – un rol pe care l-a deținut timp de aproape nouă ani, până în mai 2025, când noul designer Dior a devenit Jonathan Anderson.
Funcția de Chief Creative Officer Fendi pe care Maria Grazia Chiuri o preia implică responsabilitatea pentru toate liniile casei de modă: femei, bărbați și couture.
Ea îl succede astfel pe Kim Jones, care a părăsit brandul în octombrie 2024, și pe Silvia Venturini Fendi, ce a preluat temporar interimatul și ulterior a devenit președinte onorific al casei.

Prima colecție semnată de Chiuri pentru Fendi va fi prezentată în cadrul Milano Fashion Week pentru sezonul toamnă/iarnă 2026-2027, în februarie.

Provocarea ei va fi să îmbine moștenirea puternică a Fendi – artișanal, lux italian, eleganță clasică – cu viziunea personală care a definit-o: feminism, confort, colaborări cu artiști, abordări creative ce pun accent pe identitate de gen, pe puterea feminină și pe responsabilitate culturală. La Dior, aceste teme au fost parte integrantă a show-urilor sale și au atras atât laude, cât și critici – dar cu un impact clar asupra direcției brandului și asupra cifrelor.
Foto: Hepta