Cum a ajuns Labubu cel mai dorit accesoriu din modă?

Labubu, o jucărie chinezească concepută inițial pentru copii, a ajuns un trend viral în lumea modei, cel mai dorit accesoriu pentru gențile de lux ale fashionistelor.
Monstrulețul de pluș este cel mai dorit accesoriu al fashionistelor, care și-l agață de gențile lor scumpe, cum ar fi celebrele Birkin de la Hermès.
Labubu este o jucărioară de pluș, mare cât un breloc, creată în Hong Kong, care a ajuns, în mod inexplicabil, o senzație virală. Accesoriul a fost creat încă din 2015 de artistul originar din Hong Kong Kasing Lung, dar a început să devină popular de-abia în 2018, când Labubu a ajuns parte din gigantica companie chinezească de jucării Pop Mart. Compania a aplicat o nouă strategie de marketing prin care clienții puteau cumpăra jucăriile Labubu, fără să le poată alege, însă, și aflau de-abia la primirea coletului de ce vor avea parte.
Vânzările au mers surprinzător de bine, iar Labubu au început să devină un fenomen mondial și să capete o aură de jucărie-cult. Anul trecut, Pop Mart a ajuns la o valoare de piață de 38 de miliarde de dolari, mai mare decât cea a companiei care produce păpușile Barbie, Mattel, și decât compania care deține Hello Kitty, la un loc.
Labubu a devenit între timp accesoriul must-have al colecționarelor de genți Hermes, care nu mai concep să poarte poșetele fără aceste jucărioare. Internetul este plin de copii de bani gata și de staruri care fac paradă cu jucăriile de pluș. Acum, cel mai popular trend de fashion este să porți o geantă Hermès Birkin de care să atârne una sau mai multe jucării Labubu. Culmea e că accesoriile au devenit la fel de greu de obținut ca și gențile Hermès, unele dintre cele mai scumpe din lumea modei. Ba, mai mult, jucariile Labubu au ajuns să fie îmbrăcate de cele mai mari branduri din moda de lux.

Spre exemplu, site-ul de licitații al lui Pharrell Williams, Joopiter, vinde accesorii Labubu îmbrăcate în salopete realizate special de Sacai x Carhartt WIP. Acestea fac parte dintr-o colecție specială și exclusivistă, ediție limitată, prin care este celebrată trupa de K-Pop Seventeen și relatia ei cu brandul japonez Sacai. Jucăriile Labubu sunt licitate aici și cu 8000 de dolari.
Labubu nu mai sunt considerate niște jucării pentru copii, ci niște accesorii de lux- Rihanna și Dua Lipa au fost văzute purtând astfel de figurine atârnte de genți, la fel și Cher, iar David Beckham a postat recent o fotografie cu fiica sa , Harper, în vârstă de 13 ani, care i-a făcut cadou un Labubu, pe care David îl poartă agățat la o geantă Louis Vuitton.
Și, totuși, de ce au ajuns aceste jucării ciudate, cu colți, să fie cele mai căutate obiecte din întreaga lume? Labubu sfidează trăsăturile asociate în mod tradițional cu drăgălășenia prin urechi mari și un rânjet malițios, care afișează nouă colți; farmecul bizar al acestor figurine rezonează cu tânăra generație, care se regăsește în personalitatea poznașă, dar caldă, a jucăriilor.

”Imaginea Labubu se aliniază cu felul în care se exprimă consumatorii în ziua de azi. Este o combinație ciudată de răzvrătire soft- sfidătoare, dar pașnică. Aceste jucării au trasformat aceste trăsături în ceva recognoscibil și acceptat, îmbrățișat de consumatori”, spune Yu Yiqi, cercetător la Universitatea Fudan, citat de People’s Daily Online.
Ceea ce a început ca o simplă jucărie s-a transformat într-un fenomen cultural, care unește oameni din toate colțurile lumii.
Fenomenul Labubu a fost cizelat în timp de companiile producătoare, iar imaginea de ”punk-cute” a fost obținută în ani de șlefuire până ajuns un simbol cultural ”Made in China, creat pentru întreaga lume”.
Faptul că Labubu a devenit un obiect adorat la nivel global se datorează, în principal, ecosistemului de manufactură chinez. China este liderul industriei de manufactură din lume și deține know-how-ul industrial și mediul matur care să permită apariția unui astfel de fenomen, alături de inputul artistic al lui Lung, cel care a desenat Labubu.
Pop Mart, compania producătoare a jucăriilor Labubu, și-a dorit inițial să fie considerată ”Disney-ul Chinei”, iar acum țintește către statutul de ”Pop Mart-ul întregii lumi”.
Foto: Pop Mart

Labubu, o jucărie chinezească concepută inițial pentru copii, a ajuns un trend viral în lumea modei, cel mai dorit accesoriu pentru gențile de lux ale fashionistelor.
Monstrulețul de pluș este cel mai dorit accesoriu al fashionistelor, care și-l agață de gențile lor scumpe, cum ar fi celebrele Birkin de la Hermès.
Labubu este o jucărioară de pluș, mare cât un breloc, creată în Hong Kong, care a ajuns, în mod inexplicabil, o senzație virală. Accesoriul a fost creat încă din 2015 de artistul originar din Hong Kong Kasing Lung, dar a început să devină popular de-abia în 2018, când Labubu a ajuns parte din gigantica companie chinezească de jucării Pop Mart. Compania a aplicat o nouă strategie de marketing prin care clienții puteau cumpăra jucăriile Labubu, fără să le poată alege, însă, și aflau de-abia la primirea coletului de ce vor avea parte.
Vânzările au mers surprinzător de bine, iar Labubu au început să devină un fenomen mondial și să capete o aură de jucărie-cult. Anul trecut, Pop Mart a ajuns la o valoare de piață de 38 de miliarde de dolari, mai mare decât cea a companiei care produce păpușile Barbie, Mattel, și decât compania care deține Hello Kitty, la un loc.
Labubu a devenit între timp accesoriul must-have al colecționarelor de genți Hermes, care nu mai concep să poarte poșetele fără aceste jucărioare. Internetul este plin de copii de bani gata și de staruri care fac paradă cu jucăriile de pluș. Acum, cel mai popular trend de fashion este să porți o geantă Hermès Birkin de care să atârne una sau mai multe jucării Labubu. Culmea e că accesoriile au devenit la fel de greu de obținut ca și gențile Hermès, unele dintre cele mai scumpe din lumea modei. Ba, mai mult, jucariile Labubu au ajuns să fie îmbrăcate de cele mai mari branduri din moda de lux.

Spre exemplu, site-ul de licitații al lui Pharrell Williams, Joopiter, vinde accesorii Labubu îmbrăcate în salopete realizate special de Sacai x Carhartt WIP. Acestea fac parte dintr-o colecție specială și exclusivistă, ediție limitată, prin care este celebrată trupa de K-Pop Seventeen și relatia ei cu brandul japonez Sacai. Jucăriile Labubu sunt licitate aici și cu 8000 de dolari.
Labubu nu mai sunt considerate niște jucării pentru copii, ci niște accesorii de lux- Rihanna și Dua Lipa au fost văzute purtând astfel de figurine atârnte de genți, la fel și Cher, iar David Beckham a postat recent o fotografie cu fiica sa , Harper, în vârstă de 13 ani, care i-a făcut cadou un Labubu, pe care David îl poartă agățat la o geantă Louis Vuitton.
Și, totuși, de ce au ajuns aceste jucării ciudate, cu colți, să fie cele mai căutate obiecte din întreaga lume? Labubu sfidează trăsăturile asociate în mod tradițional cu drăgălășenia prin urechi mari și un rânjet malițios, care afișează nouă colți; farmecul bizar al acestor figurine rezonează cu tânăra generație, care se regăsește în personalitatea poznașă, dar caldă, a jucăriilor.

”Imaginea Labubu se aliniază cu felul în care se exprimă consumatorii în ziua de azi. Este o combinație ciudată de răzvrătire soft- sfidătoare, dar pașnică. Aceste jucării au trasformat aceste trăsături în ceva recognoscibil și acceptat, îmbrățișat de consumatori”, spune Yu Yiqi, cercetător la Universitatea Fudan, citat de People’s Daily Online.
Ceea ce a început ca o simplă jucărie s-a transformat într-un fenomen cultural, care unește oameni din toate colțurile lumii.
Fenomenul Labubu a fost cizelat în timp de companiile producătoare, iar imaginea de ”punk-cute” a fost obținută în ani de șlefuire până ajuns un simbol cultural ”Made in China, creat pentru întreaga lume”.
Faptul că Labubu a devenit un obiect adorat la nivel global se datorează, în principal, ecosistemului de manufactură chinez. China este liderul industriei de manufactură din lume și deține know-how-ul industrial și mediul matur care să permită apariția unui astfel de fenomen, alături de inputul artistic al lui Lung, cel care a desenat Labubu.
Pop Mart, compania producătoare a jucăriilor Labubu, și-a dorit inițial să fie considerată ”Disney-ul Chinei”, iar acum țintește către statutul de ”Pop Mart-ul întregii lumi”.
Foto: Pop Mart