Andreea Leta ∙ October 7, 2020 ∙ 9 min read

Robert Both este unul dintre hairstyliștii ai căror nume apar inevitabil printre paginile marilor reviste locale. Dacă tot a fost alături de noi, împreună cu echipa lui, la realizarea cele mai recente coperte A List Magazine, i-am răpit un pic din timp și l-am rugat să ne răspundă la câteva întrebări legate de unul dintre cele mai sensibile subiecte: părul! 

Colaborezi de ceva timp cu cele mai mari titluri ale revistelor locale. Care a fost cea mai mare provocare pe care ți-a adus-o un editorial de fashion sau de beauty? 

 De ceva ani încoace am început să am într-adevăr colaborări cu câteva din cele mai mari titluri ale revistelor locale din România,  din dorința de a mai ieși din rutina lucratului doar în coafor, dar și pentru a lua pulsul ultimelor tendințe în materie de fashion sau beauty, pentru a putea înțelege nevoia clienților și pentru a mă putea adapta la cerințele în materie de coafuri solicitate când lucrez în salon. Dacă ar fi să numesc o provocare mare,  aceasta ar fi faptul că uneori trezirea pentru astfel de editoriale era foarte devreme dimineața. Nu îmi place să mă trezesc devreme de fel, dar la ședințele foto uneori pentru a prinde o lumina bună sau a ajunge într-o anumită locație a fost nevoie să fac acest „sacrificiu”. Însă pe partea de coafuri, provocări anume sau prea mari nu pot să spun că au fost, mai ales că de cele mai multe ori primeam referințele de la stiliști dinainte să pot să îmi fac un research, iar cu părul rareori este ceva nerealizabil. Plus că este un domeniu unde reinterpretarea și aducerea notelor personale în realizarea coafurilor și nu numai sunt la ordinea zilei, soluții se găsesc ușor.  

  Cum a influențat experiența editorialelor felul în care lucrezi în propriul salon? Te lași inspirat de acestea pentru a le face propuneri de hairstyle clientelor tale? 

Sigur că da! Surse de inspirație sunt la tot pasul , iar editorialele nu fac excepție de la asta. Am învățat multe lucrând pe set, dar mai mult decât orice am învățat ce și cum se întâmplă pe set cu părul și ce înseamnă „par pentru poza” versus „par pret-a-porter”. Acest lucru m-a învățat să îmi educ clientele să înțeleagă de ce când vin cu o poză la mine și-mi spun că își doresc o anumită coafură, acea coafură e posibilă sau nu, în ce condiții și cum poate fi purtată. De asemnea experiența de pe set pentru editorialele de beauty dar mai ales pentru cele de fashion, mi-a dezvoltat o abilitate de a aranja părul foarte rapid și ușor în salon atunci când timpul nu este prietenul meu și clientă din varii motive se grăbește sau este în întârziere. Pe set de multe ori se întâmplă să fie nevoie să improvizăm, iar aceste improvizații defapt sunt momente în care noi, hairstylistii, suntem scoși din zona de comfort în artele creației, și împinși să experimentăm lucruri noi pe care ulterior desigur le putem folosii că sursă de inspirație în salon în anumite situații. Deci clar pot spune că în baza anumitor experiențe de pe set se întâmplă să fac și propuneri de hairstyle clientelor din scaun. Mai ales când vorbim de ocazii speciale unde coafura nu trebuie să fie cea mai convențională.  

Știm că părul este un subiect foarte sensibil pentru doamne. Cât de receptive sunt femeile din România la propunerile venite din partea hairstylistului? Ai vreo poveste amuzantă sau… terifiantă a vreunei cliente?

Părul este un subiect sensibil pentru toată lumea în egală măsură, fie doamne fie domni. Însă da  în cazul doamnelor și chiar a domnișoarelor , istoricul traumelor este mai mare decât la domni. Mă întâlnesc de multe ori cu situația în care  când o clientă ajunge la mine în scaun pentru prima dată, fie și cu recomandare, stă puțin încordată sau cu emoții când vine vorba de intervenții asupra culorii sau a tunsorii. Însă nu fac nimic până ce nu am o consiliere în care îi ascult dorințele, pun întrebări și abia după ce mă asigur că înțeleg ce și de ce își dorește, încep să fac recomandări susținute de explicații, iar abia după ce cădem de comun acord cu ce vreau sau pot să fac, încep să muncesc.  

  

 Pot spune că în cei 19 ani de când practic această minunată meserie, am învățat să-mi educ clientele că așa cum atunci când mergem la medic cu o problemă de sănătate să îi cerem ajutorul și respectăm regimul de tratament pe care ni-l impune, așa și ele trebuie să țină cont de sfatul meu. Bineînțeles, eu la rândul meu trebuie să ofer soluții pertinente și verificate, altfel încrederea lor în mine ar scădea și nu ar mai alege să vina la mine cu siguranță. O poveste terifiantă a fost la un moment dat când o clientă cu un păr blond lung superb, a crezut că dacă venea la mine de mai mult timp și își făcea același serviciu de decolorare și vopsire, la un moment dat  a prins suficientă experiență să își facă singură acasă acelaeasi procedee cu ajutorul unei prietene și cu produse cumpărate din magazin, și s-a trezit din păr lung  până la mijlocul spatelui ,în lungime de bob puțin sub urechi… Când s-a întors la mine ușor rușinată mi-a și și-a promis că niciodată nu va mai încerca ceva fără ca măcar să mă consulte înainte.  

  

Dacă ar fi să definești comportamentul ideal față de păr, cum ar fi acesta? Ne poți spune care ar fi 5 pași esențiali de urmat pentru a avea un păr cât mai sănătos sau pentru a-i păstra aspectul plăcut pentru cât mai mult timp? 

În primul rând, multă iubire și o alimentație sănătoasă. 

 Apoi la fel de importantă este folosirea unor produse de îngrijire foarte bune, preferabil recomandate de hairstilist după vizită la acesta. De multe ori prețul pe care îl plătiți la produsele din saloane nu este semnificativ mai mare decât cel de la raftul magazinelor de unde vă faceți cumpărăturile. Unde mai pui că în felul acesta puteți susține mai mult afacerea salonului unde vă place să mergeți să vă aranjați părul. Și vreau să fac o paranteză și să spun că încă multor persoane le este încă rușine să întrebe ce produse le-ar recomanda hairstylistul, de frică să nu le vândă jumătate din produsele din salon. Dragile mele, orice v-ar recomanda hairstilistul, voi puteți spune fără rușine că la acea vizită veți putea cumpără unul, două sau toate produsele recomandate. Și ce nu puteți cumpără la acea vizită va puteți cumpără la următoarea vizită și tot așa. Este doar vorba de puțină comunicare. Și credeți-mă că nu se va supăra nici hairstylistul că nu vă cumpărați 3 produse ci doar unul. Dimpotrivă, se va bucura că după munca depusă să vă asigure o culoare spectaculoasă, voi vă asigurați menținerea acesteia cu produse recomandate de el/ea.  

  Dar acum revin la pașii esențiali, aș mai adăuga, pe lângă iubire, alimentație sănătoasă și produse bune, vizita regulată la salon și respectarea recomandărilor specialistilor ar fi cei 5 pași esentiali de urmat pentru a avea un păr de invidiat. 

Ce ne poți spune despre tendințele acestui sezon? Ai vreun trend preferat? 

 În ultimul timp tendințele în materie de păr au fost dintre cele mai  neașteptate și variate, iar tendințele de anul acesta, nu s-au lăsat mai prejos. Ador explozia de culoare pe care o văd în jurul meu în materie de păr. Roz, mov, verde sau albastru, tunsori ușoare și păr aparent nearanjat, toate aceste aspecte ale tendinței din acest sezon mă bucură. Mai ales că pe fondul acestui an, atât de trist din atâtea puncte de vedere, pare că oamenii au ales să își înveselească viețile abordând mai multă dezinvoltură și relaxare stilistică și cromatică în ceea ce le privește podoaba capilară, iar eu, care sunt fericitul creator al unora dintre aceste look-uri, nu pot decât să mă bucur, pentru că mă forțează să îmi pun imaginația la treabă.  Plus că de câte ori cineva îmi cere să fac o „nebunie” de genul ăsta , mă bucur că un copil care primește o jucărie nouă. Așa că trăgând o concluzie legat de tenditele acestui sezon aș spune doar că mă bucur să trăiesc astfel de tendințe, pentru că ele ne provoacă pe toț,i deopotrivă hairstyliști și clienți.

  

 

View this post on Instagram

 

Warm vibrant hair. Check 🥂 #besthair #warmhaircolor #lorealpro

A post shared by Robert Both Studio (@robert_both_studio) on

Foto: Instagram, arhiva personală

Related Posts

15 sfaturi despre primer, produsul cheie al machiajului

Care este produsul cosmetic care face diferența între un machiaj impecabil și unul care lasă imperfecțiunile la vedere…

Bunăstare mentală- 7 parfumuri care ne induc starea de fericire

Mirosurile ne influențează profund starea- aromele ne pot crește încrederea în sine, pot ajuta la o concentrare mai…

Cearcănele adânci ne fac să părem mai bătrâni. De ce apar și cum le putem trata!

Cearcănele întunecate și adâncite reprezintă o problemă estetică frecventă, care afectează atât bărbații, cât și femeile, indiferent de…

O declarație de dragoste pentru pielea ta: celebrează hidratarea cu Sol de Janeiro

Răsfață-ți pielea și lasă-te inspirată de energia vibrantă a Braziliei! Descoperă produsele must-have de la Sol de Janeiro…

Zvonuri: 5 celebrități cu multiple intervenții estetice

Confirmate sau nu, intervențiile estetice fac parte din viața vedetelor de la Hollywood. În timp ce unele celebrități…

Adrian Perjovschi anunță trendurile în hair-style și beauty pentru 2025

Adrian Perjovschi anunță trendurile în hair-style și beauty pentru 2025, printr-un shooting-show de colecție plin de culoare, viziune…

Soluții eficiente împotriva cicatricilor și a petelor provocate de acnee

Pentru a scăpa de cicatricile și petele cauzate de acnee, există mai multe opțiuni, în funcție de severitatea…

Blue Light Skincare: cum să îți protejezi pielea de dezastrul produs de lumina ecranelor

Cu atât de multe ore petrecute în fața unui ecran smart era de așteptat să apară și o…

Rihanna, imagine pentru noua ei colecție Lavish Lace

Rihanna își folosește atuurile pentru a-și promova noua colecție de lenjerie intimă Savage X Fenty, numită Lavish Lace,…

Ariana Grande lansează noua colecție de machiaj Wicked

Ariana Grande a anunțat, pe pagina ei de Instagram, lansarea noii colecții de machiaj R.E.M. Beauty Wicked. Colecția…