Alina Burlacu ∙ January 15, 2021 ∙ 8 min read

Căutarea algoritmului perfect al îngrijirii pielii continuă. Însă, în era Inteligenței Augmentate, este, de fapt, timpul să avem mai multă încredere în Doctor?

 

Necunoscuții din laboratoare și din spatele a mii de tratate de specialitate au luat locul vedetelor pe coperta revistelor de fashion, s-au transformat în supereroii zilelor noastre. Doctorii își recâștigă locul pe care l-au pierdut în fața atotcunoscătorului Internet. Acum suntem mai tentați să ascultăm o opinie educată, avizată, să alegem ceea ce propun specialiștii de renume în detrimentul altor opțiuni.

Saga frumuseții medicale

Nu ne este străin faptul că în spatele fiecărui brand de beauty sunt echipe întregi de cercetători, inovatori și medici dermatologi care selectează, testează, decid care va fi noua generație de ingrediente sau noua tehnologie din spatele produselor pentru îngrijirea pielii. Însă, o formulă aparte sau un mod de a gândi out of the box îi propulsează pe unii dintre eroii din umbră, în lumina rafturilor de beauty. Un brand cu rezonanță medicală dă mai multă greutate soluțiilor propuse, dar nașterea lui este departe de a fi una ușoară. Este nevoie de numeroase resurse, desigur și financiare, nu doar de idei creative.

Mind, Set, Money

Calea ușoară a fost, de la începutul cosmeticii moderne, crearea unei alianțe între o minte inovatoare și un finanțator. Așadar, cine e doctor Isaac Lifschütz? Puțini știu că este creierul din spatele unuia dintre cele mai cunoscute produse de îngrijire a pielii din lume: Nivea Creme (lansat în 1911). La acea vreme, farmacistul doctor Dr. Oscar Troplowitz a transformat Euceritul, un agent de emulsifiere descoperit de chimistul doctor Isaac Lifschütz, în prima cremă solidă din lume de tip apă-în-ulei. Însă cei doi specialiști nu s-ar fi cunoscut vreodată fără ajutorul dermatologului Paul Gerson Unna. Nivea Creme a trecut testul timpului, dar a lăsat în umbră mințile strălucitoare.
În primii ani de dezvoltare a industriei moderne de beauty, câțiva vizionari au pus bazele unor branduri al căror nume avea să rămână legat pentru totdeauna de latura profesională a îngrijirii pielii. Un exemplu celebru este Clinique. De data aceasta, secretul succesului a fost lansarea unui concept revoluționar la acea vreme – al îngrijirii în 3 pași (curățare, exfoliere, hidratare), un concept testat de dermatologul new yorkez Norman Orentreich pe pacienții săi – sub un nume inspirat de denumirile pariziene ale cabinetelor de cosmetică, Clinique Esthétiques, un nume care avea să rămână o abordare medicală a pielii cu un strop de glamour francez. Creat în 1967, de familia finanțatoare Lauder, Clinique transmitea mesajul: o piele grozavă poate fi creată. Consultanți îmbrăcați în halate albe și Clinique Computer, un dispozitiv cu ajutorul căruia erau determinate tipul de piele și nevoile lui, completau experiența medicală direct în magazine. Cei 3 pași ai îngrijirii sunt și astăzi de referință.

Fuziunea dintre două idei este la fel de actuală. Lansat în 2005, Dr Jart+ este un brand korean care a pus laolaltă experiența dermatologului Dr. Sung Jae Jung și a arhitectului Chin Wook Lee. Rezultatele formulelor concentrate vin sub toate formele: de la hidratarea și calmarea pielii, la efecte anti-ageing. Măștile din celuloză se pliază perfect pe trăsături – apropo de personalizarea produsului de îngrijire. Dar, ce diferențiază acest brand este ambalajul nonconformist: paharele Shake + Shot (care include o fiolă de serum concentrat și un super booster pe care le amesteci împreună, exact ca atunci când faci un shake).

Factorul Încredere: Doctorul

Misiunea creatorilor de piele frumoasă a fost și este aceea de a menține și reface pielea în ea mai bună formă pe care o poate avea (nu doar cu avantajul de a funcționa ca un ceas elvețian astfel încât să nu permită bacteriilor să perturbe echilibrul hidrolipidic, ci și cu rezultate de regenerare ori de eliminare a liniilor fine sau a petelor). În ultimii 100 de ani, a crescut lista norocoșilor care au reușit să rămână fideli dorinței de a proteja pielea și care pot să își asume creditul pentru asta sau care rămân un model de urmat. Cine sunt supereroii pielii? All these beautiful minds?

Baronul Botoxului

Supranumit Baronul Botoxului, dermatologul preferat al multor celebrități de la Hollywood, doctor Fredric Brandt a conceput inițial o gamă de produse de îngrijire care completau procedurile de remodelare și injectare practicate în cabinetul său. Dezvoltate în institutul propriu de cercetare, formulele dr brandt combină avantajele științei cu puternice active botanice. Medicul dermatolog și-a început cariera medicală ca și cercetător în domeniul oncologic în cadrul Memorial Sloan-Kettering Hospital (New York), unde s-a specializat în cercetare și tratament împotriva leucemiei. Acolo a descoperit puterea antioxidanților naturali, observații care aveau să stea câțiva ani mai târziu la baza liniei omonime de îngrijire a pielii.

Vizionarul imigrant

Istoria brandului Mario Badescu este aceea a unui vizionar care a pus, în 1967, pe harta Americii (și apoi a lumii) perspectiva românească asupra frumuseții și a produselor de îngrijire facială. Primul sediu: un apartament cu două camere din Manhattan. Chimistul român a păstrat simplitatea minimalistă atât în formule, cât și în ambalaje, cele mai de succes produse ale brandului fiind și în prezent cele pentru îngrijirea tenului afectat de acnee, dar și produsele de curățare a tenului.

Doctorul vampir

Fă cunoștință cu omul din spatele terapiilor faciale vampir și a cremelor cu sânge: Dr. Barbara Sturm, creatoarea unei colecții unice de capsule unisex pentru îngrijirea pielii. Specialist în medicina estetică și cosmetica moleculară, recunoscut la nivel mondial pentru tratamentele non-chirurgicale antiîmbătrânire și întinerirea matricei pielii, Dr. Barbara Sturm a transformat cercetarea și practica ortopedică în idei revoluționare în medicina estetică non-chirurgicală. Celebritatea i se datorează ideei de a incuba, centrifuga și reintroduce proteinele din sângele pacientului înapoi în pielea acestuia – cunoscută sub denumirea de terapia vampir. Combinat cu acid hialuronic și injectat, acest tratament are un efect antiinflamator și regenerator la nivel celular.

Povești de familie

Fondat în 2016, brandul australian Dr Roebuck’s este dovada că grija părinților poate fi incubatorul perfect pentru ideile de afaceri. Surorile Kim și Zoe au crescut sub soarele australian, și-au petrecut copilăria pe plaja Bondi Beach și în valuri. Excesul de apă sărată și soare au dus la apariția eczemelor și a pielii foarte uscate și sensibile. Părinții lor, medici, au creat formule unice, pure, eliminând ingrediente în loc să adauge altele, pentru a-și ajuta copiii. Însă, viața și-a urmat cursul. Abia după 30 de ani, urmând exemplul părinților, Zoe Roebuck și Kim Roebuck au lansat, în onoarea lor, brandul Dr Roebuck’s. O motivație la fel de puternică a stat la baza brandului Medik8, creat de farmacistul și biochimistul Elliot Isaacs. Primul său produs a avut ca pacientă propria soră care suferea de înroșirea și inflamarea pielii, iar primul său laborator a fost amenajat în farmacia tatălui. Filosofia sa: vitamina C plus produse cu factor de protecție solară, ziua, și vitamina A, seara.

Natură, suflet sau hi tech?

În 1947, natura a devenit muză pentru Dr. Renaud. În prezent, ingredienți activi naturali și vegani pentru ten și piele, cu un procent ridicat de naturalețe (în medie 89,46% de ingrediente sunt de origine naturală) completează nevoile tenului. Pentru a menține echilibrul și pentru a ajuta buna sa funcționare, Dr Renaud a ales o formulă cât mai naturală posibil pentru a obține cea mai bună bioasimilare cutanată.

Alți medici au ales abordarea holistică, așa cum este cazul produselor Dr. Irena Eris, formulate de un doctor în farmacie polonez. Creația sa are ca scop implementarea frumuseții holistice: o îngrijire a pielii, dar și a corpului și sufletului într-o atmosferă SPA. La polul opus, se manifestă interesul pentru tehnologie. Expertizei medicale transpuse în domeniul cosmetic i se adaugă atracția pentru tehnologie. Este vorba despre Dr. Dennis Gross. Gama de skincare cu inovații notabile mai ales în ceea ce privește combaterea semnelor de îmbătrânire la nivelul pielii, dezvoltată de medicul dermatolog care a dat numele brandului, este completată de dispozitive hi tech. Este unul dintre puținii medici dermatologi de top care s-a opus ingredientelor chimice folosite în peelingurile cosmetice la scară largă începând cu anii ’90, date fiind efectele iritante asupra tenului pacienților săi.

Formulele produselor de îngrijire a pielii au cunoscut transformări radicale în era modernă, dar nevoia noastră de a obține o piele perfectă a rămas aceeași. Anul acesta, mai mult ca oricând, la capitolul Încredere, par să câștige brandurile al căror nume este direct legat de cel al unui doctor sau de știința pură. Reality check or wishful thinking?

Lista doctorului:

Drying Lotion, Mario Badescu, 97 lei (douglas.ro)

Retinol 3TR, Medik8, 121 lei

Eye Cream, Dr. Barbara Sturm, 630 lei (madisonperfumery.com)

Spectralite Faceware Pro, Dr. Dennis Gross, 1.916 lei (douglas.ro)

Ferulic + Retinol Eye Serum, Dr. Dennis Gross, 540 lei (douglas.ro)

Skin Matrix Renewal, Dr Irena Eris, 263 lei (douglas.ro)

H.D.P Pore-Stamping Black Mask, Mediheal, 17 lei (douglas.ro)

Down Under Collagen Boosting Eye Treatment, Dr. Roebuck’s, 155 lei (sephora.ro)

Cryo Rubber Soothing Allantoin Mask, Dr. Jart+, 58 lei (sephora.ro)

Cool Biotic Prebiotic Redness Relief Cream, dr. brandt, 225 lei

Gel Doux Nettoyant Framboise, Dr Renaud, 87 lei (douglas.ro)

Foto: Hepta. PR

Related Posts

Un nou magazin Victoria’s Secret te așteaptă în Mega Mall, București, cu o nouă colecție: Body by Victoria

Veștile bune circulă repede! Iar primăvara aceasta avem încă un motiv de bucurie. Victoria’s Secret, liderul în retail…

Parfumuri create pe baza neuroștiinței

Charlotte Tilbury, celebrul make-up artist al vedetelor care și-a înființat un brand de cosmetice omonim, se lansează acum…

13-14 aprilie: Vino să trăiești experiențele inedite din Lancôme Skin Science Club!

Grăbește-te să descoperi produsele excepționale și experiențele inedite din Lancôme Skin Science Club, un pop-up deschis pentru publicul…

5 afecțiuni ale pielii cauzate de endometrioză

Prea mult estrogen în organism poate declanșa erupții sau acnee. Pe de altă parte, inflamația nu este implicată…

Ai un ten cu impurități? Iată ce trebuie să faci ca să scapi de imperfecțiuni!

Tenul nostru este ca o carte de vizită și reflectă atât starea noastră de sănătate, cât și obiceiurile…

Beauty News: 12 cosmetice de care te vei îndrăgosti primăvara asta

Culorile vibrante ale noilor produse pentru machiaj și esențele florale ale primăverii dau tonul unui anotimp în care…

Serena Williams își lansează un brand de beauty

Serena Williams este cel mai recent exemplu de vedetă care se lansează în domeniul de beauty cu propria…

Tunsorile statement ale primăverii, explicate de stiliști de top

Îți dorești un look nou pentru sezonul cald? Perfect! E momentul să te lași convinsă de noile tendințe….

5 tendințe noi care vor transforma machiajul în artă

Sunt două aspecte esențiale de care trebuie să ții cont atunci când realizezi machiajul: în primul rând, să…

Ritualul complet de hidratare cu elmiplant

Este momentul să întâmpinăm noul sezon cu mai multă atenție și grijă față de noi înșine, iar un…