Maria Stefan ∙ January 30, 2020 ∙ 3 min read

Industria frumuseții este în continuă mișcare, zi de zi avem parte de noi lansări care ne tentează și ne stârnesc interesul. În unele cazuri, prețurile ridicate ale produselor cosmetice de calitate ne împing să căutăm alternativa lor mai ieftină, însă asta nu înseamnă să apelăm la produsele contrafăcute – renumitele “fake-uri”. Totuși, aceste produse încă se află pe piață, iar așa cum nu există ofertă fără cerere, ce îi determina pe oameni să apeleze la cosmeticele contrafăcute?

Dupe vs. fake 

Cea mai mare capcană în care picăm de multe ori este reprezentată de produsele contrafăcute, pe care le plătim fără să știm ce cumpărăm și care ne pot afecta mai mult decât ne putem imagina. Produsele de tip “dupe” nu intră în categoria celor contrafăcute, acestea fiind doar variante accesibile produse de către un brand mass-market ca alternativă pentru un produs high-end.

De ce nu ar trebui să folosim cosmetice contrafăcute

Cosmeticele contrafăcute conțin ingrediente chimice extrem de nocive pentru sănătatea noastră și ne supun mai multor riscuri, mai ales că, practic, pielea încorporează compușii chimici aplicați pe suprafața ei. Acestea sunt produse în condiții îndoielnice, iar lista de ingrediente afișată pe ambalaj nu reflectă realitatea, fiind raportate extrem de multe cazuri care au ajuns la medicul dermatolog cu probleme grave și inclusiv arsuri pe suprafața pielii.

Cum ne ferim de produsele contrafăcute

În primul rând, dacă prețul este mult mai mic față de cel anunțat pe site-ul oficial al companiei producătoare, șansele sunt ca produsul respectiv să fie contrafăcut. Site-ul oficial este cea mai bună sursă din care te poți asigura că ai cumpărat un produs 100% original, precum și distribuitorii oficiali pe care compania respectivă i-a menționat.

Ambalajul unui produs îți oferă extrem de multe informații care pot face diferența: în primul rând calitatea lui îți arată dacă este un produs original sau o copie, atenția la detalii, corectitudinea textului și aranjarea fontului.

Eticheta poate spune multe despre un produs – diferența poate fi sesizată și prin analiza fontului, culorii, logo-ului; precizarea termenului de valabilitate, informații despre producător și importator; dacă acestea lipsesc, ar trebui să îți pui semne de întrebare;

Consistența, textura, mirosul și culoarea sunt alte elemente care îți pot ridica semne de întrebare, precum si lipsa unui număr de lot și a unui cod de bare imprimat pe ambalaj – denumit BATCH code. Acesta trebuie să fie prezent pe toate produsele originale.

Alte detalii care pot sugera un produs contrafăcut:

– forma aplicatoarelor sau capacitatea mai mică/mai mare a recipientelor produselor;

– nu sunt vândute în magazine de specialitate;

– în cazul parfumurilor, cutia trebuie să fie împachetată într-un ambalaj de plastic transparent și să conțină un sigiliu cu logo-ul produsului;

Desigur, acestea sunt doar câteva detalii sau cele mai evidente greșeli pe care le putem observa atunci când nu suntem siguri de proveniența unui produs.

 

Related Posts

Beauty News: Top 3 noutăți pline de culoare

În februarie, culoarea este cuvântul-cheie atunci când ne gândim la beauty looks. Fie că te pregătești pentru Valentine’s…

Cele mai afrodisiace parfumuri

Preferințele în ceea ce privește parfumurile sunt subiective, dar există câteva arome asupra cărora experții parfumieri au ajuns…

Premiile Grammy 2025: make-up și coafuri alese de vedete pentru covorul roșu

La cea de-a 67-a ediție a Premiilor Grammy, desfășurată în weekend, în Los Angeles, celebritățile au ales în…

11 produse cosmetice care au revoluționat industria de beauty

În timp ce pentru multe produse cosmetice, numărul de vânzări este asigurat de un mix între o formulă…

Celebrități și cele mai frumoase povești din industria de beauty

Cum ajunge un parfum sau un ruj să fie dorit de milioane de oameni? În ultimii 10 ani,…

Parfumul AF001: cum miroase cerul?

O companie aeriană a lansat în premieră, împreună cu celebrul parfumier Francis Kurkdjian, un parfum creat pentru o…

Cele mai mari trenduri de beauty din 2025

Pasionatele de beauty știu deja ce li se potrivește și ce produse sau proceduri sunt pe placul lor….

Winter Care: cum să previi și tratezi încrețirea și efectul electrizat al părului

Umiditate, schimbări de temperatură, pălării și căciuli, numeroase motive duc la scenariul de groază: electrizarea părului și încrețirea…

Bobul, cea mai populară tunsoare în 2025

Început de an, noi rezoluții și obișnuitul bob? De ce nu, pentru că 2025 marchează o mare revenire…

Wellness Trends 2025: 12 terapii de wellness pentru fiecare lună din an

Un lucru este sigur în industria de wellness, în 2025: există o variantă pentru orice nevoie, oricât de…