Maria Stefan ∙ January 30, 2020 ∙ 3 min read

Industria frumuseții este în continuă mișcare, zi de zi avem parte de noi lansări care ne tentează și ne stârnesc interesul. În unele cazuri, prețurile ridicate ale produselor cosmetice de calitate ne împing să căutăm alternativa lor mai ieftină, însă asta nu înseamnă să apelăm la produsele contrafăcute – renumitele “fake-uri”. Totuși, aceste produse încă se află pe piață, iar așa cum nu există ofertă fără cerere, ce îi determina pe oameni să apeleze la cosmeticele contrafăcute?

Dupe vs. fake 

Cea mai mare capcană în care picăm de multe ori este reprezentată de produsele contrafăcute, pe care le plătim fără să știm ce cumpărăm și care ne pot afecta mai mult decât ne putem imagina. Produsele de tip “dupe” nu intră în categoria celor contrafăcute, acestea fiind doar variante accesibile produse de către un brand mass-market ca alternativă pentru un produs high-end.

De ce nu ar trebui să folosim cosmetice contrafăcute

Cosmeticele contrafăcute conțin ingrediente chimice extrem de nocive pentru sănătatea noastră și ne supun mai multor riscuri, mai ales că, practic, pielea încorporează compușii chimici aplicați pe suprafața ei. Acestea sunt produse în condiții îndoielnice, iar lista de ingrediente afișată pe ambalaj nu reflectă realitatea, fiind raportate extrem de multe cazuri care au ajuns la medicul dermatolog cu probleme grave și inclusiv arsuri pe suprafața pielii.

Cum ne ferim de produsele contrafăcute

În primul rând, dacă prețul este mult mai mic față de cel anunțat pe site-ul oficial al companiei producătoare, șansele sunt ca produsul respectiv să fie contrafăcut. Site-ul oficial este cea mai bună sursă din care te poți asigura că ai cumpărat un produs 100% original, precum și distribuitorii oficiali pe care compania respectivă i-a menționat.

Ambalajul unui produs îți oferă extrem de multe informații care pot face diferența: în primul rând calitatea lui îți arată dacă este un produs original sau o copie, atenția la detalii, corectitudinea textului și aranjarea fontului.

Eticheta poate spune multe despre un produs – diferența poate fi sesizată și prin analiza fontului, culorii, logo-ului; precizarea termenului de valabilitate, informații despre producător și importator; dacă acestea lipsesc, ar trebui să îți pui semne de întrebare;

Consistența, textura, mirosul și culoarea sunt alte elemente care îți pot ridica semne de întrebare, precum si lipsa unui număr de lot și a unui cod de bare imprimat pe ambalaj – denumit BATCH code. Acesta trebuie să fie prezent pe toate produsele originale.

Alte detalii care pot sugera un produs contrafăcut:

– forma aplicatoarelor sau capacitatea mai mică/mai mare a recipientelor produselor;

– nu sunt vândute în magazine de specialitate;

– în cazul parfumurilor, cutia trebuie să fie împachetată într-un ambalaj de plastic transparent și să conțină un sigiliu cu logo-ul produsului;

Desigur, acestea sunt doar câteva detalii sau cele mai evidente greșeli pe care le putem observa atunci când nu suntem siguri de proveniența unui produs.

 

Related Posts

Un nou magazin Victoria’s Secret te așteaptă în Mega Mall, București, cu o nouă colecție: Body by Victoria

Veștile bune circulă repede! Iar primăvara aceasta avem încă un motiv de bucurie. Victoria’s Secret, liderul în retail…

Parfumuri create pe baza neuroștiinței

Charlotte Tilbury, celebrul make-up artist al vedetelor care și-a înființat un brand de cosmetice omonim, se lansează acum…

13-14 aprilie: Vino să trăiești experiențele inedite din Lancôme Skin Science Club!

Grăbește-te să descoperi produsele excepționale și experiențele inedite din Lancôme Skin Science Club, un pop-up deschis pentru publicul…

5 afecțiuni ale pielii cauzate de endometrioză

Prea mult estrogen în organism poate declanșa erupții sau acnee. Pe de altă parte, inflamația nu este implicată…

Ai un ten cu impurități? Iată ce trebuie să faci ca să scapi de imperfecțiuni!

Tenul nostru este ca o carte de vizită și reflectă atât starea noastră de sănătate, cât și obiceiurile…

Beauty News: 12 cosmetice de care te vei îndrăgosti primăvara asta

Culorile vibrante ale noilor produse pentru machiaj și esențele florale ale primăverii dau tonul unui anotimp în care…

Serena Williams își lansează un brand de beauty

Serena Williams este cel mai recent exemplu de vedetă care se lansează în domeniul de beauty cu propria…

Tunsorile statement ale primăverii, explicate de stiliști de top

Îți dorești un look nou pentru sezonul cald? Perfect! E momentul să te lași convinsă de noile tendințe….

5 tendințe noi care vor transforma machiajul în artă

Sunt două aspecte esențiale de care trebuie să ții cont atunci când realizezi machiajul: în primul rând, să…

Ritualul complet de hidratare cu elmiplant

Este momentul să întâmpinăm noul sezon cu mai multă atenție și grijă față de noi înșine, iar un…