Industria frumuseții este în continuă mișcare, zi de zi avem parte de noi lansări care ne tentează și ne stârnesc interesul. În unele cazuri, prețurile ridicate ale produselor cosmetice de calitate ne împing să căutăm alternativa lor mai ieftină, însă asta nu înseamnă să apelăm la produsele contrafăcute – renumitele “fake-uri”. Totuși, aceste produse încă se află pe piață, iar așa cum nu există ofertă fără cerere, ce îi determina pe oameni să apeleze la cosmeticele contrafăcute?
Dupe vs. fake
Cea mai mare capcană în care picăm de multe ori este reprezentată de produsele contrafăcute, pe care le plătim fără să știm ce cumpărăm și care ne pot afecta mai mult decât ne putem imagina. Produsele de tip “dupe” nu intră în categoria celor contrafăcute, acestea fiind doar variante accesibile produse de către un brand mass-market ca alternativă pentru un produs high-end.
De ce nu ar trebui să folosim cosmetice contrafăcute
Cosmeticele contrafăcute conțin ingrediente chimice extrem de nocive pentru sănătatea noastră și ne supun mai multor riscuri, mai ales că, practic, pielea încorporează compușii chimici aplicați pe suprafața ei. Acestea sunt produse în condiții îndoielnice, iar lista de ingrediente afișată pe ambalaj nu reflectă realitatea, fiind raportate extrem de multe cazuri care au ajuns la medicul dermatolog cu probleme grave și inclusiv arsuri pe suprafața pielii.
Cum ne ferim de produsele contrafăcute
În primul rând, dacă prețul este mult mai mic față de cel anunțat pe site-ul oficial al companiei producătoare, șansele sunt ca produsul respectiv să fie contrafăcut. Site-ul oficial este cea mai bună sursă din care te poți asigura că ai cumpărat un produs 100% original, precum și distribuitorii oficiali pe care compania respectivă i-a menționat.
Ambalajul unui produs îți oferă extrem de multe informații care pot face diferența: în primul rând calitatea lui îți arată dacă este un produs original sau o copie, atenția la detalii, corectitudinea textului și aranjarea fontului.
Eticheta poate spune multe despre un produs – diferența poate fi sesizată și prin analiza fontului, culorii, logo-ului; precizarea termenului de valabilitate, informații despre producător și importator; dacă acestea lipsesc, ar trebui să îți pui semne de întrebare;
Consistența, textura, mirosul și culoarea sunt alte elemente care îți pot ridica semne de întrebare, precum si lipsa unui număr de lot și a unui cod de bare imprimat pe ambalaj – denumit BATCH code. Acesta trebuie să fie prezent pe toate produsele originale.
Alte detalii care pot sugera un produs contrafăcut:
– forma aplicatoarelor sau capacitatea mai mică/mai mare a recipientelor produselor;
– nu sunt vândute în magazine de specialitate;
– în cazul parfumurilor, cutia trebuie să fie împachetată într-un ambalaj de plastic transparent și să conțină un sigiliu cu logo-ul produsului;
Desigur, acestea sunt doar câteva detalii sau cele mai evidente greșeli pe care le putem observa atunci când nu suntem siguri de proveniența unui produs.
Top 3 legume de toamnă, cu efecte benefice pentru piele
Adaugă aceste trei legume în dieta ta din această toamnă și vei observa schimbări în bine și pentru…
Manichiura cu apex, alegerea ideală pentru persoanele cu unghiile subțiri
Dacă ai unghii subțiri și fragile, probabil că te-ai întrebat ce tip de manichiură ar putea fi cea…
Câștigătorii premiilor Digital Divas Awards 2024
Cea de-a 12-a ediție a premiilor Digital Divas Awards a avut loc în seara zilei de 12 septembrie,…
Jennie Garth, ambasadoare pentru o linie de îngrijire a pielii
Celebră pentru rolul jucat în serialul Beverly Hills, 90210, actrița Jennie Garth, în vârstă de 52 de ani,…
Rihanna, strălucitoare, pe coridoarele Palatului Versailles
Rihanna deschide un nou capitol al colaborării cu brandul Dior, celebra artistă fiind imaginea parfumului emblematic J’adore de…
Descoperă noile tendințe pentru tunsori, adaptate pentru toamnă!
Un nou sezon… un nou început! Curioasă să afli care sunt tunsorile momentului? Soluțiile personalizate și ușor de…
David Beckham, imagine și cofondator pentru brandul de wellness IM8
Legenda fotbalului internațional, David Beckham, și Danny Yeung, creierul din spatele Prenetics, pregătesc lansarea unui nou brand de…
SOS! 4 semne clare că părul tău strigă după ajutor
Radiațiile UV, diversele substanțe chimice, tehnicile și produsele de coafare afectează sănătatea părului tău. Stabilirea unei rutine corespunzătoare…
Cum să alegi corect primerul și care sunt greșelile făcute frecvent
Alegerea celui mai bun primer pentru tenul tău și aplicarea corectă sunt esențiale pentru a obține un machiaj…
Angelina Jolie, imaginea brandului Tom Ford Beauty
Angelina Jolie este prima celebritate ambasadoare a brandului Tom Ford Beauty. Lansarea campaniei a fost anunțată pentru 3…