Alina Aliman ∙ March 14, 2023 ∙ 6 min read

Cum arată un gentleman astăzi? Care sunt valorile care îl animă și ce îl transformă într-un icon? Dar, mai ales, ce parfum preferă? Alina Aliman a fost la Paris, la lansarea internațională a noului parfum masculin al casei Givenchy și a stat de vorbă cu artistul Benjamin Clementine (noua imagine a parfumului), Romain Spitzer, CEO Givenchy Parfums și cele două parfumiere (Maïa Lernout și Karine Dubreuil).

Este așa de dificil să înghesui în câteva rânduri o zi cu atât de multe emoții! Doar nu în fiecare zi întâlnești un artist premiat pentru muzica sa (superbă, vă spun, dacă n-ați ascultat-o încă, dați play rapid pe YouTube!), care joacă și în unul dintre cele mai premiate filme ale lui 2022 (Dune). Însă, dincolo de întâlnirea specială cu Benjamin Clementine, evenimentul a fost despre o premieră în parfumerie (pentru care s-a lucrat trei ani de zile și s-au făcut sute de teste), despre definirea unei noi generații de gentlemen și despre valorile epocii în care trăim. Mai adaug doar atât: l-am adorat pur și simplu pe Benjamin, am iubit mirosul obsedant al noului parfum (cu siguranță îl voi folosi și eu, zi de zi), am apreciat flacoanele elegante, cu logo-ul Givenchy, realizate din sticlă reciclată și mi-a plăcut mult seria de podcasturi cu și despre artiști inițiată cu această ocazie de casa Givenchy.

Benjamin Clementine – artistul

„Sunt încântat să colaborez cu Givenchy pentru această lansare. Care au fost argumentele care m-au făcut să accept? O să-ți spun, pentru început, că mie, personal, mi-a luat ceva vreme să mă încred în cineva, să colaborez cu oameni din industria creativă. Însă, discutând cu Romain (Spitzer, CEO Givenchy Parfums – n.red.) am fost surprins să văd cât de bine mi-a înțeles munca și, mai ales, muzica pe care o fac. Evident, într-o primæ fază, cuvântul gentleman… m-a speriat puțin (zâmbește). Însă marele avantaj al unei limbi, al literaturii în general, este că fiecare cuvânt poate căpăta nuanțe noi, valențe diferite, poate însemna altceva, poate fi mereu reinterpretat și redefinit. Iar eu sunt fericit că, probabil, am reinterpretat termenul de gentleman pentru generațiile de astăzi. Pentru mine, să fii un gentleman înseamnă, pur și simplu să ai respect, deschidere și autenticitate și să fii sigur de ceea ce faci. E greu, este adevărat, mai ales în lumea artistică. Însă, dacă tu crezi cu adevărat în arta ta, vei întâlni mereu oameni ca Romain, oameni minunați care împărtășesc aceeași viziune onestă asupra lumii. Așa că am acceptat provocarea.”

„Dacă ar fi să vorbesc despre acest parfum în termeni muzicali, aș spune că i-ar corespunde albumul meu cel mai recent, And I Have Been. Da, întregul album, mai ales melodiile despre dragoste. Nu sunt niște cântece tradiționale despre dragoste, în sensul romantic. Ci ele sunt despre ideea că, în final, cu toții ne dorim să ne găsim iubirea. Iar eu cred în educația iubirii, cred că oamenii pot fi învățați să iubească.”

„Unii oameni au abilitatea de a crea ceva din nimic, de a inventa lucruri. Alții au abilitatea de a folosi provocările și experiențele lor pentru a crea. Cred că depinde de fiecare persoană. Sigur, în cazul meu, dacă n-aș fi trăit toate experiențele de care am avut parte atunci când cântam în metrou la Paris, poate că n-aș fi privit lumea în felul în care o văd acum. Și mă bucur că Givenchy a ales să dea o șansă și o voce tinerilor vulnerabili, care vor să se exprime liber, care vor să fie deschiși către lumea din jurul lor. Iar dacă eu pot fi un exemplu pentru ei… atunci sunt super-încântat.”

„Ce memorie olfactivă îmi aduce mie în minte parfumul Gentleman Society? O plimbare în grădinile Crystal Palace Park din Londra.”

Romain Spitzer – CEO Givenchy Parfums

„Acest parfum reprezintă, pentru Givenchy, cea mai importantă lansare a anului. Gentleman Society este o declarație a casei. Pentru că noi nu vedem acești gentlemen doar ca niște apariții deosebite în termeni de stil și prezență. Să fii un adevărat gentleman în ziua de astăzi are legătură și cu modul în care te porți, atitudinea pe care o ai, felul în care trăiești și privești lumea – cu calm, pozitiv, incluziv.”

„Eu cred că Givenchy este, chiar și astăzi, acel l’enfant terrible în lumea modei și frumuseții. Ne-am dorit ca și acum Givenchy să funcționeze ca un liant între clasic și edgy, între underground și stylish. Benjamin Clementine este un artist pasionat, stilat, creativ, interesant, deschis și cald, care reflectă perfect lumea în care va fi lansat noul parfum. Și, exact așa cum părinții lui Hubert de Givenchy și-au dorit altceva pentru el, dar el a ales să facă modă și acum 70 de ani și-a urmat visul la Paris, așa și Benjamin a plecat de la Londra, iar la Paris și-a urmat visul de a face muzică. Este un model care ne inspiră pe toți.”

Maïa Lernout și Karine Dubreuil – parfumierii

„Bărbatul care ar purta acest parfum este, din punctul nostru de vedere, elegant, modern, carismatic, foarte încrezător în forțele lui, ancorat în realitate, deschis față de oamenii din jur, căruia îi pasă de lumea din jur, de familie, de mediu.”

„Inspirația pentru un parfum nou nu vine așa, peste noapte. Am fæcut sute de teste, am lucrat trei ani de zile la acest parfum. Evident, n-ai de unde să știi dacă formula pe care o obții e cea bună, cea care va fi aleasă. Am fost două în echipă, acesta a fost avantajul nostru: ne-am completat, ne-am sprijinit, ne-am consultat. Am participat la seminarii de creativitate – unul la care un chef ne-a pus să mâncăm tot felul de flori – , am testat o mulțime de ingrediente. Și, uneori, niște idei bune pot apărea… la duș (râd), atunci când te relaxezi și lași toate lucrurile zilei să se scurgă pe lângă tine.”

„Gentleman Society e un parfum cu o formulă nouă, dar calitatea ingredientelor a rămas una de top. E un parfum mai senzual, cu un efect de prospețime care durează mai mult. Elementul distinctiv este acest cvartet de extract de vetiver, dar amintim și ingredientul cel mai provocator al formulei, respectiv extractul de narcise.”

Parfumul Gentleman Society are note de cardamon și salvie (top), vetiver haitian, vetiver din Madagascar și narcise (note de mijloc) și Palo Santo, vanilie și cedru (note de bază). Va fi disponibil în magazine începând cu martie 2023.

Related Posts

Ce au în comun Paris Hilton, AI și un spray autobronzant?

De la Barbie la regina pielii cu aspect bronzat, Paris Hilton este una dintre figurile culturii pop care,…

Sfaturi pentru rutina de îngrijire. Alexia Eram, în dialog cu dr. Cristalia Rusu. Powered by Vichy (VIDEO)

Alexia Eram a fost curioasă să afle cum arată protocolul complet pentru îngrijirea tenului de la doamna doctor…

Marian Pălie, curatorul secțiunii de fashion RDW 2024: „Designerii români au devenit recunoscuți pentru inovație, creativitate și calitate”

19 proiecte de fashion vor face parte din expoziția centrală Romanian Design Week 2024, festivalul multidisciplinar dedicat industriilor…

Un nou magazin Victoria’s Secret te așteaptă în Mega Mall, București, cu o nouă colecție: Body by Victoria

Veștile bune circulă repede! Iar primăvara aceasta avem încă un motiv de bucurie. Victoria’s Secret, liderul în retail…

Parfumuri create pe baza neuroștiinței

Charlotte Tilbury, celebrul make-up artist al vedetelor care și-a înființat un brand de cosmetice omonim, se lansează acum…

13-14 aprilie: Vino să trăiești experiențele inedite din Lancôme Skin Science Club!

Grăbește-te să descoperi produsele excepționale și experiențele inedite din Lancôme Skin Science Club, un pop-up deschis pentru publicul…

5 afecțiuni ale pielii cauzate de endometrioză

Prea mult estrogen în organism poate declanșa erupții sau acnee. Pe de altă parte, inflamația nu este implicată…

Ai un ten cu impurități? Iată ce trebuie să faci ca să scapi de imperfecțiuni!

Tenul nostru este ca o carte de vizită și reflectă atât starea noastră de sănătate, cât și obiceiurile…

Beauty News: 12 cosmetice de care te vei îndrăgosti primăvara asta

Culorile vibrante ale noilor produse pentru machiaj și esențele florale ale primăverii dau tonul unui anotimp în care…

Serena Williams își lansează un brand de beauty

Serena Williams este cel mai recent exemplu de vedetă care se lansează în domeniul de beauty cu propria…