Oameni și povești: 10 branduri românești de parfumuri

branduri românești de parfumuri

Companii care vând parfumuri de sute de mii de euro, parfumieri de nișă care au amestecat cele mai bizare ingrediente, esențe cunoscute peste cinci continente, parfumuri naturale, făcute într-un colț de România, vechi branduri reinventate și altele nou-nouțe. Am stat de vorbă cu 10 branduri românești (sau înființate de către români) și nu vreau să pretind că am acoperit întreaga piață – sunt sigură că mai există multe proiecte frumoase. (P.S. – aștept să îmi scrieți ce ați mai descoperit voi!) 

Text de Alina Aliman. 

„Am început să mă ocup de businessul cu parfumuri în urmă cu 10 ani, dintr-o pasiune profundă pentru arta olfactivă și cultura orientală. A fost o chemare firească, un drum pe care l-am simțit al meu încă de la primul parfum care m-a făcut să mă opresc în loc, în copilărie”, spune Andreea Rada, de la Andreea Rada Perfumes. „Îmi doream o categorie de parfumuri ce se găsește destul de greu și rar. Așa că, în 2020, mi le-am creat eu. Primul parfum avea numele Last PH și, până la el, am colaborat cu parfumieri externi. Dar apoi am studiat singur tot ce am putut și am început să creez eu exact ceea ce îmi doream, ceva unic, greu de explicat altcuiva”, își spune povestea Flavius Calaj. „Totul a început de la o călătorie în Goa, India, unde m-am lăsat cucerit și inspirat de mare, de plaje, de templele luxuriante și de bogăția de arome amețitoare ale condimentelor din piețele locale”, își amintește Gabriel de la Casa Goa, un brand românesc de parfumerie de nișă, născut acum 5 ani. „În 2021 a început povestea Grande Perfumes – din tinerețe am cochetat cu acest domeniu și era visul meu să am propriul brand de parfumuri”, explică Alex Marian, owner Grande Perfumes. „De peste 9 ani mă ocup de parfumerit, iar de 6 ani organizez cursuri și ateliere de parfumerie artizanală. Am vrut să educ oamenii despre utilizarea parfumurilor naturale ca remediu de sănătate și frumusețe”, spune Raluca Olaru, creatoarea brandului Hodaia (apreciat de regele Charles în vizită în Valea Zălanului). „Am început să mă ocup de parfumuri în 2018, din dorința de a reînvia un brand legendar”, spune Florin Găină, directorul de creație al Miraj. „Primul parfum creat în colaborare cu Stéphanie Bakouche, a fost Miraj Caramel – un omagiu adus senzualității și simplității.” „În 2016, întâmplător, și neașteptat, am început să fac parfumuri, pentru că aveam nevoie să îmi canalizez energia în ceva creativ și fascinant. Și primul parfum creat de mine avea numele Oakmoss Tabac și a fost conceput ca o formă de terapie olfactivă în sticlă”, explică  Georgiana Stefănoaei, parfumier (și co-partener la Matca, alături de Sebastian Țiplea). „Mi-am urmat o pasiune mai veche și am identificat o oportunitate de business; acum 7 ani nu apăruse încă trendul aromelor orientale, lemnoase, în România, iar eu am vrut să ajung la un blend care să introducă specifice Orientului Mijlociu într-o interpretare care să le facă mai ușor purtabile pentru publicul european, așa ca am adăugat note de vanilie, caramel, santal”, povestește Denisa Tănase, CEO & founder my Geisha. „Am început să creez parfumuri și să construiesc brandul Testament London în 2018, dintr-o nevoie personală profundă de a transforma emoția în ceva palpabil. Parfumul este pentru mine o formă de limbaj, o modalitate de a spune povești. Primul creat a fost Sin Poetry – o compoziție inspirată de momentele în care vinovăția și plăcerea coexistă, într-o formă profund umană”, explică Bogdan Vlad, Fondator & Creative Director Testament Collection. „Am început să mă ocup de businessul cu parfumuri în 2022 oficial, în 2020 ca studiu, pentru că îmi doream un outlet creativ care să poată fi transformat realist și în job full-time. Primul parfum a fost Silent at The Theme Park, ce îmi aduce aminte de mama, de liniștea copilăriei, de liliacul din curte, de prima călătorie cu avionul”, spune David-Lev Jipa-Slivinschi, Toskovat’. 

I-am întrebat pe toți cei 10 care a fost cea mai dificilă etapă de care au avut parte de când fac acest business. „Să aleg dintre multitudinea de parfumuri create pe care să le adaug în colecția mea și să le lansez anul acesta. Tentația de a lansa cât mai multe e mare”, zâmbește Andreea Rada. „Momentul când trebuia să dovedesc tuturor că merită să acorde încredere și produselor românești”, spune Flaviu Călaj  „Pentru mine, fiecare moment de învățare și fiecare noapte petrecută pentru a perfecționa un acord nu sunt dificultăți, ci mai degrabă părți ale unei evoluții naturale”, crede Gabriel Goa. „Începutul, până când am cunoscut și am înțeles toată logistica, tot mecanismul de furnizori de sticle, cutii, materiale”, explică Alex Marian. „Clar, educarea publicului referitor la acest tip de parfumerie”, e răspunsul Ralucăi Olaru. „Cea mai dificilă etapă e chiar acum – intrarea în zona de retail cu magazine proprii, un pas mare spre apropierea de publicul larg”,  spune Florin Găină. „Dificilă a fost și este administrarea birocratică, cea care răpește din timpul de creație”, argumentează Georgiana Stefănoaei. „Să deschid teritorii noi, să pătrundem pe piețe unde nu suntem cunoscuți și să ne facem loc pe rafturi (la propriu), lângă coloșii industriei”, susține Denisa Tănase. „Cea mai dificilă etapă a fost păstrarea coerenței și calității într-un sistem care favorizează viteza și profitul. Am refuzat propuneri de extindere rapidă, tocmai pentru a păstra integritatea produsului și a poveștii”, argumentează Bogdan Vlad. „Acceptarea că în România este mai greu să ai succes decât afară și împăcarea cu părerile extraodinar de vocale pe internet ale oamenilor care nici nu au avut ocazia să testeze munca mea”, spune David-Lev Jipa-Slivinschi. 

Tudor Andreea Rada & Arada Perfumes

În portofoliu… există 5 parfumuri cărora li se vor alătura altele două în iunie. Fiecare are o identitate puternică și o emoție precisă.

Cea mai neobișnuită esență folosită este… deocamdată niciuna, folosesc ingrediente clasice, regăsite în parfumeria de nișă. Îmi place să spun că parfumul nu trebuie să șocheze, ci să rămână în memorie.

Am învățat din lucrul cu parfumurile… că mirosul are puterea de a vindeca, de a aduce amintiri în prezent, de a crea identitate. Este una dintre cele mai intime și sincere forme de expresie.

România, dacă ar fi un parfum, ar avea esențe de… pelin, pădure după ploaie, trandafir sălbatic și fum de lemn. Ar fi un parfum verde, melancolic, dar cald – profund, ca dorul.

În 2025, am în plan… să particip la cât mai multe târguri și voi face un tur al parfumeriilor care comercializează brandul meu – vreau să mă întâlnesc personal cu cât mai mulți pasionați de parfumuri.

aradaperfumes.euwww.andreea-rada.ro 

Călaj Flavius & Calaj Perfume

În portofoliu există… 14 parfumuri, însă vor fi lansate încă 3 sau 4 în această primăvară.

Folosesc… tot ce există disponibil. De la esențe naturale la cele sintetice, de la arome olfactive plăcute, la ciudate și deloc plăcute nasului, însă pentru mine nu există nimic ce să poată fi catalogat neobișnuit.

Elementul care face ca parfumurile brandului să fie diferite? Toată lumea îmi spune că parfumurile mele sunt ușor recognoscibile, deși evit sa folosesc aceleași materiale. Fiecare își imprimă stilul în creație. Un răspuns corect ar fi: sufletul. 

Am învățat din lucrul cu parfumurile… că totul se poate realiza și poți avea succes atât timp cât ești serios și profesionist. 

România, dacă ar fi un parfum, ar avea esențe de… flori – tei, bujori; gourmand – vin, vanilie, cozonac – parfum ce deja este în lucru. 

În 2025, am în plan… să continui toate proiectele începute și sper să le aduc la sfârșit cu succes. 

calajperfume.com @calajperfume

Bogdan Vlad & Testament London

În portofoliu există… 13 parfumuri unisex, formulate în Provence, Franța. Fiecare parfum este în serie limitată și spune o poveste bazată pe o emoție reală sau o experiență profundă.

Cea mai neobișnuită esență folosită este… Ambergriss, prezentă în Sang Noir. 

Parfumurile Testament London sunt diferite pentru că… fiecare pornește de la o poveste reală, trăită. Fiecare flacon este însoțit de un mesaj gravat: “It might contain tears of forgiveness and loads of memories…”

Am învățat din lucrul cu esențele că… parfumul nu este un produs – este o stare de spirit, un spațiu de refugiu, o oglindă a sufletului. Iar dacă e creat corect, va rămâne cu tine toată viața.

Dacă România ar fi un parfum… ar conține esențe de rășini balsamice, flori albe, lemn de cireș ars, prune coapte și o notă tăcută de dor. Ar fi o compoziție duală: sălbatică și elegantă, curajoasă și melancolică.
În 2025, ne-am propus… să lansăm un nou parfum în ediție ultra-limitată (God of Guilt) un tribut olfactiv adus plăcerilor interzise. Lucrăm la o linie de parfumuri de interior. Și adaugăm prima experiență de shopping online, unde fiecărui parfum îi este atribuit un playlist shopify.

testament-collection.com, @testament.collection

Gabriel & Casa Goa

Există… 6 parfumuri, iar L’orientale, Musk și Jurj fac parte din prima colecție. 

Cea mai neobișnuită esență folosită… acele note care, la prima întâlnire, intrigă sau provoacă, care, în stare pură, au un miros intens sau chiar derutant (notele animalice) – dar care, odată integrate în compoziție, se transformă și capătă profunzime.

Parfumurile mele sunt diferite pentru că… nu urmăresc trenduri. Sunt create pentru cei care se oprescsă simtă, să se lase atinși de emoția pe care o trezește o aromă, de starea pe care o lasă pe piele. 

Am învățat că… există momente în care un parfum poate trezi, în câteva secunde, o emoție profundă în sufletul unei persoane, o amintire, o bucurie sau o tristețe.

România, ca parfum… Chiar acum lucrez pentru o casă de modă la un parfum inspirat de Oltenia – ne-am lăsat seduși de esențele regiunii: măghiran, tei, miere și flori.

În 2025, am în plan… Recent am lansat noul parfum Sal Nàutico (vânt rece, sare de mare, coral, alge și note animalice din adâncurile oceanelor). 

casagoa.ro, @casagoaperfumelab

Alex Marian & Grande Perfumes

În portofoliul există… 4 parfumuri disponibile; am început cu Genesys (care a fost în ediție limitată, sold out). Urmează a fi lansate în acest an încă 3. 

Cea mai neobișnuită esență? Nu cred că am ceva foarte neobișnuit în compoziții – consider că produsul final este cel ce contează.

Elementele care fac ca parfumurile brandului să fie diferite sunt… munca și pasiunea depuse alături de multe ingrediente mai rare, naturale, premium.

Am învățat din lucrul cu parfumurile că… să oferi unui client o amintire, o emoție profundă – asta înseamnă că ai făcut o treabă bună.

România, dacă ar fi un parfum… Avem multe „mirosuri interesante” din care cred că ar ieși ceva bun dacă sunt alese cu grijă.

În 2025, am în plan să… investesc cât mai mult în mine și brandul meu pentru a-l face „Grande”.

grandeperfumes.com, @grande_perfumes_2021

Raluca Olaru & Hodaia

În portofoliul brandului… există 3 parfumuri, care în curând se vor găsi și pe site-ul hodaia.ro. Acum lucrez la 3 formule naturale create exclusiv din esențe locale naturale, unele produse chiar de mine din plante medicinale cultivate în propriile grădini.

Cele mai neobișnuite esențe… sunt rășina de pin și extractele din lemn de brad.

Elementul care face ca parfumurile să fie diferite este… faptul că utilizez ingrediente locale și extracte directe din plante, obținute personal. Parfumurile Hodaia îmbină parfumeria artizanală cu medicina tradițională.

România, dacă ar fi un parfum… ar avea esențe de brad, flori de câmp și istorie.

În 2025, am în plan să... pun pe piață cele 3 parfumuri la care lucrez în acest moment.

hodaia.ro – @hodaia.nature

Florin Găină & Miraj

În portofoliu există… 9 parfumuri, feminine, masculine și unisex.

Cea mai neobișnuită notă folosită până acum este…  nota de praf de marmură, integrată în compoziția Miraj Amara.

Elementul care ne diferențiază? Suntem singurul brand românesc de parfumuri cu tradiție și istorie încă din anii ’50 – o moștenire care ne definește și ne inspiră.

Am învățat din lucrul cu parfumurile că răbdarea și intuiția sunt esențiale – uneori o idee bună are nevoie de luni, ani poate ca să se transforme într-un parfum echilibrat.

Dacă România ar fi un parfum… ar avea esențe de tei înflorit, liliac și conifere.

În 2025, îmi propun… să deschidem primul punct de retail Miraj și să lansăm cel puțin două parfumuri noi.

miraj.ro, @miraj_ro

Georgiana Stefănoaei & Matca

În portofoliu există… 18 parfumuri, dintre care 6 sunt parfumuri solide, dar și parfumuri naturale de casă.

Cea mai neobișnuită esență folosită în parfumurile brandului este… un absolut de hribi care are un miros profund, pământiu, cu note de ciocolată neagră. 

Elementul care face ca parfumurile brandului să fie diferite este… unicitatea dată de ingredientele naturale – sunt create integral din ingrediente naturale. 

Din lucrul cu parfumurile am învățat… răbdarea, așteptarea. Crearea parfumurilor cere timp. 

România, dacă ar fi un parfum… ar avea esențe de păduri, flori de câmp și tei. 

În 2025, avem în plan…  să ne dezvoltăm, să creăm formule și noi parteneriate. 

matcanaturals.com, @matca_naturals 

Denisa Tanase & my Geisha

În portofoliul brandului există… 28 arome de extrait de parfum. 

Cele mai neobișnuite esențe folosite sunt… Cannabis și Ambergris. 

Elementul care face ca parfumurile brandului să fie diferite este: clasificarea lor ca extrait de parfum, concentrațiile folosite, faptul că au o performanță foarte bună și o identitate clară ca poziționare olfactivă.

Am învățat din lucrul cu parfumurile că… parfumul este o stare, o emoție. Și că orice altceva se adaugă în jurul lui (feminine, masculine, unisex, parfum de vară, de iarna), este mai degrabă o poveste de marketing.

România, dacă ar fi un parfum… ar avea esențe de bujor.

În 2025, am în plan… să dezvolt brandul la nivel internațional, colaborări cu parfumieri internaționali, rebranding pe zona de ambalaje și store design.

mygeisha.ro, @mygeisha.official


David-Lev Jipa-Slivinschi & Toskovat

În portofoliu există… 19 parfumuri permanente, plus 2 city-exclusives și încă câteva ediții limitate, cât și creații semnate de mine pentru alte branduri. 

Cele mai neobișnuite esențe folosite… absolutul de ciupercă și absolutul de tărâțe.

Elementul care face ca parfumurile brandului să fie diferite este… experiența multisenzorială: îmbinăm paginile de jurnal cu o poveste în trei desene în creion, un playlist muzical potrivit cu emoția parfumului, cât și parfumul în sine, care caută să fie un catalist al introspecției, al amintirilor pierdute. 

Am învățat din lucrul cu parfumurile că… oamenii tind să cheltuie pe obiecte, și nu pe emoții, cumpără obsesiv-compulsiv și încă le pasă de ce cred cei din jur mai mult decât de a fi sinceri cu ei înșiși.

România, dacă ar fi un parfum, ar avea esențe de… Rom, sturion și lemn vândut afară apoi întors în țară.

În 2025, am în plan să… să țin Toskovat’ cel puțin în acelasi punct în care se află acum, să fiu recunoscător zilnic și, atât cât pot, să îi ajut pe cei din jur și să fiu pentru ei acela de care am avut eu nevoie când eram copil. 

toskovat.com, @toskovat.perfumes

Fotografii: arhiva personală.

branduri românești de parfumuri

Companii care vând parfumuri de sute de mii de euro, parfumieri de nișă care au amestecat cele mai bizare ingrediente, esențe cunoscute peste cinci continente, parfumuri naturale, făcute într-un colț de România, vechi branduri reinventate și altele nou-nouțe. Am stat de vorbă cu 10 branduri românești (sau înființate de către români) și nu vreau să pretind că am acoperit întreaga piață – sunt sigură că mai există multe proiecte frumoase. (P.S. – aștept să îmi scrieți ce ați mai descoperit voi!) 

Text de Alina Aliman. 

„Am început să mă ocup de businessul cu parfumuri în urmă cu 10 ani, dintr-o pasiune profundă pentru arta olfactivă și cultura orientală. A fost o chemare firească, un drum pe care l-am simțit al meu încă de la primul parfum care m-a făcut să mă opresc în loc, în copilărie”, spune Andreea Rada, de la Andreea Rada Perfumes. „Îmi doream o categorie de parfumuri ce se găsește destul de greu și rar. Așa că, în 2020, mi le-am creat eu. Primul parfum avea numele Last PH și, până la el, am colaborat cu parfumieri externi. Dar apoi am studiat singur tot ce am putut și am început să creez eu exact ceea ce îmi doream, ceva unic, greu de explicat altcuiva”, își spune povestea Flavius Calaj. „Totul a început de la o călătorie în Goa, India, unde m-am lăsat cucerit și inspirat de mare, de plaje, de templele luxuriante și de bogăția de arome amețitoare ale condimentelor din piețele locale”, își amintește Gabriel de la Casa Goa, un brand românesc de parfumerie de nișă, născut acum 5 ani. „În 2021 a început povestea Grande Perfumes – din tinerețe am cochetat cu acest domeniu și era visul meu să am propriul brand de parfumuri”, explică Alex Marian, owner Grande Perfumes. „De peste 9 ani mă ocup de parfumerit, iar de 6 ani organizez cursuri și ateliere de parfumerie artizanală. Am vrut să educ oamenii despre utilizarea parfumurilor naturale ca remediu de sănătate și frumusețe”, spune Raluca Olaru, creatoarea brandului Hodaia (apreciat de regele Charles în vizită în Valea Zălanului). „Am început să mă ocup de parfumuri în 2018, din dorința de a reînvia un brand legendar”, spune Florin Găină, directorul de creație al Miraj. „Primul parfum creat în colaborare cu Stéphanie Bakouche, a fost Miraj Caramel – un omagiu adus senzualității și simplității.” „În 2016, întâmplător, și neașteptat, am început să fac parfumuri, pentru că aveam nevoie să îmi canalizez energia în ceva creativ și fascinant. Și primul parfum creat de mine avea numele Oakmoss Tabac și a fost conceput ca o formă de terapie olfactivă în sticlă”, explică  Georgiana Stefănoaei, parfumier (și co-partener la Matca, alături de Sebastian Țiplea). „Mi-am urmat o pasiune mai veche și am identificat o oportunitate de business; acum 7 ani nu apăruse încă trendul aromelor orientale, lemnoase, în România, iar eu am vrut să ajung la un blend care să introducă specifice Orientului Mijlociu într-o interpretare care să le facă mai ușor purtabile pentru publicul european, așa ca am adăugat note de vanilie, caramel, santal”, povestește Denisa Tănase, CEO & founder my Geisha. „Am început să creez parfumuri și să construiesc brandul Testament London în 2018, dintr-o nevoie personală profundă de a transforma emoția în ceva palpabil. Parfumul este pentru mine o formă de limbaj, o modalitate de a spune povești. Primul creat a fost Sin Poetry – o compoziție inspirată de momentele în care vinovăția și plăcerea coexistă, într-o formă profund umană”, explică Bogdan Vlad, Fondator & Creative Director Testament Collection. „Am început să mă ocup de businessul cu parfumuri în 2022 oficial, în 2020 ca studiu, pentru că îmi doream un outlet creativ care să poată fi transformat realist și în job full-time. Primul parfum a fost Silent at The Theme Park, ce îmi aduce aminte de mama, de liniștea copilăriei, de liliacul din curte, de prima călătorie cu avionul”, spune David-Lev Jipa-Slivinschi, Toskovat’. 

I-am întrebat pe toți cei 10 care a fost cea mai dificilă etapă de care au avut parte de când fac acest business. „Să aleg dintre multitudinea de parfumuri create pe care să le adaug în colecția mea și să le lansez anul acesta. Tentația de a lansa cât mai multe e mare”, zâmbește Andreea Rada. „Momentul când trebuia să dovedesc tuturor că merită să acorde încredere și produselor românești”, spune Flaviu Călaj  „Pentru mine, fiecare moment de învățare și fiecare noapte petrecută pentru a perfecționa un acord nu sunt dificultăți, ci mai degrabă părți ale unei evoluții naturale”, crede Gabriel Goa. „Începutul, până când am cunoscut și am înțeles toată logistica, tot mecanismul de furnizori de sticle, cutii, materiale”, explică Alex Marian. „Clar, educarea publicului referitor la acest tip de parfumerie”, e răspunsul Ralucăi Olaru. „Cea mai dificilă etapă e chiar acum – intrarea în zona de retail cu magazine proprii, un pas mare spre apropierea de publicul larg”,  spune Florin Găină. „Dificilă a fost și este administrarea birocratică, cea care răpește din timpul de creație”, argumentează Georgiana Stefănoaei. „Să deschid teritorii noi, să pătrundem pe piețe unde nu suntem cunoscuți și să ne facem loc pe rafturi (la propriu), lângă coloșii industriei”, susține Denisa Tănase. „Cea mai dificilă etapă a fost păstrarea coerenței și calității într-un sistem care favorizează viteza și profitul. Am refuzat propuneri de extindere rapidă, tocmai pentru a păstra integritatea produsului și a poveștii”, argumentează Bogdan Vlad. „Acceptarea că în România este mai greu să ai succes decât afară și împăcarea cu părerile extraodinar de vocale pe internet ale oamenilor care nici nu au avut ocazia să testeze munca mea”, spune David-Lev Jipa-Slivinschi. 

Tudor Andreea Rada & Arada Perfumes

În portofoliu… există 5 parfumuri cărora li se vor alătura altele două în iunie. Fiecare are o identitate puternică și o emoție precisă.

Cea mai neobișnuită esență folosită este… deocamdată niciuna, folosesc ingrediente clasice, regăsite în parfumeria de nișă. Îmi place să spun că parfumul nu trebuie să șocheze, ci să rămână în memorie.

Am învățat din lucrul cu parfumurile… că mirosul are puterea de a vindeca, de a aduce amintiri în prezent, de a crea identitate. Este una dintre cele mai intime și sincere forme de expresie.

România, dacă ar fi un parfum, ar avea esențe de… pelin, pădure după ploaie, trandafir sălbatic și fum de lemn. Ar fi un parfum verde, melancolic, dar cald – profund, ca dorul.

În 2025, am în plan… să particip la cât mai multe târguri și voi face un tur al parfumeriilor care comercializează brandul meu – vreau să mă întâlnesc personal cu cât mai mulți pasionați de parfumuri.

aradaperfumes.euwww.andreea-rada.ro 

Călaj Flavius & Calaj Perfume

În portofoliu există… 14 parfumuri, însă vor fi lansate încă 3 sau 4 în această primăvară.

Folosesc… tot ce există disponibil. De la esențe naturale la cele sintetice, de la arome olfactive plăcute, la ciudate și deloc plăcute nasului, însă pentru mine nu există nimic ce să poată fi catalogat neobișnuit.

Elementul care face ca parfumurile brandului să fie diferite? Toată lumea îmi spune că parfumurile mele sunt ușor recognoscibile, deși evit sa folosesc aceleași materiale. Fiecare își imprimă stilul în creație. Un răspuns corect ar fi: sufletul. 

Am învățat din lucrul cu parfumurile… că totul se poate realiza și poți avea succes atât timp cât ești serios și profesionist. 

România, dacă ar fi un parfum, ar avea esențe de… flori – tei, bujori; gourmand – vin, vanilie, cozonac – parfum ce deja este în lucru. 

În 2025, am în plan… să continui toate proiectele începute și sper să le aduc la sfârșit cu succes. 

calajperfume.com @calajperfume

Bogdan Vlad & Testament London

În portofoliu există… 13 parfumuri unisex, formulate în Provence, Franța. Fiecare parfum este în serie limitată și spune o poveste bazată pe o emoție reală sau o experiență profundă.

Cea mai neobișnuită esență folosită este… Ambergriss, prezentă în Sang Noir. 

Parfumurile Testament London sunt diferite pentru că… fiecare pornește de la o poveste reală, trăită. Fiecare flacon este însoțit de un mesaj gravat: “It might contain tears of forgiveness and loads of memories…”

Am învățat din lucrul cu esențele că… parfumul nu este un produs – este o stare de spirit, un spațiu de refugiu, o oglindă a sufletului. Iar dacă e creat corect, va rămâne cu tine toată viața.

Dacă România ar fi un parfum… ar conține esențe de rășini balsamice, flori albe, lemn de cireș ars, prune coapte și o notă tăcută de dor. Ar fi o compoziție duală: sălbatică și elegantă, curajoasă și melancolică.
În 2025, ne-am propus… să lansăm un nou parfum în ediție ultra-limitată (God of Guilt) un tribut olfactiv adus plăcerilor interzise. Lucrăm la o linie de parfumuri de interior. Și adaugăm prima experiență de shopping online, unde fiecărui parfum îi este atribuit un playlist shopify.

testament-collection.com, @testament.collection

Gabriel & Casa Goa

Există… 6 parfumuri, iar L’orientale, Musk și Jurj fac parte din prima colecție. 

Cea mai neobișnuită esență folosită… acele note care, la prima întâlnire, intrigă sau provoacă, care, în stare pură, au un miros intens sau chiar derutant (notele animalice) – dar care, odată integrate în compoziție, se transformă și capătă profunzime.

Parfumurile mele sunt diferite pentru că… nu urmăresc trenduri. Sunt create pentru cei care se oprescsă simtă, să se lase atinși de emoția pe care o trezește o aromă, de starea pe care o lasă pe piele. 

Am învățat că… există momente în care un parfum poate trezi, în câteva secunde, o emoție profundă în sufletul unei persoane, o amintire, o bucurie sau o tristețe.

România, ca parfum… Chiar acum lucrez pentru o casă de modă la un parfum inspirat de Oltenia – ne-am lăsat seduși de esențele regiunii: măghiran, tei, miere și flori.

În 2025, am în plan… Recent am lansat noul parfum Sal Nàutico (vânt rece, sare de mare, coral, alge și note animalice din adâncurile oceanelor). 

casagoa.ro, @casagoaperfumelab

Alex Marian & Grande Perfumes

În portofoliul există… 4 parfumuri disponibile; am început cu Genesys (care a fost în ediție limitată, sold out). Urmează a fi lansate în acest an încă 3. 

Cea mai neobișnuită esență? Nu cred că am ceva foarte neobișnuit în compoziții – consider că produsul final este cel ce contează.

Elementele care fac ca parfumurile brandului să fie diferite sunt… munca și pasiunea depuse alături de multe ingrediente mai rare, naturale, premium.

Am învățat din lucrul cu parfumurile că… să oferi unui client o amintire, o emoție profundă – asta înseamnă că ai făcut o treabă bună.

România, dacă ar fi un parfum… Avem multe „mirosuri interesante” din care cred că ar ieși ceva bun dacă sunt alese cu grijă.

În 2025, am în plan să… investesc cât mai mult în mine și brandul meu pentru a-l face „Grande”.

grandeperfumes.com, @grande_perfumes_2021

Raluca Olaru & Hodaia

În portofoliul brandului… există 3 parfumuri, care în curând se vor găsi și pe site-ul hodaia.ro. Acum lucrez la 3 formule naturale create exclusiv din esențe locale naturale, unele produse chiar de mine din plante medicinale cultivate în propriile grădini.

Cele mai neobișnuite esențe… sunt rășina de pin și extractele din lemn de brad.

Elementul care face ca parfumurile să fie diferite este… faptul că utilizez ingrediente locale și extracte directe din plante, obținute personal. Parfumurile Hodaia îmbină parfumeria artizanală cu medicina tradițională.

România, dacă ar fi un parfum… ar avea esențe de brad, flori de câmp și istorie.

În 2025, am în plan să... pun pe piață cele 3 parfumuri la care lucrez în acest moment.

hodaia.ro – @hodaia.nature

Florin Găină & Miraj

În portofoliu există… 9 parfumuri, feminine, masculine și unisex.

Cea mai neobișnuită notă folosită până acum este…  nota de praf de marmură, integrată în compoziția Miraj Amara.

Elementul care ne diferențiază? Suntem singurul brand românesc de parfumuri cu tradiție și istorie încă din anii ’50 – o moștenire care ne definește și ne inspiră.

Am învățat din lucrul cu parfumurile că răbdarea și intuiția sunt esențiale – uneori o idee bună are nevoie de luni, ani poate ca să se transforme într-un parfum echilibrat.

Dacă România ar fi un parfum… ar avea esențe de tei înflorit, liliac și conifere.

În 2025, îmi propun… să deschidem primul punct de retail Miraj și să lansăm cel puțin două parfumuri noi.

miraj.ro, @miraj_ro

Georgiana Stefănoaei & Matca

În portofoliu există… 18 parfumuri, dintre care 6 sunt parfumuri solide, dar și parfumuri naturale de casă.

Cea mai neobișnuită esență folosită în parfumurile brandului este… un absolut de hribi care are un miros profund, pământiu, cu note de ciocolată neagră. 

Elementul care face ca parfumurile brandului să fie diferite este… unicitatea dată de ingredientele naturale – sunt create integral din ingrediente naturale. 

Din lucrul cu parfumurile am învățat… răbdarea, așteptarea. Crearea parfumurilor cere timp. 

România, dacă ar fi un parfum… ar avea esențe de păduri, flori de câmp și tei. 

În 2025, avem în plan…  să ne dezvoltăm, să creăm formule și noi parteneriate. 

matcanaturals.com, @matca_naturals 

Denisa Tanase & my Geisha

În portofoliul brandului există… 28 arome de extrait de parfum. 

Cele mai neobișnuite esențe folosite sunt… Cannabis și Ambergris. 

Elementul care face ca parfumurile brandului să fie diferite este: clasificarea lor ca extrait de parfum, concentrațiile folosite, faptul că au o performanță foarte bună și o identitate clară ca poziționare olfactivă.

Am învățat din lucrul cu parfumurile că… parfumul este o stare, o emoție. Și că orice altceva se adaugă în jurul lui (feminine, masculine, unisex, parfum de vară, de iarna), este mai degrabă o poveste de marketing.

România, dacă ar fi un parfum… ar avea esențe de bujor.

În 2025, am în plan… să dezvolt brandul la nivel internațional, colaborări cu parfumieri internaționali, rebranding pe zona de ambalaje și store design.

mygeisha.ro, @mygeisha.official


David-Lev Jipa-Slivinschi & Toskovat

În portofoliu există… 19 parfumuri permanente, plus 2 city-exclusives și încă câteva ediții limitate, cât și creații semnate de mine pentru alte branduri. 

Cele mai neobișnuite esențe folosite… absolutul de ciupercă și absolutul de tărâțe.

Elementul care face ca parfumurile brandului să fie diferite este… experiența multisenzorială: îmbinăm paginile de jurnal cu o poveste în trei desene în creion, un playlist muzical potrivit cu emoția parfumului, cât și parfumul în sine, care caută să fie un catalist al introspecției, al amintirilor pierdute. 

Am învățat din lucrul cu parfumurile că… oamenii tind să cheltuie pe obiecte, și nu pe emoții, cumpără obsesiv-compulsiv și încă le pasă de ce cred cei din jur mai mult decât de a fi sinceri cu ei înșiși.

România, dacă ar fi un parfum, ar avea esențe de… Rom, sturion și lemn vândut afară apoi întors în țară.

În 2025, am în plan să… să țin Toskovat’ cel puțin în acelasi punct în care se află acum, să fiu recunoscător zilnic și, atât cât pot, să îi ajut pe cei din jur și să fiu pentru ei acela de care am avut eu nevoie când eram copil. 

toskovat.com, @toskovat.perfumes

Fotografii: arhiva personală.

Vrei să fii în ritm cu AlistMagazine?

Vrei să fii în ritm cu AlistMagazine?

Pe aceeași temă