Alina Alecu, owner Dentovita: de la consultanță la antreprenoriat în domeniul medical

După aproape 20 de ani de experiență în consultanță și finanțări nerambursabile, Alina Alecu a lansat în 2024 un nou proiect: Dentovita – prima clinică de wellbeing stomatologic din România.
Cum a început parcursul tău profesional?
La începutul carierei îmi doream să activez în educație. Însă, printr-o întâmplare, am ajuns în consultanță și finanțări nerambursabile, domeniu în care am activat și am crescut timp de zece ani. Ulterior, am simțit nevoia unei schimbări, doar că, din nou, mi-am deturnat planul inițial și, după câteva luni din ceea ce plănuisem să fie un an sabatic, am dezvoltat alături de partenerul meu un business în același domeniu, al finanțărilor nerambursabile: Grant Box Consulting, care crește constant de peste opt ani.
Cum ai făcut trecerea către antreprenoriat?
Tranziția s-a produs destul de organic. Dezvoltând un business într-un domeniu în care aveam deja o expertiză foarte vastă, am reușit să mă concentrez mai bine pe construirea unei echipe și pe oferirea unor servicii complete pentru clienții noștri. Am reușit în ultimii ani să sprijinim zeci de organizații publice, private și non-profit pentru care am obținut peste 300 milioane euro fonduri nerambursabile. Am dezvoltat proiecte educaționale, sociale, HoReCa, cercetare și altele. De asemenea, suntem propriii noștri clienți și ne mândrim că am accesat, de-a lungul timpului, finanțări de aproape cinci milioane de euro pentru ceea ce prețuim cel mai mult: oamenii. Am susținut peste 1.500 de tineri în tranziția de la școală la piața muncii prin stagii de practică, cursuri vocaționale, antreprenoriat etc.
Cum ai decis să investești și în alte domenii?
Grant Box Consulting a crescut constant, în ultimii doi ani dublându-și cifra de afaceri și triplându-și profitul. Acest domeniu este însă foarte ciclic și a fost direct influențat de o multitudine de factori externi, precum climatul politic, pandemia sau conflictul din Ucraina, care au definit noi priorități și domenii de finanțare. După aproape 20 de ani în același domeniu am considerat că este momentul să diversificam și așa a luat naștere Dentovita: din dorința de a construi un proiect într-un domeniu esențial și cu impact direct asupra calității vieții.
Prin ce se diferențiază Dentovita pe piața serviciilor stomatologice?
Deși piața serviciilor stomatologice din România a depășit un miliard de euro anual, rămâne foarte fragmentată. În plus, accentul cade adesea exclusiv pe actul medical. Ne-am propus ca Dentovita să fie prima clinică de wellbeing stomatologic din România. Pentru a susține această viziune, care pune starea de bine a pacientului în prim plan, am ales o locație strategică, cu lumină naturală, locuri de parcare și acces facil, detalii care reduc stresul pacientului. Cel mai important este însă că am format o echipă multidisciplinară, capabilă să abordeze pacientul nu doar tehnic, ci și uman. Încercăm să arătăm pacienților cum unele afecțiuni stomatologice le influențează calitatea vieții și cum intervențiile simple, mai ales prevenția, pot îmbunătăți semnificativ starea lor de sănătate și wellbeing. Există numeroase studii care confirmă legătura dintre sănătatea orală și diverse boli sistemice, cum ar fi cele cardiovasculare, respiratorii, sau ale aparatului locomotor, precum și conexiunea directă cu echilibrul psihic. Totodată, în contextul în care aspectul estetic contează tot mai mult în societate, mulți pacienți nu știu că anumite tratamente ortodontice pot armoniza trăsăturile faciale, uneori înlocuind intervențiile estetice.
Ce urmează pentru Dentovita?
Ne concentrăm pe extinderea rețelei Dentovita, iar până la finalul anului vrem să deschidem o a doua locație în București, păstrând standardele ridicate și abordarea multidisciplinară. Prin acest concept, promovăm o îngrijire dentară conștientă și ne propunem ca tot mai mulți oameni să o integreze în stilul lor de viață.
Dentovita este prima clinică de wellbeing stomatologic din România. Printr-o experiență holistică, centrată atât pe actul medical, cât și pe starea de spirit a pacientului, introduce conceptul de mindfulness și deconectare de la agitația cotidiană, cu fiecare vizită.
Află mai multe pe dentovita.ro.
Foto: arhiva personală.

După aproape 20 de ani de experiență în consultanță și finanțări nerambursabile, Alina Alecu a lansat în 2024 un nou proiect: Dentovita – prima clinică de wellbeing stomatologic din România.
Cum a început parcursul tău profesional?
La începutul carierei îmi doream să activez în educație. Însă, printr-o întâmplare, am ajuns în consultanță și finanțări nerambursabile, domeniu în care am activat și am crescut timp de zece ani. Ulterior, am simțit nevoia unei schimbări, doar că, din nou, mi-am deturnat planul inițial și, după câteva luni din ceea ce plănuisem să fie un an sabatic, am dezvoltat alături de partenerul meu un business în același domeniu, al finanțărilor nerambursabile: Grant Box Consulting, care crește constant de peste opt ani.
Cum ai făcut trecerea către antreprenoriat?
Tranziția s-a produs destul de organic. Dezvoltând un business într-un domeniu în care aveam deja o expertiză foarte vastă, am reușit să mă concentrez mai bine pe construirea unei echipe și pe oferirea unor servicii complete pentru clienții noștri. Am reușit în ultimii ani să sprijinim zeci de organizații publice, private și non-profit pentru care am obținut peste 300 milioane euro fonduri nerambursabile. Am dezvoltat proiecte educaționale, sociale, HoReCa, cercetare și altele. De asemenea, suntem propriii noștri clienți și ne mândrim că am accesat, de-a lungul timpului, finanțări de aproape cinci milioane de euro pentru ceea ce prețuim cel mai mult: oamenii. Am susținut peste 1.500 de tineri în tranziția de la școală la piața muncii prin stagii de practică, cursuri vocaționale, antreprenoriat etc.
Cum ai decis să investești și în alte domenii?
Grant Box Consulting a crescut constant, în ultimii doi ani dublându-și cifra de afaceri și triplându-și profitul. Acest domeniu este însă foarte ciclic și a fost direct influențat de o multitudine de factori externi, precum climatul politic, pandemia sau conflictul din Ucraina, care au definit noi priorități și domenii de finanțare. După aproape 20 de ani în același domeniu am considerat că este momentul să diversificam și așa a luat naștere Dentovita: din dorința de a construi un proiect într-un domeniu esențial și cu impact direct asupra calității vieții.
Prin ce se diferențiază Dentovita pe piața serviciilor stomatologice?
Deși piața serviciilor stomatologice din România a depășit un miliard de euro anual, rămâne foarte fragmentată. În plus, accentul cade adesea exclusiv pe actul medical. Ne-am propus ca Dentovita să fie prima clinică de wellbeing stomatologic din România. Pentru a susține această viziune, care pune starea de bine a pacientului în prim plan, am ales o locație strategică, cu lumină naturală, locuri de parcare și acces facil, detalii care reduc stresul pacientului. Cel mai important este însă că am format o echipă multidisciplinară, capabilă să abordeze pacientul nu doar tehnic, ci și uman. Încercăm să arătăm pacienților cum unele afecțiuni stomatologice le influențează calitatea vieții și cum intervențiile simple, mai ales prevenția, pot îmbunătăți semnificativ starea lor de sănătate și wellbeing. Există numeroase studii care confirmă legătura dintre sănătatea orală și diverse boli sistemice, cum ar fi cele cardiovasculare, respiratorii, sau ale aparatului locomotor, precum și conexiunea directă cu echilibrul psihic. Totodată, în contextul în care aspectul estetic contează tot mai mult în societate, mulți pacienți nu știu că anumite tratamente ortodontice pot armoniza trăsăturile faciale, uneori înlocuind intervențiile estetice.
Ce urmează pentru Dentovita?
Ne concentrăm pe extinderea rețelei Dentovita, iar până la finalul anului vrem să deschidem o a doua locație în București, păstrând standardele ridicate și abordarea multidisciplinară. Prin acest concept, promovăm o îngrijire dentară conștientă și ne propunem ca tot mai mulți oameni să o integreze în stilul lor de viață.
Dentovita este prima clinică de wellbeing stomatologic din România. Printr-o experiență holistică, centrată atât pe actul medical, cât și pe starea de spirit a pacientului, introduce conceptul de mindfulness și deconectare de la agitația cotidiană, cu fiecare vizită.
Află mai multe pe dentovita.ro.
Foto: arhiva personală.