A List Magazine ∙ June 2, 2020 ∙ 2 min read

Obligatorii în pandemie, măștile au devenit personalizate și asortate la outfit. Designerii își pun creativitatea în valoare, folosind materiale din bumbac, brocart, triplu voal și broderie, pentru a-ți evidenția ochii, părul, ținuta, dar respectând principiul de bază în ceea ce privește purtarea măștii. Oricum ar arăta, noul „accesoriu” trebuie să te protejeze de virusuri.

‘Măștile noastre fac parte din mișcarea slow fashion: noi propunem ceva de calitate bună, care să te țină o lungă perioadă de timp”, spune Maria Radu, co-fondatorul Metanoia Masks, care a studiat moda la Paris și pregătea de anul trecut lansarea propriului brand vestimentar. A lăsat planurile personale de-o parte, o vreme, pentru producția de măști alături de Ioana Burcea, căreia pandemia i-a pus în așteptare proiectele de marketing și organizarea de evenimente.

„Vorbeam într-o zi cu Maria, înainte ca marile case de modă să anunțe că vor renunța la ideea de ‘colecții’ și că vor comasa prezentările de modă într-una singură, îndepărtându-se de ideea de fast fashion, și ne-am gândit la cum vom vedea măștile ca accesorii la toate casele mari de modă în curând. De aici ne-a venit ideea de a face ceva premium, lucrat manual, asemănător cu ideea de haute couture”, povestește Ioana.

Marile case de modă nu numai că și-au schimbat abordarea în cazul colecțiilor, dar au început să producă măști sanitare. Saint Laureant, Balenciaga, Gucci produc măști sanitare din martie, pentru a combate penuria de echipamente medicale. Și tot Gucci, dar și Chanel, Fendi, Marine Serre și-au pus semnătura pe măști unicat, ca accesoriu obligatoriu în pandemie.

Măștile Metanoia ale Mariei și Ioanei se lucrează într-un atelier de croitorie din București, dar cele mai multe sunt făcute manual. Trandafirii brodați, florile ori inimile aplicate pe măști sunt detaliile care le fac unice.

“Este foarte greu să facem un produs șablon 100% când le producem una câte una de mână. Asta este și ce diferențiază brand-ul nostru de altele, ne place să lucrăm la fiecare mască în parte, ca să fim sigure că nu veți semăna cu nimeni altcineva”, precizează Ioana Burcea.

Fetele își vând deocamdată creațiile prin canalele de social media și lucrează în paralel la platforma pentru vânzarea online. Investiția în noul lor business este 100% din resurse proprii, realizată cu entuziasmul vârstei de 24-25 de ani, pentru că, așa cum spune motto-ul brandului, “lumea din jur se schimbă, haide să o facem frumoasă!, tinerele vor să fie promotorii unui marketplace al frumosului, al experiențelor și al oamenilor model pentru societate în vremurile pe care le trăim.

 

Related Posts

Tu unde te vezi peste 4 ani? – Camelia Caesar, Naționala Feminină de Fotbal

Dacă te-am întreba unde te vezi peste 4 ani, ce ne-ai spune? Probabil ți se pare o întrebare…

Cine sunt câștigătorii Premiilor Gopo 2024

Cea de-a 18-a ediție a Galei Premiilor Gopo a avut loc luni seara, la Teatrul Național ,,I. L….

Horoscopul lunii Mai 2024

Astrologul Anca Stoica ne prezintă previziunile astrale pentru luna mai 2024. Berbec Segmentul financiar este răscolit, astfel că…

Tu unde te vezi peste 4 ani? – Ioana Bortan, Naționala Feminină de Fotbal

Dacă te-am întreba unde te vezi peste 4 ani, ce ne-ai spune? Probabil ți se pare o întrebare…

Ce aduce nou Gala Premiilor Gopo 2024. Cine sunt vedetele așteptate pe covorul roșu luni, 29 aprilie

Gala Premiilor Gopo, cel mai important eveniment dedicat cinematografiei din România, se întoarce la cea de-a 18-a ediție…

A apărut primul ceas parfumat din lume

Cum ar fi să porți o bijuterie cu utilitate și parfumată? Culmea cochetăriei! Vacheron Constantin lansează un item…

Alist Bazar, noutățile săptămânii

Ca în fiecare săptămână, vă ținem la curent cu noutățile și lansările săptămânii! KIKO MILANO a deschis primul…

Tu unde te vezi peste 4 ani? – Teodora Meluță, Naționala Feminină de Fotbal

Dacă te-am întreba unde te vezi peste 4 ani, ce ne-ai spune? Probabil ți se pare o întrebare…

Artistul Călin Țopa, invitat să prezinte publicului instalația audio la Veneția, în expoziția de artă contemporană Personal Structures

La invitația Centrului Cultural European Italia (ECC-Italia), compozitorul și designerul de sunet Călin Țopa e prezent la Veneția,…

UNDA lansează “Spring Dining Experience” un concept fresh, de primăvară, cu experiențe pentru toate simțurile

Restaurantul UNDA Open Cuisine revitalizează scena culinară din nordul Bucureștiului cu lansarea conceptului de “Spring Dining Experience”. Acest…