Chiara Ferragni, judecata pentru fraudă

Una dintre cele mai cunoscute personalități social media din lume, italianca Chiara Ferragni, a fost trimisă în judecată pentru „fraudă agravată în legătură cu campanii caritabile din 2021–2022 (vânzarea de cozonaci de Crăciun şi ouă de Paște), promovate ca fiind în beneficiul spitalului de copii Regina Margherita din Torino.
Conform autorității italiene de concurență (AGCM), mesajul de marketing a creat impresia că o parte din prețul fiecărui produs vândut ar merge către spital — dar, de fapt, donaţia reală a fost doar o sumă fixă efectuată înainte de campanie (aproximativ 50 000 de euro) şi nu s-au făcut donaţii în funcție de vânzări.
În 2023, brandurile pe care le deține Chiara Ferragni au fost amendate cu circa 1 milion de euro.

Până la finalul lui 2024, Ferragni ar fi plătit în total circa 3,4 milioane de euro pentru a soluționa investigațiile legate de mai multe campanii (cozonacii Pandoro + ouă de Paște).
La audierile de la tribunalul din Milano de pe 25 noiembrie 2025, procurorii au cerut o condamnare de 20 de luni de închisoare (1 an și 8 luni).
Judecătorul ar putea da verdictul în ianuarie 2026, conform celor citate de media.
Această afacere, supranumită de presa „Pandoro‑gate”, a avut un impact semnificativ atât asupra imaginii ei, cât și a business-urilor sub brandul său.

Averea, popularitatea și impactul scandalului
Înainte de scandal, valoarea averii estimate a Chiarei Ferragni era de circa 40 de milioane de euro.
Contul ei de Instagram înregistrează aproximativ 28,7 milioane de urmăritori (martie 2025).
După izbucnirea scandalului, brandul ei și structurile sale de business au suferit pierderi semnificative. Compania care gestionează brandurile sale (conglomeratul de firme) a trecut printr-o reorganizare: a fost aprobată o majorare de capital de milioane de euro într-o încercare de „a salva imperiul”.
Totuși, potrivit celor mai recente articole, Ferragni a rămas activă — acceptă colaborări cu branduri de lux și apare din nou în social media și în presă, încercând să își reconstruiască imaginea.

Chiara a fost căsătorită cu rapperul italian Fedez. Din această căsnicie au rezultat doi copii: Leone Lucia (născut în 2018) şi Vittoria Lucia (născută în 2021).

Separarea a fost anunţată în 2024, iar divorţul a fost oficializat pe 23 iulie 2025.
Afaceri & proiecte – ce face acum Chiara Ferragni
Ferragni rămâne fondatoarea brandului său, Chiara Ferragni Brand, precum și a unor entități de business afiliate — printre care TBS Crew srl.
După scandal, în 2025 a luat măsura majorării capitalului firmei pentru a încerca să stabilizeze afacerile și a continua activitatea.
În parallell, continuă colaborările cu branduri de lux și își menține vizibilitatea mediatică — ceea ce sugerează că încearcă să reconstruiască imaginea și să-și revitalizeze business-ul.
Ce se așteaptă: verdict şi consecinţe
Procurorii cer 20 luni de închisoare, iar verdictul este așteptat în ianuarie 2026. Dacă va fi condamnată, aceasta ar marca o lovitură serioasă pentru brandul și reputația ei.
Cu toate acestea, în ciuda scandalului, Ferragni pare determinată să meargă înainte — atât pe plan personal, cât și profesional. Reputația ei a suferit, dar, cu o regrupare strategică a afacerilor și o nouă viață sentimentală, nu pare decisă să dispară din peisaj.
După divorțul din 2024 de rapperul italian, Fedez, tatăl celor doi copii ai lor, Chiara Ferragni s-a afișat alături de Giovanni Tronchetti Provera — un om de afaceri italian. În primăvara lui 2025, presa a relatat că relația dintre ei s-ar fi încheiat. Ulterior, au apărut şi speculaţii aduse de paparazzi că ar exista o posibilă reîmpăcare.
Foto: Hepta

Una dintre cele mai cunoscute personalități social media din lume, italianca Chiara Ferragni, a fost trimisă în judecată pentru „fraudă agravată în legătură cu campanii caritabile din 2021–2022 (vânzarea de cozonaci de Crăciun şi ouă de Paște), promovate ca fiind în beneficiul spitalului de copii Regina Margherita din Torino.
Conform autorității italiene de concurență (AGCM), mesajul de marketing a creat impresia că o parte din prețul fiecărui produs vândut ar merge către spital — dar, de fapt, donaţia reală a fost doar o sumă fixă efectuată înainte de campanie (aproximativ 50 000 de euro) şi nu s-au făcut donaţii în funcție de vânzări.
În 2023, brandurile pe care le deține Chiara Ferragni au fost amendate cu circa 1 milion de euro.

Până la finalul lui 2024, Ferragni ar fi plătit în total circa 3,4 milioane de euro pentru a soluționa investigațiile legate de mai multe campanii (cozonacii Pandoro + ouă de Paște).
La audierile de la tribunalul din Milano de pe 25 noiembrie 2025, procurorii au cerut o condamnare de 20 de luni de închisoare (1 an și 8 luni).
Judecătorul ar putea da verdictul în ianuarie 2026, conform celor citate de media.
Această afacere, supranumită de presa „Pandoro‑gate”, a avut un impact semnificativ atât asupra imaginii ei, cât și a business-urilor sub brandul său.

Averea, popularitatea și impactul scandalului
Înainte de scandal, valoarea averii estimate a Chiarei Ferragni era de circa 40 de milioane de euro.
Contul ei de Instagram înregistrează aproximativ 28,7 milioane de urmăritori (martie 2025).
După izbucnirea scandalului, brandul ei și structurile sale de business au suferit pierderi semnificative. Compania care gestionează brandurile sale (conglomeratul de firme) a trecut printr-o reorganizare: a fost aprobată o majorare de capital de milioane de euro într-o încercare de „a salva imperiul”.
Totuși, potrivit celor mai recente articole, Ferragni a rămas activă — acceptă colaborări cu branduri de lux și apare din nou în social media și în presă, încercând să își reconstruiască imaginea.

Chiara a fost căsătorită cu rapperul italian Fedez. Din această căsnicie au rezultat doi copii: Leone Lucia (născut în 2018) şi Vittoria Lucia (născută în 2021).

Separarea a fost anunţată în 2024, iar divorţul a fost oficializat pe 23 iulie 2025.
Afaceri & proiecte – ce face acum Chiara Ferragni
Ferragni rămâne fondatoarea brandului său, Chiara Ferragni Brand, precum și a unor entități de business afiliate — printre care TBS Crew srl.
După scandal, în 2025 a luat măsura majorării capitalului firmei pentru a încerca să stabilizeze afacerile și a continua activitatea.
În parallell, continuă colaborările cu branduri de lux și își menține vizibilitatea mediatică — ceea ce sugerează că încearcă să reconstruiască imaginea și să-și revitalizeze business-ul.
Ce se așteaptă: verdict şi consecinţe
Procurorii cer 20 luni de închisoare, iar verdictul este așteptat în ianuarie 2026. Dacă va fi condamnată, aceasta ar marca o lovitură serioasă pentru brandul și reputația ei.
Cu toate acestea, în ciuda scandalului, Ferragni pare determinată să meargă înainte — atât pe plan personal, cât și profesional. Reputația ei a suferit, dar, cu o regrupare strategică a afacerilor și o nouă viață sentimentală, nu pare decisă să dispară din peisaj.
După divorțul din 2024 de rapperul italian, Fedez, tatăl celor doi copii ai lor, Chiara Ferragni s-a afișat alături de Giovanni Tronchetti Provera — un om de afaceri italian. În primăvara lui 2025, presa a relatat că relația dintre ei s-ar fi încheiat. Ulterior, au apărut şi speculaţii aduse de paparazzi că ar exista o posibilă reîmpăcare.
Foto: Hepta







