Rihanna şi eșecul modei de lux: o lecție în afaceri

rihanna pierderi

Superstarul internaţional Rihanna (37 de ani) a demonstrat că, indiferent de notorietate şi de succesul anterior în afaceri, piaţa de modă de lux poate fi imprevizibilă. În 2019, ea a intrat într-o colaborare cu gigantul de lux LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton (LVMH) pentru lansarea brandului de ready-to-wear numit Fenty. Un parteneriat care promitea mult — dar care, în cele din urmă, s-a soldat cu una dintre rarele pierderi majore ale artistei: aproximativ 36 milioane de dolari.

Rihanna, deja cunoscută pentru brandurile sale de frumusețe şi de lenjerie intimă (Fenty Beauty şi Savage X Fenty), a intrat în moda de lux în forţă: în 2019, LVMH şi-a asumat să lanseze Fenty, primul brand nou creat de grupul de lux din ultimii 40 de ani.


Rihanna a investit aproape 30 de milioane de euro prin entitatea britanică Denim UK Holdings, iar LVMH a contribuit aproximativ cu 30 de milioane de euro în acest venture.

rihanna pierderi


Obiectivul era ambiţios: să „ridice” statutul Fenty la nivel de lux absolut, similar cu ceilalţi colosi ai conglomeratului LVMH- cum ar fi Dior, Givenchy, Fendi, Kenzo, Loewe, Celine, Hublot, Tag Heuer, Guerlain etc.

Rihanna, la lansarea primei colecții Fenty alături de LVMH, în mai 2019

Mai mulţi factori s-au combinat şi au dus la retragerea brandului Fenty din zona fashion în 2021.

Preţuri foarte ridicate şi poziţionare neclară: Produsele Fenty aveau preţuri foarte premium (jachete din denim aproape 1 000 de dolari, rochii-corset de 800 de dolari). Pentru fanii Rihanna – obişnuiţi cu branduri mai accesibile – această poziţionare putea părea nepotrivită.

Rihanna, alături de Familia Arnault, deținătoarea grupului LVMH, la lansarea Fenty, din 2019, de la Paris:
Delphine Arnault, Bernard Arnault și Alexandre Arnault

Identitate de brand slab conturată: Conform analizei de specialitate, brandul nu a reuşit să definească clar ce înseamnă “Fenty moda de lux” – dacă e trendy, urban, ultra-lux sau altceva.

Impactul pandemiei covid-19: Restricţiile de călătorie şi blocajele în producţie au împiedicat controlul direct al artistei asupra atelierelor de la Paris şi Italia, ceea ce a afectat execuţia şi distribuţia.

Decizia strategică: În februarie 2021, LVMH şi Rihanna au anunţat că linia de ready-to-wear va fi “pusă în aşteptare”, urmând să se concentreze pe beauty, îngrijire a pielii şi lenjerie intimă.

Savage x Fenty și Fenty Beauty

Pierderea financiară

Conform raportărilor financiare ale entităţii britanice care gestionează investiţia Rihannei, prin Denim UK Holdings, pierderea asociată acestei colaborări este estimată la aproximativ 36 milioane de dolari.
Această sumă reflectă investiţia iniţială şi costurile asociate conceptului, designului, producţiei şi închiderii activităţii.

rihanna pierderi

Povestea brandului Fenty lansat de Rihanna împreună cu LVMH este un exemplu de ambiţie, dar de adaptare mai slabă la realităţile pieţei de lux. Pierderea de aproximativ 36 milioane de dolari nu umbreşte succesul general al artistei-antreprenor, dar oferă o lecţie de modă esenţială: celebritatea poate deschide uşi, dar sustenabilitatea unei mărci de lux ţine de mult mai mult decât de nume şi de capital.

Foto: Hepta

rihanna pierderi

Superstarul internaţional Rihanna (37 de ani) a demonstrat că, indiferent de notorietate şi de succesul anterior în afaceri, piaţa de modă de lux poate fi imprevizibilă. În 2019, ea a intrat într-o colaborare cu gigantul de lux LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton (LVMH) pentru lansarea brandului de ready-to-wear numit Fenty. Un parteneriat care promitea mult — dar care, în cele din urmă, s-a soldat cu una dintre rarele pierderi majore ale artistei: aproximativ 36 milioane de dolari.

Rihanna, deja cunoscută pentru brandurile sale de frumusețe şi de lenjerie intimă (Fenty Beauty şi Savage X Fenty), a intrat în moda de lux în forţă: în 2019, LVMH şi-a asumat să lanseze Fenty, primul brand nou creat de grupul de lux din ultimii 40 de ani.


Rihanna a investit aproape 30 de milioane de euro prin entitatea britanică Denim UK Holdings, iar LVMH a contribuit aproximativ cu 30 de milioane de euro în acest venture.

rihanna pierderi


Obiectivul era ambiţios: să „ridice” statutul Fenty la nivel de lux absolut, similar cu ceilalţi colosi ai conglomeratului LVMH- cum ar fi Dior, Givenchy, Fendi, Kenzo, Loewe, Celine, Hublot, Tag Heuer, Guerlain etc.

Rihanna, la lansarea primei colecții Fenty alături de LVMH, în mai 2019

Mai mulţi factori s-au combinat şi au dus la retragerea brandului Fenty din zona fashion în 2021.

Preţuri foarte ridicate şi poziţionare neclară: Produsele Fenty aveau preţuri foarte premium (jachete din denim aproape 1 000 de dolari, rochii-corset de 800 de dolari). Pentru fanii Rihanna – obişnuiţi cu branduri mai accesibile – această poziţionare putea părea nepotrivită.

Rihanna, alături de Familia Arnault, deținătoarea grupului LVMH, la lansarea Fenty, din 2019, de la Paris:
Delphine Arnault, Bernard Arnault și Alexandre Arnault

Identitate de brand slab conturată: Conform analizei de specialitate, brandul nu a reuşit să definească clar ce înseamnă “Fenty moda de lux” – dacă e trendy, urban, ultra-lux sau altceva.

Impactul pandemiei covid-19: Restricţiile de călătorie şi blocajele în producţie au împiedicat controlul direct al artistei asupra atelierelor de la Paris şi Italia, ceea ce a afectat execuţia şi distribuţia.

Decizia strategică: În februarie 2021, LVMH şi Rihanna au anunţat că linia de ready-to-wear va fi “pusă în aşteptare”, urmând să se concentreze pe beauty, îngrijire a pielii şi lenjerie intimă.

Savage x Fenty și Fenty Beauty

Pierderea financiară

Conform raportărilor financiare ale entităţii britanice care gestionează investiţia Rihannei, prin Denim UK Holdings, pierderea asociată acestei colaborări este estimată la aproximativ 36 milioane de dolari.
Această sumă reflectă investiţia iniţială şi costurile asociate conceptului, designului, producţiei şi închiderii activităţii.

rihanna pierderi

Povestea brandului Fenty lansat de Rihanna împreună cu LVMH este un exemplu de ambiţie, dar de adaptare mai slabă la realităţile pieţei de lux. Pierderea de aproximativ 36 milioane de dolari nu umbreşte succesul general al artistei-antreprenor, dar oferă o lecţie de modă esenţială: celebritatea poate deschide uşi, dar sustenabilitatea unei mărci de lux ţine de mult mai mult decât de nume şi de capital.

Foto: Hepta

Vrei să fii în ritm cu AlistMagazine?

Pe aceeași temă

Vrei să fii în ritm cu AlistMagazine?

Pe aceeași temă