Maria Grazia Chiuri: revenirea la Fendi și o nouă eră creativă

maria grazia chiuri

Maria Grazia Chiuri este oficial noul Chief Creative Officer al casei de modă Fendi, numită în această funcție pe 14 octombrie 2025, într-o mutare care marchează atât o nouă etapă pentru brand, cât și un puternic simbol al întoarcerii la rădăcini pentru designer.

Născută la Roma, Maria Grazia Chiuri și-a început cariera în modă în 1989, la Fendi, lucrând în departamentul de accesorii. În acea perioadă a contribuit la crearea uneia dintre cele mai emblematice genți ale casei: Baguette Bag.

maria grazia chiuri
Maria Grazia Chiuri

După zece ani la Fendi, Chiuri s-a mutat la Valentino, unde, alături de Pierpaolo Piccioli, a crescut în roluri de leadership creativ până când, în 2016, a preluat direcția creativă a colecțiilor feminine la Dior. La Dior, Chiuri s-a evidențiat ca fiind prima femeie ce a condus colecțiile womenswear – un rol pe care l-a deținut timp de aproape nouă ani, până în mai 2025, când noul designer Dior a devenit Jonathan Anderson.

Funcția de Chief Creative Officer Fendi pe care Maria Grazia Chiuri o preia implică responsabilitatea pentru toate liniile casei de modă: femei, bărbați și couture.

Ea îl succede astfel pe Kim Jones, care a părăsit brandul în octombrie 2024, și pe Silvia Venturini Fendi, ce a preluat temporar interimatul și ulterior a devenit președinte onorific al casei.

maria grazia chiuri
Maria Grazia Chiuri, alături de Jennifer Lopez și de Pierpaolo Piccioli

Prima colecție semnată de Chiuri pentru Fendi va fi prezentată în cadrul Milano Fashion Week pentru sezonul toamnă/iarnă 2026-2027, în februarie.

fendi
Fendi- Colecția de toamnă/iarnă 2025 de la Milano Fashion Week

Provocarea ei va fi să îmbine moștenirea puternică a Fendi – artișanal, lux italian, eleganță clasică – cu viziunea personală care a definit-o: feminism, confort, colaborări cu artiști, abordări creative ce pun accent pe identitate de gen, pe puterea feminină și pe responsabilitate culturală. La Dior, aceste teme au fost parte integrantă a show-urilor sale și au atras atât laude, cât și critici – dar cu un impact clar asupra direcției brandului și asupra cifrelor.

Foto: Hepta

maria grazia chiuri

Maria Grazia Chiuri este oficial noul Chief Creative Officer al casei de modă Fendi, numită în această funcție pe 14 octombrie 2025, într-o mutare care marchează atât o nouă etapă pentru brand, cât și un puternic simbol al întoarcerii la rădăcini pentru designer.

Născută la Roma, Maria Grazia Chiuri și-a început cariera în modă în 1989, la Fendi, lucrând în departamentul de accesorii. În acea perioadă a contribuit la crearea uneia dintre cele mai emblematice genți ale casei: Baguette Bag.

maria grazia chiuri
Maria Grazia Chiuri

După zece ani la Fendi, Chiuri s-a mutat la Valentino, unde, alături de Pierpaolo Piccioli, a crescut în roluri de leadership creativ până când, în 2016, a preluat direcția creativă a colecțiilor feminine la Dior. La Dior, Chiuri s-a evidențiat ca fiind prima femeie ce a condus colecțiile womenswear – un rol pe care l-a deținut timp de aproape nouă ani, până în mai 2025, când noul designer Dior a devenit Jonathan Anderson.

Funcția de Chief Creative Officer Fendi pe care Maria Grazia Chiuri o preia implică responsabilitatea pentru toate liniile casei de modă: femei, bărbați și couture.

Ea îl succede astfel pe Kim Jones, care a părăsit brandul în octombrie 2024, și pe Silvia Venturini Fendi, ce a preluat temporar interimatul și ulterior a devenit președinte onorific al casei.

maria grazia chiuri
Maria Grazia Chiuri, alături de Jennifer Lopez și de Pierpaolo Piccioli

Prima colecție semnată de Chiuri pentru Fendi va fi prezentată în cadrul Milano Fashion Week pentru sezonul toamnă/iarnă 2026-2027, în februarie.

fendi
Fendi- Colecția de toamnă/iarnă 2025 de la Milano Fashion Week

Provocarea ei va fi să îmbine moștenirea puternică a Fendi – artișanal, lux italian, eleganță clasică – cu viziunea personală care a definit-o: feminism, confort, colaborări cu artiști, abordări creative ce pun accent pe identitate de gen, pe puterea feminină și pe responsabilitate culturală. La Dior, aceste teme au fost parte integrantă a show-urilor sale și au atras atât laude, cât și critici – dar cu un impact clar asupra direcției brandului și asupra cifrelor.

Foto: Hepta

Vrei să fii în ritm cu AlistMagazine?

Pe aceeași temă

Vrei să fii în ritm cu AlistMagazine?

Pe aceeași temă