Giorgio Armani (1934–2025): Eleganță fără vârstă, influență fără margini. Ce avere lasă în urmă designerul?

Lumea modei își ia rămas-bun de la Giorgio Armani, designerul italian care a schimbat pentru totdeauna moda și felul în care ne lumea se exprimă prin stil. Arhitect al eleganței moderne, fondator al imperiului său omonim în 1975, Armani s-a stins din viață pe 4 septembrie 2025, la vârsta de 91 ani, liniștit, alături de cei dragi, după o viață dedicată artei vestimentare și rafinamentului absolut.
Giorgio Armani a revoluționat moda anilor ’70 prin introducerea ținutelor „soft-shouldered”, fără structuri rigide, făcând din sacouri semnătura sa iconică. Această abordare minimalistă, relaxată, a complimentat nu doar siluete, ci și atitudini – întruchipând confortul fără compromisuri și eleganța fără exces.
Armani la creat, odată cu „power suit-ul” – costumul cu umeri ușor accentuați, popularizat de femeile de afaceri în anii ’80. Deveniți simbol al emancipării și al stilului impecabil, aceste costume au transformat din ce în ce mai mult modul în care femeile se vedeau pe ele însele și erau văzute.

Relația Hollywood-ul a fost esențială în definirea reputației lui Armani. Filme ca American Gigolo (1980), cu Richard Gere purtând costumul care avea să-l facă celebru, au propulsat brandul său în conștiința globală.
Pe covorul roșu, actrițe ca Julia Roberts, Cate Blanchett, Michelle Pfeiffer, Jodie Foster sau Anne Hathaway au purtat creațiile sale elegante, consacrându-le ca standard de rafinament și stil.

Spre deosebire de marii săi colegi de breaslă, Armani a păstrat controlul deplin asupra brandului său. Fără compromisuri, fără vânzări–fiind “mereu propriul său șef”–el a transformat o viziune în realitate: un imperiu al modei, accesoriilor, parfumurilor, ospitalității și chiar sportului.
Imperiul Armani cuprinde restaurante, hoteluri, o echipă de baschet și sute de magazine globale, toate sub semnul esteticii brandului – simplă, rafinată, puternică.


O expoziție dedicată lui Armani a fost găzduită la prestigiosul Muzeu Guggenheim din New York – o raritate pentru un designer în viață – confirmând percepția creațiilor sale ca adevărate opere de artă.
Pe plan internațional, a fost numit „cel mai de succes designer italian” (Vogue, 2001), iar publicații de referință precum BBC, Le Monde și New York Times i-au recunoscut capacitatea de a schimba fundamental modul în care ne raportăm la modă.


După 50 de ani de modă, veteranul designer a ales discreția pentru sfârșit: capela funerară a fost deschisă publicului la Armani/Teatro din Milano în primele zile de septembrie, urmată de o ceremonie privată, așa cum și-a dorit legendarul designer.
Politicieni, vedete și colegi i-au adus omagii: Donatella Versace a spus că lumea a pierdut un gigant; Victoria Beckham l-a numit “vizionar”; Mulți au salutat eleganța, creativitatea și forța lui de a inspira generații.
Moștenirea lui Giorgio Armani nu se măsoară doar în haine rafinate, ci în stilul de viață pe care l-a instaurat: o eleganță fără ostentație, în care fiecare detaliu are sens. Prin viziunea sa, a transformat Italia în capitala stilului și a ridicat moda la rang de artă.

Giorgio Armani a păstrat controlul total asupra companiei sale, fără să o listeze la bursă și refuzând oferta unor suverani sau investitori externi. În 2024, Grupul Armani a generat aproximativ 2,3 miliarde de euro.
În ciuda declinului economic, compania a dublat investițiile, cheltuind un record 332 milioane de euro în 2024 pentru renovări ale magazinelor emblematice și dezvoltarea e-commerce-ului intern.
Forbes a evaluat averea lui Giorgio Armani la 12,1 miliarde de dolari în momentul decesului său. Designerul rămâne unul dintre cei mai bogați antreprenori italieni ai tuturor timputilor, idependent într-o lume a conglomeratelor de lux.


Giorgio Armani nu a avut soție sau copii, așa că compania și averea personală vor fi gestionate prin Fundația Giorgio Armani, menită să asigure independența și continuitatea brandului.

Alături de fundație, planul de succesiune include membri ai familiei (sora Rosanna, verişoarele Silvana și Roberta, nepotul Andrea Camerana) și colaboratori apropiați, precum Pantaleo “Leo” Dell’Orco, care de ani buni erau implicați în conducerea creativă și executivă. Armani l-a descris pe Pantaleo “Leo” Dell’Orco ca fiind omul căruia i-a încredințat cele mai intime gânduri, fie ele personale sau profesionale, de o loialitate și de o discreție admirabile.
În ultimii ani, Leo a apărut adesea alături de Armani la finalul prezentărilor de modă, simbolizând trecerea ștafetei și continuitatea viziunii creative. Când Giorgio Armani nu a mai putut participa la câteva prezentări din cauza stării de sănătate, Dell’Orco a urcat pe scenă și a salutat publicul în locul lui.
Foto: Hepta

Lumea modei își ia rămas-bun de la Giorgio Armani, designerul italian care a schimbat pentru totdeauna moda și felul în care ne lumea se exprimă prin stil. Arhitect al eleganței moderne, fondator al imperiului său omonim în 1975, Armani s-a stins din viață pe 4 septembrie 2025, la vârsta de 91 ani, liniștit, alături de cei dragi, după o viață dedicată artei vestimentare și rafinamentului absolut.
Giorgio Armani a revoluționat moda anilor ’70 prin introducerea ținutelor „soft-shouldered”, fără structuri rigide, făcând din sacouri semnătura sa iconică. Această abordare minimalistă, relaxată, a complimentat nu doar siluete, ci și atitudini – întruchipând confortul fără compromisuri și eleganța fără exces.
Armani la creat, odată cu „power suit-ul” – costumul cu umeri ușor accentuați, popularizat de femeile de afaceri în anii ’80. Deveniți simbol al emancipării și al stilului impecabil, aceste costume au transformat din ce în ce mai mult modul în care femeile se vedeau pe ele însele și erau văzute.

Relația Hollywood-ul a fost esențială în definirea reputației lui Armani. Filme ca American Gigolo (1980), cu Richard Gere purtând costumul care avea să-l facă celebru, au propulsat brandul său în conștiința globală.
Pe covorul roșu, actrițe ca Julia Roberts, Cate Blanchett, Michelle Pfeiffer, Jodie Foster sau Anne Hathaway au purtat creațiile sale elegante, consacrându-le ca standard de rafinament și stil.

Spre deosebire de marii săi colegi de breaslă, Armani a păstrat controlul deplin asupra brandului său. Fără compromisuri, fără vânzări–fiind “mereu propriul său șef”–el a transformat o viziune în realitate: un imperiu al modei, accesoriilor, parfumurilor, ospitalității și chiar sportului.
Imperiul Armani cuprinde restaurante, hoteluri, o echipă de baschet și sute de magazine globale, toate sub semnul esteticii brandului – simplă, rafinată, puternică.


O expoziție dedicată lui Armani a fost găzduită la prestigiosul Muzeu Guggenheim din New York – o raritate pentru un designer în viață – confirmând percepția creațiilor sale ca adevărate opere de artă.
Pe plan internațional, a fost numit „cel mai de succes designer italian” (Vogue, 2001), iar publicații de referință precum BBC, Le Monde și New York Times i-au recunoscut capacitatea de a schimba fundamental modul în care ne raportăm la modă.


După 50 de ani de modă, veteranul designer a ales discreția pentru sfârșit: capela funerară a fost deschisă publicului la Armani/Teatro din Milano în primele zile de septembrie, urmată de o ceremonie privată, așa cum și-a dorit legendarul designer.
Politicieni, vedete și colegi i-au adus omagii: Donatella Versace a spus că lumea a pierdut un gigant; Victoria Beckham l-a numit “vizionar”; Mulți au salutat eleganța, creativitatea și forța lui de a inspira generații.
Moștenirea lui Giorgio Armani nu se măsoară doar în haine rafinate, ci în stilul de viață pe care l-a instaurat: o eleganță fără ostentație, în care fiecare detaliu are sens. Prin viziunea sa, a transformat Italia în capitala stilului și a ridicat moda la rang de artă.

Giorgio Armani a păstrat controlul total asupra companiei sale, fără să o listeze la bursă și refuzând oferta unor suverani sau investitori externi. În 2024, Grupul Armani a generat aproximativ 2,3 miliarde de euro.
În ciuda declinului economic, compania a dublat investițiile, cheltuind un record 332 milioane de euro în 2024 pentru renovări ale magazinelor emblematice și dezvoltarea e-commerce-ului intern.
Forbes a evaluat averea lui Giorgio Armani la 12,1 miliarde de dolari în momentul decesului său. Designerul rămâne unul dintre cei mai bogați antreprenori italieni ai tuturor timputilor, idependent într-o lume a conglomeratelor de lux.


Giorgio Armani nu a avut soție sau copii, așa că compania și averea personală vor fi gestionate prin Fundația Giorgio Armani, menită să asigure independența și continuitatea brandului.

Alături de fundație, planul de succesiune include membri ai familiei (sora Rosanna, verişoarele Silvana și Roberta, nepotul Andrea Camerana) și colaboratori apropiați, precum Pantaleo “Leo” Dell’Orco, care de ani buni erau implicați în conducerea creativă și executivă. Armani l-a descris pe Pantaleo “Leo” Dell’Orco ca fiind omul căruia i-a încredințat cele mai intime gânduri, fie ele personale sau profesionale, de o loialitate și de o discreție admirabile.
În ultimii ani, Leo a apărut adesea alături de Armani la finalul prezentărilor de modă, simbolizând trecerea ștafetei și continuitatea viziunii creative. Când Giorgio Armani nu a mai putut participa la câteva prezentări din cauza stării de sănătate, Dell’Orco a urcat pe scenă și a salutat publicul în locul lui.
Foto: Hepta