Andreea Leta ∙ August 27, 2023 ∙ 6 min read

Alexandra Sandu, creative director și owner Maam with love, ne-a povestit cum a început proiectul ei de suflet, de care te așteptăm să te îndrăgostești și tu la Alist Designers boutique, în spațiul din București Mall Vitan. Află ce o inspiră să creeze și cum a ajuns să compună colecțiile cu o estetică aparte.

Cum a început povestea Maam? Am citit povestea despre caietul de schițe din copilărie, este vreo piesă pe care ai adus-o la viață dintre acele desene?  

„Maam” este cuvântul pe care-l aud cel mai des prin casă, așa mă strigă și mă alintă copiii.  Logo-ul este conceput de Alexia, fiica mea de 18 ani și reprezintă cele 4 inițiale ale membrilor familiei: Mircea – fiul meu de 9 ani, Alexia- fiica mea, Alexandra – eu, Mircea -soțul meu. Așa s-a născut Maam with love, un nume ce reprezintă dragostea mea pentru familie, combinata cu cea pentru design.

Am decis să-mi urmez visul de a deveni designer vestimentar după ce a apărut pe lume Mircea, cel de-al doilea copil.  Acela a fost momentul decisiv. Am început să pun bazele, să investesc în primul în rând cursuri și să-mi educ pasiunea, timp de aproape opt ani fiind în permanentă în aceste proces de învățare și perfecționare continuă, iar din septembrie 2021 sunt și doctorand în Arte Vizuale în cadrul Unarte.

Povestea brandului  Maam With Love are legătură cu povestea mea de viață, pornind de la pasiunea pentru frumos și pentru haine încă de când eram mică și până la momentul în care am decis să pun în practică această pasiune. Astfel, printr-un stil minimalist, cu multă dragoste, am început să creez piesele Maam, care sunt ușor de purtat și în multe moduri, care subliniază silueta prin tăieturi adânci și/sau open backs ( Maam’s touch) sau prin croieli oversized ,care lasă feminitatea să se ghicească subtil, indiferent de formă corpului sau de cele câteva kilograme în plus rămase după nașteri.

Schițele mele din caietul din copilărie conțineau în mare parte rochii și da, rochia este piesă mea de baza și favorită. 

Care a fost cea mai mare provocare de până acum?

Cea mai mare provocare este să supraviețuiești în acest domeniu, fiind necesară combinarea artei cu antreprenoriatul, ambele fiind pline de provocări și lecții continue, însă, partea interesantă abia acum apare, deoarece direcția către care îndrept Maam este aceea de a fi un brand sustenabil, unde sunt  create produse de calitate care pot fi purtate mai multe sezoane, care pot fi reinterpretate ușor și în mai multe moduri, folosirea de materiale din fibre naturale sau reciclate.

În direcția acesta am un nou proiect de a ajută clientele Maam să dăm o nouă viață obiectelor vestimentare (brandul Maam sau nu), mai vechi sau care și-au pierdut “strălucirea” sau poate pentru care clienta și-a piedut interesul. Tăiem, adăugăm, coasem, descoasem…

Îți dau un exemplu, am luat toate costumele soțului meu și le-am modificat: sacourilor le-am făcut tăieturile adânci pe partea din spate, și chiar niște pense pentru a sublinia talia, le-am schimbat nasturii, am adăugat mesaje motivaționale pe căptușeală, și astfel, dintr-un sacou uitat în dulapul soțului meu de ani de zile, acum am o piesă unică, așa cum îmi place, special modificată pentru mine, care mă ajută să-mi exprim personalitatea și feminitatea.

Care sunt caracteristicile pieselor Maam și cui se adresează?

Maam este despre femeiacare a decis că e momentul să facă ce-i place.  Maam este depre femeia  care vrea să fie diferită  fără a strigă acest lucru. Este despre femeia rafinată în mediul urban, în mediul modern. Maam este creat pentru femei care vor să-și redescopere puterea feminină, frumusețea, despre femei  împuternicite de contrastul dintre forță lor și senzualitate, feminitate, romantism, femei care găsesc puterea de a transformă imaginația în realitate, femei care-și urmează drumul cu optimism.

Clienta Maam este sau nu mamă, dar cu siguranță este o femeie ocupată și care vrea să rămână femeie în toate ipostazele vieții, iar cu ajutorul pieselor Maam, care sunt ușor de purtat, își exprimă personalitatea și feminitatea în orice moment al zilei. 

Cum simți că se raportează clientele din România în 2023 la piesele cu un design diferit față de tendințele mass-market?

Sunt curioase și dorince să iasă din tipare și să încerce ceva nou.  Caută piese care să le pună în valoare personalitatea în mod unic, și cred cu tărie că acesta este unul dintre obiectivele brandului Maam.

Ce poți să îmi spui despre piesele pe care le-ai adus la Alist Designers boutique?

Am făcut o selecție specială pentru Alist Designers Boutique (cu ocazia aceasta îmi exprim încântarea de a fi selecționată pentru a expune la Alist Designers Boutique).

Piese reprezentative pentru Maam (sacoul Una cu spatele gol, jacheta Crissa cu imprimeu colorat, rochia Valelie…), piese din colecția capsulă în colaborare cu Filip Octavian, grafic designer și cafeneaua Boiler prezentată la RDW și câteva piese din colecția SS24, pe care le voi expune în cadrul Săptămânii Modei de la Milano în septembrie.

Foto: PR

Related Posts

Designeri sub lupă: Iutta, între artă, tradiție și inovație 

Iutta, brandul de genți pe care l-am avut alături de noi în luna aprilie, la Alist Designers boutique,…

PUMA ne-a purtat pe meleaguri siciliene, în cadrul evenimentului A List Magazine X Nostalgia

PUMA ne-a purtat pe meleagurile siciliene și anul acesta cu noua colecție PUMA Palermo lansată la nivel global…

C&A: The Summer of 2024

Noua colecție C&A trimite direct la eleganța clasică prin piesele care completează orice garderobă cu aerul sofisticat al…

Se întorc fashion show-urile Victoria’s Secret

Extravagantele show-uri Victoria’s Secret revin pe catwalk, din toamnă. Gigantul american de lenjerie intimă Victoria’s Secret a anunțat…

Romanian Creative Week: Designeri vestimentari și highlights din lumea modei

A început cel mai mare eveniment de cultură de la noi și suntem nerăbdători să ajungem și anul…

Cum a fost la evenimentul de lansare Alist Designers Boutique, de la începutul lunii mai

Spațiul de la parterul București Mall Vitan a devenit gazda brandurilor românești și în luna mai, printr-o nouă…

Designeri din întreaga lume aduc colecții excepționale la Târgul internațional de bijuterie contemporană AUTOR de la București

Cea de-a 21-a ediție a Târgului internațional de bijuterie conteporană AUTOR va avea loc la Ghica House, în…

MET Gala 2024: Cele mai nefericite alegeri vestimentare de anul acesta 

Saga MET Gala 2024 continuă cu cele mai neinspirate ținute de anul acesta. Evenimentul a căpătat o notă…

DAAR, un nou brand de bijuterii ce poartă ADN-ul TEILOR

Încă de când au apărut și au început să fie folosite ca accesorii, bijuteriile au fost purtătoare de…

MET Gala 2024: Cele mai bune ținute, mai mult sau mai puțin în tema evenimentului

MET Gala 2024 a avut loc seara trecută, în cadrul unui eveniment care stârnește reacție după reacție. Gala…