Andreea Leta ∙ December 4, 2020 ∙ 4 min read

Alături de noi la Alist Designers boutique, în perioada noiembrie-decembrie, este Undress, brandul ce pune accentul pe sustenabilitate și pe atitudinea responsabilă față de mediu, prin frumosul simplității. Mădălina Batalu, fondatoarea brandului, ne-a spus povestea din spatele colecțiilor sale:  

Cum a luat naștere acest proiect? Care au fost pașii pentru prima colecție? 

UNDRESS a luat naștere într-o perioadă în care eu personal mă căutam, voiam sa găsesc acel ceva care să mă facă să mă trezesc cu drag dimineața, să-mi aducă bucurie, să mi se potrivească și să poată deveni my daily job. Sunt o fire care se plictisește foarte repede de orice, iar în antreprenoriat te poți plânge de multe lucruri, dar sigur nu de plictiseală. Mi-am dat seama că designul vestimentar este acel ceva pentru mine și, neavând niciun fel de background în domeniu, m-am apucat de cursuri de design si de business. Am pus pe hârtie – aș zice un business plan – dar sună foarte pompos pentru ce era de fapt, am împrumutat o mașină de cusut de la cineva, aveam un spațiu disponibil pentru atelier, aveam o prietenă care avea o croitoreasă dar nu avea spațiu, ne-am ajutat una pe alta. Am găsit soluții acolo unde nu păreau să fie. Am învățat mult pe cont propriu, am învățat și încă învăț din greșeli, singura constantă din ecuația asta a rămas munca. Iubesc foarte tare ceea ce fac, dar pe langă pasiune cred că e nevoie și de multa muncă, de care n-am fugit niciodată. 

Care sunt primele 3 surse de inspirație pe care te bazezi atunci când pregătești o colecție? 

Mi se pare greu să pun degetul pe ceva foarte concret când vorbim de inspirație. Văd inspirația mai mult ca pe o deschidere în a observa tot ceea ce mă încojoară, în a mă cunoaște pe mine si a nu înceta să mă descopăr. Când ai deschiderea să vezi lucrurile frumoase din jur, acestea rămân în subconștient și renasc sub alte forme. Însă chiar și aici, inspirația aia bună pe care o căutam cu toții vine de cele mai multe ori când te ridici de pe scaun și te apuci efectiv de treabă. 

Cum arată sau cum ai descrie profilul clientei ideale? 

Clienta ideală e clienta informată, care consumă conștient si preferă brandurile locale în locul celor fast fashion. E conștientă de impactul pe care fast fashion-ul îl are asupra mediului înconjurător, de exploatarea forței de muncă. Își pune întrebări legate de proveniența hainelor pe care le poartă si e familiară cu conceptul de sustenabilitate. Nu simte nevoia să epateze prin logo-uri purtate la vedere si nu vrea sa atragă atenția prin ceea ce poartă, ci mai degrabă prin ceea ce e. 

Cum vezi tu schimbările în fashion în acest moment? Dar care este experiența ta personală sau ca brand? Ce s-a schimbat în toată perioada aceasta și care crezi că vor fi urmările? 

Lumea se schimbă constant, e plină de neprevăzut si 2020 cred că e exemplul perfect pentru asta. E o perioadă grea pentru toată lumea, prioritățile se schimbă si ăsta nu e neapărat un lucru rău. Cred că e important să încercăm cu toții să ne adaptăm contextului si să ne facem utili pentru cei din jur, iar în acest sens UNDRESS pregătește o colecție nouă, adaptată nevoilor actuale, pe care abia așteptăm sa v-o arătăm! 

Ce îmi poți spune despre colecția pe care ai adus-o la A List Designers Boutique?

Cu fiecare colecție nouă îmi doresc să exprim din ce in ce mai mult cu libertatea pe care mi-o lasă ideea de simplitate, să transmit cât mai mult prin piese minimaliste ce completează personalitatea femeii care le poartă. Astfel, cea mai recentă colecție, „Watch me bloom” , vorbește despre felul în care fiecare femeie ajunge să se descopere si să se cunoască, în ritmul si în felul ei. Rochiile cu detalii grafice, cămășile asimetrice, paltoanele oversize – toate cu croiala și finisaje impecabile – sunt piese atemporale care merg cu aproape orice din garderobă și care pot fi purtate mulți ani de-acum încolo. 

Alături de noi în acest proiect prezentat de Mastercard, se află și partenerii de la București Mall Vitan. 

Foto: PR

Related Posts

MET Gala 2024: AMR doar o săptămână, așa că iată tot ce trebuie să știi despre acest eveniment

Având o tradiție de peste 70 de ani de eleganță, excentricitate și strălucire, MET Gala este, fără îndoială,…

Alist Designers boutique: Muze Concept readuce perlele în etalonul frumuseții moderne

În spațiul nostru de la parterul București Mall Vitan, Alist Designers boutique este gazda Muze Concept pentru încă…

Alist Designers boutique: Află care sunt brandurile lunii mai 

Proiectul nostru special care susține activitatea designerilor și brandurilor locale, Alist Designers boutique, continuă în lua mai cu…

Get the look: Ținuta lui Meg Ryan, recreată cu piese de la designeri români

Prezentă la o gală în urmă cu câteva zile, Meg Ryan a strălucit din nou în lumina reflectoarelor,…

MASSIMO DUTTI DEZVĂLUIE NOUL CONCEPT DE MAGAZIN ÎN LOCAȚIA DIN BĂNEASA SHOPPING CITY   

Brandul prezintă un exercițiu genial de rebranding odată cu lansarea noului concept global, dezvăluite în magazinul redeschis recent…

Cinci tendințe ale primăverii pe care nu trebuie să le ratezi

Vremea capricioasă și schimbările bruște nu anulează spiritul primăverii, așa că revenim cu o nouă serie de tendințe…

Star style: Emily Blunt, prin Prada până la stele 

Emily Blunt este una dintre actrițele care, cu fiecare ecranizare, surprind atât prin complexitatea interpretării, cât și prin…

Obiecte din garderoba personală a lui Vivienne Westwood vor fi scoase la licitație

O parte din garderoba legendarei creatoare de modă Vivienne Westwood va fi scoasă la licitație de casa Christie’s…

Cum a fost la Half Is Free, ediția de primăvară, de la București (VIDEO)

Half Is Free, cel mai așteptat eveniment de shopping al primăverii, a avut loc la BUCUREȘTI, pe 20…

Marian Pălie, curatorul secțiunii de fashion RDW 2024: „Designerii români au devenit recunoscuți pentru inovație, creativitate și calitate”

19 proiecte de fashion vor face parte din expoziția centrală Romanian Design Week 2024, festivalul multidisciplinar dedicat industriilor…