Andreea Leta ∙ November 18, 2020 ∙ 4 min read

 

„Nu urmăm trendurile ci le lăsăm pe ele să ne urmeze” este unul dintre statementurile Luciei Olaru, care ne-a povestit, într-un interviu, cum a luat naștere brandul care îi poartă numele, dar și ce piese a adus la Alist Designers boutique, unde se află în perioada noiembrie-decembrie:

Cum a luat naștere brandul tău? Care au fost pașii pentru prima colecție? 

Brandul Lucia Olaru a luat naștere din pasiunea mea pentru haine nișate, acele creații total opuse mass marketului, cu un croi care nu încorsetează ci eliberează, verstile și mai ales în afara liniilor bine trasate de trenduri. Ceea ce s-a născut a fost exact ceea ce oferim: nu urmăm trendurile ci le lăsăm pe ele să ne urmeze. Prima mea colecție a fost cea pe care am prezentat-o la absolvirea cursurilor de Design Vestimentar, exact cum scrie la carte: mood board, crochiuri, alegerea celor cele mai bune 20 de creații, găsirea unor materiale care să se plieze și să satisfacă cât de cât imaginea din mintea mea, schița tehnică, tiparul, coaserea produsului, fotografiatul, apoi bineînțeles prezentarea; pas cu pas ca la carte, ceva ce acum prea puțin mai urmez.

Care sunt primele 3 surse de inspirație pe care te bazezi atunci când pregătești o colecție? 

Așa cum am spus și mai sus inspirația acum nu se mai pliează pe ceea ce am fost învățați la școală. Pentru mine sursa principală sunt materialele pe care le achiziționez în vederea creării următoarei colecții. Sinplul fapt de a atinge și simți noile țesături, în culori pastelate sau non culori, deja îmi trezește imaginația și știu deja ce va deveni fiecare. De 2 ani am clădit și identitatea brandului, care se regăsește acum în fiecare colecție și anume printurile pe care eu le desenz și apoi le așez materiale naturale: desenele reprezintă “Fețele”, pe care eu le-am introdus acum mai bine de 2 ani de zile și care in acest sezon au fost trend bine subliniat de cam toate brandurile din industrie. Aceste fețe pentru mine au o poveste din copilărie și ele mă inspiră mereu. Iar o a treia sursă de inspirație sunt structurile minimaliste pe care eu le redau în creațiile mele, dar le îmblânzesc pentru a nu deranja atunci când sunt purtate.

Cum arată sau cum ai descrie profilul clientei ideale? 

Clienta mea este o femeie căreia îi place să se poarte, nu neapărat să poarte, care se regăsește în ceea ce alege ca și ținută; este o femeie care știe ce o reprezintă, căreia nu-i este frică să iasă din norme, care se cunoaște și poartă asumat un altfel de produs decât se cere pe piața de fashion, la ora actuală.

Cum vezi tu schimbările în fashion în acest moment? Dar care este experiența ta personală sau ca brand? Ce s-a schimbat în toată perioada aceasta și care crezi că vor fi urmările? 

Nu știu cât de mult vor persista aceste schimbări după ce vom reveni cât de cât la viața pe care am cunoscut-o până acum – zicând acum mă refer la ce era înainte de martie 2020. Oamenii uită repede, se “reobișnuiesc” cu “binele” , uită poate noile direcții pe care le-au trasat în lunile în care au avut un răgaz. Și nu e o judecată aspră, e doar viața care vine tăvălug peste noi. Pot spune că din experiența mea ca și brand că toată această “frână” ne-a ajutat foarte mult, pentru că lumea a ales să iasă din tipare, să aprecieze și altceva decât mass marketul, să se uite și la ei în curte. Brandul meu este foarte niștat și este foarte greu să reușești pe o piață destul de mică cum este România, unde marea majoritate nu își permite să cumpere chiar dacă ar înțelege și ar aprecia. Însă când s-a așternut liniștea au apărut multe femei care au spus stop cumpărăturilor haotice, care și-au dorit să cumpere mai puțin și mai bun, care s-au uitat la materiale, la cusături și au apreciat. Lor vreau să le mulțumesc, pentru că datorită lor, noi încă suntem aici.

Ce îmi poți spune despre colecția pe care ai adus-o la A List Designers Boutique?

Colecțiile pe care am ales să le prezint la A List Designers Boutique sunt reprezentative pentru traseul meu ca și brand. Am adus acolo toți pașii pe care i-am făcut în cei 3 ani și jumătate de când existăm. Am vrut să ating cam toate vârstele și stilurile ca apoi să ajung la propria identitate de brand; de aceea am considerat că va fi ceva inedit să prezint acolo cele mai bine vândute produse din fiecare colecție trecută și actuală.

Alături de noi în acest proiect prezentat de Mastercard, se află partenerii de la București Mall Vitan.

Foto: PR

Related Posts

MET Gala 2024: AMR doar o săptămână, așa că iată tot ce trebuie să știi despre acest eveniment

Având o tradiție de peste 70 de ani de eleganță, excentricitate și strălucire, MET Gala este, fără îndoială,…

Alist Designers boutique: Muze Concept readuce perlele în etalonul frumuseții moderne

În spațiul nostru de la parterul București Mall Vitan, Alist Designers boutique este gazda Muze Concept pentru încă…

Alist Designers boutique: Află care sunt brandurile lunii mai 

Proiectul nostru special care susține activitatea designerilor și brandurilor locale, Alist Designers boutique, continuă în lua mai cu…

Get the look: Ținuta lui Meg Ryan, recreată cu piese de la designeri români

Prezentă la o gală în urmă cu câteva zile, Meg Ryan a strălucit din nou în lumina reflectoarelor,…

MASSIMO DUTTI DEZVĂLUIE NOUL CONCEPT DE MAGAZIN ÎN LOCAȚIA DIN BĂNEASA SHOPPING CITY   

Brandul prezintă un exercițiu genial de rebranding odată cu lansarea noului concept global, dezvăluite în magazinul redeschis recent…

Cinci tendințe ale primăverii pe care nu trebuie să le ratezi

Vremea capricioasă și schimbările bruște nu anulează spiritul primăverii, așa că revenim cu o nouă serie de tendințe…

Star style: Emily Blunt, prin Prada până la stele 

Emily Blunt este una dintre actrițele care, cu fiecare ecranizare, surprind atât prin complexitatea interpretării, cât și prin…

Obiecte din garderoba personală a lui Vivienne Westwood vor fi scoase la licitație

O parte din garderoba legendarei creatoare de modă Vivienne Westwood va fi scoasă la licitație de casa Christie’s…

Cum a fost la Half Is Free, ediția de primăvară, de la București (VIDEO)

Half Is Free, cel mai așteptat eveniment de shopping al primăverii, a avut loc la BUCUREȘTI, pe 20…

Marian Pălie, curatorul secțiunii de fashion RDW 2024: „Designerii români au devenit recunoscuți pentru inovație, creativitate și calitate”

19 proiecte de fashion vor face parte din expoziția centrală Romanian Design Week 2024, festivalul multidisciplinar dedicat industriilor…