Adriana Moscu ∙ September 24, 2020 ∙ 6 min read

Acasă, departe de casă? Redescoperă România prin turismul local și cazează-te într-un aparthotel de patru stele, care respectă toate normele de siguranță impuse de pandemie. Gabriel Iepure, CEO UBA Cluj, îți dezvăluie secretele prin care își fidelizează clienții și îi convinge să revină.

Unde este situat aparthotelul UBA? Care sunt avantajele locației?

Aparthotelul este amplasat la intrarea în orașul Cluj Napoca dinspre Turda, la aproximativ trei minute de mers cu mașina de centrul orașul. Clădirea se află pe principala arteră de intrare în oraș dinspre orașul Turda, respectiv zona de centru-sud al țării.

Cum vă diferențiați de concurență?

Avem 44 de apartamente spațioase, toate decorate diferit – de acolo și denumirea de UNIQUE BOUTIQUE APARTMENTS (UBA). Suntem mai degrabă un hotel-apartament, având în vedere serviciile pe care le oferim clietilor noștri – recepție 24/24, shuttle airport, mic dejun inclus, serviciu curățenie, pază 24/24, parcare subterană supravegheată video, zonă de joacă pentru copii.

Suntem în continuare în plină pandemie. De ce să vă aleagă un client?

Din păcate, traversăm o perioadă dificilă atât pentru industria HORECA puternic afectată de această pandemie, cât și pentru marea majoritate a celorlalte industrii, iar efectele s-au văzut și încă se văd dacă ne uităm la gradul de ocupare, respectiv la cifre. Având în vedere configurația apartamentelor noastre (de la 55 până 100 mp, plus terase sau balcoane), cât și dotarea lor,  clientul tinde să aleagă confortul și o altfel de experiență. Your home in Cluj Napoca este mottoul nostru, pentru că oferim facilități de hotel combinate cu confortul și intimitatea casei voastre. 

Cum v-ați adaptat noilor condiții în care se desfășoară turismul și, implicit, serviciile din HORECA? Ce soluții de siguranță oferiți celor care aleg să se cazeze aici?

Urmărim îndeaproape situația COVID-19 și respectăm recomandările Organizației Mondiale a Sănătății, precum și ale agențiilor locale de sănătate unde ne desfășurăm activitatea. Suntem conștienți de numeroasele neliniști apărute în această perioadă și dorim să ne asigurăm clienții că siguranța și sănătatea lor și a colegilor noștri sunt de o importanță capitală pentru noi. 

Ca parte a eforturilor noastre neîntrerupte de a reduce răspândirea infecției și de a proteja sănătatea clienților și a colegilor noștri, aparthotelul nostru a luat o serie de măsuri de precauție, printre care: dezinfecția zilnică a camerelor de hotel și a spațiilor publice; aprovizionări alimente și proceduri de prelucrare îmbunătățite; implementarea verificării temperaturii clienților și colegilor noștri; punerea la dispoziția clienților a unor măști, geluri dezinfectante, precum și a altor obiecte de protecție.

S-a mai revitalizat businessul în această vară? Care e profilul celor care s-au cazat la Cluj anul acesta? Cum vă poziționați față de aceeași perioadă a anului trecut?

Cele trei luni de vară nu au fost chiar așa de rele precum am preconizat, dar tot nu putem să ne apropiem ca venituri de rezultatele obținute anul trecut. Avem o scădere de 40% a cifrei de afaceri pe lunile de vară. Profilul clientului s-a schimbat în această perioadă – având în vedere restricțiile de călătorie, observăm tot mai multe familii (cu copii, cupluri). Într-adevăr au început să circule, să viziteze diferite zone din România, ceea ce este un lucru benefic atât pentru cei din industria HORECA, dar și pentru România, în sine. Chiar dacă partea de business a scăzut foarte mult în această perioadă, a crescut semnificativ partea de leisure, iar turiștii străini care aveau o pondere mare în această perioadă sunt aproape inexistenți din cauza măsurilor de circulație restrictive la nivel mondial. 

Ce soluții ați identificat pentru a minimiza pierderile? Cum v-ați repliat din punct de vedere al businessului pentru ultima parte a anului 2020 și ce strategii aveți pentru următorul an?

Am efectuat  câteva reduceri de cheltuieli, dar cu impact destul de mic raportat la întregul business. Tocmai de aceea, aproape o treime dintre apartamente le avem acum închiriate long term, unor companii din Cluj Napoca. Consider că flexibilitatea este acum asul din mânecă în această industrie – cât de repede  și eficient reușești să te repliezi pe noul model de business. Din păcate, urmează o perioadă încă dificilă pentru HORECA, iar modul în care ne vom raporta la nevoile clienților va face diferența. Noi vom continua să operăm o parte dintre apartamente în regim long term, pentru a trece mai ușor peste perioada cu cele mai mari cheltuieli operaționale, adică perioada noiembrie-martie (gaz, curent, salarii, impozite).

Cu toate restricțiile, Clujul a ținut încă o dată fruntea sus și a organizat TIFF și anul acesta. Ați intrat în circuitul de cazări oferite de organizatori? Dacă da, cum v-ați pregătit pentru a face șederea cât mai plăcută oaspeților?

Cluj Napoca este recunoscut deja la nivel mondial ca fiind un oraș activ, „de festival”, iar acest lucru se vede prin multitudinea evenimentelor culturale și artistice care au loc în perioada verii și nu doar atunci. Chiar dacă suntem în plină pandemie, TIFF-ul a avut un impact major, reușind chiar să ajungem la un grad de ocupare de 80% pe perioada festivalului, fără să intrăm într-un circuit intern oferit de organizatori. Un moment artistic de „respiro” binevenit pentru industria locală de HORECA și nu numai.

De ce să nu ocolească nici anul acesta Clujul un turist care dorește să călătorească în condiții de pandemie? Cu ce vă atrageți vizitatorii? 

Clujul oferă o varietate de motive pentru a-l vizita, de la muzeele centrale, până la castelele din împrejurimi, de la pădurile nesfârșite din munți Apuseni, până la lacurile de acumulare Tarnița și Beliș, situate la aproximativ 25 minute, respectiv 45 minute de mers cu mașina.

Un alt punct de atracție major, situat la 20 de minute de mers cu mașina, este Salina Turda, una dintre cele mai vizitate obiective turistice din România. Calitatea serviciilor la cele mai înalte standarde, respectarea tuturor măsurilor privind sănătatea și siguranța clienților noștri, cât și confortul și intimitatea apartamentelor noastre, transformă șederea clienților noștri într-o adevărată experiență.

Foto: arhiva personală

Related Posts

Eroii României la Jocurile Olimpice

Ediția de la Paris de anul acesta se desfășoară în perioada 26 iulie – 11 august. Un moment…

Savantele (reale ale) României

La nivel global, în prezent, doar 33% dintre cercetători sunt femei. Acestora li se acordă mai puține finanțări…

Premierele lunii mai: filme noi la cinema

Blockbustere mult așteptate, comedii și povești pentru întreaga familie: iată care sunt premierele lunii mai la cinema. Kingdom…

Coffee Time! Interviu cu Bogdan Georgescu

Cum este, oare, să lucrezi toată ziua înconjurat(ă) de aburii amețitori ai zecilor de sortimente de cafea? Câte…

3 ani pe o platformă de networking: ce-am învățat din 254 de întâlniri (cu mulți experți și câțiva ciudați)

Totul a început cu un text de la clienta mea ucraineancă londoneză, coach pentru executivi proaspăt promovați. „Știu…

Călătorește în România!

Asta îți recomandă #AlistGirls. Primăvara aceasta, descoperă frumusețile României în cinci locuri de poveste – perfecte pentru orice…

Tu unde te vezi peste 4 ani? – Camelia Caesar, Naționala Feminină de Fotbal

Dacă te-am întreba unde te vezi peste 4 ani, ce ne-ai spune? Probabil ți se pare o întrebare…

Cu viața erotică la terapeut

Există nenumărate motive pentru care oamenii se gândesc să înceapă „câteva” ședințe de psihoterapie. Psihologul și psihoterapeutul relațional…

Dragoste & bani: un subiect tabu și o relație complicată

Cel mai adesea, banii sunt un subiect delicat într-o relație de cuplu, deși gestionarea lor defectuoasă poate semăna…

Loc de mai bine: mamele care au nevoie de sprijin

În fiecare număr, îţi prezentăm ONG-uri, proiecte sociale sau campanii umanitare care fac din lume un loc mai…