Header-March-2019

10 sfaturi pentru pierderea în greutate și o alimentație sănătoasă, de la nutriționist

Pierderea în greutate este dificilă. Restricțiile alimentare sunt imposibil de ținut pe termen lung și  sunt inutile. De ce majoritatea dietelor nu ne aduc rezultatele pe care ni le promit? Începem bine, dar după prea multe mese restrictive, ne pierdem interesul. Ne plictisim în mod justificat. Și renunțăm. Deci, cum putem găsi un program de pierdere în greutate pe care să-l putem urma până la capăt și nu numai? Cum menținem rezultatele? Ne lămurește în cele ce urmează nutriționistul Simona Colonescu.

Prin ceea ce mănânci poți îmbunătăți factorii de risc cardiovascular, cum ar fi tensiunea arterială ridicată, colesterolul LDL (rău) și trigliceridele și să îți îmbunătățești starea de  sănătate.

Dar cum vei ști când ai găsit dieta potrivită pentru tine? În primul rând, aceasta ar trebui să ofere o nutriție echilibrată, să se potrivească gusturilor tale și să fie compatibilă cu programul tău. Dieta ar trebui să îți facă viața mai sănătoasă, nu mai complicată. Deși modificările de dietă pot necesita timp, efort, gândire și planificare – la fel ca orice obicei sănătos nou – un plan de dietă care funcționează pentru tine te va face să te simți bine în propria piele, să ai mai multă energie și o  stare generală foarte bună.

Iată 10 comportamente care pot susține eforturile pentru pierderea în greutate și alimentația sănătoasă:

  1. Conștientizează de unde î Tine un registru alimentar timp de trei zile. Urmărește toate alimentele și băuturile pe care le mănânci, precum si cantitățile. Identifică cât de des mănânci în oras sau de câte ori mănânci pe fugă.
  2. Fă-ți un plan. Care este țelul tău? Vrei să slăbești pentru a-ți îmbunătăți sănătatea? Visezi să încapi într-o pereche veche de blugi? Cum îți vei atinge obiectivul? Vei găti mai multe mese acasă? Vei mânca porții mai mici? Fii specific și începe cu mici schimbări.
  3. Identifică obstacolele care te pot opri în atingerea obiectivelor tale și modalitățile de a le depă Programul aglomerat te poate opri din mersul la sală? Trezește-te cu o oră mai devreme. N-ai ingrediente pentru a găti acasă? Caută câteva rețete sănătoase, fă-ți o lista de ingrediente și achiziționează-le.
  4. Identifică obiceiurile actuale care au dus la o alimentație nesănătoasă. Te relaxezi mâncând în fața televizorului? Sari peste prânz ca apoi, înfometat, să mănânci tot ce găsești la îndemână? Termini totul din farfurie chiar și după ce începi să te simți sătul?
  5. Controlează-ți porțiile de mancare. Refamiliarizează-te cu dimensiunile corecte ale porției. Știai că o porție de carne ar trebui să aibă dimensiunea unui pachet de cărți? Sau o porție de pește are dimensiunea unei palme (incluzând și degetele)? A înțelege exact ce înseamnă o porție normală și sănătoasă de mâncare face diferența dintre menținerea unei greutăți ideale si supraponderabilitate, respectiv obezitate.
  6. Identifică senzațiile de foame și sațietate. Mănânci atunci când ești stresat, plictisit, obosit, trist sau neliniștit? Încearcă sa te opreișt din mâncat înainte de a te simți plin. Alimentele care te pot ajuta să te simți mai plin includ alimente bogate în fibre cum ar fi legume, cereale integrale, fasole și leguminoase, proteine ​​(pește, pui, ouă) si apă.
  7. Concentrează-te pe schimbările pozitive. Schimbarea comportamentului durează. Nu renunța și acordă-ți timp pentru a recunoaște schimbările pe care le-ai făcut.
  8. Urmează regula 80/20. Respectă planul inițial 80% din timp, dar lasă loc pentru câteva indulgențe.
  9. Concentrează-te asupra sănătății generale. Plimbări în aer liber, cu bicicleta, cu rolele- găsește activități care îti plac și fă-le în fiecare zi. Alege alimente de sezon, de înaltă calitate.
  10. Mănancă încet si cu atent. Bucură-te de întreaga experientă de a mânca. Fă-ți timp pentru a aprecia aromele, gusturile și texturile alimentelor.

Bibliografie:

Harvard Medical School – https://www.health.harvard.edu/staying-healthy/which-foods-dont-belong-in-a-healthy-diet

Harvard Medical School – https://www.health.harvard.edu/blog/why-its-so-hard-to-lose-excess-weight-and-keep-it-off-the-biggest-losers-experience-2018031213396

Categorii Lifestyle