Roxana Marcu este fondatoarea SUNGLASSCURATOR, primul magazin online de ochelari de soare și de vedere, care reunește designeri independenți, majoritatea dintre ei în exclusivitate pe piața din România.

După terminarea facultății de Relatii Economice Internaționale, Roxana a lucrat pentru cea mai mare agenție de publicitate din România, iar, după un MBA la Madrid, s-a hotărât să meargă pe drumul antreprenoriatului.

A antreprenorului de succes, am putea spune, pentru că a reușit pe o piață nișată, precum cea a ochelarilor de soare, să devină un influencer global.

Cum s-a întâmplat acest lucru? Ne lămurește chiar Roxana.

Roxana, cu ce viteză ai ajuns să îți faci un business de ochelari de soare ? De unde a început pasiunea ta?

Sincer, s-a întâmplat relativ rapid, după ce mi-am pus această idee în cap. Eram în perioada 2011-2012, după vreo doi ani și două proiecte la care muncisem mult și, cu toate acestea, nu au ajuns să se concretizeze așa cum aș fi vrut. În ambele proiecte se impunea existența unui spațiu “brick-and-mortar”, spațiu pe care nu am reușit să-l negociez în niște condiții financiare acceptabile pentru business (dacă îți aduci aminte, încă se simțeau efectele crizei în România la momentul acela), dar care, până și în prezent, sunt goale, părăsite și neîngrijite. Există și o explicație pentru asta, evident, doar că nu vreau să get myself started!! Așa că, după această experiență, mi-am promis că niciun proiect al meu să nu mai depindă de o locație anume în București. Pasiunea pentru ochelarii de soare e veche, însă online-ul a fost canalul care m-a ajutat s-o transform într-un business. Mi s-a părut formula perfectă la acel moment: nu eram limitată de un spațiu și aveam acces la o piață globală. Am început research-ul la sfârșitul anului 2011, iar în iunie 2012 lansam site-ul sunglasscurator.com! Am lucrat mult la site pentru a încerca să redau prin shop-ul online experiența, atât vizuală, cât și funcțională, a ceea ce ar fi însemnat un magazin fizic. Site-ul a evoluat continuu de atunci și sunt mândră de ce a ajuns să reprezinte sunglasscurator, atât pentru clienții locali, cât și pentru brandurile cu care lucrăm.

Te-a ajutat experiența din publicitate să marketezi mai bine ideea și produsele? Dar MBA-ul?

Este clar că totul te ajută în viață, doar că nu poți neapărat să pui degetul pe ce experiență sau cunoștință anume te-a ajutat într-un moment sau altul. Suntem un amalgam de experiențe (aici include și cunoștințe) și emoții, fiecare din noi accesăm partea rațională sau emoțională după cum credem de cuviință ca să mergem mai departe.

Povestește-mi te rog care este parcursul ochelarilor. Cum ajunge sunglasscurator să aibă pe site un model de ochelari?

Ochelarii parcurg același ciclu ca orice accesoriu de modă: sunt două sezoane principale de buying (fashion month-ul classic pe care o știe toată lumea), iar în timpul acestor sesiuni de buying se alege colecția pentru sezonul următor. Recunosc, am făcut și descoperiri spontane, în afara târgurilor, iar acestea mi s-au părut, de multe ori, gura de aer proaspăt de care avem nevoie la un moment dat.

Ce a fost cel mai greu din tot parcursul în toți acești 6 ani de când există sunglasscurator.com?

N-aș vrea să numesc neapărat greu, ci mai degrabă challenging. Business-ul sunglasscurator activează atât în zona de fashion, cât și în cea de tehnologie, prin componența de ecommerce. Este un domeniu extrem de vast, dynamic și foarte tehnic. Am pornit acest proiect fără să fi avut cunoștințe sau experiență anterioră în domeniu, drept urmare am fost nevoită să învăț totul singură, the hard way. Nu pentru că am lucrat eu efectiv la site, ci pentru a putea coordona echipa care să se ocupe de asta.

Câți designeri sunt prezenți acum pe site și în câte țări vinde sungalsscurator?

În prezent avem 29 de designeri de eyewear, accesorii și produse de lifestyle. În cei aproape șase ani de existentă, am reprezentat aproximativ 40 de designeri în total și am livrat în peste 55 de țări de pe toate continentele. Știu și acum cine, unde și ce s-a comandat pe site la prima comandă!

În ce țară se vând cei mai mulți ochelari?

Pentru noi, cea mai mare piață este în Statele Unite. Din când în când, mă gândesc cum ar fi fost dacă am fi început sunglasscurator la New York sau în Los Angeles.

 Ai vreun designer și vreun model preferat de ochelari?

Niciodată nu mă pot opri la unul singur! Îmi place fiecare designer pentru altceva și asta cred că e și frumusețea selecției noastre. Alegerile noastre, ca și consumatori în general, se mai modifică în timp. Dacă acum 10 ani nici nu mi-aș fi închipuit că aș încerca ochelari cu glitter sau pietre sau orice tip de bing-bling, ei bine, acum simt că vreau să explorez mai mult.

Ce ochelari nu ți-ai cumpăra niciodată?

Ochelari cu lentile de calitate proastă.

Purtăm ochelarii de soare doar vara ?

Sigur că nu! Ochelarii de soare se poartă în fiecare zi în care este soare pe cer. Câteodată și când nu este, doar așa, că sunt cool!

Există și varianta ca oamenii să probeze ochelarii, un magazin fizic?

Da, avem un showroom în Dorobanti, pe strada Constantin Aricescu nr.18, unde îi așteptăm pe toți cei care au probleme în a-și alege online perechea potrivită. Încurajăm programările, asta pentru că noi avem un one-on-one approach și ne dedicăm total celor care ne vizitează în showroom.

Shop-ul fizic sper că va veni și el curând, îl vizualizez într-un anume fel și îmi doresc foarte mult să găsesc ceva care să se potrivească cu visele mele! Sunt foarte emoțională la partea asta, mi-e greu să aleg ceva ce nu simt că este ok pentru noi!

Care sunt tendințele pentru 2018? Ce ochelari alegem? 

Probabil că ai remarcat deja the tiny glasses purtați de IT girls în toată lumea. Evident, nu toți sunt reușiti, dar sunt și câteva modele spectaculoase. Noi am introdus de curând un nou designer georgian, George Keburia, care are o estetică aparte și care are și unii dintre cei mai frumoși tiny glasses. Pawaka, brandul present pe site-ul nostru încă din 2016, a fost cel care a propulsat acești tiny glasses, prin faimusul model Empat 4.

La polul opus ar fi shielded glasses, ochelarii masivi de tip mască, cu sau fără lentile oglindă. Recomand să se încerce câteva modele de la Dita, Karen Walker sau Christian Roth.

Ce nu știe lumea despre sunglasscurator?

Pot să spun că cea mai mare confuzie a fost legată de faptul că noi suntem o franciză de la Londra sau New York și nu un concept născut în București. Unii chiar ne-au spus că au văzut magazine ale noastre și în alte țări, cel mai recent la Amsterdam. Mi se pare foarte simpatică idea, nu știu dacă să ne flateze sau să ne pună pe gânduri.

 

 

 

 

 

Related Posts