Profilul de Instagram este cea mai bună formă de prezentare pe care o poți avea – Amy Cole, Instagram

amy cole instagram

„E adevărat că e addictive. Este adevărat că, atunci când începi să explorezi story-urile, când începi să te uiți și la alte conturi decât cele pe care le urmărești în mod obișnuit, atunci când explorezi căutând după un hastag… te poți pierde la un moment dat. E ca și cum ai fi alunecat într-o altă lume, ca Alice în Wonderland”, spunea Amy Cole, Head of Brand Development Instagram pentru Europa, Middle East și Africa la me convention în Frankfurt. Și asta nu e de mirare atunci când ne gândim că peste 400 de milioane de persoane folosesc această rețea socială zilnic, iar în lume există peste 2,4 miliarde de utilizatori de smartphones. Ce ar trebui să urmărim, ce ar trebui să share-uim și la ce se uită de fapt utilizatorii? Iată ce spune numărul șase din ierarhia mondială a Instagram (care, apropo, a recunoscut zâmbind că n-a reușit să-i convingă pe ingineri să repună în codurile Instagram filtrul ei preferat – așadar, pasionații de povești cu supereroi, uitați de Gotham!).

Cei mai mulți utilizatori folosesc Instagramul pentru a se inspira, fie că este vorba despre exemple de styling (cam 55% dintre utilizatori fac asta, ceea ce explică succesul masiv și numărul mare de followeri al bloggerilor de fashion), fie că este vorba despre decorarea casei sau inspirație pentru următoarele călătorii. „Așadar, inspirați-vă”, spune Amy Cole. „Dacă aveți un cont de Instagram și încă vă urmăriți cu el doar tata, mama și cei mai buni prieteni, procedați cu totul și cu totul greșit! Sunt atât de multe conturi care vă pot atrage atenția și vă pot învăța câte ceva!”

Un mare procent al pasionaților rețelei e alcătuit din fanii sportului. Sportivii, cluburile, evenimentele sportive – acestea sunt conturile de Instagram care atrag cei mai mulți utilizatori (cam unul din trei utilizatori se uită la sport accounts). Mda, nici nu e de mirare că orice (dar absolut orice) postează David Beckham, de la un tatuaj la o cană de cafea are sute de mii de like-uri!.

Profiul de Instagram se va transforma tot mai mult într-o galerie care va expune momentele preferate ale utilizatorilor, în timp ce pe stories se vor regăsi momentele pe care vom dori să le împărtășim pe moment și pentru care nu ne dorim neapărat apreciere sub forma unor like-uri. „Cred că pe stories oamenii nu mai simt acea presiune ca fotografia să fie perfectă, ca filtrul să fie unul bun, că va rămâne acolo, pe wall, și că cineva ar putea să o critice după o vreme. Instastories sunt pentru 24 de ore, ceea ce le face mai autentice și mult mai emoționante”, spune Amy Cole.

Ce-ar trebui să facem atunci când vrem să surprindem un moment unic? Să-l fotografiem, să-l transformăm într-un story, să facem un live? „Toate la un loc, spune Amy Cole. „Aș folosi live-ul pentru un moment specific – spre exemplu dezvăluirea în premieră a unui nou model de mașini. Stories – ca să prezint întreaga zi celor care mă urmăresc, să le dau detalii despre locul în care sunt și ce se întâmplă acolo. Iar o fotografie aș folosi-o și aș posta-o pe Instagram atunci când aș vrea să îmi amintesc momentul, să îl păstrez.”

Ce facem greșit? „E mai important mesajul pe care vrei să îl transmiți sau comunitatea pe care încerci să o creezi decât numărul de followeri sau de like-uri. Poate vei posta pe pagina unui brand de mașini o poză cu o pisică. Va avea multe like-uri, dar oare acesta e mesajul pe care vrei să îl transmiți? Sau acei followeri vor fi interesați cu adevărat de produsul tău sau de mesajul pe care încerci să îl transmiți?”

Ce urmează? Să cumpărăm direct de pe poza pe care o vedem în feed-ul de Instagram. Click, click și… tot ce trebuie să faci este să completezi adresa de livrare. Pregătiți-vă cardurile, pentru că suntem sigure că în fiecare zi vom găsi ceva de achiziționat.

Ce face ca o fotografie de profil pe Instagram să fie bună? „Pentru mine, e cea făcută într-un moment pe care vrei să ți-l amintești. Care spune o poveste despre tine. Care poate fi ca o carte de vizită. Și cred că feed-ul tău de Instagram se poate transforma în cea mai bună formă de prezentare pe care o poți avea”, spune Amy Cole.

amy cole
Amy Cole, Head of Brand Development Instagram pentru Europa, Middle East și Africa

Foto: me convention

Mulțumiri She’s Mercedes și Mercedes-Benz România pentru invitatia la me Convention. 

She’s Mercedes este o inițiativă globală Mercedes-Benz în care femeile puternice din întreaga lume se pot conecta, pot schimba idei, își pot găsi inspirația și pot învăța una de la cealaltă.

CITEȘTE ȘI

5 lecții pe care le-am învățat de la Sheryl Sandberg

Categorii Lifestyle