Peter Lindbergh va semna următoarea ediție a Calendarului Pirelli

hepta_1461346

Calendarul Pirelli, publicat pentru prima dată în 1963, este un item iconic, dezirabil tocmai datorită accesibilităţii limitate din punct de vedere al numărului de copii distribuite, dar şi graţie faptului că numele implicate în crearea sa, de la fotografi la modele, sunt unele prestigioase.

Fotografiile ce urmează a ilustra cea de-a 44-a ediţie a Calendarului Pirelli vor fi semnate de Peter Lindbergh, care a realizat de asemenea ediţiile din 1996, 2002 şi 2014 (cea din urmă în colaborare cu Patrick Demarchelier).

Celebru pentru memorabilele sale imagini cinematografice, Peter Lindbergh este recunoscut ca fiind unul dintre cei mai influenți fotografi contemporani.

A lucrat ca decorator de vitrine pentru un magazin local înainte de a se înscrie la Academia de Arte Frumoase din Berlin la începutul anilor 1960. „Am preferat să caut activ inspirația lui Van Gogh, idolul meu, decât să pictez portretele și peisajele obligatorii predate în școlile de artă…”, își aminteste Lindbergh  legat de acea perioadă. Inspirat de opera pictorului olandez, Lindbergh s-a mutat la Arles pentru aproape un an, iar apoi a început o călătorie cu autostopul prin Spania și nordul Africii. Ulterior, a studiat pictura liberă la Colegiul de Artă din Krefeld. Influențat de Joseph Kosuth și arta conceptuală, înainte de absolvire, în anul 1969, a fost invitat să-și prezinte lucrările la renumita galerie de avangardă Denise René-Hans Mayer.

După ce s-a mutat la Düsseldorf în 1971, Lindbergh și-a îndreptat atenția către fotografie și a lucrat timp de doi ani ca asistent pentru fotograful german Hans Lux, înainte de a-și deschide propriul studio în 1973. Devenind cunoscut în țara sa natală, s-a alăturat revistei Stern alături de legende ale fotografiei precum Helmut Newton, Guy Bourdin și Hans Feurer, și s-a mutat la Paris în 1978 pentru a-și continua cariera.

Considerat un pionier în fotografie, Lindbergh a introdus o nouă formă de realism prin redefinirea standardelor de frumusețe cu ajutorul imaginilor atemporale. Abordarea lui umanistă și idealizarea femeilor l-au diferențiat de ceilalți fotografi. A schimbat drastic standardele fotografiei de modă în vremuri în care se făceau retușări excesive, având convingerea că există ceva care face o persoană să fie interesantă dincolo de vârsta acesteia, și acordând prioritate sufletului și personalității – „Aceasta ar trebui să fie responsabilitatea fotografilor din zilele noastre: să elibereze femeile, și în cele din urmă pe toată lumea, de teroarea tinereții și a perfecțiunii”.

Viziunea sa unică prezintă personajele sale în stare pură, „cu toată sinceritatea, evitând toate stereotipurile, preferând chipuri aproape lipsite de machiaj, dezvăluite într-un mod care sporește autenticitatea și frumusețea naturală.

Lindbergh a oferit o nouă interpretare a femeilor, fără să dea prea multă atenție hainelor, considerând că „dacă dai la o parte moda și artificiile, poți apoi vedea persoana reală”.

Suzy Menkes, jurnalist și unul dintre cei mai respectați critici de modă, spune despre acesta că „refuzul de a se pleca în fața perfecțiunii glossy este marca Peter Lindbergh – esența imaginilor care se uită în sufletul neînfrumusețat al fiecărei persoane, oricât de familiară sau celebră ar fi persoana care pozează”.

Lindbergh a fost primul fotograf care a inclus o narațiune în pictorialele sale de modă, iar felul lui de a povesti a introdus o nouă viziune asupra fotografiei de artă și modă.

În 1988, Lindbergh a atras aprecieri internaționale și a lansat carierele unei noi generații de modele pe care le descoperise recent, înfățișându-le pe toate în cămăși albe. Un an mai târziu, le-a fotografiat pe Linda Evangelista, Naomi Campbell, Cindy Crawford, Christy Turlington și Tatjana Patitz, tinere modele pe atunci, împreună pentru prima dată, pentru legendara copertă a ediției britanice a revistei Vogue din ianuarie 1990.

Lindbergh a colaborat cu o serie dintre cele mai prestigioase case de modă și reviste încă de la sfârșitul anilor 1970, inclusiv pentru edițiile internaționale ale Vogue, The New Yorker, Rolling Stone, Vanity Fair, Harper’s Bazaar din SUA, revista Wall Street Journal, The Face, Visionaire, Interview și W.

Foto: hepta.ro