Andreea Leta ∙ June 10, 2022 ∙ 6 min read

Deși pare că plasticul a existat în jurul nostru dintotdeauna, acesta a început să fie produs în urmă cu doar 70 de ani și, de atunci, a devenit unul dintre cele mai populare materiale folosite în toate industriile, creând o situație paradoxală – unul dintre cele mai rezistente materiale este folosit în mare parte pentru produse de unică folosință.

Cu timpul, poluarea cu plastic a devenit o problemă din ce în ce mai presantă pentru societate, deoarece reziduurile de plastic au început să apară peste tot în mediul înconjurător, fie că vorbim despre păduri, zone urbane, aer și chiar apele mărilor și oceanelor, reprezentând o amenințare  to mai mare pentru planetă.

Astfel, oamenii au început să conștientizeze importanța reducerii poluării cu plastic prin numeroase companii derulate în întreaga lume. Autoritățile au început implementarea politicilor publice, companiile au început să utilizeze tot mai des materiale durabile, iar marii producători au început să dezvolte strategii orientate spre sustenabilitate și circularitate. Cu toate acestea, studiile arată că la nivel global, doar 9%* din cantitatea de plastic este reciclată. 

În ceea ce privește situația locală, România este mai puternic afectată de poluarea cu plastic decât alte țări europene.  În ceea ce privește poluarea apei, un studiu realizat anul trecut de asociația Act for Tomorrow relevă că fiecare râu important din România, dar și alte surse de apă sunt poluate cu microplastic. Acest fenomen este îngrijorător, deoarece procesul de eliminare al plasticului din apă este mai dificil decât colectarea deșeurilor solide. Mai mult, studiile au demonstrat că aproximativ 14 milioane de tone de plastic “plutesc” în apele oceanelor, deșeurile fiind ingerate de peste 300 de specii de pești, din care peste 200 ajung pe mesele noastre.

Astfel, măsurile concrete trebuie puse în aplicare și susținute de fiecare parte a societății: autorități, companii și, mai ales, de fiecare dintre noi.  

Conștientizând importanța acestui subiect, IKEA, în colaborare cu ONG-ul Mare Nostrum, a organizat o activitate de curățare a plajei Modern din Constanța, cu scopul de a reduce cantitatea deșeurilor de plastic de pe una dintre cele mai populare plaje din România.

Întrebat dacă acest tip de acțiuni pot avea cu adevărat un impact pe termen lung, Marian Paiu, fondator Mare Nostrum declară că „Monitorizăm îndeaproape evoluția poluării cu plastic a fiecărei plaje de pe litoralul românesc începând cu anul 1997. Deși nivelul de poluare este în creștere, una dintre cele mai eficiente modalități de a-l ține sub control este prin organizarea de activități regulate de curățare a plajelor. În timp ce autoritățile locale organizează astfel de acțiuni la începutul fiecărui sezon estival, multe dintre acestea sunt organizate în colaborare cu marile companii.” 

Printre alte măsuri care pot fi implementate pentru o strategie eficientă se numără educația generațiilor tinere, și nu numai, reprezentând un factor deosebit de important pentru reducerea viitoarelor deșeuri. De asemenea, este esențială dezvoltarea unor produse sustenabile la prețuri accesibile. În prezent, majoritatea produselor reciclate și regenerabile sunt percepute ca fiind destul de scumpe. Astfel, IKEA depune în mod constant eforturi pentru a transforma stilul de viață sănătos și sustenabil într-o alternativă accesibilă și atractivă pentru cât mai mulți oameni. Lansată de curând, colecția KÅSEBERGA este cea mai recentă apariție în gama de produse sustenabile IKEA. 

Această colecție specială este realizată din materiale reciclate și regenerabile, încurajându-i pe oameni să aibă o atitudine responsabilă față de mediu. Produsele au fost dezvoltate împreună cu Liga Mondială de Surf, în colaborare cu Rob Machando, Kassia Meador și alți 3.500 de surferi profesioniști din întreaga lume. Împreună au creat produse destinate iubitorilor unui stil de viață activ, care se simt profund conectați cu mediul înconjurător. KÅSEBERGA își propune să promoveze o mentalitate bazată pe circularitate, cu 26 de articole realizate din poliester reciclat sau din materiale regenerabile, cum ar fi bambusul și pluta.  

Deși au fost concepute în colaborare cu practicanții de surf, produsele KÅSEBERGA sunt adresate tuturor persoanelor care îmbrățișează un stil de viață activ. Pe de altă parte, unele produse au fost concepute pentru a încuraja un stil de viață mai sustenabil. Punga de colectare a deșeurilor KÅSEBERGA este fabricată din plastic colectat din mări și oceane, contribuind la menținerea curățeniei atât pe plajă, cât și în ape. Este reutilizabilă, ușor de transportat și, cel mai important: ajută la promovarea mesajului transmis de companie.

IKEA este conștientă de importanța pe care companiile o au în reducerea deșeurilor de plastic. Mai mult, compania își asumă responsabilitatea de a reduce impactul pe care îl are atât asupra oamenilor și asupra comunităților în care își desfășoară activitatea. Prin urmare, IKEA a adoptat o serie de măsuri concrete pentru a-și reduce impactul asupra mediului – eliminarea treptată a plasticului de unică folosință și a bateriilor nereîncărcabile, utilizarea mai multor materiale regenerabile și reutilizabile în produsele sale, tranziția către mai multe surse de energie regenerabilă și adaptarea unui model de business circular.

Oamenii doresc să adopte un stil de viață mai sustenabil, iar obiectivul IKEA este de a face sustenabilitatea mai accesibilă, mai atractivă și mai motivantă pentru oamenii din comunitate. Până în prezent, compania a realizat noi modalități creative de a realiza produse utilizând resurse limitate, de a trece la materiale regenerabile și reciclate, de a da o nouă viață produselor sale și de a crea soluții accesibile care să îi ajute pe oameni să aibă un stil de viață mai sustenabil. De asemenea, compania continuă să se implice în acțiuni concrete de reducere a poluării, așa cum a fost activitatea de curățare organizată pe plaja Modern din Constanța. 

În ultimii ani, consumatorii și-au demonstrat preocuparea atât față de problemele sociale, cât și față de cele de mediu. Pe măsură ce devin mai implicați, oamenii așteaptă o reacție similară și din partea companiilor. Deși marile corporații susțin activ cauzele sociale, prin finanțare și diverse acțiuni comunitare, este la fel de important ca aceste companii să integreze sustenabilitatea în activitățile lor de zi cu zi. Se pare că IKEA se află pe drumul cel bun. 

Foto: PR

Related Posts

Taylor Swift și-a lansat un nou album- The Tortured Poets Department

Taylor Swift (34 de ani) nu ia nicio pauză și lansează cel de-al 11-lea ei album de studio,…

Marian Pălie, curatorul secțiunii de fashion RDW 2024: „Designerii români au devenit recunoscuți pentru inovație, creativitate și calitate”

19 proiecte de fashion vor face parte din expoziția centrală Romanian Design Week 2024, festivalul multidisciplinar dedicat industriilor…

Julia Roberts, în următorul film al lui Luca Guadagnino

Regina comediilor romantice revine cu un nou proiect surprinzător, semnat de Luca Guadagnino, autorul recentului succes Challengers. Julia…

Se pregătește un nou serial marca Game of Thrones

Fanii serialului Game of Thrones au motive de bucurie, deoarece o nouă producție care are legătură cu acțiunea…

Jennifer Love Hewitt își lansează cartea de memorii, Inheriting Magic

Actrița Jennifer Love Hewitt (45 de ani) își lansează cartea de memorii Inheriting Magic, iar pe copertă apare…

UNDA lansează “Spring Dining Experience” un concept fresh, de primăvară, cu experiențe pentru toate simțurile

Restaurantul UNDA Open Cuisine revitalizează scena culinară din nordul Bucureștiului cu lansarea conceptului de “Spring Dining Experience”. Acest…

The Motans și Andra sunt noile voastre personaje preferate în videoclipul piesei ,,Înapoi în viitor”

V-a plăcut, v-a rămas pe buze, iar acum puteți urmări povestea de iubire a piesei ,,Înapoi în viitor”,…

Care sunt cele mai căutate destinații în 2024?

Îți prezentăm topul celor mai căutate destinații din 2024, potrivit rezultatelor comunicate de platforma de turism Airbnb. La câțiva…

Victoria Beckham, la 50 de ani – Iată 12 lucruri mai puțin cunoscute despre vedetă

Victoria Beckham împlinește pe 17 aprilie vârsta de 50 de ani. Fosta componentă Spice Girls, actual antreprenor și…

Cine a fost partenera lui Roberto Cavalli- Modelul suedez Sandra Nilsson (38 de ani)

Celebrul creator de modă italian Roberto Cavalli a decedat pe 12 aprilie, la vârsta de 83 de ani,…