Monica Cismaru ∙ September 1, 2022 ∙ 6 min read

Laura Coroianu și-a început cariera în televiziune, unde a lucrat ca redactor, prezentator și producător și a coordonat în anii ’90 departamentul de artiști internaționali la festivalul Cerbul de Aur. A locuit 10 ani în străinătate, unde l-a întâlnit pe viitorul său partener de viață și de afaceri, Guido Janssens, alături de care a construit un business de organizare de evenimente și consultanță muzicală în Olanda.

După mai multe colaborări în România, au decis să aducă afacerea în țară, iar în 2005 au pus bazele EMAGIC. În ultimii 15 ani, Emagic a deschis piața de evenimente live din Romania, organizând primul mare festival internațional mainstream din Romania – B’ESTFEST (2007-2013), mari concerte de tip stadion în București, Cluj si Timișoara cu artiști internaționali de prim rang: DEPECHE MODE, RED HOT CHILI PEPPERS, MADONNA, ROGER WATERS/THE WALL, STING, SHAKIRA, LADY GAGA etc., aducând în România peste 800 de artiști de pe toate continentele. În 2017, Laura Coroianu, alături de Emagic, a început un nou proiect de suflet: AWAKE FESTIVAL, un festival-boutique adresat tuturor comunităților creative din România, organizat pe domeniul celui mai frumos castel baroc de secol XVIII din Transilvania – Castelului Teleki din Gornești, Mureș.

Laura Coroianu va fi speaker la cea de-a șaptea ediție Mastering the Music Business (6-8 septembrie 2022).

Mastering the Music Business este prima și singura conferință din România pe teme din industria muzicală, care își propune să ducă scena muzicală din România la următorul nivel, aducând sub același acoperiș profesioniști din industrie, muzicieni și fani din întreaga lume.

Anul acesta va avea loc cea de-a 7-a ediție a conferinței, între 6 și 8 septembrie. Artiști, manageri, agenți de booking, de PR muzical, dar și ceilalți reprezentanți ai industriei vin la conferință pentru a se pune la curent cu ultimele tendințele, dar și pentru a învăța de la speakeri internaționali de top.

Industria de divertisment, a concertelor, și-a repornit motoarele la turație maximă după pandemie. Ce tendințe se anunță în organizarea evenimentelor de acum înainte și cum s-au schimbat gusturile publicului între timp?

Laura Coroianu: Tendințele la nivel european continuă să fie foarte puternice pe muzica live. Turneele cu artiști legendari sunt cele mai căutate – Coldplay, Guns’n’Roses (reuniunea) sau The Rolling Stones nu doar și-au vândut într-un timp record toate biletele, ci unii dintre ei au decis să-și prelungească turneele în Europa cu încă 1-2 ani. În România s-a văzut o proliferare notabilă a formatului de festival, însă rămâne de văzut câte dintre ele vor putea supraviețui, în contextul în care festivalurile necesită sponsorizări semnificative.

laura coroianu

Cât de emancipat a devenit publicul de concerte din România și ce îi atrage pe artiștii străini la țara noastră?

Laura Coroianu: Publicul român este meloman și interesat de experiența live din ce în ce mai mult. Artiștii străini vin în România în momentul în care există mai multe concerte în țările limitrofe nouă, pentru ca turneul lor să se lege firesc din punct de vedere logistic. România este demult pusă pe harta marilor turnee, încă de la primul concert Depeche Mode pe care l-am făcut pe vechiul stadion Lia Manoliu, în 2006. Au urmat Madonna, Shakira, Metallica, Red Hot Chili Peppers, Lady Gaga, Sting, Roger Waters/ The Wall și alte sute de concerte și festivaluri pe care le-am organizat de atunci încoace, astfel încât nimeni nu se mai poate îndoi că România este un popas perfect în turneul oricărui artist. Cu excepția producțiilor foarte mari, cu sute de tiruri de echipamente – acolo trebuie să ducem de fiecare dată muncă de convingere, pentru că nimeni nu prea vrea să rămână blocat pe DN-urile noastre ore în șir.

Activezi de mult timp în această industrie. Ce înveți nou de la an la și ce te surprinde de fiecare dată cu un nou eveniment de anvergură organizat? De ce e nevoie să ajungi la un top level?

Laura Coroianu: Învăț noi modalități de comunicare ale evenimentelor și mi se pare fascinant. Sunt probabil veterana acestei industrii din România (ce ciudat îmi sună), iar acum 30 de ani comunicam Cerbul de Aur prin reclame TV și postere. Și când am deschis biroul EMAGIC la București în 2005, tot spoturi radio, TV și postere erau norma. Între timp a apărut noul univers al social media și s-au schimbat foarte tare strategiile de comunicare în funcție de artist, de generațiile cărora te adresezi. E foarte interesant și zilnic învăț ceva nou.

Ca să ajungi la un nivel de top trebuie să fii serios, perseverent și să ai o viziune asupra tipului de evenimente pe care vrei să le organizezi. Și niciodată să nu-ți vinzi apartamentul sau mașina ca să-ți aduci artistul preferat – trebuie să înțelegi că organizezi concertul pentru un anumit public, nu pentru satisfacerea propriului tău ego sau a vreunei dorințe arzătoare din copilărie. Acesta este un business cu risc mare în care este bine sa te angajezi după ce ți-ai pus la punct foarte bine bugetele și sursele de finanțare.

Ce nu-și imaginează nimeni că stă în spatele organizării unui festival? Publicul se bucură de evenimente, dar câți se întreabă ce înseamnă un eveniment muzical major și ce înseamnă expect the unexpected, dacă e cazul?

Laura Coroianu: Nimeni nu realizează câtă lume lucrează la un concert de tip stadion/ Piața Constituției sau la un festival – este vorba de mii de oameni! Gestionarea corectă a acestor echipe foarte mari relevă talentul și priceperea unui organizator. Orice organizator redutabil are scenarii explorate și pentru evenimentele extreme, pe care le discută înainte cu firmele de pază și cu echipa de producție.

Ești speaker la Mastering the Music Business. Ce vrei tu să le transmiți anul acesta profesioniștilor din domeniu și ce ai vrea să afli, în mod special?

Laura Coroianu: În afară de ce vom discuta în acel panel pe teme de booking internațional, sunt foarte interesată să aud ce au de spus colegii mei și cei care participă la conferință ce anume îi animă pe ei și în ce zonă a muzicii sunt interesați să se implice.

Mi-aș dori foarte tare sa atragem mai mulți oameni în industria de live, pentru că – din nefericire – am pierdut foarte mulți colegi în pandemie, mulți s-au orientat spre alte industrii în timp ce noi am fost închiși timp de 2 ani (absolut de înțeles). Alte industrii au primit însă ajutoare importante din partea statului, chiar dacă au fost închise mult mai puțin timp, noi însă ne-am pierdut și o parte din specialiști și încă așteptăm acele ajutoare care ni s-au promis.

Related Posts

Taylor Swift și-a lansat un nou album- The Tortured Poets Department

Taylor Swift (34 de ani) nu ia nicio pauză și lansează cel de-al 11-lea ei album de studio,…

Marian Pălie, curatorul secțiunii de fashion RDW 2024: „Designerii români au devenit recunoscuți pentru inovație, creativitate și calitate”

19 proiecte de fashion vor face parte din expoziția centrală Romanian Design Week 2024, festivalul multidisciplinar dedicat industriilor…

Julia Roberts, în următorul film al lui Luca Guadagnino

Regina comediilor romantice revine cu un nou proiect surprinzător, semnat de Luca Guadagnino, autorul recentului succes Challengers. Julia…

Se pregătește un nou serial marca Game of Thrones

Fanii serialului Game of Thrones au motive de bucurie, deoarece o nouă producție care are legătură cu acțiunea…

Jennifer Love Hewitt își lansează cartea de memorii, Inheriting Magic

Actrița Jennifer Love Hewitt (45 de ani) își lansează cartea de memorii Inheriting Magic, iar pe copertă apare…

UNDA lansează “Spring Dining Experience” un concept fresh, de primăvară, cu experiențe pentru toate simțurile

Restaurantul UNDA Open Cuisine revitalizează scena culinară din nordul Bucureștiului cu lansarea conceptului de “Spring Dining Experience”. Acest…

The Motans și Andra sunt noile voastre personaje preferate în videoclipul piesei ,,Înapoi în viitor”

V-a plăcut, v-a rămas pe buze, iar acum puteți urmări povestea de iubire a piesei ,,Înapoi în viitor”,…

Care sunt cele mai căutate destinații în 2024?

Îți prezentăm topul celor mai căutate destinații din 2024, potrivit rezultatelor comunicate de platforma de turism Airbnb. La câțiva…

Victoria Beckham, la 50 de ani – Iată 12 lucruri mai puțin cunoscute despre vedetă

Victoria Beckham împlinește pe 17 aprilie vârsta de 50 de ani. Fosta componentă Spice Girls, actual antreprenor și…

Cine a fost partenera lui Roberto Cavalli- Modelul suedez Sandra Nilsson (38 de ani)

Celebrul creator de modă italian Roberto Cavalli a decedat pe 12 aprilie, la vârsta de 83 de ani,…