Alina Aliman ∙ July 9, 2019 ∙ 4 min read

„Noile tehnologii și produsele mass-market au saturat piața, artizanii au încetat să mai producă piese unicat, iar clientul se simte pierdut în avalanșa de produse care inundă online-ul sau vitrinele de magazin”, explică Olesea Savca, fondator Maison Mimino, decizia de a lansat un concept nou, bazat pe cultura artizanală. „Nu puteam rămâne indiferentă și astfel am creat acest concept, Maison Mimino, în cadrul căruia mi-am propus să colaborez cu oameni talentați (artizani, productori mici sau meșteri populari de pretutindeni) pentru a crea împreună produse inspirate din tradiția meșteșugăritului – printre ele, împletitul din papură, trestie, răchită.”

Așadar, noi abia așteptăm să vedem în A List Designers Boutique, în perioada 8 iulie – 4 august, la București Mall, produsele semnate Maison Mimino. (Partener este Pantene România, mulțumim pentru sprijin!)

De ce acest nume pentru brand? 

O altă dragoste a mea este cultura caucaziană. Mimino în limba georgiană înseamnă zbor. Dar este și cea mai inteligentă și mai frumoasă specie de vultur care trăieşte și vânează la înălţime. Metaforic vânăm talente, căutând și încercând să susținem ultimii artizani. Zborul, frumusețea, libertatea, înălţimea – toate se înscriu perfect în conceptul Maison Mimino, valori pe care dorim să le împărțim cu cei care ne sunt clienți.

Cum / când a început relația de iubire cu modă?

Relația mea cu modă a început în 2011, când am intrat în echipa evenimentului Strasbourg Fashion Week, un eveniment regional din Estul Franței unde am avut fost responsabilă de relația cu designerii participanți la eveniment. În toți acești ani am întâlnit mulți designeri frumoși și interesanți, am înțeles problemele și preocupările lor și mai ales cât sunt de afectați de mass-market. Cu ei am învățat prima lecție de consum echitabil și fashion sustenabil. Această experiență m-a educat și să renunț la produsele de masă în favoarea celor create de producătorii locali.

Cele mai importante trei repere în dezvoltarea afacerii actuale au fost…

Produsele și dezvoltarea acestora. Într-o lume modernă în care tehnologia a pus stăpânire pe orice domeniu, într-o lume în care găsim orice și de toate, creearea unui produs care poate face diferența, care este necesar și util consumatorului, este mai mult decât esențială. Acest lucru garantează profit și creștere economică afacerii. De asemenea a fost foarte important de studiat dacă există o cerere îndeajuns de mare încât să acopere costurile dezvoltării produselor Maison Mimino. Apoi, a contat mult promovarea eficientă.

Unde se termină inspirația și unde începe muncă grea pentru un designer? 

Nu mă consider neapărat designer. Brandul a pornit de la preocuparea pentru meseriile pe cale de dispariție. După discuții avute cu câțiva artizani, ce au început acum trei ani, astăzi am ajuns să facem împreună primele produse. Tehnic, meșterii fac partea brută iar eu realizez finisările, accesorizarea și partea creativă. Acum realizăm doar o gamă variată de genți, poșete, coșnițe, papornite dar așteptăm să creștem pentru că intenționăm să ajungem să producem și produse home deco. De la creație până în momentul în care produsul ajunge în cutie, la ușa clientului, există foarte multe etape și detalii care nu se văd cu ochiul liber. Toate necesită o atenție deosebită și de toate trebuie de ocupat concomitent. Cele mai grele etape din tot acest proces sunt însă promovarea și vânzarea. Este destul de greu să fii remarcat și să ieși la suprafață din marea de produse existente pe piață, chiar dacă vii cu un produs nou sau diferit. Dar, nu ne dăm bătuți, ne facem loc și avansăm pentru că avem planuri mari.

Unde au ajuns produsele tale? 

Suntem relativ noi pe piață și prezenți doar în Europa.

Cum arată femeile care îți poartă creațiile? 

Pentru mine este cel mai important că femeile care ne poartă produsele să arate, dar mai ales să fie fericite și mulțumite, să simtă plăcerea și bucuria întâlnirii cu produsele noastre și să se simtă bine purtându-le.

Piesa care va defini mereu colecțiile tale este…

… coșarca sau papornița cu dantelă.

Ce aduci nou la A List Designers Boutique?

Un design nou produselor tradiționale. Unele din produsele MM au o notă mai practică și modernă cum ar fi îmbinatul dintre papură și piele pentru a putea fi mai ușor purtate și asoratate la ținutele cotidiene. Vreau să mulțumesc pe această cale proiectului A List Designers Boutique și întregii sale echipe pentru interes, susținere și promovare care este foarte importantă și de mare ajutor pentru noi la început de drum.

Unde găsim produsele – Instagram: @maison.mimino; FB :@maisonmimino22; web: www.mimino.ro. În A List Designers Boutique, în perioada 8 iulie – 4 august, la București Mall.

Olesea Savca, owner Maison Mimino

Foto: Iuliana Cristina Popescu, Vladimir Costas

Related Posts

Mădălina Craiu (”CLANUL”, PRO TV): ”Sunt un fel de mătușă de modă veche”

Mădălina Craiu, interpreta personajului Ilinca Anghel din serialul ”Clanul”, de la PRO TV, povestește despre cum e lucrul…

Interviu cu Urania Cremene: ”Părinte nu e despre cine are dreptate, ci despre binele copilului”

Fondatoare a organizației All About Parenting, Urania Cremene vorbește, într-un interviu acordat A List Magazine, despre gestionarea relației…

Tudor Chirilă: ”Am o viață normală de om care plătește taxe și care încearcă să găsească timp și pentru el”

Tudor Chirilă este unul dintre antrenorii talent-show-ului de succes ”Vocea României”, alături de Smiley, de Irina Rimes, de…

Fii #GataDeBusiness cu Andreea Esca, și descoperă cum transformi pasiunea pentru IT într-un business de succes, alături de Claudiu Șerban

Al paisprezecelea episod #GataDeBusiness, realizat de către Raiffeisen Bank și moderat de Andreea Esca, îți prezintă, așa cum…

Iulian Postelnicu, actor: ”Umorul mi se pare supraevaluat. Dacă m-aș duce la un doctor, parcă aș prefera să mă facă bine, nu să mă facă să râd”

Iulian Postelnicu este protagonistul producției românești ”Oameni de treabă”, o comedie neagră în regia lui Paul Negoescu (”Două…

Andi Vasluianu (”Taximetriști”): ”Mă hrănesc discuțiile (…), umorul, greșeala, chiar și lipsa de încredere”

Andi Valsuianu face parte din distribuția filmului ”Taximetriști”, în regia lui Bogdan Theodor Olteanu, alături alte nume celebre…

Alina Dăscălescu (Asociația Pentru bine):  ”Viața pe un peron a fost un amalgam de sentimente contradictorii și complementare în același timp: lacrimi, zâmbete, speranță, dramă. ”

Fost jurnalist și stilist, Alina Dăscălescu și-a dedicat timpul și resursele în ultimul an ajutorării refugiaților din Gara…

Un business din inimă pentru inimi: Andreea Esca te invită să afli ce înseamnă să construiești un business vocațional în industria medicală

Un nou episod #GataDeBusiness, realizat de către Raiffeisen Bank și moderat de Andreea Esca, te va teleporta în…

Back to Westeros: Milly Alcock și Emily Carey luptă pentru tron în House of the Dragon

În momentul în care citești aceste rânduri, cu siguranță ai văzut deja primele episoade din  House of the…

Viața de expat: o altfel de lume văzută prin ochii a patru românce

Sunt ambițioase, extrem de talentate, dar și determinate să reușească în absolut tot ceea ce își propun. Au…